Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Instamatic

Haha har allerede oppkalt katta etter meg selv, skal pinadø gjøre det samme med ungen. Hele husstanden skal hete Nickoline:D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her i området er det søsken som heter

Gabriel Emilio ( ikke favoritt, men godtar den sammensetningen)

Og broren;

Sokrates Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer to navn jeg liker, men antagelig er jeg den eneste i Norge som liker dem

Peik

Hampus

Så vidt jeg vet er Hampus et relativt vanlig navn i Sverige. Jeg har en 3-4-etellerannet-mening i Sverige som heter Hampus N******. Synes egentlig det er ganske stilig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha har allerede oppkalt katta etter meg selv, skal pinadø gjøre det samme med ungen. Hele husstanden skal hete Nickoline:D

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ea er jo kjempefint. Hadde jeg bare fått en jente..

Synes det blir for kort, jeg ... Første navnet jeg har hørt om med bare to bokstaver!

Eg veit kva du heiter og tykkjer namnet ditt er veldig fint :)

Går det an å heite Drude? :sjokk:

Er det gute- eller jentenamn? Huff, det var verkeleg ikkje pent.

Einig i at Mie er fælt. Altfor søtt, slapt og "kallenamn-aktig". Kan leggje til Milla, Mille, Sanna og Sanne i same kategori.

Takk. ;)

Drude er visst et gammelt navn, men jeg liker det ikke ... Høres ikke særlig feminint ut. Helt enig angående Mie, Milla og Mille. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i området er det søsken som heter

Gabriel Emilio ( ikke favoritt, men godtar den sammensetningen)

Og broren;

Sokrates Helge

Det var namna sine... Gabriel Emilio er i alle fall to namn som passar saman, sjølv om eg ikkje likar dei. Sokrates Helge høyrest veldig rart ut! Samt at Sokrates er ekstremt pretensiøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

Rasmus er fælt, ja.

Rass-mus... Grøss.

Hehe ja.. der har man kombinert to navn som lett (AUTOMATISK) blir assosiert med litt skitne ting... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hjembyen min er det en som heter Navn-Eugene. Jeg har i aaaaaalle år trodd at "ausjeen" er etternavnet hans! :skratte: Og at Eugene uttalt "Jugjiin" (fonetisk skrift my ass?) bare ikke ble brukt! Falt meg ikke inn at det ble uttalt sånn på norsk!

Jeg får assossiasjoner til favorittfreaken min fra The X-files av Eugene! Eugene Victor Tooms :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for kort, jeg ... Første navnet jeg har hørt om med bare to bokstaver!

My. Er visst en del damer som heter dette. Altså, jeg liker Mummidalen as much as the next guy, men... REALLY? Er det en Snorkfrøken i familien også? (jada, jeg vet at det er et vanlig svensk navn med opprinnelse før Mummi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir for kort, jeg ... Første navnet jeg har hørt om med bare to bokstaver!

Bo er et annet navn på bare to bokstaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området er det søsken som heter

Gabriel Emilio ( ikke favoritt, men godtar den sammensetningen)

Og broren;

Sokrates Helge

Nehei? Det er bare tull, sant? Sokrates Helge??? :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området er det søsken som heter

Gabriel Emilio ( ikke favoritt, men godtar den sammensetningen)

Og broren;

Sokrates Helge

:skratte:

For nokre namn! Likte spesielt godt kombinasjonen av Sokrates og Helge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det blir for kort, jeg ... Første navnet jeg har hørt om med bare to bokstaver!

Takk. ;)

Drude er visst et gammelt navn, men jeg liker det ikke ... Høres ikke særlig feminint ut. Helt enig angående Mie, Milla og Mille. :Nikke:

Jo er eit anna namn med berre to bokstavar. Det tykkjer eg faktisk er ganske fint, sjølv om det blir litt for kort. Sleng på ein -n, så blir det kjempefint ;)

Drude fekk eg mange rare assosiasjonar til... Drue, eller druide? :fnise:

Huff, ikkje meininga å vere slem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. februar 2011 at 22.09, Willie skrev:

Bo er et annet navn på bare to bokstaver.

 

j

Endret av mufi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig begeistret for tvekjønnede navn som:

Luka/Luca

Audun

Renè/Renèe

Jannik

..og ellers:

Esben (med B altså)

Jim (gjerne kombinert med -Arne, -Roger, -Kåre osv)

Iben

Felicia

Filippa

Troya Desirée (kjenner ei har kalt dattera si for det. Blir alt for "klissete" for min del)

..Ea virker så kort, og bunnløst ?

Haha, Drude?! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får assossiasjoner til favorittfreaken min fra The X-files av Eugene! Eugene Victor Tooms :popcorn:

Eg kjenner og ein gamal mann som heiter Eugen (Ævsjen). Veit om ei gamal dame som heiter Eugenie (Ævsjenie) og. Heilt greie namn på engelsk, men funkar ikkje på norsk. Dei var då ivrige på engelske namn før i tida og :fnise:

For 70-80 år sida var det jo ganske kult å kalle ungane Harry og Mary feks ;) Eg tykkjer faktisk ikkje Harry er så heilt ille, verken på norsk eller engelsk, sjølv om eg ikkje ville ha valt det til ein framtidig unge. Men Mary på norsk (Mærri eller Marri) er jo heilt forferdeleg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tristan blir som Imre og Marco: Foreldra har forlese seg på Isfolket/ kong Arthur. Og får ein ein Tristan blir vel jentungen Isolde? Huff...

Jeg synes både Isolde, Tristian og Imre er fine navn, men har aldri lest hverken Isfolket eller Kong Arthur. Kunne dog aldri finne på å kalle mine barn Isolde eller Tristian, men Imre kunne kanskje kommet på en vurderingsliste. Er Imre fra Isfolket?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...