Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Spinell

:skratte:

En kunde på jobben til mamma heter Stein til fornavn. Helt greit, men nå heter han Kaat til etternavn, da. :roll:

Stein Kaat altså.

Kunne vært morsomt det, men det er med svært stor sannsynlighet ingen som heter Kaat til etternavn i Norge. (Søk på telefonkatalogen og SSB.) Koot eller Kaaten, derimot finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne vært morsomt det, men det er med svært stor sannsynlighet ingen som heter Kaat til etternavn i Norge. (Søk på telefonkatalogen og SSB.) Koot eller Kaaten, derimot finnes.

Nå finnes det folk som har skjult nummer og adresse, etc. Og jeg har selv sett kundelista. Og det står Stein Kaat der. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det folk som har skjult nummer og adresse, etc. Og jeg har selv sett kundelista. Og det står Stein Kaat der. ;)

Vanvittig!! Folk er jo direkte slemme når de døper ungene sine!!! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig!! Folk er jo direkte slemme når de døper ungene sine!!! :skratte:

:ler: Helt sant! Men nå er jo ikke sikkert de tenkte på det der og da. Men tenk så mobbet han må ha blitt å u.skolen. Uff, stakkars. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Vet du hva, jeg tror faktisk sannsynligheten er stor for at han derre Stein Kaat har tøyset med jobben til mamma'n din og oppgitt et tullenavn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Helt sant! Men nå er jo ikke sikkert de tenkte på det der og da. Men tenk så mobbet han må ha blitt å u.skolen. Uff, stakkars. :sjenert:

Man er PÅLAGT å tenke gjennom navnene, altså!! :opplyser:

:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gert eller Gjert og Gøran (Gjøran). Vet ikke hvordan det skrives, men stygt er det.

Audhild, Edny, Gudrun og Betty er også stygt. Synes alle jentenavn som er omgjort fra guttenavn er stygge: Andrea, Johanne/Johanna osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Hersleb synes jeg er ganske stygt. Det samme med Gøril. Ellers finnes det jo mange navn jeg ikke ville kalt mine barn, men det er fordi de ikke passer til oss og vår personlige smak, ikke fordi jeg synes de er direkte stygge. Det å kalle navn ekle eller å spy av et navn synes jeg er totalt unødvendig.

Oi, og navnet Andrè får det til å svi i øynene på meg. Tror dere foreldrene navnga barnet sitt med intensjon om at det skulle bli hetende Andræ? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, og navnet Andrè får det til å svi i øynene på meg. Tror dere foreldrene navnga barnet sitt med intensjon om at det skulle bli hetende Andræ? :fnise:

:fnise: Huff, stakkars barn. Trist at uvitenheten til foreldrene skal gå ut over uskyldige små gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg tror faktisk sannsynligheten er stor for at han derre Stein Kaat har tøyset med jobben til mamma'n din og oppgitt et tullenavn.

Går nok ikke, da mamma jobber med banksystem. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Hmm. Hersleb synes jeg er ganske stygt.

Finnes det noen som heter det til fornavn, da? Det er jo et gammelt etternavn, men kan ikke finne noen kilder som viser det brukt som fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke begeistret for Sjur, Jo, Truls, Stål eller Ståle. Og Olga. Fin Gnatt er jo ubetalelig!

Ikke at navnene er stygge eller noe, jeg bare synes det var en helt fantastisk og ganske usannsynlig kombo i forhold til både navn på partner og yrke! :ler:

Åh - her burde det jo vært en egen tråd. Hva med hudlege Skalle i Trondheim?

Så forresten et fantastisk engelskspråklig eksempel på StandUp from Apollo her forleden - det er visst en amerikansk idrettsutøver som heter Misty Hyman!! hohohohoooooo!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det noen som heter det til fornavn, da? Det er jo et gammelt etternavn, men kan ikke finne noen kilder som viser det brukt som fornavn.

Jeg vet om en som har det som fornavn ja. Men så er det den eneste gangen jeg noen gang har hørt det også da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst lang flere guttenavn jeg ikke liker. I allefall som jeg kommer på. Trenger å få med Stig og ikke minst:

Folke!

Men av jentenavn kan jeg ikke like "klissete" navn som Celine, Madeleine og Mariell(e).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at Hr. Kaat er en liten moroklump som byttet navn på egenhånd, da! ;) Litt a'la Hværsaagood Takkskarruha, Keikoburger etc.

Av enkeltmennesker jeg vet om her i Norge tar denne kaka:

Julius Andreas Gimli Arn MacGyver Chewbacka Highlander Elessar-Jankov

Spesielt nok, much? ;) Og jepp, med feilstaving og alt.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest susannbr

Hva er galt med Arielle egentlig? Kjenner selv ei lita jente som heter det, og jeg synes det er fint. Det blir jo akkurat det samme som Marielle bare at man ikke har med M-en på begynnelsen!Det er jo ikke sånn at man må FORKLARE hvordan navnet uttales. Og om man så må det, så er jo ikke det verdens undergang. Selv har jeg måttet forklare hvordan navnet mitt skrives 23945830 ganger. Går helt fint det.

Makan til frekkhet det er på folk i denne tråden altså! :P

Man begynner vell seriøst ikke å SPY av et navn man ikke liker? Da burde man i så fall søke profesjonell hjelp. Jeg blir helt satt ut! :nei:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt provosert av tråder som dette. Joda, navnet mitt har dukket opp en gang eller to her. Men det dere som sitter her og ler glemmer; er at man kan da ikke for noe navnet sitt selv. Personlig synes jeg det er utrolig frustrerende å bli forhåndsdømt pga navnet mitt; det er det virkelig ikke jeg som har valgt meg! Men det er nå engang mitt navn da, skal jeg nå da skifte fornavn i midten av tjueårene?

Navn er navn, og selv om noen her sier "stakkars unge", så er det nettopp de ungene dere ende ropp med å mobbe her ;)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, godt at folk har forskjellig smak. Jeg har kun lest første og siste siden, men at man klarer å lage en 17-siders tråd med "stygge" navn, så regner jeg med at hvert eneste navn i Norge har fått gjennomgå.... :gjeiper:

Regner med at alle gravide her inne tar flittig notater og har fått luket ut omtrent alle navn på lista si :goodbye:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...