Gå til innhold

Kevlarsjäl i moderlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt enig med det. Det jeg faktisk blir mest frustrert over er det faktum at han pusher på deg ikke-vegetarisk mat. Fullstendig respektløst!

SYKT bra at psyk-en vil pushe på NAV og sånt for deg. Kjempebra!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Ja, det er respektløst, hadde jeg hørt samme greia fra en person på vår alder ville jeg absolutt følt meg både krenka og sikkert blitt direkte agressiv! Men det er også et digert generasjonsgap og et kulturgap. Gamlisen er vokst opp med kjøtt, fisk og potet oppe i nordnorge.

Jeg er fra en generasjon som har matbaserte livsstiler, hvor mat ikke bare er mat, men hvor vegan, raw, superfood, organisk, kortreist, lavkarbo osv er populært.

Men det er et helvete å leve med mat-er-mat-generasjonen i blandt asså!

Skrevet

Enig, respektløst! :kjefte:

Kjenner meg også igjen i hele den "rakke-ned-på-personlige-valg" greia. Det som sårer mest er det at foreldrene mine tror det er helt greit å rakke ned på enkelte ting fordi det er så fjernt fra deres egne idealer. Det er ikke greit!!

Skrevet

En ting er at mat-er-mat, men det er snakk om et personlig valg, på lik linje med å ikke bruke pels, ikke drikke alkohol, ikke ha sex før ekteskap... Det er et personlig valg, et standpunkt du har tatt, og det skal respekteres uansett. Mener nå jeg.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Ah, for en kveld det ble i går.. masse øl, lite folk på byen, men gøy likevel. Piloten, Felgen, Herr Felgen og Lebestiften og jeg ble et radarpar i løpet av kvelden. Ble med Piloten hjem, sov i skje, og hadde det fint! Han er en fin fyr ass.

Skrevet

Jeg skulle bare følge Tatovøren ned på puben for å hilse på venninna hennes og så rusle hjem igjen. Var hjemme halv fem. Hahahahaha.

Skrevet

At faren din driver og maser på deg ang vegetarmat er like idiotisk som de som synes det synd at jeg er så vanskelig i matveien som har cøliaki og spiser glutenfritt.

For meg er det en måte og holde meg frisk på, for deg er det en måte du har valgt og leve på.

Men det bør respekteres at man ikke følger en A4 strøm.

Forresten synes jeg vegetarianere gjør en bra ting.

Skulle gjort det selv, men vet at jeg aldri hadde klart og slutte med fisk og kylling.

:sjenert:

Gjest MorAase
Skrevet

Ok...

To ting om kosthold.

Den som lager maten, den lager magten. Så får den andre enten spise eller la være.

Å ikke ha selvinnsikt nok til å se at en spiser mer mat etter middag, okke som hva en har hatt til middag... Det er destruktivt for ale. Og jeg ser muligheten for at denne idiotoppførselen kan eksistere innen mange andre tema i deres relasjon.

Og... Hvem var storeskje?

Gjest MorAase
Skrevet

At faren din driver og maser på deg ang vegetarmat er like idiotisk som de som synes det synd at jeg er så vanskelig i matveien som har cøliaki og spiser glutenfritt.

For meg er det en måte og holde meg frisk på, for deg er det en måte du har valgt og leve på.

Men det bør respekteres at man ikke følger en A4 strøm.

Forresten synes jeg vegetarianere gjør en bra ting.

Skulle gjort det selv, men vet at jeg aldri hadde klart og slutte med fisk og kylling.

:sjenert:

For å bedrive litt oppvigleri her. Du har en sykdom du ikke har valgt ;)

Men igjen, kokken lager maten, kokken bestemmer.

Gjest MorAase
Skrevet

Jeg skulle bare følge Tatovøren ned på puben for å hilse på venninna hennes og så rusle hjem igjen. Var hjemme halv fem. Hahahahaha.

Skal bare ha én øl! Slike kvelder blir episke...

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Vi vekslet på å være storeskje, lilleskje, og å være sånn.. saks? Når man ligger med ansiktet mot hverandre og har bena fletta i alle retninger. Skal innrømme at jeg gjerne skulle gått lengre med Piloten enn kun skje. Men jeg har lært at slikt gjør man ikke me d gode kompiser - det blir bare krøll. Synd, for han er egentlig ganske sexi.

Fint å se deg igjen i dagboka, Åse! :klemmer: Hvor har du vært i det siste?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Livet går i rett retning for tida, men det er lite jeg kan skrive om her.

Treninga og kostholdet og røykeslutt okkuperer mye hverdagstid, mens helgene er til for å være jævlig uansvarlig. Har gjort sykt mye sært i det siste, og står for alt sammen. Vil ikke skrive om det her. Kommer til å anskaffe meg et dårlig rykte, og digger det.

Jeg er skikkelig våryr, selv om våren ikke er her helt enda. I den forbindelse fikk jeg catcha litt opp med frøken Åse, og blitt kjent med henens noe mer grumsete sider. Jeg er fornøyd med at vi alle har så mye grums.

I dag skal jeg på cafe med gjengen, og så skal jeg prøve å holde meg unna msn på kveldstid, for det ender i enda mer grums. Dette ble kryptisk og fint, gitt.

Skrevet

Hmm, dette ble veldig kryptisk ja...

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Ting som får meg til å klikke:

katter som mjauer masse, men som ikke vil noe.

Har prøvd å leke, gi mat, gi vann, gi kos, slippe ut, slippe inn. Har sjekka kattedoen. Har i det hele tatt gjort alt jeg kan. Han vil bare mase. Drittkatt.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Fy søren, The Black Keys er så sykelig fete! Kanke fatte at jeg ikke har oppdaga dem før nå!

Gjest MorAase
Skrevet

Ting som får meg til å klikke:

katter som mjauer masse, men som ikke vil noe.

Har prøvd å leke, gi mat, gi vann, gi kos, slippe ut, slippe inn. Har sjekka kattedoen. Har i det hele tatt gjort alt jeg kan. Han vil bare mase. Drittkatt.

Han simulerer den jevne kvinne når en kommer sliten hjem fra jobb :cool:

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Han simulerer den jevne kvinne når en kommer sliten hjem fra jobb :cool:

Hvorfor finnes det ikke en sjåvinistsmiley her på kg? :klo: Er vel bedre enn at han kommer hjem, slenger seg på soffaen og sier "åhhhhhh nå hadde det vært godt med en øl, kanke du stikke på butikken a snuppa?" :lur:

Endret av Kevlarsjäl
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Tenkte jeg skulle skrive en oppsummering av lørdagskvelden. Da jeg var yngre skrev jeg alltid slike, og det er litt gøy å se om et par år hva vi egentlig gjorde på byen.. Dette blir litt rotete, med høyt "og jeg bare og han bare og alle bare fy faen lissom!!"-faktor. Jeg skal prøve å ikke høres for fjortiss ut, men det var en fjortisskveld..

Det er ikke til å stikke under en stol at jeg er så utrolig våryr for tida! Det er kjempegøy! Men da jeg var på byen i går la jeg merke til at det er det ganske mange andre som var også.

Det var SKIKKELIG kjøttmarked på rockepuben i går. Det hadde litt med at bandet til Klysa varma opp for Razika, så klientellet var 93-modeller som sang med til Killing in the Name og spilte luftgitar til Walk, Idiot, Walk. Det var et slags kjærstepar som nesten hadde sex i sofaen. Det var minst sju jenter som tryna, i korte kjoler, uten strømpebukse, så man fikk se under kjolene deres. Det var folk som krangla. Det lukta spy på do. Det var folk var vidregående der, som sa ting som "hva gjør du for tida? du er jævlig sexy med kort hår, fy faen, bli med meg hjem da" og det var i det hele tatt som å være på et fjortissparty. Klisster var hengedritings og ville kline, jeg ga ham motvillig et kyss eller to, og han brukte resten av kvelden på å si at han er så betatt av meg og at jeg er så kul. Gleder meg til å høre om fyllenervene hans.

Før dette var vi hos Fuglemina på atlieet hennes, og der var det skikkelig fint. Fuglemina hadde laga sykt mye bra veganermat, og det var herlig. Skjea var der. Jeg liker skjea. Hun fingerhekla et armbånd til meg som jeg har på nå. Det var mange andre der også. Og da vi gikk til rockepuben prøvde jeg å ringe Åse, men hun sov. Dårlig stil! Etter rockeklubben stakk Geeken og Lebestiften på K-pub, der var det dødt. Vi endte opp med å bare sitte i en vinduskarm og vente på bussen min i tjuefem minutter. Skikkelig ålreit av dem å vente med meg. Jeg har begynt å bli veldig glad i Geeken. Han satt og hørte på meg klage leeenge om at jeg ville kline med noen, hvorpå han så på meg og sa "du veit du kan kline med hvem som helst på den jævla puben?" og selv om det på ingen måte er sant, likte jeg at han sier sånt. Det er fint med sånne mennesker som liker å fore andres ego.

På bussen møtte jeg Klisster, som snakka høyere enn alle, og kalte en neger for Barack Obama.

Da jeg gikk av bussen kom det plutselig en jente og holdt meg i armen og bare "hei, du, det er en ekkel fyr som følger etter oss, vi bare går sammen og later som vi er venner, okei?" og det viste seg at det var Barack Obama. Og han var skikkelig jævlig creepy. Dreiv og ropte etter oss og alt mulig. Nabolaget mitt er ikke det beste, for å si det sånn.. Heldigvvis for både meg og jenta var vi praktisk talt naboer! Så jeg fikk en slags ny venn. Og så fikk jeg snakket med msnflørten min til klokka halv seks. Jeg kjenner jeg liker ham skikkelig godt, og hvis alt går etter planen, kan jeg kanskje ta en liten fieldtrip til der han bor en gang snart..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...