Gå til innhold

VI SOM SKAL TA PRØVERØR I ÅR 2011


synnylove

Anbefalte innlegg

Vi i innsettings uken:

"Etter tre til fire dager når det ørlille multebæret livmoren. Nå dannes det et hulrom i kjernen og cellene blir flate. Knøttet heter blastocyst. Det dannes et ytre cellelag som blir til morkaken, og en indre celleklump som vil bli til barnet.

Du går kanskje og venter spent på å ta en graviditetstest, men den måler mengden av hormonet hCG, som først sendes ut som et signal inn i morens kropp ut når blastocysten har festet seg i livmoren. Dette skjer helt mot slutten av denne uken, etter at blastocysten har kvittet seg med kapselen og har funnet et bra sted for implantasjonen (det beste stedet er på den bakre livmorveggen)."

http://www.babyverden.no/Gravid/Uke-for-uke/2-uker/

6 dager etter eggløsning (som er den dagen vi har uttak?) fester egget seg.

(Fem dager regner noen sider, da de ikke tar med selve eggløsningsdagen, men når befruktningen, spermie+egg, skjer)

Hmm... Jeg hadde uttak på mandag, samme dag blandes jo egg og spermie. Når de setter det tilbake, to dager senere, har det delt seg i 4. Så burde vel feste seg ca lørdag (dag seks etter uttak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vettel, vel sex med progesteronkliss er ikke aktuelt for meg i alle fall..

Nei det er ikke mye sexy, haha! Lurer på hvorfor de ikke har funnet opp ett litt mer apptetittelig produkt altså. (Mannen foreslo pessar, for å holde crinonen innenfor, hehe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig kan jeg meddele: I blandt er jeg positiv, men ofte tror jeg "nei jeg er ikke gravid".

Brystene er ømme til og fra, men det kan være crinonen/progesteron som spøker.

Mest suspekt er økt luktesant, holdt på å brekke med av brokkolilukt, usj!!

(og synes de fleste (alle?) menn STINKER hest! dusj og parfyme, anyone??)

Nå er det en uke siden uttak og 5 dager siden innsett. Og fremdeles leeenge til mensen eller testing....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke mye sexy, haha! Lurer på hvorfor de ikke har funnet opp ett litt mer apptetittelig produkt altså. (Mannen foreslo pessar, for å holde crinonen innenfor, hehe!)

Vet det er noen klinikker i USA som bruker progesteronsprøyter, det virker for meg som himmelen selv med sprøyteskrekk :)

Forøvrig kan jeg meddele: I blandt er jeg positiv, men ofte tror jeg "nei jeg er ikke gravid".

Brystene er ømme til og fra, men det kan være crinonen/progesteron som spøker.

Mest suspekt er økt luktesant, holdt på å brekke med av brokkolilukt, usj!!

(og synes de fleste (alle?) menn STINKER hest! dusj og parfyme, anyone??)

Nå er det en uke siden uttak og 5 dager siden innsett. Og fremdeles leeenge til mensen eller testing....

Stinker hest ja :ler:

Jeg bare venter på at den overnaturlige luktesansen skal slå til om en drøy uke ;) Kjøleskapet blir mest sannsynlig min fiende, det luktet grusomt i min nese ved graviditeten min som varte lengst.

Krysser alt jeg har for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:strix:

Lykke til.

Takk Takk:-D

Jeg er skikkelig spent, og godt fornøyd med 6 egg, da blir det 5 i fryseren, og slipper forhåpentligvis flere uttak :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg tlf fra St Olav, og 6 egg er nå befruktet :jepp:

Innsett i morgen!!!!!

Herlig! Lykke til.

Innsetting i morgen på meg også.

Om eggene overlever tining riktignok..

Endret av Grace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya76: Vet du allerede at de fem andre er befruktet og utviklet?

Lykke til Maya76 og Grace!

Ja, hun sa så da hun ringte! 6 fine egg som mannens svømmere har funnet frem til og var nå befruktet! Håper såklart på at det sitter på første forsøk, men uansett så har jeg nå 5 egg i fryseren så jeg slipper flere uttak:-)

Var 13 egg totalt de fikk ut, så jeg er fornøyd med 6 befrukta egg. Er ny i gamet, så jeg vet egentlig ikke om det er bra eller ei..... :sjenert:

Lykke til alle dere andre og :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra!

De sier jo det ideelle å få ut er 7-10 egg, der noen blir befrukta.

Jeg fikk bare 7 egg ved første forsøk, og 4 egg ved andre. Og i begge tilfeller bare ett som ble befrukta. Altså ingen på frys. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra!

De sier jo det ideelle å få ut er 7-10 egg, der noen blir befrukta.

Jeg fikk bare 7 egg ved første forsøk, og 4 egg ved andre. Og i begge tilfeller bare ett som ble befrukta. Altså ingen på frys. :(

Vettel;

Det eneste som trengs er jo ett egg! Ett gullegg er det som skal til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var 13 egg totalt de fikk ut, så jeg er fornøyd med 6 befrukta egg. Er ny i gamet, så jeg vet egentlig ikke om det er bra eller ei..... :sjenert:

Så flott uttelling da!

Jeg hadde ørten sånne poser, men de fikk bare ut tre egg.

Av de ble jo alle tre befruktet, men du har jo det dobbelte så det må da være bra! :)

Lykke til i morgen Maya76!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott uttelling da!

Jeg hadde ørten sånne poser, men de fikk bare ut tre egg.

Av de ble jo alle tre befruktet, men du har jo det dobbelte så det må da være bra! :)

Lykke til i morgen Maya76!

Takker for lykkeønskninger!

For å være ærlig så var uttaket mildt sagt ille vondt....... hadde 10 egg i ene eggstokken, og de måtte manipulere den for å komme til eggene.... Fortsatt vondt og ømt.. :sjenert:

Så bra at alle tre ble befruktet Grace!! Det er jo supert! Ønsker deg, og alle andre, masse lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende å følge med her inne nå. Er så mange som er i goooood gang :tommelopp: Satser på mange fine spirer rundt omkring i julegaver...

Her så alt bra ut i dag så da starter man på sprøyter i 10 dager så håper man at det blir uttak i uke 46 som planlagt :hoppendeglad: *grue seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ett stk egg satt inn.....bare å vente i to uker på å teste da.... :sjenert: Blir to lange uker...

Dere andre som har satt inn egg, lever dere helt som normalt? Vanlig kostholdsråd til gravide er jo en selvfølge, men sånn ellers? Mtp trening, sex.....(ikke at det frister med sex nå, med ømt underliv etter uttak og kliss pga denne kremen jeg må putte oppi to av hver morgen...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...