Gå til innhold

VI SOM SKAL TA PRØVERØR I ÅR 2011


synnylove

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hørt noe mye om cetritide før i høst jeg, så nok så nytt :)

Jeg gikk på puregon m_inni, det er akkurat som en insulinpenn. Litt skummelt å sette første gangen, men etter det gikk det helt fint selv for meg med sprøyteskrekk :) Jeg var ikke sykemeldt i sprøyteperioden, hadde få bivirkninger under medisineringen.

******

Jeg hadde test dag i dag og både graviditetstesten og blodprøven var fin, jeg skal inn for å få sjekket stigningen på mandag pga tidligere aborter. Jeg trenger å ha litt kontroll :sjenert:

Vi er ett skritt i riktig retning og nå prøver vi å ta en dag om gangen. I dag er jeg i alle fall gravid :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde test dag i dag og både graviditetstesten og blodprøven var fin, jeg skal inn for å få sjekket stigningen på mandag pga tidligere aborter. Jeg trenger å ha litt kontroll :sjenert:

Vi er ett skritt i riktig retning og nå prøver vi å ta en dag om gangen. I dag er jeg i alle fall gravid :)

Oh, gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd!! 15 store eggposer tilsammen, så har hatt fin respons på elvnova og cetriride :jepp:

Uttak blir på mandag, og innsett onsdag! Nå ei god dose med puregon, 150, deretter ei ny cetride i morgen tidlig, og 22.45 i morgen kveld brevactid.

Krysser fingrer og tær for gullegget!

Åhh....jeg er så spent! Med en dose nervøsitet.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk nique :klem:

Lykke til på mandag maya :klem:

Gratulerer så masse og lykke til Pusilus :klemmer:

Hvilken ekstra oppfølging får du i forhold til tidligere spontanaborter? Jeg har hatt 3 SA tidligere, spurte på St Olav ang dette, men de sa de ikke gjorde noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya, jeg har hatt en tidlig SA (u7) og en sen MA (u19)

Jeg har krevd å få ta hCG prøver nå tidlig denne gangen for å se at det foreløpig er som det skal. Etter MA-en fikk jeg lovnad om ekstra UL i uke 14/15 ved neste graviditet som kom så langt, men jeg skal også på første UL (uke 7), om alt er greit da, spørre om ekstra ul-er for å holde nervene mine i sjakk i de skumle uken mellom der.

Man må desverre kreve selv, men jeg synes det var rart at du ikke får noe ekstra ettersom du har hatt 3 sa. Dreia, som jeg har blitt kjent med her inne, hun fikk ul ganske ofte i begynnelsen i det fjerde svangerskapet sitt (3 SA/MA på henne også før det) og det resulterte i en herlig gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maya, jeg har hatt en tidlig SA (u7) og en sen MA (u19)

Jeg har krevd å få ta hCG prøver nå tidlig denne gangen for å se at det foreløpig er som det skal. Etter MA-en fikk jeg lovnad om ekstra UL i uke 14/15 ved neste graviditet som kom så langt, men jeg skal også på første UL (uke 7), om alt er greit da, spørre om ekstra ul-er for å holde nervene mine i sjakk i de skumle uken mellom der.

Man må desverre kreve selv, men jeg synes det var rart at du ikke får noe ekstra ettersom du har hatt 3 sa. Dreia, som jeg har blitt kjent med her inne, hun fikk ul ganske ofte i begynnelsen i det fjerde svangerskapet sitt (3 SA/MA på henne også før det) og det resulterte i en herlig gutt.

Da skal jeg si ifra neste uke når jeg skal t uttak og innsett!

Jeg tror jeg vil få extra ultralyd og oppfølging likevel, for jeg har ei jente på 8 år som kom med katastrofesnitt i uke 34 pga en sjelden komplikasjon som gjorde at navlesnora løsnet og jeg mistet nesten 2l blod.. :sjenert:

Men vil gjerne ha tidlige ultralyder og sjekk av Hcg pga flere SA...... Ser for meg endel nervepirrende måneder om dette skulle gå bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå er så spennende å følge dere alle her om dagen :tommelsmil:

Hvordan kom mensen i forhold til dere som gikk på Nesespray(suprecur)? Er på dag 10 nå, skal i prinsippet ha mensen i morgen og hatt mensenmurringer i snart en uke korte trekk av gangen, så hadde egentlig trudd den skulle komme før.... Men sitter nå her å venter og faktisk av alle mulig ting jeg aldri trudde jeg kom til å si: AT JEG VIL HA MENSEN NÅ!!!!! :sur: bah, håper den kommer snart ja. Skal inn på UL onsdag for å avklare purgon start... Så mensen KOM!!! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en litt, eee...pinlig sak.

Dere som nettop har satt inn egg, har dere sex som normalt...? Livredd for å skade noe der inne, men vet jo ikke engang om egget har festet seg!

Er på seks dager etter innsett.

Forøvrig ett barn på 12 år, mens forrige innsett endte i MA. (uke 5 døde det antagligvis.)

Har lest på nett og der står det bare om vanlige graviditeter, ikke IVF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Slenger meg med her jeg :)

Er nesten midt i 1 søskenforsøk (frys) skal ha UL i morgen for å sjekke tingenes tilstand så er temmelig spent kan man si.

Egentlig mer nervøs enn spent.

Er veldig bekymret for at det skal bli avbrutt nå, eller at eggene ikke overlever tiningen..

Gleder med til å følge dere på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya det er noen nervepirrende måneder om dette går veien, jeg kommer ikke til å klare og senke skuldrene helt før ungen er ute :sjenert:

Velkommen Grace, krysser alt jeg har for fyseforsøket ditt og at egget overlever. Det er bare drøye to uker siden jeg var i dine sko, det er energitappende å vente på ul og telefoner om egget overlever/ ikke overlever.. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det Puslius.

Tanken på telefonen om eggene har overlevd eller ikke får hele kroppen til å vrenge seg.. Huff.

Hvilket sykehus er du på?

Ser det er blodprøve for deg i morgen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg ferdig med uttak!

Ble 13 egg, alle var store og fine.....så nå er det bare å vente på tlf i morgen.....

Men; skal innrømme at det var ganske ubehagelig.........egentlig ganske vondt... De måtte manipulere ene eggstokken for å komme til eggene, det var vondt :sjenert:

Blør endel gjør jeg også, måtte kjøpe nattbind, men det roer seg vel snart.

Så glad denne dagen er over iallefall!

Lykke til alle dere andre, godt å ha dette forumet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fint uttak Maya76 :) og tvi tvi for en bra tlf i morgo :klem:

Her har mensen kommet for full storm med noe vanvittig smerter og press som jeg aldri har hatt før. Men skal ikke klage, var jo det jeg maste på at sku komme så nå er det snart sprøytestart :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det litt over en uke igjen til deg kan se om gullegget har festet seg... men en ting legen sa til meg mens han satte egget inn var at: Nå når jeg setter dette inn har det festet seg eller ikke. Det er bare egget som vet om det har festet seg eller ikke, men du må vente i 14 dager for å vite det. Det er ikke sånn at når det har blitt satt inn så bruker det opp til to uker å feste seg. Det skjer der og da, enten fester det seg eller ikke...

tenkte bare å si det til dere har kvinner i guiden, for det visste ikke jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med fint uttak Maya76 :) og tvi tvi for en bra tlf i morgo :klem:

Her har mensen kommet for full storm med noe vanvittig smerter og press som jeg aldri har hatt før. Men skal ikke klage, var jo det jeg maste på at sku komme så nå er det snart sprøytestart :danse:

Takk Takk!

Har vært en daff dag med endel vondter, så varmeflaske og sofa er min beste venn i kveld..

Lykke til med sprøytestart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med uttak, og alle andre uansett hvor lang dere er kommet!

Sunny: Det der forsto jeg ikke...?

Det fester seg vel temmlig kjapt ja, for embryoet er jo allerede fire-delt (eller mer) når de setter det inn. Altså i løpet av 1-3 dager?

Mente legen at det skjer med en eneste gang at det fester seg??

"Hos de aller, aller fleste kvinner entrer det befruktede egget livmoren 4 dager etter eggløsningen. Det svever rundt en stund og leter etter en fin plass å slå seg ned på før det fester seg 6-8 dager etter eggløsning. Kvinner som måler tempen kan få et hint om at de har blitt befruktet ved at tempen stiger opp enda ett hakk ca 7-9 dager etter EL - også kjent som trifasisk kurve - pga. at festingen av egget får Det gule legemet til å produsere mer progesteron."

http://pernille.info/lutealfase.htm

Vi hopper vi over "svevingen", mens egget blir et embryo, og innsettingen er 2-3 dager inn i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her nå.... startet å jobbe igjen og aaaaalt for ulange dager på meg.

Gratulerer til dere med en spire :hjerte: og :hoppe: for dere andre med masse flotte egg!!!!

Datoen for start av medisinering nærmer seg nå. 7 november er det magiske tallet :nigo:

Krysser bare fingrene for at det går bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...