Gå til innhold

September-oktober 2011


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Gjest Delphina

Har ikke bestilt enda, må få helseforsikringspapirene mine før jeg kan. Jeg skal snakke med moren til bf, og høre litt. For jeg har lyst til å se barnet nå! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er du på vei og når har du termin? Og i hvilken uke begynte du å kjenne sparkene? Forstår at du vil se barnet nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Er mellom uke 18 og 19. Så det begynner å nærme seg. :fnise: Kjente svakt spark før jeg skulle til JM, og det er en 2 uker siden. :rodmer: Er en aktiv liten krabat for tiden. Spark og hikk kjennes. Også litt romstering, så ruller lillegullet nær livmoren, så kjenner jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanvittig herlig :rodmer: Gleder meg til jeg kan kjenne spark, hikking, romstering etc. Ikke lenge til du skal ha den ordinære ultralyden da. Har du en følelse på hvilket kjønn det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jente mesteparten av tiden, så gutt en gang i blant. Viktigste er at barnet er friskt, både for meg og BF (selv om han også tror det blir ei lita prinsesse). Ikke lenge til nei. :hoppe: Viser seg faktisk at jeg har vært forsikret siden mars. Så nå skal vi bestille jordmor og UL :rodmer::rodmer:

Jeg har lest at du har en magefølelse at det er en liten prins! Det er herlig det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time til ultralyd 3.mai, bare litt over ei uke til.

Ellers så er jeg nå sikker på at jeg har kjent bevegelser, og jeg står forsatt på at det minner meg mer om stikking enn om bobling, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:hoppe: najki!

Alle kjenner forskjellig. Jeg har kjent både bobler og fiskehale, så jeg tror jeg er mer typisk akkurat på aktivitet, men jeg var tidlig ute med å kjenne utenpå. :fnise: Dog, det var kun én gang. Venter spent på dagen bf kjenner spark på utsiden og smiler som et lite barn. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: najki!

Alle kjenner forskjellig. Jeg har kjent både bobler og fiskehale, så jeg tror jeg er mer typisk akkurat på aktivitet, men jeg var tidlig ute med å kjenne utenpå. :fnise: Dog, det var kun én gang. Venter spent på dagen bf kjenner spark på utsiden og smiler som et lite barn. :fnise:

Fiskehale? :hakeslepp: Kiler det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Fiskehale? :hakeslepp: Kiler det?

Neeei :fnise:

Det er bare litt rart. Fiskehale for meg er når veldig mange bobler som sprekker så fort etter hverandre at det føles ut som en fiskehale.. Er enten fordi lillegull hikker, eller fordi den tisser (tror jeg da). Ellers føles det ut som noen få bobler som sprekker når lillegull hopper og spretter rundt inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, haha, det forklare saken litt bedre, ja :jepp: Så for meg en fiskehale som snisset magen på innsiden, jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å lese om de forskjellige opplevelsene av de første sparkene :)

Jeg tror jeg har kjent noe nå, men for meg kjentes det bare ut som om noen kiler meg på innsiden av magen :rodmer: . Kjente det mange ganger mens jeg satt og jobbet ved skrivebordet i går.

Noen andre som har hatt en liknende fornemmelse av kiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt å lese om de forskjellige opplevelsene av de første sparkene :)

Jeg tror jeg har kjent noe nå, men for meg kjentes det bare ut som om noen kiler meg på innsiden av magen :rodmer: . Kjente det mange ganger mens jeg satt og jobbet ved skrivebordet i går.

Noen andre som har hatt en liknende fornemmelse av kiling?

begynner å bli liv i magen nå ja :rodmer:

Jeg må være i ro, ligge i sofaen eller noe for at jeg skal kjenne at det er den lille. I løpet av dagen kjenner jeg mye rart, noe er den lille men syntes av og til det kan kjennes som andre greier i magen som luft. Joda, magen er litt merkelig for tiden men det hører vel med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner masse liv, er faktisk ganske tydelige spark nå. Har kjent liv i 3-4 uker tror jeg. Og endelig har magen poppet ordentlig frem også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kjenner at det er liv i magen; hvor langt var dere på vei da dere kjente det første sparket eller det første tegnet til at det er noen der inne? Jeg ville kjenne noe NÅ! Er i uke 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var 17-18 uker på vei begge gangene. Uke 14 er nok veldig tidlig, spesielt for førstegangs. Ta det med ro, det kommer tidsnok, og snart sitter du og ønsker at den lille kunne tatt det litt roligere der inne. Det er ikke bare godt med spark, en kan kjenne det godt i innvoller og ribbein noen ganger :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg ikke kjente noe i uke 16, men jeg slo det fra meg. Jeg regner derfor fra forrige uke- uke 17 som da jeg begynte å kjenne noe på ordentlig.

Nå gleder jeg meg til at min samboer skal få dele gleden, for han er skikkelig misunnelig på meg, hehe! Og nå leser han pappa-bøker for harde livet og vi ser veldig fram til ultralyd til uka. Fortsatt med mål om å ikke vite kjønnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang kjende eg liv frå 16 veker. Denne gang kjende eg svake bobler i veke 14 et par dagar, men så var det heilt stilt dei neste to vekene. 16+4 (på skjærtorsdag) kjende eg svake dunk fleire gonger, og har kjent det kvar dag sidan. I dag er eg 17+5 :)

Skulle vore på ultralyd i dag, men fekk flytta timen til neste fredag fordi sambo ikkje er heime i dag. Gler meg til det, og håpar me får vite kjønn :rodmer:

I dag, for første gang, var det nokon som spurte om det var baby på gang. Magen stikk seg godt fram her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...