Gå til innhold

September-oktober 2011


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Jeg hadde egentilig ikke tenkt over hva jeg skulle gjøre ang brystpumpe.. men så fikk jeg noe greier av svigerinnen min, bla en helt vanlig brystpumpe. Så tenker jeg prøver den :)

Ellers prøver jeg å få en oversikt over hva vi har og hva vi trenger.. hvor mye trenger jeg i de forskjellige str.. tror jeg må på shopping! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Bygdejenta

Hvor mye klær handler dere inn i str. 50?? :klo:

Når jeg ser gjennom det jeg har, så har jeg svært lite i str. 50, og mest i 56 nemlig. Det slår meg at jeg kanskje burde hatt litt i 50 også?? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye klær handler dere inn i str. 50?? :klo:

Når jeg ser gjennom det jeg har, så har jeg svært lite i str. 50, og mest i 56 nemlig. Det slår meg at jeg kanskje burde hatt litt i 50 også?? :vetikke:

Ja, dette har jeg også lurt på. Nå jeg har jeg fått vite at jeg mest sannsylig får en liten unge. Går til vekstkontroll annenhver uke. Så da har hvertfall jeg kjøpt litt i str 50. Men har tenkt at jeg ikke skal ta av merkelappene på alt slik at jeg kan bytte det om det blir for smått. Men hvordan er det med barne og babytøy, er str 50 standardmål? eller kan den være lite eller stor? En genser i str 38 i voksenstr er jo ikke nødvendigvis like stor hver gang.. herregud, det var dårlig fortalt.. noen som forstod? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye klær handler dere inn i str. 50?? :klo:

Når jeg ser gjennom det jeg har, så har jeg svært lite i str. 50, og mest i 56 nemlig. Det slår meg at jeg kanskje burde hatt litt i 50 også?? :vetikke:

Jeg har handlet inn/fått litt klær i størrelse 50. Tør ikke å kjøpe så mye siden jeg ikke vet hvor stor minsten blir. Har fått beskjed om at han kommer til å veie mellom 3400-3600 gram, men jeg aner jo ikke lengden akkurat nå. Selv om vi har fødet så stenger ikke butikkene :fnise: Synes det er kjedelig å handle inn mye i størrelse 50 som man ikke kan bruke, så jeg har handlet litt inn i størrelse 50 og sender enten gubben, den vordende mormor eller så går jeg selv ut på shopping dersom jeg orker litt etter fødsel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da redigerer jeg på innlegget mitt igjen :)

Det jeg har:

- ALT av klær

- Stellebord

- Babykommode

- Badebalje

- Smokker

- Dyner til vogn og seng

- Vogn + stelleveske

- Noen leker

- Hoppestol

- Seng, under- og overmadrass, sengetøy, sprinkelsengbeskytter

- Babyhåndkle og noen kluter - trenger FLER.

- Smekker

- Vognpose (saueskinn)

- Vippestol

- Bilstol

- Babygym

- Gulpekluter

- Uro til seng

Så jeg mangler:

- Ammeutstyr; ammebh, ammeinnlegg + brystpumpe.

- Bleier

- Regntrekk til vogn

- Tisselaken

- Rangle til vogn.

Dette tar jeg i september:

Rangle og regntrekk til vogn, tisselaken, bleier

Dette tar jeg i oktober (terminmnd):

Ammeutstyr

Dette haster det ikke med, så det ønsker jeg meg til jul:

Lekegrind, flasker, høy babystol, biteleker

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå begynner det å nærme seg for noen av dere her inne :) Så spennende!

Har dere begynt å tenke på sykehusbagen? Jeg tenkte jeg skulle lage meg en liste etter hvert, og så tenker jeg at den kan pakkes 3-4 uker før termin. Er det passe tid tro?

Enn så lenge har jeg god tid (håper jeg - og det ser ikke ut til at noe skal skje lenge før tiden her iallfall).

Håper det står bra til med dere alle og at dere har en fin sommer :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg pakka min bag 3 eller 2 veker før termin sist, fødte 8 dagar over tida så det var jo god nok tid... Ein kan vel ikkje forutsjå om babyen kjem før eller etter termindato. Om du lagar ei liste over kva som skal vere med, og har denne tilgjengelig for far om ting skulle skje før alt var pakka har ein jo ordna seg litt. Mykje kan jo uansett ikkje pakkast før ein faktisk reiser, så det er greitt å ha ei liste der det er haka av kva som faktisk allerede er pakka, tenker eg.

Sjølv har eg tenkt å bruke dei kommande par vekene til å vaske babytøy og andre tekstiler til babyen, sånn at det i allefall er klart. Seng har me ennå ikkje klart (sidan A framdeles brukar denne), men i tilfelle veldig tidlig baby kan jo vognbaggen fint brukast til seng i ei veke eller to.

Me har mykje å ordne ennå, å rense vognposen, ny seng/madrass/dyne, et par sett sengekler og sånn. Har liksom ikkje fått tid til å ordne ennå :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg har tenkt mye på den sykehusbagen, selv om det er en 3 uker til den burde stå klar i skapet. Har fått en liste fra kraamzorg så vet sånn ca hva jeg trenger å ta med meg. :fnise: Lurer også på om jeg skal investere i en hårføner. :klo:

Skal om et par uker fikse senga hennes og vaske alle de små klærene hun har. Det er mye som skal vaskes, så det blir en del babytøy hengende her i huset. Kjenner jeg gleder meg til å vaske alt. Er enda noen småsaker vi trenger å fikse, men ellers begynner vi å bli ferdige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel snart ha pakket sykehusbagen siden jeg er støtt og stadig til vekstkontroll. Men jeg er sååå flik til å utsette :gjeiper:

tenkte uansett å legge frem det vi trenger til den lille så klær til meg selv må jeg nesten bare vente med for det er jo stadig i bruk. Har ikke så masse tøy å velge mellom for tiden.

Men så var det å finne ut hva en skal ha med da.. men det ordner seg vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå var det så lenge siden jeg hadde skrevet i denne tråden at den hadde falt ut av mine innlegg... :sjenert:

Så da er det på tide! :)

Vi har begynt å pakke sykehusbagen. Sålangt klær til lille tulla (det har vært såååå koselig å vaske de bittesmå klærne :rodmer: ), amme-bh'er, pysj og noen litt behagelige klær til meg, Mor Signe-teppe jeg har strikket selv :nigo:, noen smokker o.l., noe lesestoff, kamera, mobil-lader, energybars (handlet inn av mannen, som tar sin rolle som mat- og drikkeansvarlig meget alvorlig ;) ), og noen andre småting.

Venter med toalettsaker + mer klær til oss inntil det skjer noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å pakke sykehusbaggen når mammapermisjonen begynner, altså 3 uker før termin - i uke 37. Mamspermen min begynner 6.oktober, så det er nok godt mulig at jeg begynner å vaske klær og styre på den 1.oktober, altså i uke 36 :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bagen pakket og klar for mor og nesten for far, men bagen til gutta er sånn halvveis ferdig. Har pakket en del, men burde nok vasket litt mer klær.

Henger nok sammen med at jeg har vært så forberedt på å føde lenge før tida, og at nyfødtklærne i str 50 dermed ville være for store, og ikke det første guttene ville behøve.

Men nå bør jeg kanskje til å innse at dette går riktig vei, og at nyfødtbagen kanskje bør ferdigstilles. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg at jeg har vært kjempeflink, har nemlig begynt å finne frem ting som skal med på klinikken! :fnise: har fått beskjed fra jordmor at vi må belage oss på litt mer enn to dager før vi får komme hjem. Så dette har jeg planer om å legge i "ha med på sykehuset-skuffen":

til den lille:

- 2 bodyer, 1 ull

- 2 strømpebukser, 1 ull

- 2 par sokker

- 1 tykk lue, 1 tynn lue

- 1 helseteppe, 1 vanlig litt tykt teppe

skal pakke til meg og litt div:

- joggebukser ( er det mammabuksene som fortsatt er best sånn rett etter fødsel?)

- truser, ammebh, ammeinnlegg

- topper, t-shirt, jakke med glidelås

- kamera, lader, mobil, helsekort..

- energidrikke, kjeks eller noe i den dur?

Så da var vi i mål da?

Er det noe mer vi trenger tar jo mannen ta det med for han får jo nesten bare være der i visittiden! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært, BareBea :jepp: Men jeg må spørre hvorfor du tar med luer? :) Er det fordi dere er usikker på hva gradestokken viser når dere skal reise hjem?

Endret av HenLu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så vidt jeg har fått med meg så får de nyfødte lue på nesten før de blir lagt på mors bryst, så det er nok helt riktig å pakke med seg luer ja. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod at du skulle ha lue på den lille utendørs altså :fnise: Det kommer min og til å ha så klart, men jeg trodde de ALDRI skulle bruke lue innendørs, nyfødt eller ei :klo: Får ta en prat med lege og jordmor om dette :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sjukehuset her har dei ein slags gasbind-tube som dei brukar til hue det første døgnet. Eg kjem til å ha med tynn ull-huve på sjukehuset denne gang istaden, eventuelt tynn bomullshuve.

Veslo mi sov med tynn ull-huve (og strikka vottar) på nettene til ho var ca 2 mdr, ho er født i februar og me har det kjølig på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Delphina

Litt rart å tenke på at august snart er omme og de første september-barna kommer til verden. :sjenert: Det er vår termingruppe sin tur nå snart. Det er så rart å tenke på. :fnise:

Her skal vi vaske klær og fikse vogn, kjenner det kribler i fingrene, gleder meg til alt står klart til snuppa! Har en god del luer til henne, så uroer meg ikke for det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...