Gå til innhold

September-oktober 2011


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Bobler, ja? Det har jeg også følt, er det babyen? :nigo: Har aldri kjent det før, men kjente det for noen dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HenLu: bobler er klassisk første bevegelse-følelse ja. Om du kjenner to-tre bobler som sprekk etter kvarandre er det nok babyen. I første graviditeten min omtalte eg det som ei blanding av bobler og leamus, sånne knepp frå musklane.

Limer inn det eg nett skreiv i dagboka mi:

I går, 18+1, var babyen i magen veldig aktiv, og eg kjende fleire gode spark/dunk nederst i magen. Heldt handa der eg kjende sparka, og kjende det godt i handa! Det er første gong eg har kjent spark utanpå magen i denne graviditeten. Låg og såg på magen, og då kunne eg godt sjå sparka utanpå og :rodmer: Mageskinnet litt under navlen bulte når eg kjende spark på innsida. Moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig :) Det er så fantastisk og samtidig helt absurd at det er et menneske som turner rundt og sparker inni der! :fnise: Selv har jeg daglig sirkus i magen, og pappa'n har fått seg noen skikkelige spark i hånda han også. Når det står på som verst kan man se hele magen "hoppe"/"bølge" :)

Ellers bærer det avgårde på vognjakt i ettermiddag. Blir spennende å se om vi klarer å bli enige! Har mange bestemte meninger både jeg og mannen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også spark. Kjempe herlig! Føler jeg blir mere kjent med lille nurket som er inni der. Pappa'n har ikke fått gleden enda, men kjenner det hver morgen og kveld. En liten date med mini <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

I dag har jeg vært på ultralyd og fått bekreftet at det er et menneske inni der. Selv mente jeg det så ut som en dinosaur, men det er nå så...

Jordmor-dama ville imidlertid ikke gi meg noen termin da hun mente at mini var for liten til det. Jeg må derfor flytte tickeren min litt, men aner ikke hvor mye. Jeg skulle komme tilbake om tre uker eller så for en ny kikk. Da får jeg jo to kikker om ikke annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: En dinosaur faktisk!

Ja, av og til er de kanskje litt små. Blir jo deilig å se igjen nurket om 3 uker eller noe sånt.

Ville bare legge til at her har barnefar fått oppleve bevegelse. Han hylte litt av glede og kysset meg hardt etter å ha opplevd det. :fnise:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at dere kjenner noe, alle sammen :)

Og så koselig, Delphina :) Søte Delphinamannen din :) Hehe

Jeg vil også kjenne noe snart! "Utolmodig!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjentes ut som bobler som sprakk :sjenert: Men har bare kjent det en gang! Vil kjenne flere ganger! :( Under 3 uker til jeg får vite kjønnet på lille gull :nigo: bare 2 uker og 5 dager til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det kommer seg HenLu, det kjennes veldig lite i starten, men etterhvert så blir man sikker på at det er lille'n i magen.

Teita: Han er herlig! Utrooolig herlig. Har kjent lille flere ganger, så det var ikke bare en-gangstilfelle. :sjenert: Liten aktiv krabat inni magen. Det kommer snart at du kan kjenne bevegelser. Var omtrent like langt på vei som det du er nå, før jeg begynte å kjenne småbevegelser.

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:goodbye: Så stille det var her inne - noen som har noe spennende å dele?

Jeg er forøvrig halvveis i dag, ble flyttet på ul og er nøyaktig 20 uker i dag. Hurra for prinsessen min <3 Formen er synkende, da bekkenløsninga har slått til for fullt, sånn ellers er det meste normalt og jeg stortrives med å snart skulle bli tobarnsmor!

Med andre ord er det ikke særlig mye å melde - men litt hvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Glemte å skrive at det blir ei frøken. :fnise: Lurer litt på hvor mange jenter versus gutter det blir i denne gruppen. :fnise:

Huff, ikke greit med bekkenløsning som har slått inn for fullt, har et bekken som krangler en gang i blant, that's it. Sender deg en haug med klemmer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har vært stille her en stund.

Merker selv litt kranglete hofter. Blir sliten av å ligge på siden, og når jeg går mye. Men jeg er usikker på om det er tegn på bekkenproblematikk, eller om det er en naturlig følge av slakkere ledd :klo:

Ser ut til at det blir en del jenter her inne ja :) Men nå skal jo Nilla ha 2 gutter, så hun hjelper jo på å balansere statistikken noe ;)

Ellers ikke mye nytt å meddele egentlig. Synes tiden går litt for sakte. Gleder meg bare så innmari til lillejenta kommer! :rodmer: Men skal ha ferie i mellomtiden, så da går nok tiden litt fortere. Og så er det jo viktig at vi husker å nyte denne siste tiden før det braker løs! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva vi får så kanskje vi øker guttestatestikken :fnise: men jeg har på følelsen av at det blir jente så tvilsomt! :gjeiper:

Sliter med bekkenet jeg også, jeg er blitt redusert men syntes ikke det er uttholdelig. Men litt redd for å presse meg selv for mye for vet egentlig ikke hvor grensen går. Først fikk jeg beskjed om å stoppe aktiviteten idet det gjorde vondt. Men det er jo egentlig vondt hele tiden. Litt forvirra ja.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt med mange jenter:) Gleder meg masse! Har allerede blinka meg ut en tur innom Zara i ferien. Snikkikka i nettbutikken her en kveld og det er så mye fint der!

Nå har jeg hatt en runde innom flere steder å bestillt diverse gratispakker. Var innom denne bloggen som hadde lagt ut linker til flere. Mener å huske fra forrige gang at jeg også fikk fra wendela, noe jeg henta på helsekostbutikk.

Litt ironisk at jeg ikke har summa meg til å søke om foreldrepenger enda, skulle kanskje gjort det først. Jaja, får bruke kvelden til å finne ut av det:) Noen som allerede har vært flink å sende inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Nå har jeg kikka på Navsidene og ble litt klokere. Men det ser ut som det er like greit å vente til svangerskapsuke 26 før jeg sender inn noe, da jordmor/lege må bekrefte termin etter dette. Samtidig finner jeg kun "gamle skjema", med det mener jeg at de nye permisjonsreglende gjeldende fra 1.juli er ikke nevnt. Noen som har erfaringer å dele, som kanskje vet mer om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Jeg var jo på ultralyd for noen uker siden, og fikk beskjed om å komme tilbake igjen. Var der på mandag, og fikk se en turnende baby. Er 18+6 nå, så jeg har blitt flytta tilbake ganske greit... Seksualundervisninga der hvor jeg kommer fra er visst ikke så god, for det der kunne vi ikke ;)

Jeg fikk også spørsmål om jeg ville komme tilbake og være prøvekanin for noen jordmorstudenter, så jeg får faktisk 3 ultralyder. Det er ganske gøy.

Min samboer er også overbevist om at han kjente spark her om dagen. Jeg har funnet ut at sjoklade gjør barn i alle aldre hypre, så det var alvor til bevegelse. Jeg prøvde å fortelle at det nok nødvendigvis ikke var babyen han kjente, men joda, da ble han sur og sa at DET var det. Hehe, søte mannen som gleder seg så utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De er jo søte disse mennene våre da. Min synger til magen nesten hver kveld :rodmer:

Ang. NAV så er det helt riktig at det ikke er noe vits å sende inn før etter uke 26, når man har fått terminbevis. Vet ikke hvordan det er med "nye" skjemaer i forhold til endringen som skjer 1. juli. Men jeg regner med det går greit å sende inn det som måtte være tilgjengelig, og at det automatisk blir justert for antall uker etc senere. *Følge med*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet og hoftene er litt vonde her og, men berre når eg har lagt eller sittet lenge, og viss eg går/jobbar mykje. Tenker som Mary Poppins at det nok berre er naturlig slark/ekstra belastning, og ikkje bekkenløsning.

Det samme kjente eg allerede i veke 8 i sist svangerskap, men det blei aldri hemmande, sjølv ikkje ved termin. Håpar det blir sånn denne gang og! :jepp:

Det var endringar i lovverket ang foreldrepermisjon sist eg søkte og, og då var det det samme: verken nav.no eller nav-tilsette 'kunne' det nye regelverket. Berre fyll inn dei vekene du skal ha, så blir det korrekt.

Eg har ikkje verken skaffa skjema eller rekna på permisjonsveker. Huskar at det var ganske krevande å fylle ut permisjonsveker og ferieveker, så det er vel lurt å begynne snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med utstyrforberedelsene jenter?

Foreløpig har vi:

- 3-pak sokker

- 1 vanlig body

- 1 ull body

- 1 ull lue

- 2 smekker

- bilstol med base

Er igang da hvertfall! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...