Gå til innhold

September-oktober 2011


*Joyce*

Anbefalte innlegg

Njaaa, vi har så smått begynt, men har en lang vei å gå når det gjelder utstyr. Har jo fått ordnet barnerom da, med seng, skap, ammestol og sydd gardiner, så er fornøyd med det :) Men av annet utstyr har vi kun noen basisplagg (2-3 bodyer, en pysj, noen trøyer o.l.), samt litt klær vi har arvet fra en av mine kolleger i litt større størrelser.

Men vi har bestemt både vogn og bilsete, så vi må bare få ut fingeren og få kjøpt det rett og slett.

Skal på sommerferie i Sverige i juli, så vi hadde tenkt å kjøpe en del utstyr der, iom at det er litt billigere (har med bilen).

Men sånn i første omgang så får jeg vel sniklese litt i andres utstyrslister for å få litt oversikt over hva vi trenger :ninja: Noen som har en bra liste? Eller som vet om noen som har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med gutt på vei HenLu:)

Når det gjelder utstyr har vi det meste. Skal kjøpe en ny og bedre babycall, mykbag til trillen også vil mor i huset gjerne ha noen søte jenteklær:) Selv om vi helt sikkert kommer til å få mengdevis av klær denne gangen også. Har allerede fått noen arveklær - men vil gjerne kjøpe noe selv også. Tenkte jeg skulle dra en tur på Janusbutikken og se om jeg fant noen ullklær i fine farger. Siden jeg fikk N i slutten av april var det ikke ullbehov før høsten, så jeg har ikke ull i de minste størrelsene. Litt dårlig timing på nedkomsten der gitt :gjeiper:

Men men, herren i huset skal til London om noen uker - så da sprøs det om han må til pers å se om han finner tilleggsutstyr til trillen. Har litt lyst på bilseteadapter, men synes de norske prisene er litt for drøye sammenlignet med feks de britiske.

Så kort oppsummert trenger vi:

  • Babycall
  • Til trillen: mykbag, bilseteadapter og bøyle
  • Bilstolpose
  • Noen jenteklær
  • Ullklær i små størrelser
  • Bamse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting jeg vil tipse om, fikk en veldig fin barselgave sist, nemlig flanellskluter fra bleieboden. De er helt fantastiske og jeg anbefaler de gjerne - tror jeg skal kjøpe flere av de, for kluter gikk det mye av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Vi har:

- babyseng (uten madrass og dyne)

- barnevogn

- masse klær (takket være mormor til jenta)

- smokk og smekker (takker være morfar)

- badebalje til jenta

Det er det jeg husker nå, skal snart ut og handle babycall og slikt. Litt lettere å få oversikt når vi flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Oh, man! Vi har akkurat begynt å kjenne spark utenpå for fullt nå, og det er jo så gøy! Jeg har alltid sagt at jeg ønska meg barn, men den greia med å gå gravid er ikke noe jeg har gledet meg til. Nå er jeg uenig i mine tidligere utsagn, for dette er jo kjempegøy!

Av utstyr så har vi bestilt vogn som skal hentes om noen uker. I tillegg har vi kjøpt inn noen steinkule merkebodyer (Raplh Lauren, Tommy Hilfiger og slikt) og to bamser bare for gøy da vi var på ferie sist. Vi har altså ikke kommet alvorlig langt, men det er da så lenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gøy å lese hvordan dere går med dere andre. Vi har ikke kommet så langt med utstyr enda. Har kjøpt inn noen bodyer, bukser, sokker og sånnt + noen kluter fra princess.

Men vi har bestemt oss for bilsete (etter å ha sett tv2hjelper deg her om dagen) og tror jeg har bestemt meg for stellebord i dag. Jeg tror det blir mest praktisk for oss med stellebord som man kan ha på badekaret.

Vi har altså mye utstyr som mangler, men vi har jo enda god tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei :goodbye:

Det skjer ikke så veldig mye her inne, men jeg prøver meg litt likevel jeg :)

Er det bra med dere alle? Her er formen på topp, magen vokser og den lille jenta romsterer i magen :gravid:

Sitter med utstyrsliste om dagen og lurer litt på hva dere skal gjøre med babycall? Har dere kjøpt? Isåfall hvilket merke? Eller tenker dere at det ikke er nødvendig?

Vi bor i en liten leilighet med 2 soverom, så jeg lurer litt på om jeg skal droppe det, iallfall nå i begynnelsen. Det sies at butikkene også er åpne etter fødselen... :gjeiper:

Har et tips til dere som ikke har kjøpt seng enda og som har mulighet til å dra innom ikea. De har tilbud på ikea Gulliver sprinkelseng 27. juni til 9. juli. Madrass er også på tilbud. Vi skal nok slå til på den.

Andre som har noen tips å dele?

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denneHei!

Har så smått våget å tenke på utstyr vi også. Er litt forsiktig ennå, er veldig redd for å ha masse utstyr hjemme hvis ting går galt. Sitter nok i meg/oss etter forrige gang... :sukk:

Men nå er vi passert 26 uker, og må vel så smått tillate oss å ha trua kanskje? :sjenert:

Vi tenker å bruke sprinkelsengene som vi selv brukte som små. De blir pusset og malt av den vordende oldefar og blir så fine som ny. :) Men madrasser og dyner kjøpes nytt. Og sånn sprinkelbeskyttelse eller hva det heter.

Vi har arvet en del babyklær, samt at vi regner med å få en del, så i første omgang tenker vi bare å handle litt i de minste størrelsene.

Babycall MÅ vi ha. Vi bor i det digert gårdshus, og soverommene er på loftet, mens stue, kjøkken o.l. er nede. Men merker har vi ikke vurdert ennå. Kanskje en sånn en med monitor?

Vi tenker også på lekegrind, noe a la denne. Vanlige lekegrinder blir fort for små for tvillinger, da de ofte går opp til 15 kilo, og med to små så når de nok fort 15 kilo til sammen. Men denne er leddet og virker mer fleksibel. Og på en gård så kan det fort bli at jeg må ut en snartur, og da syns jeg det er greit med ei lekegrind- selv om det virker å være litt "ute" for tida. (Kanskje ikke det første vi kjøper, men det er på lista. :) )

Vi rakk å kjøpe to maxicosi bilstoler sist, så de skal vi bruke nå. Samt to baksetespeil.

Vogn er jo et av de store spørsmålene, her føler jeg det er en uoversiktlig jungel å finne fram i. Hvilke hensyn skal man ta, hvilke hjul, to enkle eller en dobbelbag, duo- eller kombivogn osv osv. Besteforeldrene skal bidra med en del av pengene til vogna.

Stellekommode skal mine foreldre kjøpe, så den skal vi bare velge ut. :) Tror det blir en type med badebalje i, da vi ikke har noe badekar.

Ellers er det jo mange småting man må/bør ha, men jeg har ikke helt oversikten ennå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, linken til lekegrinda kom plutselig på toppen. Det er noe rart med KG for tida altså, særlig om man skal merke tekst eller lime inn noe. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt en haug med gratis babypakker! :jepp:

Jeg elsker vareprøver og småtterier, så dette kan bli bra. :fnise:

Bestilte fra Apotek1, Vitus apotek, liberoklubben, weleda, bam, rimi og babyverden. Tenkte også å registrere meg hos reflex.no, men da må man være 28 uker på vei først.

Gleder meg på "post"! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Da har jeg bestilt en haug med gratis babypakker! :jepp:

Jeg elsker vareprøver og småtterier, så dette kan bli bra. :fnise:

Bestilte fra Apotek1, Vitus apotek, liberoklubben, weleda, bam, rimi og babyverden. Tenkte også å registrere meg hos reflex.no, men da må man være 28 uker på vei først.

Gleder meg på "post"! :)

:fnise:

Det var ikke akkurat smått med gratispakker heller.

Her er det ikke så mange, men vi får det vi trenger. :fnise: Bestilte selv for en ukes tid siden, så det kommer vel på døra snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bestilt en del gratis babypakker :nigo:

Kan se for meg at det kan være kjekt med lekegrind når en skal ha tvillinger, men for min del, som "bare" venter én ser jeg ikke for meg behovet. I forhold til babycall tror jeg også det er nok med en som tar imot lyd, jeg synes ikke det er behov for noen skjerm med monitor. Men man kan jo ha ulike behov. :)

Det høres kjempefint ut å pusse opp og male gamle sprinkelsenger Nilla. Skulle gjerne gjort det selv hvis jeg hadde hatt en tilgjengelig.

Ellers har jeg lyst på en liten kurv eller noe å ha på stua for dagsoving, en såkalt Moses kurv. Vurderer å prøve å lage noe selv - gidder iallfall ikke bruke over 1000kr på dette. Noen som har noen tips? Evt. en bitteliten vugge eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg og bestilt gratispakkar :jepp: Fekk veldig mykje kjekt sist, spesielt var Rimi-pakken, Libero-pakken og apotekpakken veldig bra!

Me har jo det meste av utstyr sidan dette er vår nr 2, men det blir jo likevel litt som må i hus:

- ny seng (juniorseng eller voksen?) til A, som framdeles brukar babysenga.

- overmadrass til babysenga

- fleire klutar (misfornøyd med kvaliteten på ein del av dei me har)

- ett eller to nye babyhandkle

- ei eller et par flasker

- baksetespegel (det savna eg sist, men kom aldri så langt som å kjøpe)

Må sjå gjennom det me har av klede i dei minste størrelsane, kjem nok til å kjøpe et par nye plagg. A brukte str 56/62 på sommaren, denne gang må me ha meir vinterklede/ull i dei størrelsane.

Vogna brukar me ennå til A, så den må setjast på loftet ganske snart, sånn at ho ikkje må overlate den direkte til babyen. Skinnposen må sendast til rens ( *skummelt* ! ), og så har eg lyst på sånne fine fargerike innlegg til bag-delen. (Me har svart simo duo.)

Lekegrind har me nok ikkje behov for. Fekk låne monitor sist, men den virkar ikkje lengre. Brukte den lite, så eg trur ikkje me bryr oss med å kjøpe ny i alle fall, kanskje brukt. Var jo greitt å legge i vogna når ho sov ute.

Håpar formen er fin hos alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også alt/det meste fra før siden dette er nr to. Gikk gjennom babytøyet denne uka, og synes det så så lite ut, altså få plagg. Men i begynnelsen vasket jeg jo ikke klærne like ofte som nå. Han kunne fint ha på en body to dager på rad de første ukene. Nå som J går i barnehage ser ikke klærne ut etter en halv dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, bare jeg som er treig med babyutstyr? :sjenert:

Det jeg har:

- Alt av klær uten ulltøy og en litt tjukkere lue.

- Stellebord

- Babykommode

- Badebalje

- Smokker

- Dyne

- Vogn

- Noen leker

- "Hoppestativ"

Så jeg mangler seng, madrass, sengetøy, babycall, flasker, lekegrind, kluter, vognpose etc

Er jo nesten 4 mnd til termin så føler ikke jeg har så veldig hastverk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :hallo:

Utstyret kommer sagte men sikkert på plass her :hoppe:

Fortsatt to store ting igjen: stellebord og vogn, men ikke noe stress enda.

Men dere - hva gjør dere med brystpumpe? Kjøper dere på forhånd eller ikke? Elektrisk eller manuell? Brukt eller ny?

Jeg vurderer sterkt å kjøpe inn en på forhånd. Først vurderte jeg å kjøpe på finn.no, men kjenner jeg ikke orker tanken på å kjøpe brukt... :sjenert: Jeg vet de kan kokes helt rene, men det hjelper liksom ikke. Men nye er jo så dyre....særlig når jeg tror jeg har mest lyst på elektrisk. Har lest litt om medela swing og det er den jeg ønsker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sjenert:

Når jeg først har begynt å tenke på noe klarer jeg visst ikke å vente....

Jeg bestillte en ny Medela Swing brystpumpe på ebay.co.uk jeg... Det ble totalt £90 (inkludert frakt) - så det blir under 800kr. Så på babykos.no at de koster 1400kr. Tenker det var en ok deal jeg da.

Håper ikke jeg kommer til å angre etterpå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:fnise: Det er litt vanskelig å vente

Vi har fått høre vi kan få kjøpt en brukt brystpumpe og en brukt Babybjörn, men jeg trenger å vite raskt. Tenker jeg skal prøve meg på amming før jeg kjøper pumpe.

Har fått vogn og bilsete i hus! ENDELIG! :strix: Nå er det faktisk bare småting igjen før vi er i mål. Da er jenta bare velkommen til å komme. Hun er det nå, men ønsker at hun blir stor og sterk først. :fnise: Skal vel snart kjøpe en liten badebalje til jenta vår. Og.. jeg burde ikke skrevet det. Sitter her og dagdrømmer at jeg vasker lille frøkena.. :rodmer:

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest najki

Jeg vurderer å bare kjøpe en vanlig kommode å bruke som stellekommode. Disse "ordentlige" stellekommodene er jo så himla dyre! En vanlig kommode passer også bedre til badet vårt, da den ikke kan være så veldig dyp. Men jeg lurer på om det er noen steder jeg kan få kjøpt ei stellematte som bare er ca 40cm bred. Vet IKEA har, men den er jo så stygg..!

Kjenner også på det at det er vanskelig å vente når man har begynt å tenke på noe. Blir fort veldig gira på å få det ordnet da! Jeg har iallefall laget meg ei avkryssingsliste sånn at jeg har sånn noen lunde track på hva som trengs og hva vi har kjøpt inn.

Gleder meg til å begynne å sette opp seng og lignende, men det får vente litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troor vi har alt av utstyr... men rommet hennes er ikke ferdig :-O :-O

Fikk sånn gratispakke fra BAM (?), der var det mye fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...