Steinar40 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #161 Skrevet 19. januar 2011 Dersom du er interessert i å diskutere problematikken med kvinner her inne fordi hun også er kvinne, må du jo faktisk legge litt vekt på det faktum at alle her inne unisont enige i 1) hun ikke er interessert i deg, og 2) hun trenger bare pengene dine, og 3) du burde avsluttet dette for lenge siden. Ja, jeg har notert meg dette. Det vet vi jo at du ikke er interessert i ettersom skjebnen og tiden skal avgjøre saken, så hva opprettet du egentlig den opprinnelige tråden for? Er du ensom og trenger bare noen å snakke med? Det er fortsatt bare hun som kan påvirke dette. Samme hva vi andre tror og mener. Det er bare hun som kan velge for seg og sitt liv. Som jeg skrev tidligere, så kan jeg bare velge å avslutte når hun ikke viser den rette viljen. Dette er skjebnen i mine øyne. Og ellers har jeg ingen andre jeg ønsker å prate med om denne saken, nei, ettersom hun ikke klarer eller vil prate om det.
Steinar40 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #162 Skrevet 19. januar 2011 Hæ?! Nå tror jeg det har rabla for deg. Jeg har lest samtlige innlegg her, og jeg har ikke fått inntrykk av at det er mange her som, ved en skilsmisse, heller ville utnyttet en forelsket mann for å få penger, enn å tjene dem selv. Jeg har heller ikke fått inntrykk av at mange her har noe til overs for å ha TO menn gående på gress. Jeg har heller ikke inntrykk av at damene her har for vane å bli uforholdsmessig opphissede og skrike ut skjellsord med en gang spørsmålene blir litt "vanskelige". Lurer på hva du leser mellom linjene for å nå den konklusjonen? Jeg VET i hvert fall for min egen del, at jeg er himmellangt unna å likne tolkningsdama. Man skal være veldig forsiktig med å banne i kirka Dvs. man vet faktisk aldri hvordan man selv vil reagere før man er midt oppe i samme situasjonen.
Steinar40 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #163 Skrevet 19. januar 2011 At vi er ute etter pengene til stakkars uskyldige, balleløse menn? Neitakk. Vi har våre egne. At vi ikke er villige til å rive opp barna med roten for å flytte fjørti mil bare for å kunne opprettholde forholdet til en mann som ikke har egne barn, men som synes å flytte selv blir for mye stress? You bet. At vi forstår hvorfor hun ikke orker mer av deg? Damn right. Ja, jeg regner jo med at dere kan se sider av denne saken ifra hennes side også. Noe annet ville vært overraskende.
QueenPenelope Skrevet 19. januar 2011 #164 Skrevet 19. januar 2011 Man skal være veldig forsiktig med å banne i kirka Dvs. man vet faktisk aldri hvordan man selv vil reagere før man er midt oppe i samme situasjonen. Du vet ganske lite om hva slags situasjon jeg er i eller har vært i. Og jeg kjenner da meg selv, og vet godt hva slags verdier og moral jeg har. Dermed kan jeg trygt påstå at jeg hverken er en pengegrisk golddigger med hang til å utnytte andre, eller er typen til å ha menn gående på gress i lange tider. Det eneste jeg sier meg enig i, er det EmmaW sier, om at det ikke for meg ville vært aktuelt å rive opp ungene mine med rota og flytte 40 mil. Der synes jeg tolkningsdama di viser styrke og riktig tankegang. Jeg lurer bare på hvordan du kan si at Jeg ser mye av det samme i dere som jeg ser i henne. Ikke akkurat mye tvil om at dere er av samme kjønn, nei hehe?
Steinar40 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #165 Skrevet 19. januar 2011 På vegne av kvinnekjønnet blir jeg direkte fornærmet over å bli sidestilt med en dame som oppfører seg slik du beskriver. Jeg har aldri, og kommer heller aldri noen sinne til å oppføre meg slik du sier hun gjør. Og nei, jeg hadde aldri reagert slik du beskriver at hun gjør heller. Uansett. Nei, det er sannsynligvis sant, men du har da også en helt annen personlig situasjon enn hun har. Men det betyr ikke at jeg unnskylder hennes oppførsel i denne saken. Jeg kan se at det ikke er lett for henne, men oppførselen hennes overfor meg har ikke vært akseptabel i mine øyne.
EmmaW Skrevet 19. januar 2011 #166 Skrevet 19. januar 2011 Ja, jeg regner jo med at dere kan se sider av denne saken ifra hennes side også. Noe annet ville vært overraskende. Det er jo ikke vanskelig for noen andre enn deg å se saken fra både din og hennes side, utfra den informasjonen du har kommet med. Ditt problem er at du verken er interessert i rådene og tipsene du får, og heller ikke klarer å se sitasjonen fra hennes ståsted. Ergo kommer du til å drømme og håpe helt til hun gir opp både deg og lommeboken din. 1
Steinar40 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #167 Skrevet 19. januar 2011 Du vet ganske lite om hva slags situasjon jeg er i eller har vært i. Og jeg kjenner da meg selv, og vet godt hva slags verdier og moral jeg har. Dermed kan jeg trygt påstå at jeg hverken er en pengegrisk golddigger med hang til å utnytte andre, eller er typen til å ha menn gående på gress i lange tider. Det eneste jeg sier meg enig i, er det EmmaW sier, om at det ikke for meg ville vært aktuelt å rive opp ungene mine med rota og flytte 40 mil. Der synes jeg tolkningsdama di viser styrke og riktig tankegang. På den annen side har hun altså uttalt at hun skal flytte til meg til sommeren. Med eller uten barn. Uten at det betyr at det er noe mer enn tomt prat. Jeg lurer bare på hvordan du kan si at ? Jeg kan ikke peke på noe helt konkret eksempel akkurat nå, men jeg bare kjenner igjen måten å være på hehe
Steinar40 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #168 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Det er jo ikke vanskelig for noen andre enn deg å se saken fra både din og hennes side, utfra den informasjonen du har kommet med. Ditt problem er at du verken er interessert i rådene og tipsene du får, og heller ikke klarer å se sitasjonen fra hennes ståsted. Ergo kommer du til å drømme og håpe helt til hun gir opp både deg og lommeboken din. Ville ikke overrasket meg mye om det er nå. Og det er vel da relativt gjensidig. Endret 19. januar 2011 av Steinar40
Gjest Purple Haze Skrevet 19. januar 2011 #169 Skrevet 19. januar 2011 Nei, det er sannsynligvis sant, men du har da også en helt annen personlig situasjon enn hun har. Men det betyr ikke at jeg unnskylder hennes oppførsel i denne saken. Jeg kan se at det ikke er lett for henne, men oppførselen hennes overfor meg har ikke vært akseptabel i mine øyne. Dette handler ikke om hvilken situasjon man er i, men hva slags personlighet og atferd man har. Og jeg hadde ikke oppført meg sånn, uansett situasjon. Slik dere begge oppfører dere, så fatter jeg ikke at du ikke kan se at dette ikke er liv laga. Hvordan i alle dager skal du kunne få til et velfungerende forhold til en dame som er stikk motsatt av det du sier du vil ha? Dette er så hinsides dumt at jeg har ikke ord for det. 2
Steinar40 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #170 Skrevet 19. januar 2011 Dette handler ikke om hvilken situasjon man er i, men hva slags personlighet og atferd man har. Og jeg hadde ikke oppført meg sånn, uansett situasjon. Nja, jeg er ikke helt enig med deg i dette. Situasjonen man er i har alltid en betydning. Tror du ikke f.eks at penger får en større betydning når du ikke kan betale regningene? Slik dere begge oppfører dere, så fatter jeg ikke at du ikke kan se at dette ikke er liv laga. Hvordan i alle dager skal du kunne få til et velfungerende forhold til en dame som er stikk motsatt av det du sier du vil ha? Dette er så hinsides dumt at jeg har ikke ord for det. Men det innser jeg også. Og derfor har jeg krevd av henne at hun nå må endre sin innstilling og oppførsel. Det har ikke skjedd, og da har vi altså ikke kontakt før det eventuelt skulle skje.
QueenPenelope Skrevet 19. januar 2011 #171 Skrevet 19. januar 2011 Nja, jeg er ikke helt enig med deg i dette. Situasjonen man er i har alltid en betydning. Tror du ikke f.eks at penger får en større betydning når du ikke kan betale regningene? Klart penger blir viktige når man ikke har dem. Men det handler om verdier og moral når det gjelder å finne løsningen på problemet... Men det innser jeg også. Og derfor har jeg krevd av henne at hun nå må endre sin innstilling og oppførsel. Det har ikke skjedd, og da har vi altså ikke kontakt før det eventuelt skulle skje. Er det det du sier til henne? Bokstavelig at "du må endre innstilling og oppførsel"? 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #172 Skrevet 19. januar 2011 Men det innser jeg også. Og derfor har jeg krevd av henne at hun nå må endre sin innstilling og oppførsel. Det har ikke skjedd, og da har vi altså ikke kontakt før det eventuelt skulle skje. Hva slags innstilling og oppførsel er det du er ute etter, helt konkret?
Steinar40 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #173 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Klart penger blir viktige når man ikke har dem. Men det handler om verdier og moral når det gjelder å finne løsningen på problemet... Ja, og hittil har hun ikke vært villig til å diskutere noen konkret løsning på problemet. Er det det du sier til henne? Bokstavelig at "du må endre innstilling og oppførsel"? hehe Et av de andre favorittuttrykkene hennes er; "Du er så teit". Fikk litt sånne assosiasjoner her fra deg nå I hovedsak har jeg vel sagt at hun må vise meg at hun bryr seg. Men jeg har sikkert skrevet mye rart på SMS. Jeg er heller ikke et ildtegn for ingenting. Endret 19. januar 2011 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #174 Skrevet 19. januar 2011 Hva slags innstilling og oppførsel er det du er ute etter, helt konkret? Hun må bestemme seg. Bestemme seg for å vise meg at hun bryr seg. Bruke tid på meg og prioritere meg også. Og ikke minst kommunisere på en skikkelig måte. Få igang en normal dialog. Jeg er så lei av å høre at hun ikke orker å prate at jeg holder på å spy!!!
QueenPenelope Skrevet 19. januar 2011 #175 Skrevet 19. januar 2011 Ja, og hittil har hun ikke vært villig til å diskutere noen konkret løsning på problemet. Hun ser jo ut til å ha funnet en løsning på problemet... bankkontoen din :gjeiper: hehe En av de andre favorittuttrykkene hennes er; "Du er så teit". Fikk litt sånne assosiasjoner her fra deg nå Det var det faktisk kun et spørsmål, ingenting annet. For å finne ut om du er like ullen og vanskelig å forstå ovenfor henne som du ofte er i denne tråden, eller om du faktisk klarer å være konkret og tydelig i din kommunikasjon mot henne. Du gir for lite konkret informasjon til at det er mulig å si noe om det. Og jeg finner det ganske utrolig at du kan ha skrevet så mye rart på sms. Da har man faktisk et sekund eller to til å tenke før man trykker send også... Og samtidig skal jeg faktisk gi deg litt kred. Du fremstår faktisk som ganske tålmodig i denne tråden, og i tråd nr. 1. Du får mye pepper, og mange prøver å banke sannheten inn i deg på forskjellige måter. Det virker likevel aldri som om du blir spesielt provosert eller irritert. Desto rarere at du lar deg vippe av pinnen på sms... Men, det er vel den samme tålmodigheten som har fått deg til å vente halvannet år, hittil.
Gjest Purple Haze Skrevet 19. januar 2011 #176 Skrevet 19. januar 2011 Nja, jeg er ikke helt enig med deg i dette. Situasjonen man er i har alltid en betydning. Bombe! Du er jo aldri enig med noen. Jeg sier at jeg aldri i livet hadde sagt sånne ting eller oppført meg sånn. Punktum finale. Tror du ikke f.eks at penger får en større betydning når du ikke kan betale regningene? Jeg har vært enslig forsørger for to barn i årevis, med veldig stram økonomi, så det der vet jeg alt om. Kunne ikke falt meg inn å utnytte noen økonomisk av den grunn. Har alltid klart meg selv. Men det innser jeg også. Og derfor har jeg krevd av henne at hun nå må endre sin innstilling og oppførsel. Det har ikke skjedd, og da har vi altså ikke kontakt før det eventuelt skulle skje. Dette er jo til å både le og gråte av. Du krever at hun skal forandre den hun er. Selvfølgelig skjer ikke det. Ingen forandrer seg fordi andre ønsker eller krever det. Forandring er noe som kommer innenfra en selv, når en ser at det er hensiktsmessig å gjøre endringer. Og personligheten er såpass formet tidlig i livet, at her jager du en utopi.
Steinar40 Skrevet 19. januar 2011 Forfatter #177 Skrevet 19. januar 2011 (endret) Hun ser jo ut til å ha funnet en løsning på problemet... bankkontoen din :gjeiper: Ja, men den er nå stengt. Det var det faktisk kun et spørsmål, ingenting annet. For å finne ut om du er like ullen og vanskelig å forstå ovenfor henne som du ofte er i denne tråden, eller om du faktisk klarer å være konkret og tydelig i din kommunikasjon mot henne. Du gir for lite konkret informasjon til at det er mulig å si noe om det. Og jeg finner det ganske utrolig at du kan ha skrevet så mye rart på sms. Da har man faktisk et sekund eller to til å tenke før man trykker send også... Og samtidig skal jeg faktisk gi deg litt kred. Du fremstår faktisk som ganske tålmodig i denne tråden, og i tråd nr. 1. Du får mye pepper, og mange prøver å banke sannheten inn i deg på forskjellige måter. Det virker likevel aldri som om du blir spesielt provosert eller irritert. Desto rarere at du lar deg vippe av pinnen på sms... Men, det er vel den samme tålmodigheten som har fått deg til å vente halvannet år, hittil. Når jeg har blitt frustrert av situasjonen, så har jeg nok ved diverse tilfeller gått rimelig bananas på SMS. Noe som ikke blir bedre når hun ikke svarer meg Så egentlig er jeg ikke tålmodig i det hele tatt. Det er bare helt sprøtt at jeg har holdt ut så lenge som jeg har gjort. Hun har selvfølgelig kommet med noen lovnader underveis, ellers hadde det jo aldri gått. Men nå kan hun ikke love meg noe mer. Nå er det bare det at hun virkelig viser meg at hun bryr seg som kan løse problemene. Endret 19. januar 2011 av Steinar40
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2011 #178 Skrevet 19. januar 2011 Hun må bestemme seg. Bestemme seg for å vise meg at hun bryr seg. Bruke tid på meg og prioritere meg også. Og ikke minst kommunisere på en skikkelig måte. Få igang en normal dialog. Jeg er så lei av å høre at hun ikke orker å prate at jeg holder på å spy!!! Men hun har jo vist at hun ikke bryr seg! Og at hun ikke er interessert i bruke tid på deg eller prioriere deg eller kommunisere med deg!
EmmaW Skrevet 19. januar 2011 #179 Skrevet 19. januar 2011 Ja, og hittil har hun ikke vært villig til å diskutere noen konkret løsning på problemet. hehe Et av de andre favorittuttrykkene hennes er; "Du er så teit". Fikk litt sånne assosiasjoner her fra deg nå I hovedsak har jeg vel sagt at hun må vise meg at hun bryr seg. Men jeg har sikkert skrevet mye rart på SMS. Jeg er heller ikke et ildtegn for ingenting. Om man har penger, løser man det på andre måter enn å utnytte noen. Det høres jo ut som at dere ikke er spesielt hyggelige mot hverandre, og at ingen av dere er i stand til å kommunisere på en konstruktiv måte. Og at du som så gjerne vil fremstå som realistisk og reflektert legger skylden på hvilket stjernetegn dere er født i, er jo litt morsomt. Jeg er åpen for selve idéen om stjernetegn, men å legger såpass mye vekt på det at man er et ildtegn at man bruker det som en unnskyldning for å oppføre seg frekt mot andre virker jo ikke spesielt smart. Og å kalle andre idiot er å se splinten i andres øye i ditt tilfelle...
Gjest Purple Haze Skrevet 19. januar 2011 #180 Skrevet 19. januar 2011 Men hun har jo vist at hun ikke bryr seg! Og at hun ikke er interessert i bruke tid på deg eller prioriere deg eller kommunisere med deg! Likevel så sier hun at hun skal flytte inn hos han til sommeren. Med eller uten barna sine. Go figure.
Fremhevede innlegg