Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bare syns hele oppførselen hennes er veldig merkelig. Kan rett og slett ikke forklare den.

Og det å få til noe fornuftig i sammen høres vel ikke romantisk nok ut for dere damemennesker! Tviler ikke på det.

Jeg brukte kun dine egne ord på saken... nevnte ikke romantikk med et ord, jeg!

Det dreier seg ikke om å være lettlurt. Jeg vil gjerne hjelpe henne om jeg kan. På en fornuftig måte.

Men ikke uten at jeg får noe igjen for det jeg også. Jeg har hjulpet henne altfor lenge uten å få noe igjen for det. Mer enn noen lovnader som hun ikke vil prate videre om. Og det forstår jeg ikke.

Jeg kunne aldri nøye meg med "å få til noe fornuftig" når det gjelder forhold. En mann som sa det til meg, ville jeg ha mistet eventuelle følelser for, og jeg ville ikke følt at han var ekte glad i meg heller.

Ei heller vil jeg ha en form for "byttehandel" hvor det holdes regnskap på ytelser og gjenytelser.

Jeg vil ha et forhold bygget på ren kjemi, tiltrekning, kjærlighet, gjensidig respekt. Jeg synes "noe fornuftig" blir en alt for gammeldags, kynisk og følelseskald betegnelse på noe som i utgangspunktet skal være alt annet enn følelseskaldt og beregnende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det påpekes at du har urealistiske forventninger til denne dama, ikke at det er lite romantisk.

Og de urealistiske forventningene er da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de urealistiske forventningene er da?

Du får lese gjennom de tretten sidene i denne tråden, så har du nok litt å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Problemet mitt er at hun ikke viser meg at hun bryr seg om meg. Og da blir jeg veldig frustrert.

Bytt ut "at" med "om" og tenk alvorlig over om hun noen gang har vist tegn til om hun bryr seg om deg som person, og ikke bare som en sareptas krukke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte kun dine egne ord på saken... nevnte ikke romantikk med et ord, jeg!

Jeg kunne aldri nøye meg med "å få til noe fornuftig" når det gjelder forhold. En mann som sa det til meg, ville jeg ha mistet eventuelle følelser for, og jeg ville ikke følt at han var ekte glad i meg heller.

Ei heller vil jeg ha en form for "byttehandel" hvor det holdes regnskap på ytelser og gjenytelser.

Jeg vil ha et forhold bygget på ren kjemi, tiltrekning, kjærlighet, gjensidig respekt. Jeg synes "noe fornuftig" blir en alt for gammeldags, kynisk og følelseskald betegnelse på noe som i utgangspunktet skal være alt annet enn følelseskaldt og beregnende.

Ja, noe mindre fornuftig enn hun og meg i sammen tror jeg du skal få lete veldig lenge etter!

Så sånn sett burde vi ha alle muligheter mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, noe mindre fornuftig enn hun og meg i sammen tror jeg du skal få lete veldig lenge etter!

Så sånn sett burde vi ha alle muligheter mener du?

Er det MULIG å vri så totalt på det noen sier til deg?

Forøvrig fint å se at dere to sammen er svært ufornuftig - og dermed intet å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det MULIG å vri så totalt på det noen sier til deg?

Forøvrig fint å se at dere to sammen er svært ufornuftig - og dermed intet å satse på.

Aha, så du skal ha noe ufornuftig mens jeg må ha noe fornuftig å satse på?

Hvor ble det av logikken? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi vil ha forhold som I TILLEGG til å være fornuftige, også er bygget på tiltrekning, kjærlighet og respekt. Ikke enten eller, men hele pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så du skal ha noe ufornuftig mens jeg må ha noe fornuftig å satse på?

Hvor ble det av logikken? :klø:

Enten begynner jeg å ane konturene av hvorfor det blir kommunikasjonsproblemer mellom deg og tolkningsdama. Eller så er du kverulant.

jeg har ikke nevnt ordet "ufornuftig" i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten begynner jeg å ane konturene av hvorfor det blir kommunikasjonsproblemer mellom deg og tolkningsdama. Eller så er du kverulant.

jeg har ikke nevnt ordet "ufornuftig" i det hele tatt.

Som regel er ufornuftig det motsatte av fornuftig. Og du skrev at du ikke vil ha "noe fornuftig".

Men jeg ser jo poenget til Nuith om at man helst vil ha begge deler, og regner med at det er det du mener også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe mindre fornuftig enn hun og meg i sammen tror jeg du skal få lete veldig lenge etter!

...og dette kan du se selv, enda det er de "fornuftige" og "praktiske" sidene av et forhold som veier tyngst for deg?

Et forhold må være basert på mer enn som så.

Som QueenPenelope sa; Følelser og gjensidig respekt, samt god kommunikasjon er noe av det viktigste.

Dere to mangler stort sett alt som man normalt bygger et velfungerende forhold på.

Og hva om du faktisk får henne nedover, og dere flytter sammen? Det er DA arbeidet for å bevare forholdet begynner for alvor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er ufornuftig det motsatte av fornuftig. Og du skrev at du ikke vil ha "noe fornuftig".

Men jeg ser jo poenget til Nuith om at man helst vil ha begge deler, og regner med at det er det du mener også.

Nei, det var ikke det jeg skrev...

Jeg sa: "Jeg kunne aldri nøye meg med "å få til noe fornuftig" når det gjelder forhold."

Hvordan du klarer å lese det som at jeg er ute etter "ufornuftige" forhold er over min fatteevne.

Hovedpoenget mitt er vel at jeg synes ordet "fornuftig" hører 1800-tallet til, da folk faktisk giftet seg av fornuftighetsgrunner, og ikke av kjærlighet. Det betyr ikke at det skal være et ufornuftig forhold. Det er bare ikke slik jeg ville ha beskrevet et godt fundament for et varig forhold nå når vi skriver 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og dette kan du se selv, enda det er de "fornuftige" og "praktiske" sidene av et forhold som veier tyngst for deg?

Et forhold må være basert på mer enn som så.

Som QueenPenelope sa; Følelser og gjensidig respekt, samt god kommunikasjon er noe av det viktigste.

Dere to mangler stort sett alt som man normalt bygger et velfungerende forhold på.

Og hva om du faktisk får henne nedover, og dere flytter sammen? Det er DA arbeidet for å bevare forholdet begynner for alvor.

Ja, jeg er stort sett enig med deg i dette.

Og det er derfor at det er ekstremt viktig for meg at hun ikke flytter uten å være helt bombesikker. For ellers kommer det aldri til å fungere. Såpass ser jeg, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er stort sett enig med deg i dette.

Og det er derfor at det er ekstremt viktig for meg at hun ikke flytter uten å være helt bombesikker. For ellers kommer det aldri til å fungere. Såpass ser jeg, ja.

Men det hjelper ikke om hun er bombesikker. Skal dere klare dere som par, tror jeg dere må begynne med parterapi med én gang, siden dere er ute av stand til å kommunisere allerede nå. Når hverdagen innhenter dere kommer de problemene dere allerede har til å forsterkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke det jeg skrev...

Jeg sa: "Jeg kunne aldri nøye meg med "å få til noe fornuftig" når det gjelder forhold."

Hvordan du klarer å lese det som at jeg er ute etter "ufornuftige" forhold er over min fatteevne.

Hovedpoenget mitt er vel at jeg synes ordet "fornuftig" hører 1800-tallet til, da folk faktisk giftet seg av fornuftighetsgrunner, og ikke av kjærlighet. Det betyr ikke at det skal være et ufornuftig forhold. Det er bare ikke slik jeg ville ha beskrevet et godt fundament for et varig forhold nå når vi skriver 2011.

Tja, man kan jo også diskutere hva som egentlig er fornuftig.

Hvis to mennesker virkelig er glade i hverandre, vil det ikke da være fornuftig å bli sammen, og ufornuftig å ikke bli det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja, man kan jo også diskutere hva som egentlig er fornuftig.

Hvis to mennesker virkelig er glade i hverandre, vil det ikke da være fornuftig å bli sammen, og ufornuftig å ikke bli det?

Ingen har sagt noe annet. Men ordvalget er fortsatt veldig merkelig for meg. Kjærlighetsløst. Mer av praktiske grunner (av typen "jeg har penger, du er flink til å vaske huset. Vi burde inngå en avtale"), enn gjensidig kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man kan jo også diskutere hva som egentlig er fornuftig.

Hvis to mennesker virkelig er glade i hverandre, vil det ikke da være fornuftig å bli sammen, og ufornuftig å ikke bli det?

Det er lett å skjønne at du aldri har bodd sammen med noen. Nei, "bare" følelser holder ikke. Jeg har akkurat gått ut av et forhold basert på et ustabilt grunnlag. Intense følelser, som ikke kommer til å forsvinne på lenge enda, men for dårlig kommunikasjon, ulike ønsker m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hjelper ikke om hun er bombesikker. Skal dere klare dere som par, tror jeg dere må begynne med parterapi med én gang, siden dere er ute av stand til å kommunisere allerede nå. Når hverdagen innhenter dere kommer de problemene dere allerede har til å forsterkes.

Det er i hvert fall lettere å kommunisere når man slipper å SMSe, og hun ikke kan legge på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å skjønne at du aldri har bodd sammen med noen. Nei, "bare" følelser holder ikke. Jeg har akkurat gått ut av et forhold basert på et ustabilt grunnlag. Intense følelser, som ikke kommer til å forsvinne på lenge enda, men for dårlig kommunikasjon, ulike ønsker m.m.

Ja, selvfølgelig er ulike ønsker et meget stort problem. Som igjen ødelegger for kommunikasjonen. Vil man ikke gå på samme vei i livet så kommer det aldri til å fungere i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...