Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bestemt meg. Og da ombestemmer ikke jeg meg sånn uten videre igjen.

Men det jeg har beskrevet nå er sånn som det har vært.

Heretter kommer ikke jeg til å kontakte henne i det hele tatt.

Det har du sagt før også...

Og kontakter hun meg igjen i nær fremtid, så kommer jeg bare til å spørre henne om hun har bestemt seg. Hvis ikke, så blir det fortsatt ingen kontakt.

Fortsatt ingen kontakt? Jeg forstår det som at dere har masse kontakt, jeg. Mest negativ kontakt, men dog. Og det på tross av at du har sagt tildligere også, at du ikke skal kontakte henne.

Dessuten så er "ingen kontakt" slett ikke det samme som avslutning. Dermed står jeg fast på det jeg skrev kl. 22:14 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har du sagt før også...

Ja, men da har det alltid vært hun som har kontaktet meg først (med ett unntak).

Fortsatt ingen kontakt? Jeg forstår det som at dere har masse kontakt, jeg. Mest negativ kontakt, men dog. Og det på tross av at du har sagt tildligere også, at du ikke skal kontakte henne.

Dessuten så er "ingen kontakt" slett ikke det samme som avslutning. Dermed står jeg fast på det jeg skrev kl. 22:14 i dag.

Vi har hatt en viss kontakt, ja. Fordi jeg har forsøkt å få til en dialog ved tilfelle. Noe som ikke har fungert.

Men nå har vi ikke kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et kvinnfolk mener du?

Nei, jeg gjør nok ikke egentlig det skjønner du.

Nope, stor forskjell på en mann uten baller, og et kvinnfolk. Ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er altfor mange kvinnfolk i dag som går for lett inn i et (nytt) forhold og avslutter et eksisterende parforhold. Jeg er langt ifra imponert.

Og når det kjennes tungt så blir det av den grunn vanskelig.

Nå var det ikke det som var poenget her, poenget var at JEG sa "Skaff deg baller, du oppfører deg som en liten klynkehund"

DU SA: ÅH, som et kvinnfolk mener du?

Hvorpå både Emma og jeg benekter at kvinnfolk er menn uten baller. Menn uten baller er sånne som deg, Steinar. Som ikke klarer å stå oppreist eller ta ansvar for sitt eget liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Og derfor har jeg krevd av henne at hun nå må endre sin innstilling og oppførsel. Det har ikke skjedd, og da har vi altså ikke kontakt før det eventuelt skulle skje.

Jeg kjenner jeg blir sliten i hodet og føler at et migreneanfall er på vei... dette har jeg lest før, flere ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er på høy tid at situasjonen avklares og tråden avsluttes.

Amen.

Dette var ditt siste innlegg i forrige tråd om temaet.

159 sider og 3172 innlegg ble det den gang.... Orker vi virkelig å gjenta oss selv gang på gang igjen....

Endret av Lizzee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Dette var ditt siste innlegg i forrige tråd om temaet.

159 sider og 3172 innlegg ble det den gang.... Orker vi virkelig å gjenta oss selv gang på gang igjen....

Nei, jeg orker i hvert fall ikke.. herlighet

Steinar, jeg henviser til alle mine svar i forrige tråd, svarene er like relevante for denne tråden.

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde egentlig denne saken var ferdigtolket. Helt til i sta.

Da får jeg på nytt SMS-er ifra henne der hun skriver at hun har bestemt seg, at vi (hun) har en plan og at hun skal flytte hit, vi skal reise på ferie til sommeren, kjøpe nytt hus og bla bla bla.

Og så skriver jeg til slutt at; "Poenget er at vi må få til en helt annen og mye bedre kommunikasjon allerede nå. Du må vise meg at du virkelig bryr deg om meg. Det ser jeg ingenting til."

Da blir det stille selvfølgelig.

Altså, det virker jo som hun har planen (sin) klar, men at hun overhodet ikke forstår at hun må ta med meg i planene, og samtidig vise meg interesse og at hun virkelig bryr seg (om noe annet enn penger). Hver gang jeg har sagt dette tidligere så får jeg til svar at hun er så sliten og har så mye å tenke på.

Jeg fatter bare ikke hvorfor hun ikke kan klare å vise meg at hun bryr seg? :klø:

Jeg forstår at et samlivsbrudd er tøft, og at mindreårige barn etc. krever sitt, men det får da være grenser også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har vi ikke kontakt.

Jeg trodde egentlig denne saken var ferdigtolket. Helt til i sta.

:skratte:

Jeg velger som Prøvis, og viser bare til svar jeg tidligere har skrevet, når du har skrevet noe lignende som nå (som f.eks hva jeg skrev første gangen du fortalte at hun hadde bestemt seg for å flytte til deg til sommeren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde egentlig denne saken var ferdigtolket. Helt til i sta.

Da får jeg på nytt SMS-er ifra henne der hun skriver at hun har bestemt seg, at vi (hun) har en plan og at hun skal flytte hit, vi skal reise på ferie til sommeren, kjøpe nytt hus og bla bla bla.

Og så skriver jeg til slutt at; "Poenget er at vi må få til en helt annen og mye bedre kommunikasjon allerede nå. Du må vise meg at du virkelig bryr deg om meg. Det ser jeg ingenting til."

Da blir det stille selvfølgelig.

Altså, det virker jo som hun har planen (sin) klar, men at hun overhodet ikke forstår at hun må ta med meg i planene, og samtidig vise meg interesse og at hun virkelig bryr seg (om noe annet enn penger). Hver gang jeg har sagt dette tidligere så får jeg til svar at hun er så sliten og har så mye å tenke på.

Jeg fatter bare ikke hvorfor hun ikke kan klare å vise meg at hun bryr seg? :klø:

Jeg forstår at et samlivsbrudd er tøft, og at mindreårige barn etc. krever sitt, men det får da være grenser også!

Kan du sitere sms en du fikk ordrett så det blir enklere for oss å bidra til tolkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nøyaktig hvordan er det du vil hun skal vise at hun bryr seg, da?

Personlig er jeg ikke spesielt verbal når det kommer til å vise hvordan jeg bryr meg, men jeg viser det i gjerninger. Dessverre, får en vel si, fordi jeg har opplevd at mine kjærlige gjerninger ikke registreres av motparten i det hele tatt. Min eks ville gjerne prate på telefon flere ganger om dagen om vi ikke var sammen, eller at jeg i det minste sendte en hel haug sms. Jeg er ikke flink til å huske å sende søte sms dagen lang, og hater å snakke i telefonen.

Poenget er at det finnes forskjellige måter å vise at man bryr seg. Har hun fått sjansen til å forklare deg hvordan hun selv uttrykker kjærlighet, eller er det "my way or the highway" (i dette tilfellet togstasjonen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du sitere sms en du fikk ordrett så det blir enklere for oss å bidra til tolkning?

Hun skriver; Ja vi har plan :) Jeg skal jo flytte nedover :) Vi skal finne oss ett fint hus i sammen :rødme: Snx i morra da :biggrin:

Når man leser dette så tyder jo det meste på at det er dette hun vil. Hvorfor kan hun da ikke vise meg det i sin oppførsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skriver; Ja vi har plan :) Jeg skal jo flytte nedover :) Vi skal finne oss ett fint hus i sammen :rødme: Snx i morra da :biggrin:

Når man leser dette så tyder jo det meste på at det er dette hun vil. Hvorfor kan hun da ikke vise meg det i sin oppførsel?

Det tyder ikke på noen ting, tenker jeg. Du har vel muligens hørt dette før? Har det blitt noe av? Er hun nå mer villig til å snakke om det praktiske?

Skal dere kjøpe hus sammen? Hva med hennes økonomiske problemer?

TENK, Steinar. TENK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg på nytt SMS-er ifra henne der hun skriver at hun har bestemt seg, at vi (hun) har en plan og at hun skal flytte hit, vi skal reise på ferie til sommeren, kjøpe nytt hus og bla bla bla.

Hun skriver; Ja vi har plan :) Jeg skal jo flytte nedover :) Vi skal finne oss ett fint hus i sammen :rødme: Snx i morra da :biggrin:

Hun skriver altså "Ja vi har plan". Det er ikke første sms'en er det vel? Du må ha sendt noe først, som hun da svarer "Ja, vi har plan" på?

Hva med å sitere nøyaktig hele samtalen? Og ikke bare de delene som du mener passer/er relevante, og utelate en masse annet? Kanskje det du utelater faktisk er vesentlig for situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver; Ja vi har plan :) Jeg skal jo flytte nedover :) Vi skal finne oss ett fint hus i sammen :rødme: Snx i morra da :biggrin:

Når man leser dette så tyder jo det meste på at det er dette hun vil. Hvorfor kan hun da ikke vise meg det i sin oppførsel?

Vi må ha hele samtalen så vi kan tolke den totale situasjonen. Skjønner at du er evig optimist når det gjelder denne dama (og evig pessimist til alt annet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men nøyaktig hvordan er det du vil hun skal vise at hun bryr seg, da?

Personlig er jeg ikke spesielt verbal når det kommer til å vise hvordan jeg bryr meg, men jeg viser det i gjerninger. Dessverre, får en vel si, fordi jeg har opplevd at mine kjærlige gjerninger ikke registreres av motparten i det hele tatt. Min eks ville gjerne prate på telefon flere ganger om dagen om vi ikke var sammen, eller at jeg i det minste sendte en hel haug sms. Jeg er ikke flink til å huske å sende søte sms dagen lang, og hater å snakke i telefonen.

Poenget er at det finnes forskjellige måter å vise at man bryr seg. Har hun fått sjansen til å forklare deg hvordan hun selv uttrykker kjærlighet, eller er det "my way or the highway" (i dette tilfellet togstasjonen)?

Jeg ønsker helst litt av begge deler, altså både å få høre det innimellom og at hun viser det i kjærlige gjerninger. Men det siste er viktigst selvfølgelig. Altså omtanke.

Hun har nå lenge ikke vist meg noe som helst. Ikke sagt noe og ikke vist noe i gjerninger. Da blir jeg lei! Og når jeg da spør henne så får jeg bare høre at hun er så sliten og har så mye tenke på og at hun ikke orker å prate om det. Da blir jeg ENDA mer lei!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker helst litt av begge deler, altså både å få høre det innimellom og at hun viser det i kjærlige gjerninger. Men det siste er viktigst selvfølgelig. Altså omtanke.

Hun har nå lenge ikke vist meg noe som helst. Ikke sagt noe og ikke vist noe i gjerninger. Da blir jeg lei! Og når jeg da spør henne så får jeg bare høre at hun er så sliten og har så mye tenke på og at hun ikke orker å prate om det. Da blir jeg ENDA mer lei!! :kjefte:

Så gi deg da! Herregud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ha hele samtalen så vi kan tolke den totale situasjonen. Skjønner at du er evig optimist når det gjelder denne dama (og evig pessimist til alt annet).

Det som kunne vært interessant er om noen har noen smarte spørsmål jeg kan stille henne når jeg prater med henne i morra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kunne vært interessant er om noen har noen smarte spørsmål jeg kan stille henne når jeg prater med henne i morra?

Jeg har ikke et spørsmål du skal stille henne, men jeg har en setning du kan si:

"Jeg ønsker ikke å ha noe mer med deg å gjøre!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...