Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Som et kvinnfolk mener du?

Igjen - det er massevis av kvinnfolk som enkelt og greit hadde avsluttet et så håpløst forsøk på å få til et forhold for leeeeenge siden. Det er faktisk ikke vanskelig. Det kjennes tungt, men det er ikke vanskelig.

Det jeg trenger er først og fremst å få denne situasjonen avklart. Og det kommer til å skje de nærmeste ukene.

Så dette betyr at vi holder igang denne tråden noen måneder til, før vi får en "Tolkningssak 3"?

Noen uker i Steinar-tidsregning har en tendens til å vare over et halvår...

Jeg har virkelig vondt av deg, Steinar. Som nevnt over - du har mest sannsynlig behov for å gå til en terapeut. Har du hørt om Platons hulelignelse, forresten? Du er en av dem som sitter fastlenket i den hulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg trenger er først og fremst å få denne situasjonen avklart. Og det kommer til å skje de nærmeste ukene.

Hvordan definerer du "uke"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen - det er massevis av kvinnfolk som enkelt og greit hadde avsluttet et så håpløst forsøk på å få til et forhold for leeeeenge siden. Det er faktisk ikke vanskelig. Det kjennes tungt, men det er ikke vanskelig.

Ja, det er altfor mange kvinnfolk i dag som går for lett inn i et (nytt) forhold og avslutter et eksisterende parforhold. Jeg er langt ifra imponert.

Og når det kjennes tungt så blir det av den grunn vanskelig.

Så dette betyr at vi holder igang denne tråden noen måneder til, før vi får en "Tolkningssak 3"?

Noen uker i Steinar-tidsregning har en tendens til å vare over et halvår...

Jeg har virkelig vondt av deg, Steinar. Som nevnt over - du har mest sannsynlig behov for å gå til en terapeut. Har du hørt om Platons hulelignelse, forresten? Du er en av dem som sitter fastlenket i den hulen.

Jeg er med største sannsynlighet mer solid og trofast enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Steinar, NEI!!!

Resultatet er opp til DEG og bare deg.

Selvfølgelig er det ikke bare opp til meg når det er to (eller flere) individer med i bildet.

Det eneste jeg kan velge helt fritt er å avslutte forholdet.

Jeg kan ikke tvinge den andre parten til å gjøre noe den ikke vil.

Er det ikke da skjebnen sett ifra mitt ståsted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med største sannsynlighet mer solid og trofast enn gjennomsnittet.

Skal ikke motsi deg på det.

Skjebnen er allerede avgjort. Det eneste som er 100% sikkert i denne saken er du og tolkningsdama aldri kommer til å få noe forhold.

Om du kommer deg videre er det langt større tvil om.

Og hvordan definerer du "de nærmeste" (ukene)? De neste 300 ukene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke motsi deg på det.

Skjebnen er allerede avgjort. Det eneste som er 100% sikkert i denne saken er du og tolkningsdama aldri kommer til å få noe forhold.

Om du kommer deg videre er det langt større tvil om.

Og hvordan definerer du "de nærmeste" (ukene)? De neste 300 ukene???

Det spørs på hva man mener med å komme seg videre. Først og fremst skal jeg nå bare ha denne saken avklart en gang for alle. Alt dør uten næring og etter noen få uker uten næring vil dette være rimelig dødt, tenker jeg.

Hva som deretter blir veien videre har jeg i dag ingen aning om. Kommer helt an på hva som skjer med motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Steinar58 viser en imponerende tålmodighet som fortsatt venter, til tross for at dama er gift på ny for annen gang og ikke har kontaktet ham på flere år. Men det er litt dårlig gjort av henne å være så utydelig og ikke gi ham beskjed om hva hun vil, men bare la ham sitte der i uvissheten.

Edit: Feilposting. Dette innlegget skulle vært postet i "Tolkningssak 19". Kan moderatorene være så snille å ta vare på det og plassere det i riktig tråd når den kommer?

:skratte:

:pls:

Jeg leser alle kommentarer og råd jeg får her. Men det betyr ikke at jeg blindt følger noen av disse rådene. Jeg vurderer selv hva jeg skal gjøre, hvordan jeg skal gjøre det og når det skal gjennomføres.

Og som sagt, mitt valg er nå igangsatt.

Resultatet er opp til skjebnen.

Hvorfor spør du om hjelp og innspill da? Hvis du til sist kun er interessert i å høre på deg selv? I dette tilfellet her er det ikke akkurat snakk om å blindt følge noe som helst. 100% av innleggene skrevet av andre enn deg selv, er enig med hverandre - og uenig med deg. Sier ikke det deg litt?

Og skal du vente på skjebnen, kan du like gjerne innstille toget, og belage deg på å sitte i denne situasjonen til du dør.

"Her hviler Steinar40. Toget gikk aldri..."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du om hjelp og innspill da? Hvis du til sist kun er interessert i å høre på deg selv? I dette tilfellet her er det ikke akkurat snakk om å blindt følge noe som helst. 100% av innleggene skrevet av andre enn deg selv, er enig med hverandre - og uenig med deg. Sier ikke det deg litt?

Det skader ikke å høre andres mening om en sak. Ofte kan det være nyttig. Men bestemme må man gjøre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skader ikke å høre andres mening om en sak. Ofte kan det være nyttig. Men bestemme må man gjøre selv.

Greit nok. Men jeg skjønner ikke behovet for å spørre om råd, hvis du allerede har bestemt deg for å gjøre som du vil. Når jeg spør om råd, så er jeg faktisk klar og åpen for å ta til meg det som blir sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok. Men jeg skjønner ikke behovet for å spørre om råd, hvis du allerede har bestemt deg for å gjøre som du vil. Når jeg spør om råd, så er jeg faktisk klar og åpen for å ta til meg det som blir sagt.

Ofte kan det hjelpe bare å diskutere et problem med noen.

Man får da ut noe av frustrasjonen samtidig som man får bekreftet at (mage)følelse og egne tanker ikke er helt feil.

Og ettersom dette dreier seg om et damemenneske så er det spesielt nyttig å diskutere denne problematikken med andre damemennesker og se deres syn på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste (alle) av oss er slett ikke noe som helst lik denne tolkningsdamen... så sånn sett har du nok da valgt feil damemennesker å diskutere med. Du har ikke akkurat truffet på gjennomsnittsdama, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste (alle) av oss er slett ikke noe som helst lik denne tolkningsdamen... så sånn sett har du nok da valgt feil damemennesker å diskutere med. Du har ikke akkurat truffet på gjennomsnittsdama, for å si det slik.

Vel, hvis jeg skal være helt ærlig; i akkurat den samme situasjonen så tror jeg faktisk at mange av dere kunne ha reagert veldig mye på samme måte som hun har gjort.

Jeg ser mye av det samme i dere som jeg ser i henne. Ikke akkurat mye tvil om at dere er av samme kjønn, nei hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ofte kan det hjelpe bare å diskutere et problem med noen.

Man får da ut noe av frustrasjonen samtidig som man får bekreftet at (mage)følelse og egne tanker ikke er helt feil.

Og ettersom dette dreier seg om et damemenneske så er det spesielt nyttig å diskutere denne problematikken med andre damemennesker og se deres syn på saken.

Dersom du er interessert i å diskutere problematikken med kvinner her inne fordi hun også er kvinne, må du jo faktisk legge litt vekt på det faktum at alle her inne unisont enige i 1) hun ikke er interessert i deg, og 2) hun trenger bare pengene dine, og 3) du burde avsluttet dette for lenge siden.

Det vet vi jo at du ikke er interessert i ettersom skjebnen og tiden skal avgjøre saken, så hva opprettet du egentlig den opprinnelige tråden for? Er du ensom og trenger bare noen å snakke med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis jeg skal være helt ærlig; i akkurat den samme situasjonen så tror jeg faktisk at mange av dere kunne ha reagert veldig mye på samme måte som hun har gjort.

Jeg ser mye av det samme i dere som jeg ser i henne. Ikke akkurat mye tvil om at dere er av samme kjønn, nei hehe

Hæ?! Nå tror jeg det har rabla for deg. Jeg har lest samtlige innlegg her, og jeg har ikke fått inntrykk av at det er mange her som, ved en skilsmisse, heller ville utnyttet en forelsket mann for å få penger, enn å tjene dem selv.

Jeg har heller ikke fått inntrykk av at mange her har noe til overs for å ha TO menn gående på gress.

Jeg har heller ikke inntrykk av at damene her har for vane å bli uforholdsmessig opphissede og skrike ut skjellsord med en gang spørsmålene blir litt "vanskelige".

Lurer på hva du leser mellom linjene for å nå den konklusjonen?

Jeg VET i hvert fall for min egen del, at jeg er himmellangt unna å likne tolkningsdama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis jeg skal være helt ærlig; i akkurat den samme situasjonen så tror jeg faktisk at mange av dere kunne ha reagert veldig mye på samme måte som hun har gjort.

At vi er ute etter pengene til stakkars uskyldige, balleløse menn? Neitakk. Vi har våre egne.

At vi ikke er villige til å rive opp barna med roten for å flytte fjørti mil bare for å kunne opprettholde forholdet til en mann som ikke har egne barn, men som synes å flytte selv blir for mye stress? You bet.

At vi forstår hvorfor hun ikke orker mer av deg? Damn right.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Vel, hvis jeg skal være helt ærlig; i akkurat den samme situasjonen så tror jeg faktisk at mange av dere kunne ha reagert veldig mye på samme måte som hun har gjort.

Jeg ser mye av det samme i dere som jeg ser i henne. Ikke akkurat mye tvil om at dere er av samme kjønn, nei hehe

På vegne av kvinnekjønnet blir jeg direkte fornærmet over å bli sidestilt med en dame som oppfører seg slik du beskriver. Jeg har aldri, og kommer heller aldri noen sinne til å oppføre meg slik du sier hun gjør.

Og nei, jeg hadde aldri reagert slik du beskriver at hun gjør heller. Uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...