Gå til innhold

Tolkningssak 2


Steinar40

Anbefalte innlegg

Hun skriver altså "Ja vi har plan". Det er ikke første sms'en er det vel? Du må ha sendt noe først, som hun da svarer "Ja, vi har plan" på?

Hva med å sitere nøyaktig hele samtalen? Og ikke bare de delene som du mener passer/er relevante, og utelate en masse annet? Kanskje det du utelater faktisk er vesentlig for situasjonen?

Dette var hennes siste SMS.

Mitt første spørsmål var; Har du bestemt deg? Og så at vi må ha en plan.

Ellers har jeg allerede fått med det viktigste av det hun skrev, foruten at hun selvfølgelig trenger mer penger igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tyder ikke på noen ting, tenker jeg. Du har vel muligens hørt dette før? Har det blitt noe av? Er hun nå mer villig til å snakke om det praktiske?

Skal dere kjøpe hus sammen? Hva med hennes økonomiske problemer?

TENK, Steinar. TENK.

Jeg gjør ikke noe annet enn å tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hennes siste SMS.

Mitt første spørsmål var; Har du bestemt deg? Og så at vi må ha en plan.

Ellers har jeg allerede fått med det viktigste av det hun skrev, foruten at hun selvfølgelig trenger mer penger igjen.

Og her poenget i et nøtteskall!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foruten at hun selvfølgelig trenger mer penger igjen.

I rest my case, og viser til det jeg skrev første gangen du nevnte at hun skal flytte til sommeren. Dette er virkelig en død hest, akkurat som en annen sa for noen dager siden. Sorry, Steinar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rest my case, og viser til det jeg skrev første gangen du nevnte at hun skal flytte til sommeren. Dette er virkelig en død hest, akkurat som en annen sa for noen dager siden. Sorry, Steinar.

Du har ikke noe spørsmål som jeg kan avsløre henne med da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ga henne pengene hun spurte om, hvis ikke kommer hun nok til å bli skikkelig sur og ikke ville snakke med deg i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke noe spørsmål som jeg kan avsløre henne med da?

Mener du at det trengs? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det trengs? :skratte:

Husk at pengene ikke er hovedpoenget for meg. Det er om hun virkelig bryr seg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dette var hennes siste SMS.

Mitt første spørsmål var; Har du bestemt deg? Og så at vi må ha en plan.

Ellers har jeg allerede fått med det viktigste av det hun skrev, foruten at hun selvfølgelig trenger mer penger igjen.

Og du biter på nok en gang. Hun skriver noen ord først som i beste fall kan tolkes positivt, og så kommer pengemaset.

Jeg hadde en bror som var akkurat som deg, Steinar, riktignok på andre områder. Hvis han hadde satt seg noe i hodet, gav han seg ikke, uansett hvor opplagt det var for oss andre at han var aldeles urealistisk. Han ble også tappet for penger av tvilsomme damer.

Men denne broren min hadde en diagnose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke noe spørsmål som jeg kan avsløre henne med da?

Nei... Fordi hun er god til å vri seg unna, og du kjøper tydeligvis alt hun sier - hvert fall i så stor grad at du aldri slutter å vente og håpe.

Det hadde vært greit at hun er god til å vri seg unna, om du hadde evnen til å se forbi tompratet hennes og se saken slik den virkelig er. Men siden du ikke gjør det, er det du som gjør henne god til å vri seg unna.

Det finnes neppe det spørsmål du kan stille, og det svar hun kommer til å gi, som kan få deg til å innse realitetene.

Men for all del, du kan jo spørre henne om hun har fortalt dette til eksmannen sin? Om hun har signert skilsmissepapirene enda? Om hun har nevnt flyttingen for barna enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at pengene ikke er hovedpoenget for meg. Det er om hun virkelig bryr seg eller ikke.

Men herlighet, Steinar. Det vi prøver å fortelle deg er at pengene er hovedpoenget for henne! Og da hjelper det ikke om penger er en bagatell for deg. For så lenge det er pengene som er viktigst for henne, vil dere aldri få til noe fornuftig sammen (for å bruke dine ord).

Edit: slurvefeil

Endret av QueenPenelope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Husk at pengene ikke er hovedpoenget for meg. Det er om hun virkelig bryr seg eller ikke.

Hun gir vel blanke f*** i deg. Hvor blind går det an å være? Hun oppholder deg med snakk om at hun skal flytte til deg for å holde deg varm nok til at hun får mere penger av deg. Hvorfor vil du absolutt ha denne damen? Såvidt jeg kan huske, har du ikke en eneste gang sagt noe positivt om henne, annet enn at hun er huslig og flink med barna. Er det nok for deg å bygge et eventuelt forhold på?

Endret av Belladonna
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hennes siste SMS.

Mitt første spørsmål var; Har du bestemt deg? Og så at vi må ha en plan.

Ellers har jeg allerede fått med det viktigste av det hun skrev, foruten at hun selvfølgelig trenger mer penger igjen.

:skratte:

Tenk å være så lettlurt, Steinar. Hun må være usannsynlig vakker og helt utrolig bra i sengen, jeg kan ikke se noen annen forklaring på at du skulle bli så opphengt i henne at du ikke ser sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men herlighet, Steinar. Det vi prøver å fortelle deg er at pengene er hovedpoenget for henne! Og da hjelper det ikke om penger er en bagatell for deg. For så lenge det er pengene som er viktigst for henne, vil dere aldri få til noe fornuftig sammen (for å bruke dine ord).

Jeg bare syns hele oppførselen hennes er veldig merkelig. Kan rett og slett ikke forklare den.

Og det å få til noe fornuftig i sammen høres vel ikke romantisk nok ut for dere damemennesker! Tviler ikke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det å få til noe fornuftig i sammen høres vel ikke romantisk nok ut for dere damemennesker! Tviler ikke på det.

Skjønner godt at du og tuppa di kommuniserer dårlig når det er dette du får ut av rådene du får :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du biter på nok en gang. Hun skriver noen ord først som i beste fall kan tolkes positivt, og så kommer pengemaset.

Jeg hadde en bror som var akkurat som deg, Steinar, riktignok på andre områder. Hvis han hadde satt seg noe i hodet, gav han seg ikke, uansett hvor opplagt det var for oss andre at han var aldeles urealistisk. Han ble også tappet for penger av tvilsomme damer.

Men denne broren min hadde en diagnose...

Hva slags diagnose fikk broren din da? At han var svak for kvinnfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:skratte:

Tenk å være så lettlurt, Steinar. Hun må være usannsynlig vakker og helt utrolig bra i sengen, jeg kan ikke se noen annen forklaring på at du skulle bli så opphengt i henne at du ikke ser sannheten.

Det dreier seg ikke om å være lettlurt. Jeg vil gjerne hjelpe henne om jeg kan. På en fornuftig måte.

Men ikke uten at jeg får noe igjen for det jeg også. Jeg har hjulpet henne altfor lenge uten å få noe igjen for det. Mer enn noen lovnader som hun ikke vil prate videre om. Og det forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du og tuppa di kommuniserer dårlig når det er dette du får ut av rådene du får :sukk:

Å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hva slags diagnose fikk broren din da? At han var svak for kvinnfolk?

Det var ikke damene som var hovedproblemet i og for seg. Han var dum og godtroende og lærte aldri. Det var andre prosjekter som ødela mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for all del, du kan jo spørre henne om hun har fortalt dette til eksmannen sin? Om hun har signert skilsmissepapirene enda? Om hun har nevnt flyttingen for barna enda?

Sist vi prata om dette så hadde hun visst pratet om dette med flytting, og at det var greit, og at minstemann skulle få velge selv.

Skillsmissepapirene er ikke signert ennå av praktiske årsaker, og barnet ikke informert ennå da det var for langt frem i tid til sommeren.

Stort sett har hun relativt rasjonelle svar bare det er mulig å prate med henne om det.

Problemet mitt er at hun ikke viser meg at hun bryr seg om meg. Og da blir jeg veldig frustrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...