Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når jeg har blitt frustrert av situasjonen, så har jeg nok ved diverse tilfeller gått rimelig bananas på SMS. Noe som ikke blir bedre når hun ikke svarer meg :kjefte:

Jeg trodde det var du som ikke svarte henne, etter hva du har skrevet tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo til å både le og gråte av. Du krever at hun skal forandre den hun er. Selvfølgelig skjer ikke det. Ingen forandrer seg fordi andre ønsker eller krever det. Forandring er noe som kommer innenfra en selv, når en ser at det er hensiktsmessig å gjøre endringer. Og personligheten er såpass formet tidlig i livet, at her jager du en utopi.

Ja, og det er dette jeg kaller for skjebnen.

Enten innser hun at hun må endre oppførsel snarest, eller så innser hun det ikke.

Og valget hennes blir da helt avgjørende i denne saken - altså skjebnen.

Skrevet

Men hun har jo vist at hun ikke bryr seg! Og at hun ikke er interessert i bruke tid på deg eller prioriere deg eller kommunisere med deg!

Joda, men hun har alltid en eller annen unnskyldning. Som hun muligens tror på selv. Den vanligste har vel vært at hun er så sliten og har så mye å tenke på.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Enten innser hun at hun må endre oppførsel snarest, eller så innser hun det ikke.

Dette har null og niks med skjebne å gjøre. Du fraskriver deg totalt ansvar i denne saken, gjemmer deg bak svada og skjebneprat, og nekter å innse fakta.

Du har muligheten til å kutte totalt, gå videre i livet ditt og glemme henne. Det har ikke noe med skjebne å gjøre, men om fri vilje og handlekraft.

Skrevet

Om man har penger, løser man det på andre måter enn å utnytte noen.

Det høres jo ut som at dere ikke er spesielt hyggelige mot hverandre, og at ingen av dere er i stand til å kommunisere på en konstruktiv måte.

Ja, det har blitt sånn.

Og at du som så gjerne vil fremstå som realistisk og reflektert legger skylden på hvilket stjernetegn dere er født i, er jo litt morsomt. Jeg er åpen for selve idéen om stjernetegn, men å legger såpass mye vekt på det at man er et ildtegn at man bruker det som en unnskyldning for å oppføre seg frekt mot andre virker jo ikke spesielt smart.

Og å kalle andre idiot er å se splinten i andres øye i ditt tilfelle...

Folk har i hvert fall ulikt temperament, ulik personkjemi, og skjebnens betydning kan man aldri se bort ifra.

Skrevet

Likevel så sier hun at hun skal flytte inn hos han til sommeren. Med eller uten barna sine. Go figure.

Ja, at hun kommer med masse lovnader gjør ikke akkurat forvirringen mindre.

Skrevet

Jeg trodde det var du som ikke svarte henne, etter hva du har skrevet tidligere?

Ja, men det er som regel etter at hun ikke har svart meg. Enten på SMS eller når hun har lagt på telefonen og ikke vil (orker) å prate.

Rimelig kaotisk disse greiene :sukk:

Skrevet

Dette har null og niks med skjebne å gjøre. Du fraskriver deg totalt ansvar i denne saken, gjemmer deg bak svada og skjebneprat, og nekter å innse fakta.

Du har muligheten til å kutte totalt, gå videre i livet ditt og glemme henne. Det har ikke noe med skjebne å gjøre, men om fri vilje og handlekraft.

Joda, men som det ser ut nå så er det akkurat det jeg kommer til å gjøre også. Og da var det skjebnen.

Skrevet

Så hennes valg er skjebnen din? Hvorfor er ikke ditt eget valg skjebnen?

Skrevet

Dette blir bare for dumt. Man kan ikke kreve at et menneske som overhodet ikke er interessert i deg skal forandre innstilling og oppførsel for at dere skal få til et forhold.

Hvorfor mener du hun skal forandre seg når det er du som har et problem. Hun lever jo bare livets glade dager hun. Det er du som sitter her og sutrer over livet. Er det noen som skal endre på noe er det deg. Oppsøk legen din, en psykolog, en psykiater eller lignende, DU TRENGER HJELP!

• Liker 3
Skrevet

Så hennes valg er skjebnen din? Hvorfor er ikke ditt eget valg skjebnen?

Fordi det er bare hun som har valget i denne saken.

Det er hun som må velge.

Skrevet

Dette blir bare for dumt. Man kan ikke kreve at et menneske som overhodet ikke er interessert i deg skal forandre innstilling og oppførsel for at dere skal få til et forhold.

Men da kan man kreve at man blir enige om det.

Skrevet

Det er hun som må velge.

Det har hun gjort for lenge siden. Hun vil ikke ha deg.

Skrevet

Det har hun gjort for lenge siden. Hun vil ikke ha deg.

Ja, men da er det avklart.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Det er hun som må velge.

Fordi du er totalt viljeløs?

• Liker 1
Skrevet

Fordi du er totalt viljeløs?

Nei, fordi jeg har ingen alternativer. Jeg kan bare "velge" å avslutte.

Skrevet

Nemlig. Så fordi du så sterkt ønsker et forhold til en dame du krangler med så det fyker på sms (!), før dere i det hele tatt har et forhold, velger du heller å vente og tolke, enn å sette en sluttstrek. I min bok er det rett og slett å være desperat.

• Liker 1
Skrevet

Så velg å avslutte da. Her er dine valg:

1. Fortsett som du gjør. Ta i mot smuler og masse skittkasting.

2. Komme deg videre og kanskje få orden på livet ditt.

Hva du velger er opp til deg.

Skrevet

Nemlig. Så fordi du så sterkt ønsker et forhold til en dame du krangler med så det fyker på sms (!), før dere i det hele tatt har et forhold, velger du heller å vente og tolke, enn å sette en sluttstrek. I min bok er det rett og slett å være desperat.

Jeg hadde bestemt meg. Og da ombestemmer ikke jeg meg sånn uten videre igjen.

Men det jeg har beskrevet nå er sånn som det har vært.

Heretter kommer ikke jeg til å kontakte henne i det hele tatt.

Og kontakter hun meg igjen i nær fremtid, så kommer jeg bare til å spørre henne om hun har bestemt seg. Hvis ikke, så blir det fortsatt ingen kontakt.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...