Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Høres godt ut! Takk for oppskrift! Fenikkel har jeg faktisk aldri brukt før - men gøy å prøve noen nye smaker!

Tror du jeg kan ha kylling i også? Eller passer den best med skalldyr? Jeg har nemlig en mann som ikke er så glad i sjømat...

Da var ikke mannen min så smart som han skulle ha det til da :fnise:

hmm klarer ikke helt se den for meg med kylling.. men kunne sikkert blitt bra med sprøstekt bacon til. Eller helt uten kjøtt også. Fennikel smaker deilig litt sånn lakris ;) første gang jeg lagde med det igår.

Dumme,dumme tanta :kjefte: Kjenner jo aldri sin besøkelsestid den heksa der.... :krangle:

Håper det går fort over uten for mye smerter denne gangen :troest:

Går greit til nå.. passe kvalmen bare :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DAUslakk fredag.. måtte bite i det sure eplet og ta en IBUX.. jeg var som en narkoman og det føltes som rus når den begynte og virke. aaahhhhh

Lørdag var jeg veldig trøtt og verkende også, noe bedre..

Søndag nesten helt bra, og idag kjenner jeg meg noenlunde "frisk" :) Helvetesuka over for denne gang. (er heligvis bare fysisk smerte, det er mye verre med psykisk, når man føler alt er håpløs...)

( vet jo at jeg ikke skal ha IBUX altså, men jeg foretrakk risikoen fremfor smertene.. måtte ha litt lindring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ikke ha Ibux?

Jeg føler meg supernarkoman hver gang jeg har mensen, for jeg har relativt høy smerteterskel men må allikevel ta to Ibux og to Paracet tre ganger daglig på de to første dagene for å "overleve" :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ikke ha Ibux?

Jeg føler meg supernarkoman hver gang jeg har mensen, for jeg har relativt høy smerteterskel men må allikevel ta to Ibux og to Paracet tre ganger daglig på de to første dagene for å "overleve" :sjenert:

IBUX inneholder stoffer som kan påvirke EL/fruktbarhet.. noe sånt. Så prøvere (og gravide) anbefales å holde seg unna.

Tror ikke pinex/paracet fungerer likt, men det virker heller langtifra så godt på smertene mine... Så da ser jeg bare laaaangt etter IBUX.

( jeg sang til og med en lengtende sang om hvor høyt jeg elsket IBUX og at den var min venn...) Sier litt om hvor lyst jeg hadde. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en positiv ting med å gå og vente på å bli gravid.. og å bekymre seg for om/når man blir gravid og om det går bra...

For den bekymringen tror jeg er mer alvorlig enn det å grue seg til fødselen.. Dvs. det viktigste er jo faktisk at man kan klare og bli gravid og bære frem et sunt barn, så er jo fødselen bare et hyggelig møte med babyen deres ;)

Poenget mitt altså: Før kunne jeg bekymre meg for fødsel og smerter, nå er jeg mer bekymre for det første steget. Og dermed er det andre steget ufarlig gjort. og det er vel positivt?

Er forøvrig ikke så bekymra for første steget heller... men jeg har dyp respekt for alle prøverne her. Man får satt ting i perspektiv.

:klemmer: til alle prøvere, gravide og lykkelige mødre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt klart en god ting! Og forhåpentligvis så tar det ikke lange tiden før du blir gravid heller, og med tiden blir du sikkert å se mer og mer fram til fødselen! :) Nå er kanskje ikke jeg gjennomsnittlig på det punktet, men jeg har direkte gledet meg til å få oppleve å føde et barn i mange år, og jeg gleder meg like mye nå. Det jeg sliter med i hverdagen er derimot den enorme redselen for å miste spiren. Men da kan man jo trøste seg med at for min del så er den største redselen for det borte innen fem uker, kontra de med stor fødselsangst går rundt redd og bekymret i mange måneder.

Du er flink til å fokusere på det positive, og før du vet ordet av det så sitter du og tar tiden mellom riene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei :vinke:

Måtte inn og lese litt i dagboken din også ;)

Er ikke så lett å finne positive ting med å vente på å bli gravid nei, men kjenner meg igjen i det du sier :) Vi får håpe vi lykkes snart begge to :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du er til å tenke positivt! Det er en veldig god egenskap. Det står respekt av å være prøver, mye følelser i sving og en stor tålmodighetsprøve. Godt at du er ferdig med tanta for denne gang.

Krysser fingrene for neste PP :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Bare innom og sjekker statusen din. Ser det nærmer seg nye tider med :sengekos:

Håper det går bra med deg! Funnet frem sykkelen og prøvd deg på noen turer i vårværet enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt bittelitt av databølgen... går i rykk og napp. Travle tider med jobb og andre ting på privaten.

Fikk lagt inn :sengekos: idag, venter EL i morgen.. så kanskje kanskje?

(tror jeg ble litt matforgifta fredag, så jeg har vært/er litt uggen.. ikke altfor ivrig prøver med andre ord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bedre, om ikke helt friskmeldt.. :jepp: Men formen er fin ;)

Nå er det herlig påskevær ute og snart ferie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hatt en FLOTT påske ja.. Godværet fortsetter.. og heksa kom en tur på besøk idag, dag 29. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har vært litt "sløv" i det siste.. Gitt litt blanke i prøving osv.. Slappa av rett og slett (noe som igrunn er helt grei).

Men nå denne PP.. da har jeg virkelig lyst å prøve. Er rundt 17. mai, med helg og fridag osv.

:sengekos: Yeah Baby!! :gjeiper: Come on!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...