Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Takk for litt støtte... :) Sambo har vært sååå søt med meg også, så nå smiler jeg og danser litt rundt. Ups and downs.

venter enda på tanta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*angst*

Skal til røntgen i morgen, kom jo ikke på at jeg jeg KANKSJE kunne være gravid og kanskje ikke burde gjøre det...

åhh!!

Særlig fordi jeg sikkert ikke er gravid, det er for sent å avbestille osv...

noen råd??

grrr.... unødig stressmoment rett før leggetid. Nå kan tanta bare komme raskt, så slipper jeg å lure. IKKE lyst å ta test (angst)

*kremt.. glemte å si at jeg tok en blendahvit test i dag morges...

Herregud så innvikla man skal gjøre det

Når er røntgen trygt, man vet jo aldri når man er gravid/blir gravid omtrent..?

Roet meg litt: ringer røntgen i morgen før jeg kommer, og sier at jeg KAN være gravid, og spør hva de anbefaler. Ikke så vanskelig allikevel?

God natt! :natti:

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

De spør deg sikkert først uansett. Kanskje de kan gjøre det på en annen måte eller at du får ta en graviditetstest? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig liten sjanse for at noe kan skje.

Om du er gravid så er det i så fall VELDIG tidlig, så tidlig at man ikke i utgangspunktet vet det (om man ikke er iherdig prøver). Embryoet ligger uansett trygt i sin egen lille "sekk" på dette tidspunktet og har ennå ikke en direkte kobling til deg.

Du er trygg til å ta røngten, det er jo bare en gang uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag! :) Det går helt sikkert fint å ta røngten selv om du skulle være gravid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alabama

Fosteret er ikke beskyttet mot røntgenstråler! Ikke for å skremme deg, Aurelia, men det er jo en grunn til at de spør om folk er gravide når de skal til røntgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Ringte sykehuset og sa at jeg kunne være gravid. Med negativ test i går, så anbefalte de meg å komme. De anbefaler kun folk med påvist graviditet om å utsette avtalen.

(synes nå det var bittelitt sløvt, man er jo grensesonen.. men det skal visstnok være veldig lite stråling osv.. )

Så jeg var der og tok røntgen. tror ikke jeg er gravid.

Ikke tanta enda, men brunlig utflod.. Tror kanskje bare det kommer bittelitt sent.

Håper ikke jeg kommer til å angre for å si det slikt.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kosteskaft: Tantetid!

jaja... Da slipper jeg en julebaby.. :gjeiper:

(eller skal vel aldri si aldri??)

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... Litt tidlig ute i går, for det var bare bitte litt rødt blod. Er fremdeles på spottingstadie, litt brunt..

Så jeg venter enda jeg, kjenner etter på kroppen hele tiden, og sjekker jevnlig på do. Føler meg ikke superaktivert jobbmessig..

Trøttende å gå og vente synes, jeg. Jeg som hadde forsona med meg tanta og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nå se på det da.. den heksa er så jækla utspekulert.

Symptomer dag 33 i syklus (gjennomsnittelig 31 dager)

svake murringer

svettetokt i natt

grumsete urin ved...

negativ graviditetstest

svakt oppblåst

luft i magen

metallsmak i munnen (kom idag)

Glemte en detalj fra tidligere:

ca. en liten uke siden så våknet jeg av en PANG smerte i magen, som et lite lyn. Over på et par sekunder, men det fikk hele kroppen til å rykke til. Mistenker festesmerte..

Frøken detektiv er på symptomjakt.. hva annet kan man når man venter..?

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til Aurelia. Krysser alt jeg har for at spiren har satt seg denne mnd. Den dumme tanta håper jeg du la igjen i utlandet når du var på ferie.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo mange som får metallsmak i munnen når de er gravide da! Men så er det jo det der om det er innbildning eller ikke. Er jo lett å kjenne mange symptomer når man jakter sånn etter de :sukk:

Nei her får man bare håpe videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom hun for real :kosteskaft:

Kan hun ikke bare komme presis i det minste? Jækla dumme naut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den helksa!! :kjefte: Skikkelig irriterende tante du har!

Håper du likevel holder motet oppe! Du har jo ikke hatt mange prøveperiodene enda - var dette 2.? Men det er lov å være litt skuffet uansett! Syns du skal unne deg et glass vin i kveld jeg! :klemmer:

Også får du legge ut suppeoppskrift til oss andre :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purre- og Fennikelsuppe (4 porsjoner)

3-4 tykke purrestilker

2 knoller fennikel

2-3 sjalottløl

1 ss smør

1 l grønnsaksskraft /-buljong

4 ss creme fraiche

16 store, rå scampi (reker funker også)

salt, pepper, liten sitronsprut

purren vaskes og hakkes i store biter. fennikkel og sjalottløk hakkes fint. Myknes i tykkbunnet panne under lokk (med smør) i 15 minutter. svak varme.

Blendes med nykokt kraft i blenderen (evnt med stavmikser).

jevnes med creme fraiche og smakes til med salt, pepper og litt sitron. rekene freses superkjapt i varm panne, og serveres på grillspyd over suppetallerken. serveres med godt brød til!

(mannens zalovaskeblendetriks er i bruk her i huset.. tror til og med det stod i manualen til blenderen.. hehe)

Bon apetitt!! ;) (knallgrønn suppe, kult!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres godt ut! Takk for oppskrift! Fenikkel har jeg faktisk aldri brukt før - men gøy å prøve noen nye smaker!

Tror du jeg kan ha kylling i også? Eller passer den best med skalldyr? Jeg har nemlig en mann som ikke er så glad i sjømat...

Da var ikke mannen min så smart som han skulle ha det til da :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme,dumme tanta :kjefte: Kjenner jo aldri sin besøkelsestid den heksa der.... :krangle:

Håper det går fort over uten for mye smerter denne gangen :troest:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...