Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Ohhh svær oppblåst gravidmage idag, full av luft. Føler jeg skal lette snart:) måtte kamuflere den m en løs cardigan m belte i midjen. Så jo 5 mnd gravid ut. Hehe. Litt tidlig å vise verden ja! Men litt stas også, selv om det bare er luft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Terminberegninger:

Første blødningsdag siste mens: 29.07

Antall dager i syklus: 31

Babyverden: Termin 6.5.12, 5 uker 6 dager

Barnimagen: Termin 9.5.12, 5 uker 3 dager

iPregnancy app: Termin 7.5.12, 5 uker 3 dager

Hvilken kalkulator bruker dere, og hva blir mest riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har brukt den på babyverden, men siden jeg vet når jeg hadde EL så la jeg inn det. Regner med forskjellen på babyverden og barnimagen kommer av at den første antar at EL var på CD 14, mens den siste antar EL var 14 dager før IKM. Det stemmer med tre dagers forskjell og at syklusen din er tre dager lengre enn "standard" 28 dager.

iPregnancy regner som barnimagen bortsett fra at amerikanerene regner 40 uker akkurat mens man i Norge regner 40+2 (strengt tatt er de nye retningslinjene 40+3, men ser ikke ut til at så mange har gått over til det enda).

Konklusjonen? Alle tre er antagelig like nøyaktige ;) Hvis du vet når du hadde EL så er det lettere å få det mer eksakt. Men nå føder du innenfor termin fra tre uker før til to uker etter termindatoen, så noen dager fra eller til har lite å si. Ungen kommer når den vil uansett! Og så justeres terminen på UL også, og det er den datoen de går etter til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har brukt den på babyverden, men siden jeg vet når jeg hadde EL så la jeg inn det. Regner med forskjellen på babyverden og barnimagen kommer av at den første antar at EL var på CD 14, mens den siste antar EL var 14 dager før IKM. Det stemmer med tre dagers forskjell og at syklusen din er tre dager lengre enn "standard" 28 dager.

iPregnancy regner som barnimagen bortsett fra at amerikanerene regner 40 uker akkurat mens man i Norge regner 40+2 (strengt tatt er de nye retningslinjene 40+3, men ser ikke ut til at så mange har gått over til det enda).

Konklusjonen? Alle tre er antagelig like nøyaktige ;) Hvis du vet når du hadde EL så er det lettere å få det mer eksakt. Men nå føder du innenfor termin fra tre uker før til to uker etter termindatoen, så noen dager fra eller til har lite å si. Ungen kommer når den vil uansett! Og så justeres terminen på UL også, og det er den datoen de går etter til slutt.

Takk for så fint og utfyllende svar :klemmer:

Joda, er jo igrunn ett fett om det er 5. eller 9. mai, eller 20 april eller når det store skal skje.. Men hadde jo vært kjekt å vite hvor langt jeg er på vei. Men blir jo bare sånn ca, og litt mer nøyaktig etter UL.. Tror nok uansett befruktning var innen en ukes intervall et sted der, så.. riiiimelig sikkert blir jo antagelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte å si at babyen kommer når den er ferdig. Og stort sett gjør de det. ;) Ellers så må de kanskje ha litt hjelp som snuppa mi. :fnise:

Og egentlig spiller det jo ingen rolle når babisen kommer, så fremt det ikke er før eller etter 1. september. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte å si at babyen kommer når den er ferdig. Og stort sett gjør de det. ;) Ellers så må de kanskje ha litt hjelp som snuppa mi. :fnise:

Og egentlig spiller det jo ingen rolle når babisen kommer, så fremt det ikke er før eller etter 1. september. :gjeiper:

hehe, bra innlegg, Missiw! Satser på at jeg får innen mai, ja. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke peiling på hvem sin kalkulator som er best, men det ser det ut som andre har klart å svare deg på :)

Egentlig bare inne for å ønske deg god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ikke peiling på hvem sin kalkulator som er best, men det ser det ut som andre har klart å svare deg på :)

Egentlig bare inne for å ønske deg god helg! :klemmer:

Veldig hyggelig av deg! God helg tilbake :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :klemmer: Morgensmoothie full av godsaker, og spinningtime om litt.. God start på helga ;)

Igår var jeg i så SYKT trøtt og iltert humør. Holdt på å dø av irritasjon og utmattelse av det minste lille vindpust.. klødde overalt, klarte ikke å gjøre noe uten å hyle eller få små sammenbrudd... dersom sambo bare sa noe eller lagde en liten lyd klikka jeg... :natti: stupte i seng 21, men jeg tror ABSOLUTT jeg skulle hvilt meg litt etter jobb, eller lagt meg rundt 19.

Nå har jeg sovet over 10 timer, og er utvhilt og det føles deeeeeeilig. Er jo bare vondt når man føler seg så trøtt og utkjørt... ;)

:dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

Lurer på om jeg skal kjøpe meg ny bh idag. Noen tips? Tenker på hvor mange, billig/dyr? Lurer jo på om jeg kommer til å vokse mye mer, slik at jeg snart må kjøpe ENDA en ny. Og egnt føler jeg at jeg trenger 2 nye, jeg må jo bytte på. Og jeg bruker kjøpe bh til ca 400-500 kr, men kan jo stikke innom HM eller noe sånt..Guri så vanskelig dette var nå da :eeeh:

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter alltid med å finne BH'er som er gode, men denne gangen fant jeg flere gode og fine på Lindex. Erfaringen min tilsier at jeg ikke kommer til å bli særlig større før etter fødselen nå. Har vel allerede gått opp et par størrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått opp en del allerede. Og sist begynte jeg bare på ammebh`ene (de jeg hadde med spile) de siste ukene før fødselen når jeg økte på enda litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer 5 uker og 5 dager:

Trøtt: Det øker på, og er helt skutt fra ca 18.00 på kvelden. Prøver å få 10 timers søvn hver natt. Når jeg blir så trøtt, så føler jeg meg ganske uggen. Ikke kvalm, men trykkende hodepine på en måte.

Større, ømme, pupper- med mer synlige blodårer. Har gått opp fra 70B til 70 C på 2 uker.

Oppblåst mage, av og til slik at den skikkelig strutter. Kan da være vanskelig å sove.

Humøret er svært ampert, dvs. at jeg tåler svært lite - og at sambo allerede har litt å slite med. (men er snill med meg, i går drev han og kyssa magen og prata til den).

Er uansett superfornøyd med å være gravid :rodmer: Det er så lovende for fremtida, tenker jeg! Er helst bare positiv!

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk sovet nok til å være skikkelig opplagt i går :) Kjekt med symptomer da, selv om man ikke alltid føler seg så bra så er det i allefall et tegn på at bolla i magen har det fint :hjerte:

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Morsomt å lese her inne, husker så godt hvordan det var de første ukene. Jeg kjenner meg godt igjen. Trøttheten var det jeg slet mest med også. Mitt råd er å la det komme og sov når du har mulighet! Og trøsten er at dette blir bedre etter noen uker!

Kjøpte du ny bh? Hvis ikke ville jeg anbefalt deg å vente et par uker til, for sjansene er absolutt til stede for at du vokser ytterligere :sexy:

Jeg gikk opp to størrelser i koppen - de ble gigastore. :fnise:

Kos deg med de små symptomene - det er tegn på at noe stort skjer i kroppen din! :klem:

Ha en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah kjenner meg igjen med de symptomene du :fnise: er av og til skikkelig vanskelig å la være og være skikkelig urimelig, og er man trøtt så er jo løpet kjørt allerede. Merker som deg at det hjelper og sove. Sover og sover og sover.

Har også vurdert det med bh'ene, men har utsatt det littegranne. Har noen som er litt større i skuffen som jeg har gått over til, fra gammelt av hehe, men er enig med deg, er ikke sååå kult å kjøpe noen som man må bytte ut av igjen etter bare noen ukr :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Juhu... klokka er godt over 21, og jeg er nydusja og nytrent etter en spinningtime... Prøver å trene 1-2 ganger i uka, burde vel vært litt aktivt hver dag, men har blitt mye hvile om ettermiddagen og tidlige kvelder..

kommer til å sovne godt nå ja... :sovne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Morsomt å lese her inne, husker så godt hvordan det var de første ukene. Jeg kjenner meg godt igjen. Trøttheten var det jeg slet mest med også. Mitt råd er å la det komme og sov når du har mulighet! Og trøsten er at dette blir bedre etter noen uker!

Kjøpte du ny bh? Hvis ikke ville jeg anbefalt deg å vente et par uker til, for sjansene er absolutt til stede for at du vokser ytterligere :sexy:

Jeg gikk opp to størrelser i koppen - de ble gigastore. :fnise:

Kos deg med de små symptomene - det er tegn på at noe stort skjer i kroppen din! :klem:

Ha en fin uke!!

Er jo kjekt når de vokser ja (så får jeg prøve å la være å tenke på eventuelle skavanker som kan komme i etterkant). Kjøpte ikke BH sist, ble litt usikker, og fant ut det var like greit å vente litt. Får plass i de gamle enda (men ny str satt bedre og ga bedre hold). Nyter igrunn hvert et symptom, rart det der.. hehe

Aah kjenner meg igjen med de symptomene du :fnise: er av og til skikkelig vanskelig å la være og være skikkelig urimelig, og er man trøtt så er jo løpet kjørt allerede. Merker som deg at det hjelper og sove. Sover og sover og sover.

Har også vurdert det med bh'ene, men har utsatt det littegranne. Har noen som er litt større i skuffen som jeg har gått over til, fra gammelt av hehe, men er enig med deg, er ikke sååå kult å kjøpe noen som man må bytte ut av igjen etter bare noen ukr :sjenert:

yes, søvn gjør underverker... fungerer veldig godt på jobb igrunn, heldigvis ganske rolig om dagen. humøret har blitt bedre og bedre også, kanskje fordi jeg sover nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...