Lilywhite Skrevet 3. juni 2011 Forfatter #321 Del Skrevet 3. juni 2011 Takk for støtten alle sammen, dere er så søte! Har faktisk ikke hatt tid å ringe legen enda, har vært så travelt på jobben at jeg har ikke fått skvist det inn Er jo ganske personlig så vil ikke at noen på jobben skal høre noe... I dag kunne jeg jo gjort det, men tenkte liksom i hodet mitt at det var helligdag i dag, og når jeg kom på det var jeg allerede på vei til en avtale... Travel uke dette også. I går hadde jeg besøk av en venninne som har termin om to måneder. Hun har en gutt på 2 år fra før, vi skulle egentlig være hos de, men han var blitt syk igjen, så da kom hun til meg i stedet. Veldig koselig. Fikk snakket litt om babyting, og hun var sikker på at det kom til å løse seg snart Så vi får håpe hun har rett Ellers har vi bestemt oss for å gi blanke i usikkerhet rundt jobb og dra til Argentina siden dette blir en god anledning til å dra, og dersom jeg blir snart kan det bli mange år til vi får samme anledning igjen Venter på et par tilbud, men bestiller nok snart... Tror kanskje jeg skal prøve å få snakket med lege før vi bestiller da, i forhold til vaksine og evt. graviditet. I går hadde vi også besøk av venner på kvelden, jeg lagde lammekoteletter med ratatouille, og vi spilte TP. Utrolig koselig,og masse latter I dag har jeg vært hos besteforeldrene mine. Bestefar har begynt å komme seg etter operasjonen, så det var veldig kjekt å se I kveld skal jeg og kjære bare kose oss hjemme med film og taco, og i morgen blir det tur med to venninner. Endelig har tittet frem igjen også God helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 4. juni 2011 #322 Del Skrevet 4. juni 2011 Jeg ser veldig godt det problemet med å få tatt den telefonen... Har litt problemer selv med å få bestilt UL-timen fordi timene om dagen går så altfor fort Vi får mase litt på hverandre til uka Så spennende med reise til Argentina! Det er vel aldri noe perfekt tidspunkt for sånne storreiser, så innimellom må man bare hoppe i det. Jeg tror ikke du kommer til å angre! I Argentina vil du trenge hepatitt A vaksine og muligens også gulfebervaksine, litt avhengig av hvor du skal hen. Jeg husker ikke i øyeblikket om hep.A er en levende vaksine, hvis den er det skal den IKKE gis til gravide. I såfall kan det være lurt å starte med vaksinasjonen tidlig. Hør med legen så dere kan legge opp et opplegg sammen Godt å høre bestefaren din blir bedre. Ønsker deg en fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 5. juni 2011 #323 Del Skrevet 5. juni 2011 Godt og lese at du har støtte hos venninnen din også Får håpe du får tid til å ringe legen snart Det blir nok endel bedre når du endelig får ringt Godt og høre at bestefaren din kommer seg! Ha en fin søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 5. juni 2011 #324 Del Skrevet 5. juni 2011 Hei igjen Lilywhite! Kjedelig at det ikke klaffet denne måneden. Er lurt å ta seg en tur til legen selv om det ikke er for full utredning i første omgang. De fleste leger er jo veldig behjelpelige med info og veiledning ang prøving. Fikk anbefalt av min fastlege å ta GU før graviditet/prøving så jeg gjorde det. Som du sier kan man jo finne ut mye ved en ordinær GU. Med litt veiledning og tips kan det jo klaffe fort Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #325 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg ser veldig godt det problemet med å få tatt den telefonen... Har litt problemer selv med å få bestilt UL-timen fordi timene om dagen går så altfor fort Vi får mase litt på hverandre til uka Så spennende med reise til Argentina! Det er vel aldri noe perfekt tidspunkt for sånne storreiser, så innimellom må man bare hoppe i det. Jeg tror ikke du kommer til å angre! I Argentina vil du trenge hepatitt A vaksine og muligens også gulfebervaksine, litt avhengig av hvor du skal hen. Jeg husker ikke i øyeblikket om hep.A er en levende vaksine, hvis den er det skal den IKKE gis til gravide. I såfall kan det være lurt å starte med vaksinasjonen tidlig. Hør med legen så dere kan legge opp et opplegg sammen Godt å høre bestefaren din blir bedre. Ønsker deg en fortsatt god helg! Jeg har fått bestilt legetime nå Onsdag om to uker. Grugleder meg Håper du får bestilt UL snart også Vi gleder oss til Argentina ja Hepatitt A er ikke en levende vaksine såvidt jeg har forstått det, det er derimot gulfeber. Men jeg har lest at man helst bør dra på en reiseklinikk fordi de fleste fastleger ikke har vaksiner/ikke har nok kompetanse innen reisemedisin? Min søster har i allefall bestilt time hos en privat klinikk... Ja, det er herlig at han begynner å bli seg selv igjen Håper du har hatt en fin helg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #326 Del Skrevet 6. juni 2011 Godt og lese at du har støtte hos venninnen din også Får håpe du får tid til å ringe legen snart Det blir nok endel bedre når du endelig får ringt Godt og høre at bestefaren din kommer seg! Ha en fin søndag. og Det var litt lettelse å få bestilt timen ja, føle at ting er i gang Håper du har hatt en fin bursdagshelg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #327 Del Skrevet 6. juni 2011 Hei igjen Lilywhite! Kjedelig at det ikke klaffet denne måneden. Er lurt å ta seg en tur til legen selv om det ikke er for full utredning i første omgang. De fleste leger er jo veldig behjelpelige med info og veiledning ang prøving. Fikk anbefalt av min fastlege å ta GU før graviditet/prøving så jeg gjorde det. Som du sier kan man jo finne ut mye ved en ordinær GU. Med litt veiledning og tips kan det jo klaffe fort Lykke til videre! Får satse på at det kommer noe positivt ut av det ja Har selvfølgelig begynt å tenke på alt som kan være gale, men man må jo bare se optimistisk på det uansett: Enten så er alt fint, ting bare tar litt tid, eller så er det noe gale, men da kan vi få hjelp for det Snakket med en utenlandsk venninne i går, og hun var helt over at jeg aldri hadde tatt GU før, i hennes hjemland må man visstnok ta GU for i det hele tatt å få p-piller eller andre prevensjonsmidler... Takk for lykkeønskning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #328 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg har forresten fått et intervju i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 6. juni 2011 #329 Del Skrevet 6. juni 2011 Kjempe glad på dine vegne! Kanskje er det nettopp en ferie som skal til for å få spira til å sitte også, hvem vet Uansett er det sikkert lurt å få tatt en GU, det skader på ingen måte å få sjekket at alt står bra til der nede! Gratulerer med intervjuet! Jeg skal krysse fingre og tær for deg. Tenk, kanskje ny jobb, ferie og spire i løpet av året Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #330 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Kjempe glad på dine vegne! Kanskje er det nettopp en ferie som skal til for å få spira til å sitte også, hvem vet Uansett er det sikkert lurt å få tatt en GU, det skader på ingen måte å få sjekket at alt står bra til der nede! Gratulerer med intervjuet! Jeg skal krysse fingre og tær for deg. Tenk, kanskje ny jobb, ferie og spire i løpet av året Tusen takk for det Ja, jeg har tenkt på om det kanskje blir Argentina-baby jeg også Hadde ikke skadet om spiren satt før det også, men typisk meg å bli veldig bekymret hvis jeg blir gravid før turen da Hehe... Nope, er jo på høy tid med GU uansett, jeg blir liksom 25 snart... Så da må man vel til pers med celleprøve og det hele Har hørt fra venninner at det ikke er så gale, men virker skikkelig ekkelt Takk for fingerkryssing Hadde vært supert om jeg kan stå på nyttårsaften og se tilbake på 2011 som det året hvor spiren satt, jeg fikk fast jobb og vi hadde en fantastisk ferie ja Men jeg aner ikke hvor mange aktuelle kandidater det er da, så kan ikke glede meg for tidlig heller... Holder dere oppdatert Endret 6. juni 2011 av Lilywhite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 6. juni 2011 #331 Del Skrevet 6. juni 2011 Så bra du fikk bestilt time. Spennende med intervju! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 6. juni 2011 #332 Del Skrevet 6. juni 2011 Jeg har fått bestilt legetime nå Onsdag om to uker. Grugleder meg Håper du får bestilt UL snart også Vi gleder oss til Argentina ja Hepatitt A er ikke en levende vaksine såvidt jeg har forstått det, det er derimot gulfeber. Men jeg har lest at man helst bør dra på en reiseklinikk fordi de fleste fastleger ikke har vaksiner/ikke har nok kompetanse innen reisemedisin? Min søster har i allefall bestilt time hos en privat klinikk... Ja, det er herlig at han begynner å bli seg selv igjen Håper du har hatt en fin helg også De fleste fastleger har ikke vaksiner nei, er for dyrt å ta inn og lagre for dem. Her i mitt område har det fungert sånn at man har blitt anbefalt en privat klinikk videre, for det varierer veldig på kompetansen som du sier. Du kan jo ta det opp når du er der på time Jeg har forresten fått et intervju i morgen Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. juni 2011 #333 Del Skrevet 7. juni 2011 Lykke til på intervju! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 7. juni 2011 #334 Del Skrevet 7. juni 2011 Så spennende med intervju! Lykke til Det høres ut som om du allerede har planer for tankene på nyttårsaften Får håpe de stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 7. juni 2011 #335 Del Skrevet 7. juni 2011 Hvordan gikk intervjuet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #336 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Så bra du fikk bestilt time. Spennende med intervju! Lykke til! Jepp Takk. Det var ikke mange som intervjuet meg, så ble litt overumplet Dessuten er det også mange aktuelle kandidater som har vært/skal til intervju, så tviler på om jeg har så god sjans dessverre... De fleste fastleger har ikke vaksiner nei, er for dyrt å ta inn og lagre for dem. Her i mitt område har det fungert sånn at man har blitt anbefalt en privat klinikk videre, for det varierer veldig på kompetansen som du sier. Du kan jo ta det opp når du er der på time Lykke til! Har sagt det før, men herregud så utrolig praktisk det er å ha en KG-venninne som er lege! Masse spørsmål jeg får svar på uten noe stress Min søster har allerede fått anbefalt et sted, så tror gjerne jeg bare bestiller der allerede, så kan jeg heller avbestille hvis det kommer opp noe ny info... Var visst 4 ukers ventetid nemlig... Takk for lykkeønskning. Er litt usikker på hvordan det gikk... Time will show Lykke til på intervju! Takk Så spennende med intervju! Lykke til Det høres ut som om du allerede har planer for tankene på nyttårsaften Får håpe de stemmer Takk Vi får håpe på det ja Gjerne litt optimistisk at alt skal gå i boks, men kanskje hvis jeg er heldig Hvordan gikk intervjuet? Det gikk sånn passe som sagt. Var ikke forberedt på at de skulle være så mange. Han ene kom med en del krasse spørsmål, og det er han jeg kommer til å jobbe nærmest med hvis jeg får (og takker ja til) jobben... Så er litt usikker. Følte jeg fikk god kjemi mot hun som spurte mest, men det er som sagt mange kandidater, så vi får se... Endret 7. juni 2011 av Lilywhite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 7. juni 2011 #337 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Har sagt det før, men herregud så utrolig praktisk det er å ha en KG-venninne som er lege! Masse spørsmål jeg får svar på uten noe stress Min søster har allerede fått anbefalt et sted, så tror gjerne jeg bare bestiller der allerede, så kan jeg heller avbestille hvis det kommer opp noe ny info... Var visst 4 ukers ventetid nemlig... Takk for lykkeønskning. Er litt usikker på hvordan det gikk... Time will show Det gikk sånn passe som sagt. Var ikke forberedt på at de skulle være så mange. Han ene kom med en del krasse spørsmål, og det er han jeg kommer til å jobbe nærmest med hvis jeg får (og takker ja til) jobben... Så er litt usikker. Følte jeg fikk god kjemi mot hun som spurte mest, men det er som sagt mange kandidater, så vi får se... Nå er jeg jo ikke heeelt ferdig lege ennå , men bare hyggelig å kunne være til hjelp God idé å bestille allerede da ja! *edit: Jeg har forresten vært borti lang ventetid med vaksiner selv. Da jeg skulle vaksinere kjære og meg selv før vi reiste til Afrika var det plutselig 3 ukers ventetid på å få hentet de ut fra apoteket! Det må jeg innrømme at jeg ikke hadde ventet meg... så lærte leksa mi der. Hvor mange var de under intervjuet? Har bare vært på intervjuer med max 2 jeg... Har du blitt forespeilet ca når du vil få et svar? Endret 7. juni 2011 av TuttaV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 8. juni 2011 #338 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg har vært på intervju med fire stk, og man blir litt forvirret i starten med hvem man skal snakkke med og til. Det blir spennende å se hvordan det går. Jeg krysser alt jeg har! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 9. juni 2011 #339 Del Skrevet 9. juni 2011 KRysser fingrene for jobben jeg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 13. juni 2011 Forfatter #340 Del Skrevet 13. juni 2011 Nå er jeg jo ikke heeelt ferdig lege ennå , men bare hyggelig å kunne være til hjelp God idé å bestille allerede da ja! *edit: Jeg har forresten vært borti lang ventetid med vaksiner selv. Da jeg skulle vaksinere kjære og meg selv før vi reiste til Afrika var det plutselig 3 ukers ventetid på å få hentet de ut fra apoteket! Det må jeg innrømme at jeg ikke hadde ventet meg... så lærte leksa mi der. Hvor mange var de under intervjuet? Har bare vært på intervjuer med max 2 jeg... Har du blitt forespeilet ca når du vil få et svar? Jeg vet jo at du ikke er heeelt ferdig enda, men sånne småting henger vi oss ikke opp i Kjære har bestilt vaksine til oss nå, fikk faktisk time om litt over en uke, men jeg drar jo på ferie rett etterpå, så tror jeg skal ombestille til etterpå i tilfelle bivirkninger Jeg kan sende deg en PM angående intervjuet Håper du har hatt en fin pinse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå