Gå til innhold

Trenger jeg HTC eller iPhone?


imeria

Anbefalte innlegg

Det er jo like irrelevant å trekke inn iTunes, da.

iTunes er en del av iPod, som da er innebygget i iPhone, så man får kjøpt musikk rett inn på spillelista.

Spotify får man til alle telefoner, inkludert iPhone, så det er ikke noe som gjør andre telefoner bedre til musikkavspilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HTC Desire er den tøffeste gutten i klassen :)

Han har for lite internet minne! Om jeg er heldig greier jeg å skvise ut 30 mb ledig plass når jeg skal oppdatere android, å da har jeg ikke noen ting liggende på det interne minnet i det heletatt... Det er rett og slett ikke holdbart.

Dårlig esktern høyttaler har den også.

Tror Desire HD er et bedre kjøp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters

Tror Desire HD er et bedre kjøp da.

Skal ikke se bortifra at du har rett i det, men jeg kan ikke bytte allerede nå, det blir for patetisk :)

Endret av MikeWaters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMS fra den gamle til den nye tviler jeg på at du får over. Jeg kan i alle fall ikke noe om det :)

Som L.Kennedy sier, så er det ingen instillinger du må gjøre om på. Du bare bruker det trådløse nettet som om det er en vanlig pc :) Men du må selvfølgelig legge inn passord, men det antar jeg du har gjort siden jeg mener å ha lest at du har koblet deg på nettet.

Man kan enkelt overføre telefonkontakter over til simkortet, det gjør du på den gamle mobilen. Jeg liker å ha kontaktene mine på både telefonen og i simkortet, da simkortet kan funke som backup hvis telefonen fusker og omvendt. Min Wildfire kan velge å vise både telefonkontakter og simkontakter (samt facebookkontakter), eller bare en av delene.

Ok :) Takk. Jeg har fått skrevet inn passordet til det trådløse, så da er det i boks hvertfall.

Men, hvordan overfører jeg telefonkontakter til simkortet? De siste årene (!) har alle nye kontakter blitt lagret på telefonen og ikke på simkortet, fordi simkortet har vært fult. Nå har jeg fått slettet en del av de kontaktene på simkortet som jeg ikke bruker, men hvordan får jeg over de som bare er lagret på telefonen? Min gamle mobil er en Sony Ericsson W810i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke se bortifra at du har rett i det, men jeg kan ikke bytte allerede nå, det blir for patetisk :)

Og bortkasta penger :P Ellers hadde jeg oppgradert selv, men kjøpte Desire for bare et halvt år siden. Kosta bare 500 kr, men uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok :) Takk. Jeg har fått skrevet inn passordet til det trådløse, så da er det i boks hvertfall.

Men, hvordan overfører jeg telefonkontakter til simkortet? De siste årene (!) har alle nye kontakter blitt lagret på telefonen og ikke på simkortet, fordi simkortet har vært fult. Nå har jeg fått slettet en del av de kontaktene på simkortet som jeg ikke bruker, men hvordan får jeg over de som bare er lagret på telefonen? Min gamle mobil er en Sony Ericsson W810i...

Hvis simkortet blir fullt, ville jeg lagt over alle kontaktene som er på det over til telefonminnet på den nye mobilen. Deretter sletter du kontaktene på simkortet for å gjøre plass til de som ligger i telefonen på SE mobilen din. Jeg husker ikke nøyaktig hvor man går inn, men veit at det er et valg i "kontakt"-menyen. Har lånt bort min gamle SE T707 så får ikke sjekket selv, men prøv å let igjennom innstillinger eller valg innenfor kontaktmenyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iTunes er en del av iPod, som da er innebygget i iPhone, så man får kjøpt musikk rett inn på spillelista.

Spotify får man til alle telefoner, inkludert iPhone, så det er ikke noe som gjør andre telefoner bedre til musikkavspilling.

Jeg sier ikke at den nødvendigvis gjør Wildfire noe bedre enn andre. Men at iTunes ikke nødvendigvis gjør iPhone noe bedre bare fordi man har muligheten til å bruke dette programmet og at den utelukkende er tilgjengelig for iPhones. iTunes suger hardt etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk :) Nytt spm: hvordan får jeg spotify over på mobilen? Jeg har bare gratisversjonen, men det funker vel for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at den nødvendigvis gjør Wildfire noe bedre enn andre. Men at iTunes ikke nødvendigvis gjør iPhone noe bedre bare fordi man har muligheten til å bruke dette programmet og at den utelukkende er tilgjengelig for iPhones. iTunes suger hardt etter min mening.

Jeg er enig i at iTunes er dritt, men når du tenker på den tekniske innsikten til en gjennomsnitlig person, så tells det som et pluss at telefonen kommer med et innebygd program som veldig lett lar dem kjøpe musikk rett inn på spillærn, uten noe kobling til PCer, eller nedlasting av nye programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk :) Nytt spm: hvordan får jeg spotify over på mobilen? Jeg har bare gratisversjonen, men det funker vel for det?

Du må laste ned en app via markedet :) Gratisversjonen av Spotify funker dog ikke, du må ha Premium :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og, premium har jeg ikke råd til :/

Men, kan jeg få lasta over all musikken min fra PCn? Jeg bruker iTunes ;)

Og så lurer jeg på hvordan jeg kan få legge et bilde til en kontakt? Det er ikke alle som er på face, så hadde vært fint å kunne bruke et kamerabilde på de ;)

Og forresten, TUSEN takk for at dere gidder å svare på alle spm mine! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren og, premium har jeg ikke råd til :/

Men, kan jeg få lasta over all musikken min fra PCn? Jeg bruker iTunes ;)

Og så lurer jeg på hvordan jeg kan få legge et bilde til en kontakt? Det er ikke alle som er på face, så hadde vært fint å kunne bruke et kamerabilde på de ;)

Og forresten, TUSEN takk for at dere gidder å svare på alle spm mine! :D

Her kan du laste ned et program som lar deg bruke iTunes med telefonen din.

Bruker det selv, men det er litt shæbbi egentlig...

http://guides.wikinut.com/How-to-use-iTunes-with-the-HTC-Desire/1ygc3dco/

Håper du ikke har problemer med å lese engelsk.

Edit: Driver å sjekker litt nå... Virker som at en av oppdateringene til HTC Sync har denne innebygd, så da er det ikkeno problem.

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søren og, premium har jeg ikke råd til :/

Men, kan jeg få lasta over all musikken min fra PCn? Jeg bruker iTunes ;)

Og så lurer jeg på hvordan jeg kan få legge et bilde til en kontakt? Det er ikke alle som er på face, så hadde vært fint å kunne bruke et kamerabilde på de ;)

Og forresten, TUSEN takk for at dere gidder å svare på alle spm mine! :D

Ja, du kan kopiere over sanger til mobilen! Du bruker bare ladekabelen og putter den i pcen og kopierer over :) Det er ikke så veldig stor intern lagringsplass da, så ville skaffet meg et eksternt kort i tillegg.

Når du er inne i kontaktlista, går du inn på kontakten/"rediger kontakt" og trykker på kameraikonet til venstre for navnet (ser i alle fall slik ut på min Wildfire). Så kan du velge et bilde som ligger på mobilen eller tar et med kameraet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop28

Han har for lite internet minne! Om jeg er heldig greier jeg å skvise ut 30 mb ledig plass når jeg skal oppdatere android, å da har jeg ikke noen ting liggende på det interne minnet i det heletatt... Det er rett og slett ikke holdbart.

Dårlig esktern høyttaler har den også.

Tror Desire HD er et bedre kjøp da.

ånei. går det nesten ikke an å ha internett på den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ånei. går det nesten ikke an å ha internett på den da?

Man kan laste inn tilsvarende hovedsiden til VG én gang per 24 timer. Men å motta mail uten vedlegg går relativt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ånei. går det nesten ikke an å ha internett på den da?

Jeg mente internt minne.

Det betyr minnet som er innebygget i telefonen. Noen Apps kan ikke lagres på minnekortet (eksternt minne) ditt, så da kan du ikke bruke dem, siden du trenger å ha 25 mb ledig til oppdateringer... sms, facebook og alle sånne ting tar opp internt minne, så det er faktisk et ganske stort problem med telefonen.

Internett kan du bruke så mye du vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 25,24 mb ledig nå, og da har jeg lastet ned 44 apps. Men er likevel enig i at det er lite minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 25,24 mb ledig nå, og da har jeg lastet ned 44 apps. Men er likevel enig i at det er lite minne.

Jeg har bare 2 eller 3 apps som ligger på det interne minnet, å for å få 25 mb ledig når jeg skal laste ned oppdateringer til Android, må jeg tømme det facebook, internett (det vil si at alle bokmerker og alt blir slettet) og et par andre aplikasjoner har lagret gjennom bruk.

Når jeg ikke har noe instaler har jeg rundt 30 mb ledig... Har du roota Desiern din, og sletta programmer du ikke bruker?

Endret av Yme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...