Gå til innhold

Hva er det mest UVANLIGE du har sett?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hmm, kom på noen ting, helt uavhenging av hverandre

-en albino i den afrikanske ødemarken, hvor det virkelig ikke var en europeisk sjel utenom reisefølget.

-en blotter på u-banen. dvs, det som var uvanlig var å få en fremmed persons kjønnsdeler trykket opp i ansiktet uten forvarsel.

og som turist i Oslo: Åsne Seierstad på doen på Teatercaféen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Da jeg bodde på Majorstua for lenge siden, så jeg en gang en (i mine øyne) gammel mann, som gikk med en avis under armen, iført blåstripete pyjamas og brune skinntøfler.

Gjest Applecore
Skrevet

Nei, uff. Stakkars da :tristbla:

Så dere hvordan det gikk med dem?

De falt veldig langt, så det gikk ikke bra med dem.

Det var veldig bratte fjellsider og det tordnet helt forferdelig, så de ble nok redde og skled da de prøvde å komme seg i ly :(

Pappa måtte dra ut midt på natta og få tak i bonden (dette var før det var vanlig med mobil).

Skrevet

De falt veldig langt, så det gikk ikke bra med dem.

Det var veldig bratte fjellsider og det tordnet helt forferdelig, så de ble nok redde og skled da de prøvde å komme seg i ly :(

Pappa måtte dra ut midt på natta og få tak i bonden (dette var før det var vanlig med mobil).

Ånei! Klarte de seg? :tristbla:

Skrevet

Jeg har flydd over den vanlige flyhøyden, og vi kunne se de andre flyene (lysene) under oss,. Det var vilt!

Skrevet

En tilsynelatende etnisk nordmann i 30-åra som gikk og leide på ei muslimsk dame ikledd niqab, bare øya som vistes. I Oslo sentrum. Måtte vært et stunt tror jeg.

• Liker 5
Skrevet

Store sjøskilpadder som lå og gresset på korallrev og tittet på oss da vi dykket og svømte forbi utenfor Zanzibar. :rødme:

Ellers er det alltid morsomt å se hvordan folk i andre land, som allerede er påpekt her, lesser folk og gods og fe på sykler og motorsykler på de mest kreative måter.

Ellers (dette blir mer av morsomme episoder-kategorien) satt jeg og en venn ved gangstien en dag det var fint vær og mange folk ute. En liten gutt og pappaen hans kom syklende, og så velvet gutten og datt og begynte å gråte. Pappaen kom syklende tilbake i all hast, ogo hadde det så travelt med å hjelpe at han hoppet av sykkelen sin så den datt rett oppå gutten. Gutten hadde hjelm og det gikk bra, men det så ufattelig komisk ut, og både vi og andre rundt som så det knakk sammen i latter selv om vi prøvde å skjule det. Vi lo så vi fikk vondt i magen mens vi ristet på hodet. Faren så det jo og ble litt flau og dro fort videre med gutten.

Eh... jeg ser det ikke virker så morsomt når man skriver om det. Man måtte være der for å skjønne det. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Det mest uvanlige jeg har sett var i en dyrepark i utlandet, hvor en ape pissa på en unge. Ungen stod utenfor buret å prøvde å stikke fingrene inn i det store buret, og plutselig stiller apen seg opp å tisser på ungen. Ungen var så liten at den reagerte ikke, men mora drog ungen fort unna :gjeiper:

Så har jeg også sett sånn UFO lignende saker på himmelen. Det er litt freaky.

Skrevet

Jeg har også sett slik stjerneskudd med farge. To ganger! Den siste gangen var faktisk denne uken. Var som å se en rakett med grønnfarge, bare at den kom og for i løpet av bare 1-2 sekunder.

Første gangen jeg så det så lyste den opp hele himmelen i dalen vi bor i. Skikkelig fint var det :) :rødme:

Ellers så har jeg også sett ufo. Aner jo ikke hva det var, men husker det så utrolig godt. Satt hjemme og bare så opp i himmelen på stjernene som lyste så fint i mørket på den skyfrie vinterhimmelen. Plutselig begynte to av "stjernene" å bevege på seg! De byttet liksom plass. Det var et stykke mellom de så jeg såg det veldig tydelig. De for mot hverandre, møttes på midten og tok plassen til den andre. Dette skjedde et par ganger før de plutselig ble borte som en strek på himmelen.

Dette var et så utrolig syn for meg at jeg glemmer det bare ikke!

Har sett en god del andre uvanlige greier også, men kommer bare ikke på noe i farten. :)

• Liker 1
Skrevet

Nei, uff. Det må ha vært et ubehagelig syn.....

Ganske spesielt ja. Naboen hadde hengt seg i hagen. Han hadde ingen familie og var redd for å ikke bli funnet. Så han gjorde det på den måten. Var 7 år, så tror ikke jeg egentlig skjønte alvoret i det den gangen. Men bildet er fortsatt sterkt.

Skrevet

Jeg så en fyr på Blindern i går, han gikk i shorts og t-skjorte. Det er definitivt ikke vanlig i den kulda her! Syke menneske. Det er det eneste jeg kommer på akkurat nå.

Han har jeg sett også! (kan vel ikke være fler av dem?) Gærn fyr!

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvis det regnes som uvanlig å ha sett eller snakket med mer eller mindre kjente personer, kan jeg fortelle at jeg har hatt besøk av Vera Axelsen og hennes bror. De sang taterviser for meg, vi hadde det riktig hyggelig.

Jeg var for lenge siden sammen med en mann hadde en bror som var skuespiller, og i den forbindelse hilste jeg på flere av hans kolleger. Jeg har snakket med Reiulf Steen. Da husker jeg ikke flere i farten.

Skrevet

Vet ikke om jeg kan kalle det så "uvanlig", heller ekkelt. Jeg har en tendens til å bildegoogle ting jeg kommer over på nett, når jeg ikke vet hva det er. Jeg anbefaler IKKE uktitisk å bildegoogle "snowballing" eller "scat"

Dog om du lurer på å begynne med snus, snuser men har lyst til å slutte og ikke klarer, eller snuser i det hele tatt, så kan et bildegooglesøk på "dipping tobacco" være til hjelp. Ikke spesielt behagelig for øyet, bare for å ha advart!

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om jeg kan kalle det så "uvanlig", heller ekkelt. Jeg har en tendens til å bildegoogle ting jeg kommer over på nett, når jeg ikke vet hva det er. Jeg anbefaler IKKE uktitisk å bildegoogle "snowballing" eller "scat"

Dog om du lurer på å begynne med snus, snuser men har lyst til å slutte og ikke klarer, eller snuser i det hele tatt, så kan et bildegooglesøk på "dipping tobacco" være til hjelp. Ikke spesielt behagelig for øyet, bare for å ha advart!

Er det mange som IKKE googler de ordene nå eller? ;)

Skrevet

Er det mange som IKKE googler de ordene nå eller? ;)

Det får så være, jeg har i alle fall advart om at det er ekkelt. Bildegoogle på egent ansvar :skravle:

Skrevet

Faen, måtte søke! :spy: :spy: :spy:

Skrevet

Hva var problemet med å google snowballing egentlig?

Skrevet

Var på Kreta en sommer og kjørte rundt i fjellene der. Så et skilt med "fare for fallende geiter".Lignet på de vi har i norge med fare for fallene steiner, men steinene var byttet ut med geiter. Det var spesielt, trodde ikke de falt ned..

Ellers har vi en kunde på butikken der jeg jobber som alltid må klø seg i stumpen når han har handlet ferdig..

• Liker 1
Gjest Hard Ride
Skrevet (endret)

Hva var problemet med å google snowballing egentlig?

trykker du på det første resultatet, wikipedia-artikkelen, så får du se illustrasjon.

(advarsel: kan få deg til å miste appetitten)

Endret av Hard Ride
Skrevet

Jeg er fra et lite sted i Nord-Norge, og en dag jeg syklet hjem fra skolen (ca 20 år siden), møtte jeg to ELEFANTER på sykkelstien!! :legrine: Jeg ble naturligvis "bittelitt" redd, men samtidig veldig nyskjerrig, så jeg ble stående en god stund å bare se på dem. Så snudde jeg og syklet en annen vei hjem :) Det viste seg at to av elefantene hadde stukket av fra sirkuset som skulle vises samme ettermiddag :D Det stod på forsiden av lokalavisen dagen etter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...