Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Wæææ, så mye aktivitet her inne! :nordvesta: Det er jo supergøy! :nigo: Altså...HÆ? Har du IKKE lest gjennom alle sidene? :hakeslepp: Jeg er fornmærma. :snurt: 

:ler: Neida. Veldig koselig å se et nytt fjes her inne! :jepp: Hælen min blir i saktere enn snegletid bedre, men herregud så utålmodig jeg er! :daane: Har hatt tre gulvtreninger i det siste, og det går helt greit. Det er vondt etterpå, men teiping av beina og de riktige skoene gjør underverker. I går trente jeg på stuegulvet uten å teipe, og det kjente jeg godt for å si det sånn... Men ja. Jeg ser lys i enden av tunnelen, men bare såvidt. Har gått til innkjøp av strassburgsokk nå, og håper virkelig den hjelper. Tror jeg må ofre noen timer søvn på grunn av den der, så den har bare i å hjelpe. :fnise: (Svigerfar har kjøpt den for meg i Stavanger, og leverer den til meg i neste uke)

Jeg har to nydelige IVF-unger. :hjerte: A som ble født i 2011 og M som ble født i 2013. Har du dagbok forresten? :popcorn: 

Elsker kuppingen deres, jeg. :nigo: 

Er forøvrig enig med dere begge to. Sett ned foten og bare si det som det er, så slipper folk å kaste bort dyrebar tid på noe som aldri blir aktuelt. :sinna: 

Søskenforbudet kom etter at jeg var ferdig, noe jeg selvsagt er overlykkelig for. Når det er sagt, så hadde vi jo fått M uansett da, siden hun kom fra samme batch som A og bare var fryst ned en stund. ;) Og én ting er ihvertfall bra med å bo i Haugesund. Tenk at vi har en så god dekning for IVF som vi har i den lille byen vår, både offentlig med sykehuset, og privat med Hausken. Men @LudoAllis.... smørrebrødlandet? :hoho: 

Bra du ser litt bedring da, men jeg skjønner godt at det er en tålmodighetsprøvelse! En sånn sokk har jeg ikke sett før - det ser ikke mye behagelig ut, men hva gjør man ikke for å se litt raskere bedring :) Hjelper det å bruke den når man ser på tv eller sitter på kontoret (vet ikke om du sitter på kontor) også, eller er det kun om natta som er greia? Litt som nattskinne?

Jeg pleide å ha dagbok, men fikk litt panikk i vår da jeg plutselig følte den ble alt for utleverende, så jeg fikk den sletta :P Jeg har 1.5 IVF-barn (ei på to og et halvt og en halvbakt lillebror). Jeg har i teorien lyst på tre barn, men har et hyperemesissvangerskap denne gangen pluss en mann som har fått IVF opp i vranghalsen, så vi får se :ler: Vi har en liten blasto på frys da, så kanskje jeg får overtalt ham om at vi bør sette inn den om noen år.

Letrozol funker sånn nogenlunde på samme måte som pergo, forresten, men den skal visst være bedre for slimhinna, og tvillingrisikoen er lavere :) Og i følge dem som har prøvd begge deler (jeg har også bare prøvd pergo, men det ble avregistrert for et år siden pga produksjonsproblemer) er pergo mye kjipere med tanke på bivirkninger. Jeg syntes i grunn pergo-bivirkningene var kjipere enn de jeg hadde på sprøyter, så godt er dét! Hestedosen progesteron man går på i rugetiden i et IVF-forsøk blir jeg imidlertid tidenes sinnamonster på :sinna:

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, miore skrev:

Bra du ser litt bedring da, men jeg skjønner godt at det er en tålmodighetsprøvelse! En sånn sokk har jeg ikke sett før - det ser ikke mye behagelig ut, men hva gjør man ikke for å se litt raskere bedring :) Hjelper det å bruke den når man ser på tv eller sitter på kontoret (vet ikke om du sitter på kontor) også, eller er det kun om natta som er greia? Litt som nattskinne?

Jeg pleide å ha dagbok, men fikk litt panikk i vår da jeg plutselig følte den ble alt for utleverende, så jeg fikk den sletta :P Jeg har 1.5 IVF-barn (ei på to og et halvt og en halvbakt lillebror). Jeg har i teorien lyst på tre barn, men har et hyperemesissvangerskap denne gangen pluss en mann som har fått IVF opp i vranghalsen, så vi får se :ler: Vi har en liten blasto på frys da, så kanskje jeg får overtalt ham om at vi bør sette inn den om noen år.

Letrozol funker sånn nogenlunde på samme måte som pergo, forresten, men den skal visst være bedre for slimhinna, og tvillingrisikoen er lavere :) Og i følge dem som har prøvd begge deler (jeg har også bare prøvd pergo, men det ble avregistrert for et år siden pga produksjonsproblemer) er pergo mye kjipere med tanke på bivirkninger. Jeg syntes i grunn pergo-bivirkningene var kjipere enn de jeg hadde på sprøyter, så godt er dét! Hestedosen progesteron man går på i rugetiden i et IVF-forsøk blir jeg imidlertid tidenes sinnamonster på :sinna:

Den sokken er litt som nattskinne, ja. Men den brukes også når man hviler. For det er også et problem for meg. Når jeg sitter i sofaen finner jeg aldri en god stilling. Jeg kan ikke sitte med beina i kryss (sånn yogapositur), jeg kan ikke sitte med beina bøyd inntil magen og knærne foran meg slik favorittstillingen er, og når jeg sitter i hjørnet på sofaen er det vondt å ha beina rett ut foran meg. Det gjelder forøvrig når jeg ligger på ryggen i senga også. Så jeg gleder meg til å få en behagelig stilling, ihvertfall for én av føttene om gangen. Sokken er jo så dyr at jeg ikke med god samvittighet kunne kjøpe to. :hoho: 

Åh, så koselig med baby i magen. :rodmer:  Jeg sier egentlig koselig fordi jeg vet at det er det som forventes av meg, og jeg synes jo det er veldig koselig, for andre. *knegg* Er bare himla glad for at det ikke er meg. :fnise: Mannen kunne tenkt seg en unge til (han må ha glemt hvordan jeg var med hormoner innabords), men jeg er heeeelt ferdig. Både med IVF, og det å være gravid. Og å ha baby for den saks skyld. Jeg er veldig fornøyd med to barn kjenner jeg. Akkurat passe for oss. ;) 

Jeg syntes også pergo var en million ganger verre enn sprøyter og hele den pakka der. Men allikevel var det fælt og slitsomt mens det stod på, både fysisk og psykisk. Grøss og gru, aldri mer (selv om det selvsagt var helt verdt det!). Så nå går jeg på en streng avholdsdiett hva gjelder hormoner. Jeg har til og med angst for hormonspiral. :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Den sokken er litt som nattskinne, ja. Men den brukes også når man hviler. For det er også et problem for meg. Når jeg sitter i sofaen finner jeg aldri en god stilling. Jeg kan ikke sitte med beina i kryss (sånn yogapositur), jeg kan ikke sitte med beina bøyd inntil magen og knærne foran meg slik favorittstillingen er, og når jeg sitter i hjørnet på sofaen er det vondt å ha beina rett ut foran meg. Det gjelder forøvrig når jeg ligger på ryggen i senga også. Så jeg gleder meg til å få en behagelig stilling, ihvertfall for én av føttene om gangen. Sokken er jo så dyr at jeg ikke med god samvittighet kunne kjøpe to. :hoho: 

Åh, så koselig med baby i magen. :rodmer:  Jeg sier egentlig koselig fordi jeg vet at det er det som forventes av meg, og jeg synes jo det er veldig koselig, for andre. *knegg* Er bare himla glad for at det ikke er meg. :fnise: Mannen kunne tenkt seg en unge til (han må ha glemt hvordan jeg var med hormoner innabords), men jeg er heeeelt ferdig. Både med IVF, og det å være gravid. Og å ha baby for den saks skyld. Jeg er veldig fornøyd med to barn kjenner jeg. Akkurat passe for oss. ;) 

Jeg syntes også pergo var en million ganger verre enn sprøyter og hele den pakka der. Men allikevel var det fælt og slitsomt mens det stod på, både fysisk og psykisk. Grøss og gru, aldri mer (selv om det selvsagt var helt verdt det!). Så nå går jeg på en streng avholdsdiett hva gjelder hormoner. Jeg har til og med angst for hormonspiral. :hoho: 

Jeg kommer ALDRI ALDRI MER til å bruke hormonbasert prevensjon, så det skjønner jeg godt :hoho: Gidder vel strengt tatt ikke å tenke på prevensjon i det hele tatt, det har ikke akkurat vist seg å være nødvendig for oss ;)  Blir det en oops-baby, noe jeg anser som ekstremt usannsynlig, får vi heller revurdere etter dét. Fysisk syntes jeg IVF var greit nok, men mentalt var det virkelig ikke noe særlig. Eller, det var helt greit med dattera da vi klarte det på første forsøk, men det var ekstremt utmattende og relativt tøft for forholdet med mange negative forsøk og en SA før vi fikk laget han som er på vei nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, miore skrev:

Jeg kommer ALDRI ALDRI MER til å bruke hormonbasert prevensjon, så det skjønner jeg godt :hoho: Gidder vel strengt tatt ikke å tenke på prevensjon i det hele tatt, det har ikke akkurat vist seg å være nødvendig for oss ;)  Blir det en oops-baby, noe jeg anser som ekstremt usannsynlig, får vi heller revurdere etter dét. Fysisk syntes jeg IVF var greit nok, men mentalt var det virkelig ikke noe særlig. Eller, det var helt greit med dattera da vi klarte det på første forsøk, men det var ekstremt utmattende og relativt tøft for forholdet med mange negative forsøk og en SA før vi fikk laget han som er på vei nå. 

 

Godt vi er to. Nå tror jeg jo ikke hormonspiral er noe særlig tøft for systemet sånn sett, siden det er minimalt med hormoner som slippes ut i kroppen...men isj. Nei.

Her er graviditet så uaktuelt for meg at jeg ikke tør å gamble. Det er heller ikke noe ''galt'' med noen av oss, så potensielt kan det skje når som helst om vi ikke bruker prevensjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin dag i går. :hjerte: Egentlig helt hverdagsmagisk som dagene pleier å være. Ungene var blide og fornøyde, vi fikk middagsbesøk av søster, svoger og lille A, og etterhvert mamma også. Vi så håndballkamp og bare koste oss.

Etter at ungene var lagt, dro mannen på trening mens jeg trente hjemme i stua. Fant en ny video i går, og den var jo sååå gøy! Jeg elsker kardio kickboxing, og har surfet en del på youtube uten å finne noe som virkelig har vært gøy. Men denne altså...helt fantastisk! Det eneste jeg modererte i går var jumping jacks, siden a) au hælene mine! og b) akkurat den øvelsen får meg til å føle at underlivet mitt ramler ut :flau: . Pulsklokka mi er litt rar for tiden, og måler veldig lav puls. Jeg har den alltid på når jeg trener spinning også, og den ligger alltid minst 10% under det pulsbeltet gjør. Anyways, jeg ble svett og god mens jeg holdt på, og det er det viktigste tegnet på at jeg har jobbet hardt. :trene: 

 

Kvelden ble avsluttet med hårfarging, neglelakkering og litt bok på sengen. Sov som en stein helt til M kom inn til meg klokken 4 i natt og nektet å sove. :dry: ''Kan jeg få se på telefonen din, mamma?'' Eh, hellz no. Hun sovna til slutt heldigvis, med de varme og myke armene sine rundt meg. Hun er alltid store-skje, mens jeg er lille-skje. :rodmer: 

 

Drar en ''ukas'' også, jeg. Det er lenge siden, det! Var det du som starta den @LudoAllis? :klo: 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: holder på med den siste boken i serien om Lockwood & Co. av Jonathan Stroud på lydbok. Har slukt alle de 4 bøkene på noen få uker nå, og er snart ferdig med 5ern. Blir veldig trist å være ferdig. :sukk: På Kindle'n prøver jeg å gjøre meg ferdig med Anthony Ryan's Draconis Memoria bok 2. Har hatt den 26% lest siden i sommer. Så mye som jeg liker de andre bøkene hans, så har denne vist seg å være en prøvelse å sette seg inn i. Satser dog på mye god lesetid i helgen, og da skal jeg klare å ta et godt jafs. Leseutfordring 2018: 9/100.

Serie: Grimm på Netflix. Ser sånn en episode annenhver dag eller no'. Ser jo aldri på tv lenger - det har jeg ikke gjort siden 2016, liksom. Hehe. Leser heller en bok.

Kulturelt innslag: SVANESJØEN! :rodmer: Det var komplett magisk. :nordvesta: 


trening/fysisk aktivitet

To så langt denne uken. Spinning på tirsdag og hjemmetrening i går. Håper jeg klarer å få til MRL på søndag (den vanlige lørdagstreningen utgår med høye kneløft (tihi) fordi jeg skal :skaal: i kveld. )

 
ungeprat

Denne uken har vært preget av vennedrama. Milde moses, hun ene venninna til A er rett og slett ufordragelig! Nå har bestisen til A begynt å henge mer med henne også, og de to sammen = drittunger. Sorry, ass, men det er sant. Makan til frekke jenter skal du lete lenge etter. :daane: ''Sjefen'' i firkløveret er altså hun her, og A er den eneste som sier ifra når hun er misfornøyd med noe. Så da blir det mye klinsj mellom henne og ''sjefen'', da. Særlig på skoleveien, for det er ''sjefen'' som gjør at de diller så mye og bruker så innihampen lang tid på vei til skolen. A sier ifra, og det ender opp med at hun går alene halve veien. Gawd. I går fikk mannen nok, etter at han møtte A halvveis til skolen, hulkende, hvor hun var helt ''unnskyld pappa, jeg prøvde å få dem til å gå fortere''. Da kjørte han A til skolen, og snakket med læreren. Han skulle ta kontakt med foreldrene til de andre jentene og si hvordan ståa er. Problemet er jo at ''sjefen'' har skyldt på A for at det tar så lang tid. Det vet vi hun har gjort til sine foreldre, og hun prøvde seg til mannen min også. Makan. :snurt:  I dag morges kunne de altså fortelle at de måtte gå fort til skolen, fordi hvis ikke fikk ikke ''sjefen'' snop i helgen, og hun søte, rolige følgeren til ''sjefen'' fikk ikke taco. :hoho: Læreren hadde snakket med foreldrene deres. :jepp: 

M har endelig (!) begynt å leke med den eneste jenta på avdelingen som er like gammel som henne. Det har tatt sin tid. :ler: Jeg og mora til I er i samme barselgruppe/klubb, og vi har ventet på det siden M startet i den nye barnehagen. Ifølge pedleder var visstnok M ''fienden'' til I i starten, fordi I var redd for at M skulle ta fra bestisen hennes. Men da hun så at M heller lekte med en annen av gutta (de er 2 jenter og 5 gutter på 2013-kullet på avdelingen), var M inni varmen. Så nå skal de feire bursdagen sin sammen med barnehagen, siden I har bursdag dagen etter M.


forfengelighet

Tips til merke som må prøves: The Ordinary. Grisebillig, dødsgode produkter! :hjerter: Hudpleie altså, og helt ingrediensfokusert, slik jeg liker det. Elsker alt jeg har prøvd derfra, bortsett fra Squalane som jeg reagerte på. Siden huden min er teit, så er jeg nødt til å innføre nye ting saaaakte. Det er kjedelig når man har 4 nye produkter man har lyst til å prøve ut. :ler: Azelaic Acid er det jeg tester nå. Morgen, annenhver dag. Liker'n så langt veldig godt. 

 
mening

#metoo. Ikke som i at jeg har opplevd noe slikt, men det er så fint at alt dette kommer ut i lyset. Hipp hurra og power to us all.

 
nederlag

 For mye mat i det siste = :gravid: Belle. Serr, jeg ser ikke ut! Mistenker at det er mengdene med gnocchi jeg spiste på mandag. :daane: 
 
opptur

Kino med søster i kveld, etterfulgt av god mat og drikke. :skaal: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis

Jo, det var jeg som starta med både merkelig begrepsbruk og dagens :ler:

Jeg kan veldig enkelt oppsummere månedens - en slags "ukas" med repetisjon hver uke og måned året rundt:

Månedens: 

Ludo: pliktludo, always JEG ER SÅ LEI AV PLIKTLUDO ATTE HJEEEEEEEELP (gudd å digg det var med prøvefri måned etter operasjon! :hoho: )

Jobb: Klokka går for sakte - jeg drømmer om ferie 

Hjemme: Bomba horehus uansett hvor mye man rydder(dvs; netflix&hbo stjeler mye potensiell ryddetid og all annen tid)

:P 

Månedens: Same procedure!

Og årets vekttapstips fra meg: Få akutt gastritt endel ganger - da orker man/tør ikke spise omtrent noen ting som kan minne om syre eller fett, gikk ned 3 kilo miiiiinst :P Hahaha.......minuset er at det er som milde fødselsrier. Det er egentlig et stort minus. 

The Ordinary? Er det luktfritt?

 

 

Endret av LudoAllis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, LudoAllis skrev:

Jo, det var jeg som starta med både merkelig begrepsbruk og dagens :ler:

Jeg kan veldig enkelt oppsummere månedens - en slags "ukas" med repetisjon hver uke og måned året rundt:

Månedens: 

Ludo: pliktludo, always JEG ER SÅ LEI AV PLIKTLUDO ATTE HJEEEEEEEELP (gudd å digg det var med prøvefri måned etter operasjon! :hoho: )

Jobb: Klokka går for sakte - jeg drømmer om ferie 

Hjemme: Bomba horehus uansett hvor mye man rydder(dvs; netflix&hbo stjeler mye potensiell ryddetid og all annen tid)

:P 

Månedens: Same procedure!

Og årets vekttapstips fra meg: Få akutt gastritt endel ganger - da orker man/tør ikke spise omtrent noen ting som kan minne om syre eller fett, gikk ned 3 kilo miiiiinst :P Hahaha.......minuset er at det er som milde fødselsrier. Det er egentlig et stort minus. 

The Ordinary? Er det luktfritt?

 

 

Godt å føre videre tradisjoner. :nigo: 

Pliktludo er det verste som finnes. Blarg. Føler veldig med deg! :klem: 

Jobb: enig! zzz

Hjemme: enig. :husarbeid: 

Hmmm. Jeg tror ikke jeg har lyst på milde fødselsrier altså. :hoho: Jeg trenger forsåvidt ikke å gå ned i vekt heller, har jo vært på stedet hvil (og fornøyd) i et års tid nå. Det er bare så dritt å bli så oppblåst. Jeg spiser generelt lite brødmat og sånt, så når jeg overspiser på pasta blir det krøll i systemet. :lol: 

Ja, det er luktfritt! :5:  Dvs, det lukter luktfritt om det lukter noe, om du forstår. HA-kremen gjør det. Mens de andre tingene jeg har derfra lukter salig null og niks. :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LudoAllis skrev:

Og årets vekttapstips fra meg: Få akutt gastritt endel ganger - da orker man/tør ikke spise omtrent noen ting som kan minne om syre eller fett, gikk ned 3 kilo miiiiinst :P Hahaha.......minuset er at det er som milde fødselsrier. Det er egentlig et stort minus. 

Kronisk gastritt her :skya:Jeg gikk også ned veeeldig mange kilo i starten, fra slank til virkelig alt for tynn, frem til jeg lærte meg hvordan jeg kunne spise (og spise nok, og nok fett uten at det ble for mye fett) uten å trigge anfall. Skaff deg nexium om du ikke allerede har fått det :Nikke: 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis
1 time siden, miore skrev:

Kronisk gastritt her :skya:Jeg gikk også ned veeeldig mange kilo i starten, fra slank til virkelig alt for tynn, frem til jeg lærte meg hvordan jeg kunne spise (og spise nok, og nok fett uten at det ble for mye fett) uten å trigge anfall. Skaff deg nexium om du ikke allerede har fått det :Nikke: 

Really? Jeg må PM`e deg :P Fint om du egentlig bare kan stikke innom å være livscoach :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kino høres koselig ut, @^^Belle^^! Hva skal dere se?

Jeg får eksem av omtrent alt jeg prøver å smøre på ansikt, hals eller hender med unntak av noen veldig få parfymefrie fultighetskremer, så jeg er rimelig lite bevandret i produktverdenen :dry: Aner du om the Ordinary er allergivennlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2018 den 9.33, ^^Belle^^ skrev:

Wæææ, så mye aktivitet her inne! :nordvesta: Det er jo supergøy! :nigo: 

 

Altså...HÆ? Har du IKKE lest gjennom alle sidene? :hakeslepp: Jeg er fornmærma. :snurt: 

:ler: Neida. Veldig koselig å se et nytt fjes her inne! :jepp: Hælen min blir i saktere enn snegletid bedre, men herregud så utålmodig jeg er! :daane: Har hatt tre gulvtreninger i det siste, og det går helt greit. Det er vondt etterpå, men teiping av beina og de riktige skoene gjør underverker. I går trente jeg på stuegulvet uten å teipe, og det kjente jeg godt for å si det sånn... Men ja. Jeg ser lys i enden av tunnelen, men bare såvidt. Har gått til innkjøp av strassburgsokk nå, og håper virkelig den hjelper. Tror jeg må ofre noen timer søvn på grunn av den der, så den har bare i å hjelpe. :fnise: (Svigerfar har kjøpt den for meg i Stavanger, og leverer den til meg i neste uke)

Jeg har to nydelige IVF-unger. :hjerte: A som ble født i 2011 og M som ble født i 2013. Har du dagbok forresten? :popcorn: 

 

 

 

Elsker kuppingen deres, jeg. :nigo: 

Er forøvrig enig med dere begge to. Sett ned foten og bare si det som det er, så slipper folk å kaste bort dyrebar tid på noe som aldri blir aktuelt. :sinna: 

Søskenforbudet kom etter at jeg var ferdig, noe jeg selvsagt er overlykkelig for. Når det er sagt, så hadde vi jo fått M uansett da, siden hun kom fra samme batch som A og bare var fryst ned en stund. ;) Og én ting er ihvertfall bra med å bo i Haugesund. Tenk at vi har en så god dekning for IVF som vi har i den lille byen vår, både offentlig med sykehuset, og privat med Hausken. Men @LudoAllis.... smørrebrødlandet? :hoho: 

Men altså,  er det slutt med søskenforsøk? 🤔 jeg var jo inne sist i oktober på søskenforsøk og ble gravid med tvillinger, men vi startet jo vinteren for et år siden 🤔 men har det virkelig skjedd at man ikke får prøve på søsken? 😲 jeg har virkelig vært fornøyd med haugesund altså, elsker de folkene der! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis
1 time siden, CathrineMic skrev:

Men altså,  er det slutt med søskenforsøk? 🤔 jeg var jo inne sist i oktober på søskenforsøk og ble gravid med tvillinger, men vi startet jo vinteren for et år siden 🤔 men har det virkelig skjedd at man ikke får prøve på søsken? 😲 jeg har virkelig vært fornøyd med haugesund altså, elsker de folkene der! 💕

De andre som kutter søskenforsøk har gjort det som konsekvens av at Oslo stoppet sine inntak. Det gav stor pågang til andre byer - men jeg er usikker på om det er stopp i Haugesund. Når Belle holdt på var det OK i alle byer(tror jeg) med 1-2 på IVF, men ikke en tredje. Nå får man kun som førstegangsfødende.

Dette er virkelig ikke kommunisert noe særlig tydelig noen plass, da åpenbart fastleger ikke får det med seg. Men jess, det er jo superflaks for meg som likegodt kunne startet prøving langt tidligere, noe jeg ville gjort om jeg var klar over at dette kunne bli en konsekvens. Og da hadde jeg rukket søskenforsøk offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er opp til hvert sykehus nå altså, jeg kjenner "bare" til at Ullevål, Riksen og Porsgrunn setter stopp etter førstemann, men jeg har ikke sjekket opp resten. Om ikke Haugesund, Trondheim, Tromsø eller Bergen har/har hatt tilsvarende problemer tilbyr de sikkert fremdeles søskenforsøk, men om man bor på Østlandet har man rimelig lang reisevei nå dersom man har barn fra før og skal ha et håp om offentlig behandling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Jeg har alltid trodd at man kun får to barn ved ivf, men sist fikk jeg beskjed om at vi kunne få 3 barn, å evnt mer om vi har på frys. Jeg er jo gravid med tvillinger nå, har ei ivf fra før, og to egg på frys. Ikke at det blir aktuelt for oss med fler barn nå. Men igrunn ganske synd at det ikke skal være mulig for oss som ikke får til og bli gravid på egenhånd, skal kunne få flere enn et barn 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.1.2018 den 14.18, miore skrev:

Kronisk gastritt her :skya:Jeg gikk også ned veeeldig mange kilo i starten, fra slank til virkelig alt for tynn, frem til jeg lærte meg hvordan jeg kunne spise (og spise nok, og nok fett uten at det ble for mye fett) uten å trigge anfall. Skaff deg nexium om du ikke allerede har fått det :Nikke: 

Googla gastritt, og det høres virkelig fælt ut! :haar: Men godt å høre at du har funnet en balanse som funker. :jepp: 

På 19.1.2018 den 17.49, miore skrev:

Kino høres koselig ut, @^^Belle^^! Hva skal dere se?

Jeg får eksem av omtrent alt jeg prøver å smøre på ansikt, hals eller hender med unntak av noen veldig få parfymefrie fultighetskremer, så jeg er rimelig lite bevandret i produktverdenen :dry: Aner du om the Ordinary er allergivennlig? 

Vi så Pitch Perfect 3. :fnise: Gøy underholdning, og den egentlige grunnen til at vi ville ut. 

Jeg tror at The Ordinary er allergivennlig ja, men det kommer jo helt an på hva du reagerer på. Jeg synes The Ordinary er mildere (både mtp ingredienser og parfyme) enn både La Roche Posay og Avène som du får kjøpt på apoteket. På nettsiden deres står det hva alle produktene inneholder.

På 19.1.2018 den 22.06, LudoAllis skrev:

Azelaic acid forresten? Hva er det? 

Det er en mild syre som skal dempe rødhet, virke brightening (hva er det beste ordet å bruke her?) og hjelpe mot røff hudstruktur. Jeg er ikke fan av andre syrer jeg har prøvd, men denne kan altså brukes som fuktighetskrem også.

På 20.1.2018 den 18.31, CathrineMic skrev:

Men altså,  er det slutt med søskenforsøk? 🤔 jeg var jo inne sist i oktober på søskenforsøk og ble gravid med tvillinger, men vi startet jo vinteren for et år siden 🤔 men har det virkelig skjedd at man ikke får prøve på søsken? 😲 jeg har virkelig vært fornøyd med haugesund altså, elsker de folkene der! 💕

Ikke sant de er gode de som jobber her på sykehuset? :hjerte: Regelen er vel to barn (altså 2 ganger 3 uttak), men om man har egg på frys og blir gravid med dem kan man jo potensielt få flere enn to.

 

23 timer siden, LudoAllis skrev:

Nytt spørsmål: hvor bestiller man the Ordinary?

Jeg pleier å bestille direkte fra nettsiden deres. Det er gratis frakt om du bestiller over 250 kroner mener jeg. Liker å støtte dem direkte. :jepp: Men jeg ser at flere og flere begynner å få inn noe nå, som feelunique, beautybay og asos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Puh, denne uka altså...plutselig er det onsdag! :daane: 

Helgen vår var veldig fin! Kino med søster, med påfølgende middag var intet annet enn koselig. :hjerte: På lørdag hadde jeg dagen hjemme alene mens mannen og ungene var hos svigermor. Jeg burde benyttet sjansen til å slappe av, meeeen. Nei. :fnise: Så jeg bakte to kaker og muffins til bursdagsuken. Deilig å ha ting på frysen så man slipper å stå til armene i baking kvelden før. :nigo: På søndag gjorde vi på ikke no'. Ungene lekte inne til den store gullmedaljen (vi har hatt tv rehab etter juleferien :lol: ), og så dro vi ut i snøen også litt. På mandag var det planleggingsdag for begge jentene, og jeg var hjemme med dem første halvdelen av dagen. Veldig deilig med rolig morgen sammen med jentene. :hjerte: 

På kvelden var jeg på trening. Min første step/styrke siden jeg fikk betennelse i beina. Det er min desidert favoritteste time. :ler: Den er helt fantabulistisk bra, og instruktøren er helt syk. Men ja, det gikk så fint! Jeg har inngått et hot and heavy kjærlighetsforhold til sportstape nå, og teiper det jeg er god for. Det, kombinert med de eneste skoene jeg kan gå med uten å få vondt (Adidas cloudfoam qt racer, som egentlig ikke har nok demping sånn ellers og sko jeg aldri hadde kommet på å bruke til trening på generell basis, men som er himla gode for hælene), gjør at det går helt ok. Jeg har litt vondt etterpå, og er stiv dagen derpå, men det blir ikke vondere nå, og det er så deilig! :nordvesta: Så nå er det på'n igjen med hopp og sprett-trening. :danser: 

I går satte jeg meg ikke ned før klokken ble 21. :veslejenta: Da jeg kom hjem var det rydding, dekking av bord, laging av pizza, baking av sjokoladekake, setting av bolledeig (har prøvd meg på kaldheving i natt - spent på hvordan det går!) og klargjøring til to kaker som skal bakes i ettermiddag. Puh. I dag morges var det opp og sprett klokken 5:30 for å få tid til å lage kake til barnehagen (i know, why!?!?! Kaker hører ikke hjemme i barnehagen mener jeg...). M liker jo ikke kake, så hennes ''kake'' var slott laget av kanelgifler, oreokjeks og fylt med baconchips. :hoho: Jeg og A knota lenge, og egentlig skulle det være fire oreotårn. Men siden M ikke liker noe som kan ligne på festemiddel ble det litt vanskelig å stable dem. Så da ble det noe sånt, da..

EWdgJS1E1dWGyZEJOY5DiEkHnDCLer_d_e2kFULR

 

Men ja...M fyller 5 år i dag! :nordvesta: HVOR ble tiden av? På denne tiden for 5 år siden lå jeg i sengen og var lei, og trodde aldri fødselen skulle starte. Om bare noen timer begynte vannet å gå, noen timer etter det begynte riene og 4 timer etter det var hun ute. Lille knotten min (som faktisk ikke var liten da hun ble født - hva skjedde der egentlig? Hun er jo mini nå :ler: ) som ikke gråt da hun ble født. Hun lå i armene mine og stirret opp på meg med vakre øyne. :grine: 

Jeg og A vekket henne (og mannen - M har vært våken i timesvis i natt og lå i vår seng) med ballonger, gave fra A og bursdagssang. :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig digg med litt skikkelig hopp og sprett-trening igjen :nigo: Det høres jo ut som om du finner ut av hva som funker og virkelig er på bedringens vei! Det er så utrolig mye mer tilfredsstillende å trene på den måten man liker best :jepp: 

Og gratulerer så mye til M :nordvesta: Tenk å ha en minstemann som er fem år! Håper bursdagen ble bra. Jeg syntes borgen så tøff ut, jeg :) I barnehagen vår er det kakeforbud ved bursdager forresten, det er egentlig veldig greit :vetikke: Det blir jo utrolig mye kaker når alle skal ta med seg; de er 33 barn (tre avdelinger) som deler kjøkken, og hvis alle skal ta med seg kake blir det jo kake annenhver uke eller oftere. Med to (tre?) kaker og giffletårn og muffins og boller ooog pizza høres det jo virkelig ut som om du har disket opp! Er det barnebursdag i dag kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...