Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Enig med LudoAllis, hva er TMI på KG?! Tror nesten ikke det eksisterer:hoho: 

Åh, det er ikke enkelt når begge vil ha eller gjøre det samme - men ikke kan :sukk: Det er knallhard lærdom, noen lærer det faktisk aldri :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Diddles skrev:

Enig med LudoAllis, hva er TMI på KG?! Tror nesten ikke det eksisterer:hoho: 

Åh, det er ikke enkelt når begge vil ha eller gjøre det samme - men ikke kan :sukk: Det er knallhard lærdom, noen lærer det faktisk aldri :fnise: 

Haha, det er sant! :fnise: 

Huff, det er veldig vanskelig! Vi har egentlig prøvd helt siden M ble født å gjøre forskjell på dem, om du skjønner. At de ikke får det samme til jul, at de ikke bruker like klær osv. For M går det helt fint, det gjør det ikke for A. Hun synes det er veldig vanskelig å håndtere de følelsene som dukker opp i den forbindelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Huff, jeg føler sånn med deg! :troest: Dvs, jeg vet jo aldeles ikke hvordan du har det, men jeg hadde omgangssyken en uke mens jeg var gravid med M, og det satte standarden, liksom.  :hoho: 

Det er ikke så mye som skal til, og du trenger aldeles ikke kjøre på med 6 ulike produkter med én gang, slik jeg gjør. :fnise: Min rutine har egentlig bare vokst på grunn av interesse for faget, og fordi jeg liker å prøve nye ting.

Ingen som sier at jeg har fått gravid-gløden, for å si det sånn :hoho: Oppblåst fjes på grunn av spying, mørke ringer under øynene på grunn av dårlig søvn, og gusten, grå og sliten hud. Bærre lækkert!

6 ulike produkter på en gang er ikke veldig aktuelt nei, hadde ikke ant hvor jeg skulle begynne en gang :fnise: Det hadde blitt komplisert med tanke på tidsbruken også; to og et halvt-åringen pleier å klatre opp på søppelbøtta og studere alt jeg gjør med argusøyne (og kreve å bli malt som en pus i ansiktet med eyelineren, mase om å få "lebe seg" med leppestift eller lipgloss, etc) mens jeg ordner meg om morgenen, så det er begrenset hvor mye ekstra tid jeg kan bruke. Men jeg har bestemt meg for å begynne å bruke en ordentlig rens (det tror jeg den grå huden min har godt av) pluss å prøve meg litt frem (med ett produkt om gangen) om kvelden når jeg har litt bedre tid for å se om jeg liker det ;) Hvis nr 2 blir like klistremerke som nr 1 er det dog fare for at det blir fallback til spenol-regimet en stund :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis
4 timer siden, miore skrev:

Ingen som sier at jeg har fått gravid-gløden, for å si det sånn :hoho: Oppblåst fjes på grunn av spying, mørke ringer under øynene på grunn av dårlig søvn, og gusten, grå og sliten hud. Bærre lækkert!

6 ulike produkter på en gang er ikke veldig aktuelt nei, hadde ikke ant hvor jeg skulle begynne en gang :fnise: Det hadde blitt komplisert med tanke på tidsbruken også; to og et halvt-åringen pleier å klatre opp på søppelbøtta og studere alt jeg gjør med argusøyne (og kreve å bli malt som en pus i ansiktet med eyelineren, mase om å få "lebe seg" med leppestift eller lipgloss, etc) mens jeg ordner meg om morgenen, så det er begrenset hvor mye ekstra tid jeg kan bruke. Men jeg har bestemt meg for å begynne å bruke en ordentlig rens (det tror jeg den grå huden min har godt av) pluss å prøve meg litt frem (med ett produkt om gangen) om kvelden når jeg har litt bedre tid for å se om jeg liker det ;) Hvis nr 2 blir like klistremerke som nr 1 er det dog fare for at det blir fallback til spenol-regimet en stund :ler: 

Jeg rakk å sminke meg ved å la ungen sitte i matstolen, og søle noe JÆVLIG med youghurt og sånne maispinner :hoho:

Han får også sminke seg selv  - gir ham en kost og en kjip rouge jeg ikke bruker uansett :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine, fine helgen vi har hatt! :hjerte: Stikkord er bibliotek på lørdag og kakebonanza i går, først i 7-årsbursdag og så i bolleselskap hos mamma. :gravid: Humøret mitt er på topp, ingen kjipe tanker, og alt er bare fryd og gammen for tiden. Må bare bli frisk først, så er alt bra. :jepp: 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Jobber med Oathbringer av Brandon Sanderson. Det går seint, og jeg sliter med å komme skikkelig inni den. Det smerter meg, for jeg elsker jo egentlig Stormlight Archives - serien. Arg. Jeg må bare suck it up og fortsette tror jeg, så kommer jeg nok inni den etterhvert. På lydbok er det romantikk det går i i skrivende stund. Ble ferdig med The Secrets of Spellshadow Manor i går, og vet ikke helt hva jeg mener om den. Holder på med Illegal Contact - Santino Hassel akkurat nå. Har det rooolig på jobb, og da kan jeg høre på lydbok mens jeg jobber. :nigo: 

Leseutfordring 2018: 20/100. :5: 

 


trening/fysisk aktivitet

Ingen siden sist. :hakeslepp: Har ikke trent på en uke nå, og jeg er dødsrastløs! :bond: Var ikke på trening på lørdag, for første gang på mange måneder, og før klokken rakk å bli treningstid hadde jeg bakt rundstykker, lagt sammen et fjell med klær og ryddet halve huset. :ler: Er ufrivillig treningsfri da, siden jeg har hatt vondt i brystet og litt hoste hele uken. På fredag var jeg skikkelig dårlig. I dag er det bedre, så jeg planlegger å dra på trening i dag igjen. :jepp:  

 
ungeprat

A er blitt så flink til å lese at jeg nesten sprekker av stolthet. Hun kunne ikke lese før hun begynte på skolen (kunne alle bokstavene, men hadde ikke tålmodighet til å sette dem sammen til ord), så det har jo gått superfort. På lørdag var vi som sagt på biblioteket, og vi lånte noen bøker som hun kan lese selv, flere bøker i denne serien. Kjempegøy, og jeg håper virkelig jeg kan smitte over min leseglede til henne. Til begge ungene forsåvidt, selv om jeg tror A er mer mottakelig enn M. M har ikke tid til at vi leser hele sida for henne, så vi må heller fortelle hva som skjer. :lol: Men Operasjon: Leseglede er altså i gang for fullt. Lydbøker lånte vi også, som vi hører på i bilen. Gummitarzan, Den Store Ferskenen og I Huttetuenes Land er lånt, og målet er at vi hører dem flere ganger før vi må levere dem inn igjen. Jeg skal prøve å innføre lydboklytting mens de leker også. :jepp: 


forfengelighet

Jeg tror jeg elsker retinoid. Jeg prøver nemlig å fase ut reseptkremen jeg bruker (som inneholder retinoider), med ren retinoid fra The Ordinary (2% emulsion), da jeg mistenker det er det virkestoffet som gjør at huden min holder seg kvisefri. Har brukt den to kvelder nå, og ingenting skummelt har skjedd. :fnise: Jeg blir litt tørrere enn med reseptkremen, men ellers har ingen kviser poppet frem enda. :tommelsmil: 

 
mening

Les og grin.


nederlag

Litt nederlag at jeg ikke har vært på trening, men samtidig så vet jeg at det har vært godt for meg. Det hadde garantert blitt enda verre om jeg hadde holdt på som vanlig. 
 
opptur

Det må bli fravær av kjipe følelser i forbindelse med PMS. :nordvesta: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er klar for nok en bokanbefaling: Book of the Unnamed Midwife! Jeg leste den i går, og den var super. Den er  dystopisk/postapokalyptisk, men ikke fantasy-inspirert. Jeg måtte one-clicke bok nummer to i serien umiddelbart etter å ha fullført den, i alle fall (det er planlagt tre bøker totalt, om jeg har forstått det rett. Bok 2 foregår ca 100 år etter en første).

Hurra for manglende PMS-depp! Håper formen kommer seg denne uken :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, miore skrev:

Hvis du er klar for nok en bokanbefaling: Book of the Unnamed Midwife! Jeg leste den i går, og den var super. Den er  dystopisk/postapokalyptisk, men ikke fantasy-inspirert. Jeg måtte one-clicke bok nummer to i serien umiddelbart etter å ha fullført den, i alle fall (det er planlagt tre bøker totalt, om jeg har forstått det rett. Bok 2 foregår ca 100 år etter en første).

Hurra for manglende PMS-depp! Håper formen kommer seg denne uken :) 

Jeg er alltid klar for bokanbefalinger. :nigo: 

Jeg er i utgangspunktet ikke fan av dystopisk, men har sendt en sample til Kindle'n min nå. :jepp: Prøver å være flink til å gjøre det, så slipper jeg å gå på så mange smeller. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooohooo, det ER så herlig når en klarer å finne løsningen på ting som har vært en stor utfordring :mynona:Husker jeg tok nattlysolje i en periode mot ekstrem PMS, rart hva disse oljene kan gjøre med kroppen vår!! Og når vi snakker olje..jeg renser jo huden min morgen og kveld nå med renseolje, og bare hellO uren hud :grine: Jeg vet at det må ut lizzm, men fæk - kan det ikke bryte ut på steder folk ikke ser?! Bak ørene feks..neida, her snakker vi en gigakvise UNDER NESA bl.a, den var skikkelig enkel å skjule idag...not :hoho:Skrudde omtrent AV lyset i spinningsalen og lot det stå til :fnise: Trene sammen denne uka? Vet ikke om jeg skal ha flere timer, så det går jo an å legge planer...og håpe på de får bestå ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Diddles skrev:

Wooohooo, det ER så herlig når en klarer å finne løsningen på ting som har vært en stor utfordring :mynona:Husker jeg tok nattlysolje i en periode mot ekstrem PMS, rart hva disse oljene kan gjøre med kroppen vår!! Og når vi snakker olje..jeg renser jo huden min morgen og kveld nå med renseolje, og bare hellO uren hud :grine: Jeg vet at det må ut lizzm, men fæk - kan det ikke bryte ut på steder folk ikke ser?! Bak ørene feks..neida, her snakker vi en gigakvise UNDER NESA bl.a, den var skikkelig enkel å skjule idag...not :hoho:Skrudde omtrent AV lyset i spinningsalen og lot det stå til :fnise: Trene sammen denne uka? Vet ikke om jeg skal ha flere timer, så det går jo an å legge planer...og håpe på de får bestå ;)

 

Ikke sant? Helt fantastisk überdeilig! :nigo: Jobbhelsesøster anbefalte meg å ta omega 3 også, for oljer gjør underverker for kroppen sa hun. :jepp: 

Men aff, så kjedelig at du får kviser av den. Om det ikke går over etterhvert, så kan det jo hende du reagerer på den? Ser at den inneholder squalane, og det mistenker jeg at jeg reagerer på selv. Aiaiai, jeg har en kvise bak øret i skrivende stund. :hoho: Egentlig helt greit at mensenkvisa mi kom der, liksom, men jeg har jo vondt i hele nakken på grunn av det. :ler: 

Ref. samtale i går, så er jeg med på trening om jeg får det til. :jepp: På lørdag er det mariespinn! Det må vi på! :hoppe: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lille_frosk: uken har vært minst like fin som helgen var, så gjør deg klar til enda mer kosemoseoverdose her inne. :fnise: 

Vi har egentlig ikke gjort på så mye spesielt, men jeg føler vi er inne i en god steam nå, alle sammen. Ungene er glade, jeg er glad, og ting funker fint. :jepp: 

På mandag var jeg på trening, på onsdag tok jeg meg en vinterferiedag. Planen var å slappe av mest mulig, så jeg stod over formiddagstrening - som jeg vanligvis ELSKER - for kvalitetstid med jentene. :hjerte: Utpå dagen møtte vi mamma på garnbutikken for innkjøp av garn til genser til A, og så dro vi hjem til henne. Ungene lekte og koste seg, jeg og mamma strikket og skravlet. En helt perfekt ettermiddag! :nordvesta: Dagen ble komplett med kinobesøk med mannen. Black Panther var kjempegod. :hjerte: 

I går var det trening på tapetet igjen, og det gikk så fint! Det var en times kondistrening med hopp og sprett, noe jeg ikke har turt å gjøre på altfor mange måneder pga beina mine. Men det gikk veldig bra, og bare jeg får meg noen nye sko er jeg lykkelig. Jeg kjøpte meg nye sko rett før/i det jeg begynte å få vondt, men de er virkelig ikke gode for foten min. Så nå bruker jeg Adidas-skoene som føttene mine elsker, men som ikke er treningssko sånn egentlig, og har både for lite demping og for lite støtte til at resten av kroppen min (les: bekken og hofter) liker dem. Skal ut og prøve sko i morgen håper jeg, så får vi se hva jeg ender opp med. :nigo: 

I dag ble vi helt plutselig invitert på middag og :skaal: hos vennepar. Veldig koselig at det er litt semispontant, og jeg innser hvor heldige vi er som har mye barnevakt som står parat for å hjelpe oss. Vi må liksom prøve å fordele det sånn at det blir rettferdig for alle. :fnise: Så i ettermiddag leverer vi ungene hos svigermor, og er veldig klare til god mat, god drikke og godt selskap. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis

Herregud, send disse svigerforeldre/foreldrene/tanter og hva enn hit og om de kjeder seg :nigo:

Har hatt 1 kjærestefrikveld(type hjem kl 22) på ungens 4 år :daane:Høres ut som en veldig fin uke det der! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken og forrige helg var veldig fin! :jepp: Rekefest hos vennepar endte opp på byen, og klokka rakk å bli 4 før vi dro hjem! :daane: Da vet du ihvertfall at du har hatt det gøy, når tiden går så fort at den plutselig er 4 på natten. :ler: 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Er i skikkelig lesemodus nå, og knuser bøker én etter én for tiden. :briller2: Akkurat nå leser jeg Tales from Foster High nr. 2 av John Goode og hører på More Happy Than Not av Adam Silvera på lydbok.

Leseutfordring 2018: 27/100. :5: 

 


trening/fysisk aktivitet

Denne uken har vært krisedårlig mtp trening, fordi jeg har hatt det så travelt. Var på step/styrke på mandag, og det er det. Skal komme meg på trening i morgen også, så det får bli denne ukens trening. Jeg kommer sterkere tilbake neste uke. :trene: 

Kjøpte meg nye treningssko i går da. Har googla masse, og hadde mange ulike alternativ for hvilke sko som kan passe til de teite føttene mine. Det viste seg at ingen av dem var noe særlig. :roll: Men fikk veldig god hjelp av en dame på XXL, så gikk til innkjøp av svindyre Adidas Supernova. 1400 (!) kroner! Herregud. Men når jeg finner noe som ikke gjør vondt, så må jeg bare lukke øynene og betale, liksom. Meeen, da jeg kom hjem fant jeg akkurat de samme skoene på tilbud på adidas.no til 950 kroner, så da kjøpte jeg dem i stedet for, og får heller få igjen pengene på XXL. 400 kroner her og 400 kroner der. ;) 

 
ungeprat

Denne uken var vi på foreldresamtale med A, og hun er altså SÅ FLINK! Læreren gjorde ikke noe annet enn å skryte vilt og uhemmet, og jeg vokste omtrent en meter. :fnise: Hun er veldig flink til å lese sa han, og til å skrive ligger hun veldig langt foran de andre. I engelsk er hun også god, og kommer med mange rare ord helt plutselig - ifølge ham. Ikke ifølge oss, som vet at hun kan Wonderful Tonight på rams og husker mange ord fra den. :ler: Det eneste hun må øve seg litt på er høyere tall enn 10. Vi ser selv at noe over 17, så sliter hun med å huske. Men det kommer vel det også tenker jeg. Hun er jo en smart jente, og nå som det har løsna på det sosiale også, må dette bare gå bra.

M er M. Hun er en koser av rang, og jeg nyter det så lenge det varer. Hun kommer nok alltid til å være en klemmer, men spooning i senga og sånn forsvinner nok etterhvert kan jeg tenke meg. :lol: Ellers er hun blid og fornøyd, og trives i barnehagen. Verdens største helt for henne for tiden er kokken som jobber fulltid der. Hun får være med ham å lage mat ofte, fordi hun er så kresen :dry: . Men ja, hun vil altså bli kokk/baker når hun blir stor, og hun skal hete det samme som barnehagekokken. :hoho: 


forfengelighet

Denne uken har vært så travel at jeg ikke har rukket å tenkte på noen forfengelige greier. Retinoid-bruken går bra, jeg sliter med å finne en solkrem som matter ned godt nok eller som funker sammen med primeren, og ellers elsker jeg fremdeles The Ordinary. :fnise: 


mening

Denne uken har det vært mye dritt som har skjedd altså! Stikkord er vel våpenkontroll i USA, eller mangel på sådan. Det går riktig vei noen steder, mens andre steder er de fremdeles helt utrolig teite. :riste: Et annet stikkord er meslinger og vaksinedebatten. Smittevernoverlegen har skjønt det. Og dette innlegget om tvungen hijabbruk i Iran må leses.


nederlag

Ingen spesielle nederlag den siste uken.
 
opptur

Ingen spesielle oppturer heller. Frykter jeg er på vei mot en ny svart uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med gode tilbakemeldinger på foreldresamtalen! Det er lite som gir så gode følelser som når noen skryter uhemmet av ungen din - spesielt når man innerst inne vet at det er berettiget ;) 

Jeg har brukt retinoid i emulsjon i snart et par uker nå! Bare to ganger i uken foreløpig, så jeg har med andre ord prøvd hele tre ganger :fnise: Jeg tror huden tåler det greit, med unntak av ett lite felt på størrelse med en liten 50-øring på venstre kinn som blir rødt hver gang :klo: Er det ikke litt merkelig med såpass begrenset irritasjon? Kanskje jeg hadde noe eksem eller no' der fra før av? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, miore skrev:

Så koselig med gode tilbakemeldinger på foreldresamtalen! Det er lite som gir så gode følelser som når noen skryter uhemmet av ungen din - spesielt når man innerst inne vet at det er berettiget ;) 

Jeg har brukt retinoid i emulsjon i snart et par uker nå! Bare to ganger i uken foreløpig, så jeg har med andre ord prøvd hele tre ganger :fnise: Jeg tror huden tåler det greit, med unntak av ett lite felt på størrelse med en liten 50-øring på venstre kinn som blir rødt hver gang :klo: Er det ikke litt merkelig med såpass begrenset irritasjon? Kanskje jeg hadde noe eksem eller no' der fra før av? 

Ja, ikke sant? Hun er jo verdens flinkeste til alt. :ler: Neida, men det er veldig fint å høre skryt av ungen sin altså. Gøy at andre ser det vi ser, liksom. :jepp: 

Så rart? Det kan være at det er eksem, ja. Klør det eller er vondt på noe vis? Hvis ikke hadde jeg bare fortsatt. Mulig du har ekstra følsom hud akkurat der, og at den trenger mer tid enn resten av ansiktshuden til å bli vant med den. Jeg bruker retinoid hver kveld, men jeg frykter at den ikke er sterk nok. :( Har jo skikkelig elefanthud, som i tillegg er blitt enda mer elefantete av epiduo, som er relativt veldig irriterende. Jeg skal prøve litt til altså, men jeg er redd kvisene er på vei tilbake. Enten det eller mensen. :fnise:  Da er spørsmålet om jeg skal prøve retinol, selv om de bare har retinol i squalane som jeg mistenker jeg reagerer på. Aff. Jeg hadde virkelig håpet at jeg kunne slutte med epiduo. :filer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med en sånn foreldresamtale! Det er jo det man alltid ønsker seg. Jeg husker forresten at jeg syntes foreldresamtaler var helt forferdelige da jeg var liten. Følelsen av at mamma satt og snakket med læreren min ... OM MEG! Grøss! :fnise: Følte meg like skyldig som jeg gjør hver gang jeg går gjennom en sikkerhetskontroll. 
 

Ellers er jeg helt enig med deg ang. ukens hendelser og nyheter. Jeg blir helt utrolig sliten langt inn i margen av å høre våpendebatten i USA. Og antivaxxernes galskap? Herrefred. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 27.2.2018 den 9.37, lille_frosk skrev:

Så herlig med en sånn foreldresamtale! Det er jo det man alltid ønsker seg. Jeg husker forresten at jeg syntes foreldresamtaler var helt forferdelige da jeg var liten. Følelsen av at mamma satt og snakket med læreren min ... OM MEG! Grøss! :fnise: Følte meg like skyldig som jeg gjør hver gang jeg går gjennom en sikkerhetskontroll. 
 

Ellers er jeg helt enig med deg ang. ukens hendelser og nyheter. Jeg blir helt utrolig sliten langt inn i margen av å høre våpendebatten i USA. Og antivaxxernes galskap? Herrefred. 

Haha, det er sant! Her var A med - noe jeg ikke er vant med i det hele tatt! - men jeg tror ikke hun brydde seg noe særlig. Hun var mer opptatt av å ikke sitte i ro og pille på alt i rommet vi satt i. :fnise: 

Jeg også. Sliten er ordet. Man blir så utrolig sliten og liten og rådløs. Jeg leste faktisk på face her om dagen, hvor noen hadde lagt ut ett eller annet fra en eller annen gruppe, hvor antivakserne helt seriøst satte spørsmål ved skoleskyting og om det er vaskiners feil at noen kan gjøre noe sånt. Altså... :balltre: 

 

----

Torsdag! :hoppe: 

Ikke noe spesielt har skjedd siden sist. Hverdagen går i sitt vanlige jeg, og ja. Tiden går altfor fort. 

Helgen ble tilbragt hos søster. Hun hadde bursdag på lørdag, og ønsket seg spillekveld. Da ble det spillekveld og overnatting på hele gjengen - veldig koselig. :hjerte: Vi koste oss ute i finværet på søndag, og vips så var helgen over. Prøver å jobbe litt med meg selv og kjenne på den søndagsblues'en. Prøver å nyte de timene jeg har hver søndag, i stedet for å grue meg til mandagen. Jeg har jo ingenting å grue meg for sånn egentlig, men er i feil ende av syklusen og da er ting litt ekstra kjipt. Har heldigvis ikke hatt noe mer depresjon, men er spent på den kommende syklusen. Jeg prøver uten johannesurt, både for å se hvordan det går, og fordi jeg mista alt som heter sexlyst mens jeg gikk på dem. Følte jeg gikk rundt som en zombie hele tiden. Så da er spørsmålet; zombie hele tiden eller zombie en uke hver syklus. Ikke akkurat et vanskelig valg. :lol: 

Kom meg på trening i går, selv om jeg hadde mer enn mindre lyst. Det var beintøft, og jeg kom aldeles ikke opp dit jeg skulle, men sånn er det bare av og til. All trening er bedre enn ingen trening, og jeg ser med glede at jeg blir sterkere og sterkere i beina. :5: 

Nei, nå må jeg slutte å prokrastinere, her. Har det sånn ca veldig travelt i dag, og da er selvsagt alt annet gøyere å gjøre. :ler: Kommer sterkere tilbake i morgen, med ukeoppdateringen min. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: ENDELIG ferdig med Oathbringer. Puh. Jeg er skikkelig skuffa altså, jeg likte den bare ikke. Stormlight Archives er sånn ca mine topp 5 bøker noensinne, så nå er jeg egentlig bare litt sur og trist.

Ellers har jeg lest We Should All Be Feminists av  Chimamanda Ngozi Adichie, og jeg innser at jeg har lyst til å lese mer om temaet. :jepp: 

Leseutfordring 2018: 33/100. :5: Vurderer forøvrig å øke målet mitt, men jeg tror jeg må komme meg over 100 først. Jeg blir bare stressa om jeg må hige etter noe uoppnåelig, og da mister jeg leselysten. Akkurat nå lyser det ''17 books ahead of schedule'' mot meg, og det liker jeg. :fnise: 

 


trening/fysisk aktivitet

Krisedårlig uke denne uken også. Aff, jeg føler meg så innmari bæsj når jeg ikke får trent så mye som jeg har lyst til. Var på spinning med Diddles på onsdag, og trening forrige lørdag, men det er det. Den teite kroppen min har nemlig funnet enda en måte å sette kjepper i hjulene for meg. Nå er det det vonde kneet som krangler igjen. Kjente det første gang mens jeg spinnet som en gal på onsdag, men tenkte ikke noe særlig over det der og da (= les: dreit i det). I går var jeg superstiv i kneet, og i dag er det likt. Sukk og dobbelsukk. Jeg hadde egentlig meldt meg på trening i går, og hadde alternativ i dag, men tror bare jeg skal vente til i morgen. Har ikke lyst til å utfordre skjebnen så veldig. Selv om jeg aldeles ikke har lyst til å lytte til kroppen min, så tror jeg jeg er nødt 

 
ungeprat

Denne uken var det karneval for A. Hun har telt ned i mange uker nå (tror første gang vi begynte var 24 dager til karneval :ler: ), og har ombestemt seg omtrent 4 ganger på hva hun skulle kle seg ut som. Først var det klatremus, så var det indianer, så var det tiger, og så var det engel. Dagen før dagen ombestemte hun seg én siste gang. Til en rådvill, smågal og illsint jente. :hoho: Tror bare hun var frustrert, fordi hun selv ikke visste hva hun ville være. Og jeg var Kjip Mamma som ikke ville kjøpe inn nytt kostyme bare for noen timers bruk. Heldigvis kom søster til unnsetning, og valget falt på kanin. Søster lagde dusk til rumpa, jeg lagde heklede kaninører på en hårbøyle, og A fant frem hvit tights og hvit pologenser. :5: 

M er sitt vanlige selv hun også. Hun trives i barnehagen, elsker fotballtrening, og nyter roen og freden så mye hun kan. Hun er en sånn person som står i fare for å være lat, fordi hun liker så godt den sofakosen. :fnise: 


forfengelighet

Har gått til innkjøp av ny fuktighetskrem. Den jeg har nå (Avène Cleanance Mat) begynner å bli tom, og den funker ikke under solkrem. Siden jeg bruker retinoid bruker jeg nå 50+ solkrem hver dag, og favoritten min innen den sjangeren funker altså ikke sammen med Avène. Dessverre. Så da kjøpte jeg A'kin White Tea and Aloe-krem. (A'kin er forøvrig et kjempefint merke, særlig for dere som vil utforske økologiske jålegreier.) Den har jeg brukt og likt veldig godt før. :nigo: 


mening

Denne saken følger jeg med på for tiden. De av dere som vet hva jeg jobber med forstår det. ;) 


nederlag

Føler jeg har sneiet litt for mye innom bobletilværelsen den siste uken. Vet ikke hva det er, men føler meg ofte så...meh. Til alt bortsett fra ungene. 
 
opptur

Bursdagsselskap hos søster var kjempekos! :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også karneval i barnehagen i dag, og dattera har gledet seg i ukesvis :) Hun var HELT klar for å dra i barnehagen 0615 i dag, og selv om jeg leverte litt før jeg pleier ble ventetiden fryktelig lang :fnise: Vår barnehage kjører anti kjøpepress-karneval, noe jeg i grunn synes er helt topp (vi bor i et område der mange-men-ikke-alle er relativt bemidlede, og noen kan tenkes å ta litt av mens andre ikke har muligheten til å matche det) - så de hadde pysjkarneval i dag. Selv det gir valgets kval; hun har hemmet og hawet over hvilken av de to favorittpysjene sine hun skal ha på seg hele uka :ler: 

Så kjedelig med kneet :( Det høres lurt ut å vente; hver gang man pusher på sånne "niggles" har det en tendens til å bare forlenge forløpet dessverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, miore skrev:

Her er det også karneval i barnehagen i dag, og dattera har gledet seg i ukesvis :) Hun var HELT klar for å dra i barnehagen 0615 i dag, og selv om jeg leverte litt før jeg pleier ble ventetiden fryktelig lang :fnise: Vår barnehage kjører anti kjøpepress-karneval, noe jeg i grunn synes er helt topp (vi bor i et område der mange-men-ikke-alle er relativt bemidlede, og noen kan tenkes å ta litt av mens andre ikke har muligheten til å matche det) - så de hadde pysjkarneval i dag. Selv det gir valgets kval; hun har hemmet og hawet over hvilken av de to favorittpysjene sine hun skal ha på seg hele uka :ler: 

Så kjedelig med kneet :( Det høres lurt ut å vente; hver gang man pusher på sånne "niggles" har det en tendens til å bare forlenge forløpet dessverre!

Så koselig med pysjkarneval! Søsteren min som jobber i barnehage har trollfest i stedet for karneval. Da trenger bare ungene å ta med seg en gammel hvit t-skjorte, og så maler de på den. Veldig fin tradisjon det også! :jepp: 

Vi har alltid hatt god råd, men vi er veldig nøkterne med pengebruken både jeg og mannen, og synes at slike ting ikke trenger å koste så mye - om enn noe i det hele tatt. Det er klart, vi har et par kostymer liggende, som ninja, spiderman og indianer, og det var derfor jeg var så streng på det også. Man trenger ikke å kjøpe inn nye ting når man har fullt brukende og passelige kostymer liggende i skapet. I år var det veldig enkelt da. Jeg er garnhoarder, så i år kostet det null kroner å mekke kostyme til A. :ler: 

Jeg pleier som regel å ignorere sånne småting (har slitt med dette kneet etter fotballskade for...15 år siden. Herregud, jeg er gammel! :hoho: ), men de har en tendens til å komme snikende og bite meg i ræva etter en stund. Det var jo det jeg gjorde med hælene mine også, lot det gå for lenge. Og det sliter jeg med enda, mange måneder etter at jeg ble ''skada''. Jeg må nok bare innse at jeg ikke er 20 lengre, og at for eksempel trening sliter mer på kroppen nå enn det gjorde før. Skal være flink i dag og lytte til kroppen. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...