Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Jeg liker de "Ukas" innleggene dine :hjerte: og liker enda bedre at det ikke finnes noen nederlag i uka som gikk, og at forrige ukes "nederlag" har blitt denne ukas opptur :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LudoAllis

*melder meg helt ut av fantasybøker* :ninja: Urban fantasy(?) vet jeg ikke hva er engang :P 

Kona til Giske: Hjelpes. Altså, jeg har absolutt forståelse for frustrasjonen og at det er vanskelig å se på at en perosn en er veldig glad i har det åpenbart tøft og vanskelig. Meeeeeeeen, det er hans åpenbare enorme SLEAZEball oppførsel som har satt ham i denne posisjonen. At hun synes det er OK med litt vide rammer, det er jo bare fint for dem - de er enige i det. Men alle disse unge jentene som har måttet ta imot ekle forespørsler fra en person med nasjonal makt - hvordan skal det være helt iorden? Hun må jo klare å skille mellom personen hun elsker og hvilke regler de har innad i sitt forhold - og hvilke standarder som bør settes for personer med nasjonale maktposisjoner. 

At Hadia og andre helt garantert har tenkt at "endelig skal fyren ut" tviler jeg igrunnen ikke på - og at det kanskje kan ha blitt satt ut rykter og vært maktkamp - helt garantert. Men altså: dette hadde aldri oppstått om han ikke hadde tafset på alt som kreker og går, og bare gjort som andre normale folk: holdt seg unna mengder alkohol og unge jenter/gutter som er i ungdomspartiene. 

Slutt med å vifte pikk og slasketunga di til alt under 25 år når du har nasjonal maktposisjon. Ligg med voksne folk som har lyst utenfor jobb. En dillion folk om du vil, ha en orgie for alt jeg bryr meg. Problem føkkings løst:balltre:

Oversikter og fargekoder: Jeg og :nigo: Har vært litt slapp på oppfølgingen i det siste, men. 

Ellers leste jeg med glede et innlegg fra to hjertespesialister som snakket om svake forskningsresultater på trening og effekt på helse(ikke bare hjerte). Og jeg bare: :nigo: Det var det jeg visste! Men jeg står på at trening hjelper på psyken, og derfor har jeg tenkt å fortsette. Men jeg har veldig god samvittighet for at jeg ikke trener masse, og at det er et veldig smart valg! Avenellerannen grunn har jeg om dagen litt dilla på hamstringscurls(om det heter det :P ) - faktisk på et sånn kjedelig apparat som jeg vanligvis misliker, men det er noe satisfying ved det. Fikk nemlig forbud av naprapaten om å gjøre sånne foroverlente øvelser for hamstringene, synes egentlig det er gøyest med kettlebells, og strikk er gjeeeeeeeeesp :sFun_sleeping: jeg bare gjerntar at jeg synes styrke er :hjerte: og jogging er :sulosi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Hvem er det som ikke har lest Harry Potter lizzm? :ler: (Søsteren min blant annet. Blasfemi!)

Stormlight er ikke sammenlignbar som i at historiene ligner på hverandre. Men den har samme gode skrivestilen og fortellerstemmen. Den er mye mer...episk enn Stormlight. Tror han bygger opp til 10 bøker eller noe. Og veldig interessante karakterer, og et kjempekult magisystem, uten at det er magi-magi slik det er i Mistborn. Eh. Vanskelig å forklare. Bare les den, du blir garantert fornøyd.

Malazan har jeg prøvd å begynne på TO ganger, uten hell. :ler: Begynte på lydbok først, så i bokform. Men akk. Jeg fikk det ikke til. Jeg er forresten også en av de få som ikke liker Wheel of Time. Har lest halve serien, og har null interesse av å lese mer. :lol: 

Jeg kjenner jeg er litt lei av alle de der varulv og shifter-seriene jeg altså. Siden jeg ikke er særlig urban fantasy i utgangspunktet synes jeg markedet overflommes av dårlige serier, spesielt av typen YA med massiv kjærlighetsdose og uten substans.

Oooo, hvilke produkter vil du ha? 

Mer boksnakk: Malazan er ikke de bøkene man bare sklir rett inn i nei! Jeg fikk alle ti (!) sendt til kindlen i gave fra broren min i sommer, så jeg tenkte jeg måtte gi dem en real sjanse. Jeg innbiller meg at det blir litt komplekst å skulle holde orden på alt og alle når man hører det på lydbok, men det er bare vill synsing siden jeg av en eller annen grunn ikke takler lydbok (jeg blir sprø og irriterer meg over dumme ting hos fortelleren). Det er veldig kjekt med X-ray-funksjonen på kindle for akkurat disse bøkene ;)  Merker jeg må trekke pusten dypt før jeg starter på en ny bok, og jeg leser en del "pausebøker" mellom hver gang jeg tar fatt på en, men når jeg først har kommet i gang med alle storylinene er det ikke noe problem å motivere seg til å lese videre :) 

Jeg liker heller ikke wheel of time :opplyser: Jeg trodde også jeg var omtrent den eneste som likte fantasy som var av den oppfatningen! Jeg leste de 4-5 første, ble drittlei, og sa meg offisielt ferdig. 

YA holder jeg meg stort sett helt unna nå, det skal veldig mye til før jeg gidder. Det er så utrolig mye som fremstår nesten likt med tanke på handling, tematikk og hovedpersoner og utviklingen deres, never mind om det er varulver eller vampyrer dystopi eller whatnot.

The ordinary: Jeg hadde tenkt å prøve meg på Natural Moisturizing Factors+HA og Granactive Retinoid 2 % in squalane, etter å ha lest ca tusen artikler, men det var jeg tydeligvis ikke alene om :ler: 

Kona til Giske: Jeg har bare ett ord, og det er herrejemini.

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, miore skrev:

Malazan er ikke de bøkene man bare sklir rett inn i nei! Jeg fikk alle ti (!) sendt til kindlen i gave fra broren min i sommer, så jeg tenkte jeg måtte gi dem en real sjanse. Jeg innbiller meg at det blir litt komplekst å skulle holde orden på alt og alle når man hører det på lydbok, men det er bare vill synsing siden jeg av en eller annen grunn ikke takler lydbok (jeg blir sprø og irriterer meg over dumme ting hos fortelleren). Det er veldig kjekt med X-ray-funksjonen på kindle for akkurat disse bøkene ;)  Merker jeg må trekke pusten dypt før jeg starter på en ny bok, og jeg leser en del "pausebøker" mellom hver gang jeg tar fatt på en, men når jeg først har kommet i gang med alle storylinene er det ikke noe problem å motivere seg til å lese videre :) 

Jeg liker heller ikke wheel of time :opplyser: Jeg trodde også jeg var omtrent den eneste som likte fantasy som var av den oppfatningen! Jeg leste de 4-5 første, ble drittlei, og sa meg offisielt ferdig. 

YA holder jeg meg stort sett helt unna nå, det skal veldig mye til før jeg gidder. Det er så utrolig mye som fremstår nesten likt med tanke på handling, tematikk og hovedpersoner og utviklingen deres, never mind om det er varulver eller vampyrer dystopi eller whatnot.

Jeg hadde tenkt å prøve meg på Natural Moisturizing Factors+HA og Granactive Retinoid 2 % in squalane, etter å ha lest ca tusen artikler, men det var jeg tydeligvis ikke alene om :ler: 

Nå måtte jeg google ''x ray kindle'', for det har jeg aldri hørt om. Og ikke er det rart heller, for min er så gammel at den ikke har den funksjonen. :fnise: Kjøpte min nesten rett før de gikk over til touch (og er veldig fornøyd med det - er av en eller annen grunn litt skeptisk til touch... :sjenert: ). Regner med du bruker den for karaktergalleri eller noe sånt? For ja, det var ikke så enkelt å komme inn i historien på lydbok, nei. Jeg er en dreven lydboklytter, men noen opplesere holder jeg meg langt unna. Han som leste Malazan var en av de for meg, og sørgelig nok han som leser alle Brandon Sanderson sine bøker også. Klarer det bare ikke. :trist: 

Det er så gøy å ha en sånn massiv serie å holde på med synes jeg. Lenge siden jeg hadde noe så svært som ventet på meg, og det synes jeg er litt trist. 

Helt enig med deg ang. YA. Jeg kan like noe, men nesten alt jeg har prøvd meg på det siste året har vært skivebom. Så da holder jeg meg like greit langt unna.

Natural Moisturizing Factors er jeg på andre tuben av. Kjempegod! :jepp: Jeg har bestilt meg Retinoid 2% i krem, siden jeg tror jeg reagerer på squalane. Har ikke fått den enda da, men gleder meg til å prøve. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du sminke-og hudpleieguruen :vinke: Jeg har sånn omtrent over natta - iallfall etter nyttår sett at huden min har forandret seg ganske mye, plutselig fikk jeg store porer på og rundt nesen :grine: Husker du har snakket om at det var et problem for deg også, men at du brukte noen produkter som fikset det..hva kan jeg kline i ansiktet som får huden min fin igjen?! Jeg vil ikke ha dette her!!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diddles skrev:

Hei du sminke-og hudpleieguruen :vinke: Jeg har sånn omtrent over natta - iallfall etter nyttår sett at huden min har forandret seg ganske mye, plutselig fikk jeg store porer på og rundt nesen :grine: Husker du har snakket om at det var et problem for deg også, men at du brukte noen produkter som fikset det..hva kan jeg kline i ansiktet som får huden min fin igjen?! Jeg vil ikke ha dette her!!!! 

Haha, guru er jeg langt i fra. I dabble, kan jeg si. Liker jo å gjøre research og sånn... ;) 

Men wææ, porer er det jeg er dårligst på for å si det sånn. Har aldri fått mine til å funke helt heller. :bond: Men det første jeg tenker er oljerens. Da får jeg ihvertfall ut masssse gunk fra huden min. 

Denne masken er veldig godt til å krympe porer. (De har på ebay og iherb også, men jeg liker vitacost bedre enn iherb, og så er ebay dyrere.) Jeg har en stående i skapet, om enn noe gammel. Du kan få en god pose av meg om du vil? Jeg klarer aldri å bruke den opp allikevel, for den er så gigantisk. :ler: 

Sånn ellers så har jeg nylig opplevd at min hud og mine porer ser ekstremt mye bedre ut etter at jeg begynte med en kombinasjon av Niacinamide 10% + Zinc 1% og Azelaic Acid Suspension 10%. Huden ser nesten helt porselensaktig ut, og jeg har faktisk begynt å bruke blush med shimmer. Det er noe jeg alltid har holdt meg borte fra pga porene mine.

Generelt er syrer bra mot porer, da BHA-syrer. Jeg er ikke superfan selv, men vet mange har fått sinnsykt fin hud med dette. Det er dog en del vitenskap inni dette, som at du må ha rett pH på rensen du bruker før (oljerens er ok for eksempel), at du må la syren virke i en halvtime osv.osv. Les her hvordan du effektivt kan krympe porer med syrer. Jeg ville i så tilfelle prøvd Cosrx sin eller The Ordinary sin. De er billige og gode. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, SÅ KOSELIG DET VAR Å STIKKE INNOM HER OG SE AT DET VAR MASSSE SKRAVLING OG GOD STEMNING! Fikk før-i-tida-følelse! 

Ellers har jeg ikke så mye å bidra med, da. Ukens (tiårets) hudpleie er Lano og bøker er pensum. Men hei igjen! :goodbye:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Altså, SÅ KOSELIG DET VAR Å STIKKE INNOM HER OG SE AT DET VAR MASSSE SKRAVLING OG GOD STEMNING! Fikk før-i-tida-følelse! 

Ellers har jeg ikke så mye å bidra med, da. Ukens (tiårets) hudpleie er Lano og bøker er pensum. Men hei igjen! :goodbye:

 

:nordvesta: Velkommen inn hit. :nigo: Det har vært så sinnsykt stille i hele dagbokuniverset nå, at det var godt å få litt liv igjen. :jepp: 

Du ser jo helt smashing ut, Lano eller ei, så hold deg til det som funker tenker jeg! :jepp: Skulle ønske min hud så fin ut uten innsats. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis
25 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

 

Sånn ellers så har jeg nylig opplevd at min hud og mine porer ser ekstremt mye bedre ut etter at jeg begynte med en kombinasjon av Niacinamide 10% + Zinc 1% og Azelaic Acid Suspension 10%. Huden ser nesten helt porselensaktig ut, og jeg har faktisk begynt å bruke blush med shimmer. Det er noe jeg alltid har holdt meg borte fra pga porene mine.

Æh, dette er så komplisert - men jeg ble VELDIG gira av å lese "porselenshud" :ler: Jeg hadde nemlig det engang, når jeg gikk på ppiller :P 

Hvordan bruker du det under ditt og datt? Er det istedetfor serumer og sånt? Eller er det som å bruke en syre? Sånn at man ikke kan peele i tillegg?

Har liksom dårlig erfaring med syrer - synes huden ble grå og kjip, mens den vanlige clarisonicen funker hundre ganger bedre :S 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis
13 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Altså, SÅ KOSELIG DET VAR Å STIKKE INNOM HER OG SE AT DET VAR MASSSE SKRAVLING OG GOD STEMNING! Fikk før-i-tida-følelse! 

Ellers har jeg ikke så mye å bidra med, da. Ukens (tiårets) hudpleie er Lano og bøker er pensum. Men hei igjen! :goodbye:

 

Jojoo! Studerer du om dagen eller? Hva da? :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, LudoAllis skrev:

Æh, dette er så komplisert - men jeg ble VELDIG gira av å lese "porselenshud" :ler: Jeg hadde nemlig det engang, når jeg gikk på ppiller :P 

Hvordan bruker du det under ditt og datt? Er det istedetfor serumer og sånt? Eller er det som å bruke en syre? Sånn at man ikke kan peele i tillegg?

Har liksom dårlig erfaring med syrer - synes huden ble grå og kjip, mens den vanlige clarisonicen funker hundre ganger bedre :S 

Porselenshud er jo gull. :jepp: 

Min rutine på morgen er altså:

Fukttoner (kohaku hada sin)

Niacinamide

Fukt av ett eller annet slag. Som oftest Scinic Honey AIO  eller nå nylig Goodal Waterest Water Oil (tror jeg elsker den!)

Azelaic Acid

Fuktighetskrem

evt. solkrem. (Bruker ikke solkrem på vinterhalvåret så lenge det ikke er sol ute. Må begynne nå snart igjen, siden jeg bruker både epiduo på kveld og azelaic acid på morgen.)

 

Azelaic Acid er en syre, ja. Du kan nok peele i tillegg, for den er ikke supersterk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hudpleieregime har bestått av Spenol og that's it etter at jeg fikk barn - knapt nok det :ler: Så jeg føler meg litt i samme bås som deg med lanoen der, @kisskissbangbang! Jeg er totalt n00b. Men nå som jeg har spydd hver dag i et halvår og i tillegg sover dårlig, føler jeg plutselig at jeg ser sjukt gammal og dradd ut. Så da ble jeg inspirert av @^^Belle^^ sine tips og har tenkt å prøve noe annet enn bare spenolen :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Haha, guru er jeg langt i fra. I dabble, kan jeg si. Liker jo å gjøre research og sånn... ;) 

Men wææ, porer er det jeg er dårligst på for å si det sånn. Har aldri fått mine til å funke helt heller. :bond: Men det første jeg tenker er oljerens. Da får jeg ihvertfall ut masssse gunk fra huden min. 

Denne masken er veldig godt til å krympe porer. (De har på ebay og iherb også, men jeg liker vitacost bedre enn iherb, og så er ebay dyrere.) Jeg har en stående i skapet, om enn noe gammel. Du kan få en god pose av meg om du vil? Jeg klarer aldri å bruke den opp allikevel, for den er så gigantisk. :ler: 

Sånn ellers så har jeg nylig opplevd at min hud og mine porer ser ekstremt mye bedre ut etter at jeg begynte med en kombinasjon av Niacinamide 10% + Zinc 1% og Azelaic Acid Suspension 10%. Huden ser nesten helt porselensaktig ut, og jeg har faktisk begynt å bruke blush med shimmer. Det er noe jeg alltid har holdt meg borte fra pga porene mine.

Generelt er syrer bra mot porer, da BHA-syrer. Jeg er ikke superfan selv, men vet mange har fått sinnsykt fin hud med dette. Det er dog en del vitenskap inni dette, som at du må ha rett pH på rensen du bruker før (oljerens er ok for eksempel), at du må la syren virke i en halvtime osv.osv. Les her hvordan du effektivt kan krympe porer med syrer. Jeg ville i så tilfelle prøvd Cosrx sin eller The Ordinary sin. De er billige og gode. :jepp: 

Me oh my, det blir jo en hel dagsjobb dette :ler: Jeg trenger egentlig at det er lettvint og enkelt, blir det for omfattende så blir ting bare stående i hylla ubrukt!! Oljerens er notert..Det du linker til der står jo at den skal fjerne det meste, og ikke var den dyr heller - så den er puttet i handlevogna! 

Per idag er hudpleierutinene mine å vaske meg i ansiktet med en klut med varmt vann og klaske noe fukt med solfaktor på etterpå :hoho: men sånn egentlig har jeg forholdsvis dyre renseprodukter stående på vasken; Silky purifying Cleansing oil - vil den funke på samme måte som den olja du linker til?! :vetikke: Pluss denne, så hvis jeg begynner å faktisk BRUKE DEM morgen og kveld så kan det kanskje hjelpe..eller!? Jeg pleier å bruke denne skrubben i dusjen etter trening- men har vært tom siden..før jul - meget mulig det forklarer hudendringene mine :klo:  I skapet står en mudmask som jeg gjør et iherdig forsøk på å bruke 1 gang i uka, mens sannheten er at den kanskje blir brukt type 1 gang i mnd :roll::fnise: ooog denne masken som jeg fikk av bestis til jul for...errrrr....2 år siden men som fortsatt står uåpnet i skapet :flau: 

De kremene du linker til, er de å få tak i i Norge eller må jeg kjøpe dem utenlands? Ser de er tomme for Niacinamide`n :sjenert: 

Syrer synes jeg høres kjempeskummelt ut, spesielt siden jeg har sensitiv eksemhud..tror jeg skal styre unna det der så jeg ikke ender opp med et sånt skrekkutbrudd av seboreisk eksem som jeg hadde for 10 år siden! Vil aldri tilbake dit, det var VONDT!! Sprakk bl.a opp i øyekrokene og munnvikene, hadde eksem rundt begge øynene og munnen - type ring rundt liksom..hadde skikkelig "klovnemunn" og kunne ikke bruke NOE sminke på et par år uten å få seriøse tilbakefall :hakeslepp: Skikkelig stilig :ler:

Savnet deg på sykkelen igår kveld, håper du føler deg bedre idag!! Jeg gjør ikke *snufs* Hodet kjennes ut som det er 10 kg, tungt å holde oppe..og jeg har litt blues..mulig jeg heller burde sove enn å sitte her og skravle :sjenert: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis

@Diddles

Jeg er veldig dårlig på solfaktor sjøl - men "ting med litt solfaktor" (foundation, fuktighetskrem e.l)har så lite at du igrunnen likegodt kan droppe det. Eventuelt kjøre ordentlig solfaktor. 

Og jeg tror også tom skrubb er din hovedårsak til kjipere(kanskje gråere?) hud. Skrubb er alfa&omega spørrumeg. Ikke for ofte, ikke for sjeldent. Men spesielt etter bruk av solfaktor - som også trenger oljerens for å slippe.

Jeg tåler lite, og dropper syrer som oftest. Men for meg er oljer(av kvalitet, bruker Råh - ikke Iherb sine billigere) uten parfyme redninga - bruker jojobaolje på dagtid og nattlysolje på natt. Sistnevnte er bare for ørkenhud altså. Jojoba er for alle. Og merker betyr mye her har jeg skjønt etter mange års bruk. 

Og jeg har veldig god erfaring med Cosrx sin hyaluronsyre(det er ikke syre-syre altså!) under olje - det gir MASSE fukt uten noe som helst slags parfyme.

Jeg må ekstra-rense etter oljerens, ellers blir det uren hud etterhvert. Men varm klut i flere omganger kan dampe bort det meste - dog tar jeg en siste omgang med miscellarvann bare for å fjerne ting.

Før klikket huden min av morgenrens, men ikke etter jeg bare tok miscellarvann og så fuktet masse med det ovennevnte.

Mudmask MYRDER huden min herfra til helvete :sinna: Om du vil ha det ekstremt enkelt hadde jeg valgt skrubb og olje. Og fortsatt med varm klut-rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, miore skrev:

Mitt hudpleieregime har bestått av Spenol og that's it etter at jeg fikk barn - knapt nok det :ler: Så jeg føler meg litt i samme bås som deg med lanoen der, @kisskissbangbang! Jeg er totalt n00b. Men nå som jeg har spydd hver dag i et halvår og i tillegg sover dårlig, føler jeg plutselig at jeg ser sjukt gammal og dradd ut. Så da ble jeg inspirert av @^^Belle^^ sine tips og har tenkt å prøve noe annet enn bare spenolen :skya:

Huff, jeg føler sånn med deg! :troest: Dvs, jeg vet jo aldeles ikke hvordan du har det, men jeg hadde omgangssyken en uke mens jeg var gravid med M, og det satte standarden, liksom.  :hoho: 

Det er ikke så mye som skal til, og du trenger aldeles ikke kjøre på med 6 ulike produkter med én gang, slik jeg gjør. :fnise: Min rutine har egentlig bare vokst på grunn av interesse for faget, og fordi jeg liker å prøve nye ting.

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Det er så koselig å stikke innom dagboken din for tiden Belle! :nordvesta:

:strix: 

2 timer siden, Diddles skrev:

Me oh my, det blir jo en hel dagsjobb dette :ler: Jeg trenger egentlig at det er lettvint og enkelt, blir det for omfattende så blir ting bare stående i hylla ubrukt!! Oljerens er notert..Det du linker til der står jo at den skal fjerne det meste, og ikke var den dyr heller - så den er puttet i handlevogna! 

Per idag er hudpleierutinene mine å vaske meg i ansiktet med en klut med varmt vann og klaske noe fukt med solfaktor på etterpå :hoho: men sånn egentlig har jeg forholdsvis dyre renseprodukter stående på vasken; Silky purifying Cleansing oil - vil den funke på samme måte som den olja du linker til?! :vetikke: Pluss denne, så hvis jeg begynner å faktisk BRUKE DEM morgen og kveld så kan det kanskje hjelpe..eller!? Jeg pleier å bruke denne skrubben i dusjen etter trening- men har vært tom siden..før jul - meget mulig det forklarer hudendringene mine :klo:  I skapet står en mudmask som jeg gjør et iherdig forsøk på å bruke 1 gang i uka, mens sannheten er at den kanskje blir brukt type 1 gang i mnd :roll::fnise: ooog denne masken som jeg fikk av bestis til jul for...errrrr....2 år siden men som fortsatt står uåpnet i skapet :flau: 

De kremene du linker til, er de å få tak i i Norge eller må jeg kjøpe dem utenlands? Ser de er tomme for Niacinamide`n :sjenert: 

Syrer synes jeg høres kjempeskummelt ut, spesielt siden jeg har sensitiv eksemhud..tror jeg skal styre unna det der så jeg ikke ender opp med et sånt skrekkutbrudd av seboreisk eksem som jeg hadde for 10 år siden! Vil aldri tilbake dit, det var VONDT!! Sprakk bl.a opp i øyekrokene og munnvikene, hadde eksem rundt begge øynene og munnen - type ring rundt liksom..hadde skikkelig "klovnemunn" og kunne ikke bruke NOE sminke på et par år uten å få seriøse tilbakefall :hakeslepp: Skikkelig stilig :ler:

Savnet deg på sykkelen igår kveld, håper du føler deg bedre idag!! Jeg gjør ikke *snufs* Hodet kjennes ut som det er 10 kg, tungt å holde oppe..og jeg har litt blues..mulig jeg heller burde sove enn å sitte her og skravle :sjenert: 

 

 

Den olja du har hjemme funker helt likt som den jeg linket til. :jepp: (Når det er sagt, så er det fint lite ekstraordinære luksuriøse ingredienser i Sensai-produktene, ass. De vet å markedsføre seg! :hoho: ) Olje løser opp olje, og er derfor så fin til å rense huden med. Du må bare prøve deg frem og se hvilken olje som funker best for deg. 

Angående det å faktisk bruke den, så var jeg også notorisk dårlig på å rense huden før jeg fikk voksenakne. Nå MÅ jeg rense huden om kvelden, ellers er det hallo kvise på morgenen. Så det er min motivasjon, liksom. Min hud funker forresten fint kun med oljerens. Jeg bruker skumrens kun i dusjen og ellers etter oljerens på kvelden en gang i uken. Bruker da en rens med enzymer som fungerer som ''skrubb''. Så da er kanskje ikke terskelen så høy for at du faktisk bruker oljerensen når du vet at det kun er én operasjon? :nigo:  

Mangelen på skrubb kan godt være roten til problemet, ja! Jeg får ''skrubbet'' ansiktet når jeg masserer det med olje hver dag, men hadde jeg ikke gjort det, så hadde jeg følt at jeg hadde hatt ett ekstra ansikt om jeg ikke hadde skrubbet meg. Så kjøp den igjen, evt en annen type (denne er kjempegod :jepp: , evt du kan lage selv med brunt sukker blandet med olje - den holder i en måned). Det vil nok ordne opp i det meste.

Alt er nettkjøp - det eneste stedet jeg handler omtrent. :fnise: The Ordinary har gratis frakt så lenge du handler for over 25 euro. :jepp: Ellers tror jeg feelunique.com har noe The Ordinary. 

Wææ, ja da holder du deg unna potensielle skrekkscenarioer! :haar:  Jeg har heldigvis ikke eksemhud, men kan reagere med kviser på ulike ting, så jeg har et strengt testeregime. Ett produkt om gangen i minst to uker. Kjempegøy når jeg bestiller masse gøye ting. :ler: 

Er forøvrig enig med Ludo, at produkter med innebygd solfaktor ikke gjør så mye fra eller til. Jeg bruker sterke saker på huden (reseptkrem som holder meg kvisefri, og azelaic acid), og bruker derfor solfaktor når det begynner å bli dagslys ute. I Asia er de veldig opptatte av å være hvitest mulig :lol: , så gode solkremer er enkelt og billig å få tak i derfra heldigvis. 

Åh, jeg skulle så gjerne vært med! Jeg kunne egentlig bare ha gjort det, for jeg er ikke blitt noe bedre. :snurt: I dag har brystvondt gått over til røykehosting. :dry: 

 

40 minutter siden, LudoAllis skrev:

@Diddles

Jeg er veldig dårlig på solfaktor sjøl - men "ting med litt solfaktor" (foundation, fuktighetskrem e.l)har så lite at du igrunnen likegodt kan droppe det. Eventuelt kjøre ordentlig solfaktor. 

Og jeg tror også tom skrubb er din hovedårsak til kjipere(kanskje gråere?) hud. Skrubb er alfa&omega spørrumeg. Ikke for ofte, ikke for sjeldent. Men spesielt etter bruk av solfaktor - som også trenger oljerens for å slippe.

Jeg tåler lite, og dropper syrer som oftest. Men for meg er oljer(av kvalitet, bruker Råh - ikke Iherb sine billigere) uten parfyme redninga - bruker jojobaolje på dagtid og nattlysolje på natt. Sistnevnte er bare for ørkenhud altså. Jojoba er for alle. Og merker betyr mye her har jeg skjønt etter mange års bruk. 

Og jeg har veldig god erfaring med Cosrx sin hyaluronsyre(det er ikke syre-syre altså!) under olje - det gir MASSE fukt uten noe som helst slags parfyme.

Jeg må ekstra-rense etter oljerens, ellers blir det uren hud etterhvert. Men varm klut i flere omganger kan dampe bort det meste - dog tar jeg en siste omgang med miscellarvann bare for å fjerne ting.

Før klikket huden min av morgenrens, men ikke etter jeg bare tok miscellarvann og så fuktet masse med det ovennevnte.

Mudmask MYRDER huden min herfra til helvete :sinna: Om du vil ha det ekstremt enkelt hadde jeg valgt skrubb og olje. Og fortsatt med varm klut-rens.

Hyaluronsyre er min reddende hudengel også! :jepp: Jeg bruker fuktighetsgivende toner med den ingrediensen, og uten (jeg har prøvd i en måneds tid :sjokk: ) ser huden min helt jævlig ut. The Ordinary har også egen hyaluronsyre om du vil prøve derfra. :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.2.2018 den 10.29, Diddles skrev:

Jeg liker de "Ukas" innleggene dine :hjerte: og liker enda bedre at det ikke finnes noen nederlag i uka som gikk, og at forrige ukes "nederlag" har blitt denne ukas opptur :hoppe: 

Dette innlegget gikk meg hus forbi. Ynnsjyll! 

Er ikke det bra? Sprakk i går da, og selv om kalorimålet ble ok-, så blarg. Jeg må ha eplene mine når jeg er i denne perioden av syklusen, ellers spiser jeg alt som finnes innenfor en radius på fra sofa til kjøkken. :fnise: 

På 6.2.2018 den 10.47, LudoAllis skrev:

*melder meg helt ut av fantasybøker* :ninja: Urban fantasy(?) vet jeg ikke hva er engang :P 

Kona til Giske: Hjelpes. Altså, jeg har absolutt forståelse for frustrasjonen og at det er vanskelig å se på at en perosn en er veldig glad i har det åpenbart tøft og vanskelig. Meeeeeeeen, det er hans åpenbare enorme SLEAZEball oppførsel som har satt ham i denne posisjonen. At hun synes det er OK med litt vide rammer, det er jo bare fint for dem - de er enige i det. Men alle disse unge jentene som har måttet ta imot ekle forespørsler fra en person med nasjonal makt - hvordan skal det være helt iorden? Hun må jo klare å skille mellom personen hun elsker og hvilke regler de har innad i sitt forhold - og hvilke standarder som bør settes for personer med nasjonale maktposisjoner. 

At Hadia og andre helt garantert har tenkt at "endelig skal fyren ut" tviler jeg igrunnen ikke på - og at det kanskje kan ha blitt satt ut rykter og vært maktkamp - helt garantert. Men altså: dette hadde aldri oppstått om han ikke hadde tafset på alt som kreker og går, og bare gjort som andre normale folk: holdt seg unna mengder alkohol og unge jenter/gutter som er i ungdomspartiene. 

Slutt med å vifte pikk og slasketunga di til alt under 25 år når du har nasjonal maktposisjon. Ligg med voksne folk som har lyst utenfor jobb. En dillion folk om du vil, ha en orgie for alt jeg bryr meg. Problem føkkings løst:balltre:

Oversikter og fargekoder: Jeg og :nigo: Har vært litt slapp på oppfølgingen i det siste, men. 

Ellers leste jeg med glede et innlegg fra to hjertespesialister som snakket om svake forskningsresultater på trening og effekt på helse(ikke bare hjerte). Og jeg bare: :nigo: Det var det jeg visste! Men jeg står på at trening hjelper på psyken, og derfor har jeg tenkt å fortsette. Men jeg har veldig god samvittighet for at jeg ikke trener masse, og at det er et veldig smart valg! Avenellerannen grunn har jeg om dagen litt dilla på hamstringscurls(om det heter det :P ) - faktisk på et sånn kjedelig apparat som jeg vanligvis misliker, men det er noe satisfying ved det. Fikk nemlig forbud av naprapaten om å gjøre sånne foroverlente øvelser for hamstringene, synes egentlig det er gøyest med kettlebells, og strikk er gjeeeeeeeeesp :sFun_sleeping: jeg bare gjerntar at jeg synes styrke er :hjerte: og jogging er :sulosi:

Dette fikk jeg heller ikke med meg. :bond: 

Urban fantasy er fantasy satt til nåtiden-isj. Som Twilight og sånn. :ler: 

Eh, ja. Helt enig med deg angående creep'en. Som man reder, ligger man osv. Til og med vi, som bor på en helt annen kant av landet og ikke er inni politikken, har hørt rykter om hvordan han har oppført seg. Så jeg har ikke et milligrams sympati for fyren engang.

Det er så fint å lese sånne ting som bekrefter ting man mener er rett selv. :ler: Mannen viser meg hele tiden forskningsresultater som viser at menn faktisk blir sykere enn kvinner. Han lider btw av SERIØS mannfluensa. Faktisk så mye at jeg tar med meg ungene og rømmer huset når han blir ''syk''. Så ja. Men i ditt tilfelle: hurra! :fnise: Man må finne det som passer best for en selv, tenker jeg, og ikke trene for andre. Jeg trener fordi jeg får mer overskudd og det gjør meg lykkelig. Punktum. Alt det andre som følger med får bli en bonus tenker jeg. Og dårlig samvittighet må du ikke ha! Tren så mye du vil, enten det er mye eller lite eller ingenting - så lenge du føler deg vel med det. :klem: 

Jogging er det verste som finnes på denne jord. :spy: Jeg er ikke så glad i styrke heller jeg da, så sant jeg ikke blir piska av en instruktør. :pisk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det seriøs spamming i denne dagboka, men... :sjenert: 

Jeg må bare fortelle dere...i går begynte jeg å spotte. Drit i tmi, her deles alt som deles kan. :hoho: Poenget mitt er at på denne tiden i syklusen burde jeg hatt minst et par dager med depresjon. Og selv om jeg riktignok har plottet ned en dag med mild likegyldighet uten at det har gått ut over noe eller noen andre, så har alt vært fint! Jeg er trøtt og slapp slik jeg pleier å være, men hodet mitt er der det skal være. Kan det være at johannesurt faktisk funker? :nordvesta: Nå skal jeg ikke si noe for sikkert altså, den verste dagen i forrige syklus var etter et par dager med spotting, såem... Men yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LudoAllis

Spotting og fravær av depresjon = bra uansett grunn :nigo: Placebo eller ikke, jeg sender en gratulere og applaus!

Ingenting er TMI. Nesten :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LudoAllis skrev:

Spotting og fravær av depresjon = bra uansett grunn :nigo: Placebo eller ikke, jeg sender en gratulere og applaus!

Ingenting er TMI. Nesten :P 

Takker og bukker. :tommelsmil: 

 

 

 

I dag sendte jeg verdens søteste klatremus i barnehagen. Karneval, ass. :hjerte: På den andre siden var A superlei seg fordi M skulle ha karneval før henne, og hun vi-hi-hi-hisste ikke hva hun skulle kle seg ut som. :grine:

:roll: Vi øver hver dag på at de ikke kan få likt hver gang, eller at de ikke kan gjøre det samme hver gang. Aaah, gledene ved to tette og en høysensitiv eldstemann. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...