Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

På 17.3.2017 den 12.09, Tennessee skrev:

Strikkekino??? :klo: Det har jeg aldri hørt om. Hvordan fungerer det i mørket?? Hilsen hun som fortsatt ikke kan strikke uten å se på det jeg gjør.... :ler:

God helg og god hyttetur! :klemmer:

:hoho: Men det er jo derfor det heter strikkekino. Svak belysning og ok å snakke litt med sidemannen. Litt som babykino egentlig, bare strikketøy i stedet for baby. :fnise:

Jeg må også se på det jeg gjør. :lol:

Takk, i like måte! :klem:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en fantastisk fin helg vi har hatt! :strix: 

Jeg har omsider fått opp øynene hvor herlig det er på hytta. :fnise: Jeg er ikke særlig glad i snø, men når jeg ser gleden ungene har, så smitter det litt over på meg også må jeg innrømme. Dessuten hjelper det veldig på at hytta er gigantisk og komfortabel (aldri i livet om jeg hadde villet reise på fjellet i en hytte uten do og vann for eksempel - SÅ kravstor er jeg altså når jeg først forviller meg oppi snøland), og ligger et steinkast unna trekket. Håper virkelig aldri jobben til mamma får solgt den slik at vi kan fortsette å benytte oss av den. :hoho: 

Men i helgen, dere. I helgen knakk A den siste koden når det gjelder slalomkjøring. Nå trenger vi ikke være med henne opp i bakken engang, og kan i teorien bare stå nederst og se henne suse avgårde. Vi vil ikke det altså, men hun klarer seg HELT selv, inkludert tallerkenheisen. :5: Å se den mestringsfølelsen i henne er som å se henne vokste to meter, og hun blir en helt annen unge. På søndag stod jeg, mannen og hun i 3 timer i strekk. Uten pause. Opp, ned, opp, ned. Og hun kjører fra meg. :ler: Jeg klarer ikke å holde følge om jeg så hadde prøvd. Nå skal ikke jeg skryte på meg å være himla god på slalom altså - jeg begynte tross alt å stå når ungene begynte å stå, men det er en rar tanke at lille flisa vår suser avgårde som en ekspert nedover bakkene, og jeg får høre at jeg er en treiging når jeg møter henne i bunnen. ...nå møter jeg ikke henne i bunnen lenger heller forresten; jeg vinker til henne når hun er på vei opp i heisen mens jeg er på vei ned. :hoho: 

M har vært syk, stakkar. Feber og spy hele helgen. Tror egentlig hun syntes det var ok å bare slappe av, siden hun ikke er noen fan av slalom. Vi tvinger henne ikke, så det går i aking når vi er på hytta. Gøy det også! :nigo: I går var det A sin tur til å få det. Hun som ''aldri'' blir syk. Vi snakket faktisk om det her en dag, at vi ikke kan huske sist hun var syk av noe annet enn vannkoppene (og da var hun heller ikke syk forresten). Da måtte det selvsagt skje. :lol: Hun har ikke kastet opp, men har høy feber og ligger visst som et slakt hjemme nå. Forhåpentligvis er hun frisk like raskt som M ble. :jepp: Tror dog M har litt ''rester'' etter sykdom fremdeles, for i går og i dag har hun vært usedvanlig sutrete av seg. Akk, det er noe vi absolutt ikke er vant til fra henne. Da er det godt at vi har en policy om at om én jente er syk, så får den andre velge om hun vil være hjemme fra barnehagen eller ikke. Godt med en ekstra fridag for henne. :rodmer: 

Strikkekino var kjempekos forresten! Skjønnheten og Udyret var minst like fin som den animerte versjonen. :hjerte:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er modig altså, som både ser film-versjoner av animerte klassiskere (jeg er skeptisk av prinsipp til nyinnspillinger :ler: ) og strikker i svak belysning :jepp: Så bra det var vellykket! 

Og superstas med hytteliv som gror på deg! Vi hadde campingvogn ved et lite skitrekk da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen og det var et eventyr! Kjørte skogsløype og greier, noe jeg ikke engang tør å tenke på nå... Det er noe med den konsekvenstenkingen som utvikler seg med årene :rolleyes: Og M kommer nok etter hvis hun føler for det! 

God bedring til jentene! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Tennessee skrev:

Du er modig altså, som både ser film-versjoner av animerte klassiskere (jeg er skeptisk av prinsipp til nyinnspillinger :ler: ) og strikker i svak belysning :jepp: Så bra det var vellykket! 

Og superstas med hytteliv som gror på deg! Vi hadde campingvogn ved et lite skitrekk da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen og det var et eventyr! Kjørte skogsløype og greier, noe jeg ikke engang tør å tenke på nå... Det er noe med den konsekvenstenkingen som utvikler seg med årene :rolleyes: Og M kommer nok etter hvis hun føler for det! 

God bedring til jentene! :klemmer:

:ler: Jeg er enig! Jeg elskerelskerelsker Disney-klassikere, og dette er den første live-action-versjonen jeg ser av de som er blitt gitt ut. Det er noe med det å plutselig bryte ut i sang som jeg synes er rart når det er live action. Meeen. Jeg ville se denne fordi jeg har en crush på Emma Watson. :sjenert::fnise:  Og så gjorde faktisk denne at den animerte versjonen liksom fikk enda litt mer innpass i hjertet mitt. Om du forstår? For denne utfylte den animerte med litt mer greier, som passet så fint inn. Den holdt seg veldig tro til originalen altså, den var bare skalert opp til å være litt mer voksen.

Iiik. Skogsløype. :haar: Nei, vi holder oss til de preppa bakkene tror jeg. Vi er litt usikre på hvorfor M ikke liker det så godt, og vi har vært innom flere grunner, blant annet for små sko. *panneklask* Sist vi var der fant vi jo ut hvorfor hun klagde seg på at hun hadde vondt i beina. :lol: Men nå har hun fått nye sko, og er forhåpentligvis klar for å stå i påsken. Da skal vi opp og være der hele andre halvdel. :nordvesta:

Takk for det! Nå har M fått feber igjen, så... :syk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene sov til over 8 i dag. 8!!! Kan vi stille klokka sånn hver helg? :fnise: A har sovet så lenge én gang før i sitt liv, og det var etter nyttårsaften i år. Da sov hun til 8:30. Men ikke at jeg fikk noen goder av at de sov så lenge altså, annet enn at jeg fikk sminket meg og kommet meg ut av huset før de våknet. Men godt for dem tenker jeg. :ler: 

Ellers har vi hatt en helt fantastisk fin helg, etter en litt laber uke. Jeg måtte kaste inn håndkledet på jobb etter halve tirsdagen, og var borte onsdagen. Da lå jeg og A i hver sin ende av sofaen og sov/så på tv/leste bok. :veslejenta: 

På torsdag var vi fit for fight igjen, og dagene gikk sin vante gang. På fredag var jeg ute med jobben. Vi spilte minigolf og spiste fantastisk mat. :sikle: På lørdag var vi på kino med ungene og så Vaiana. Den var SÅ bra! :strix: 

I går var det som føltes som årets første virkelige vårdag. :sol: Vi hadde det ikke så varmt som i andre landsdeler (hva i huleste skjer med 18 grader + da, dere???), mer sånn rett under 10 grader, men ååå så fint det var. Vi tok en tidlig sykkeltur, først til skolen for å sjekke ut uteplassen der, og så til M sin nye barnehage for å leke der. Vi var vel ute i to timer, før vi tok sykkelen fatt på veien hjem. Vi drakk litt kaffe hos naboen, før søster med familie kom på middagsbesøk. Så kom plutselig mamma også, og vi gikk en kort tur og hadde piknik mens ungene spilte ball på løkka. Superkos! Kvelden ble avsluttet med bok i fanget. Er snart ferdig med den tredje boken i denne samlingen, som anbefales for alle Potterfans. :hjerte: 

Denne uken blir travel og fin tror jeg. :jepp: Jeg skal endelig få trent igjen, og prøver å få skvist inn 3 treninger før helgen starter. I dag blir det step/styrke, og så satser jeg på spinning på onsdag, og step/styrke på fredag igjen. Om alt går som det skal. Har egentlig supermye å gjøre på jobb også, men jeg får se om jeg må ta noen kvelder for å jobbe meg gjennom Listen som bare vokser og vokser. På torsdag er det klubb med M sin barselgjeng, og på lørdag er det 40-årsdag for mannens kompis. :skaal: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hnnng. I morgen har jeg en skikkelig, skikkelig kjip jobbsamtale å ta. Skal ha min første ''korrigerende samtale'' som leder. ''Godt for ledertreningen'' sier noen, ''bra øving'' sier andre. Jeg sier: ''fuck det.'' Putt meg i en krok og la meg være mitt vanlige, konfliktsky selv. :hoho: 

Neida, objektivt sett ser jeg at det er bra å trene seg på sånt. Det må jo til som leder. Men aff, jeg viiiil ikke. Mitt iboende gen som alltid krampeaktig prøver sitt beste for at alle skal like meg er SÅ langt utenfor komfortsonen som det går an å komme. 

Som forberedelse har jeg lest firmaets håndbok om konflikthåndtering (gode tips å finne, faktisk!), og jeg har tatt til meg tipset fra en artikkel jeg leste i Aftenposten forrige uke om toppsjefen i Posten. Hun sa at hun alltid prøvde å se seg selv utenfra i sånne situasjoner, for best å vurdere hvordan man skal gå frem. Det syntes jeg var en veldig fin tanke, så det skal jeg prøve å få til. :Nikke: 

Ønsk meg lykke til'a, dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, lykke til!! :duskedame: Som felles konfliktsky skjønner jeg godt at du gruer deg! Sannsynligvis går det helt fint, og desto bedre å ha det unnagjort! :jepp: 

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dere. :klem: Det gikk veldig bra. Eller, det er jo en kjip samtale for en grunn, men jeg hadde frykta skriking og roping og DET konfliktnivået - og det ble det heldigvis ikke. Det ble en ålreit saklig diskusjon hvor vi klarte å komme frem til en enighet. :5: Og nå er den bøygen overstått også. 10 poeng til meg. :nigo: 

Sånn ellers så har uken vært bra så langt. I går spiste vi middag hos søster, og etter leggetid ble huset invadert av klubbdamer. Kjempekoselig. :hjerte: 

I dag skal A overnatte hos bestis (for første gang!), jeg skal trene, og ellers skal vi nyte hvor enkelt det er å bare ha én jente i hus. :ler: I morgen er det 40-årsdag, og jeg gleder meg skikkelig. :skaal: Det er samme gjengen som det bryllupet vi ikke fikk gått i i fjor sommer, og all erfaring tilsier at det kommer til å bli awesome.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg superkvinnen, dere. Evt. bare gal. Kom på jobb kl 07:00, jobba til kl. 18:30 og var hjemme akkurat i tide til leggetid for ungene. La så M mens mannen la A, og etterpå...la jeg ut på joggetur. :daane: Jeg hadde dog sting (hold) bokstavelig talt fra første minutt, og det var 5 vonde kilometer jeg bega meg ut på. Stinget mitt er ikke bare sånn litt, men sånn at det er vanskelig å puste fordi det er så vondt. Mistenker at jeg ikke puster godt nok når jeg blir litt andpusten, og at mellomgolvet da kramper seg sammen. Uansett...i dag har jeg akkurat som to svære blåveiser på innsiden av hvert ribbein. Grusomt å gå og stå. *synes litt synd på seg selv* Tror det er en stund til jeg skal jogge igjen. Egentlig litt synd, for det er jo egentlig ganske digg! Særlig nå som jeg begynner å bli ganske sterk i kroppen. :trene: 

Da jeg kom hjem fra joggeturen i går, var det kveldsmat, dusjing og rett til sengs for å kose...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... med Kindle'n. :hoho: 

Ellers: helgen var awesome. :skaal: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvor du finner energien altså... men nå er jo jeg avhengig av ettermiddagslur for å komme gjennom dagen :ler: Imponert over superkvinnedagen din og skjønner godt det var tid for å kose med Kindle'n ;)

Apropos Kindle, har du stiftet bekjentskap med Daughter of Smoke and Bone? Første i en triologi, jeg så den i fysisk format i London og på coveret sto et sitat av Patrick Rothfuss at han ønsket han hadde skrevet den. Snart ferdig med den nå, fornøyd hittil og mye godt i vente forhåpentligvis, jeg kjøpte hele triologien i en Kindle-pakke :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tennessee skrev:

Jeg skjønner ikke hvor du finner energien altså... men nå er jo jeg avhengig av ettermiddagslur for å komme gjennom dagen :ler: Imponert over superkvinnedagen din og skjønner godt det var tid for å kose med Kindle'n ;)

Apropos Kindle, har du stiftet bekjentskap med Daughter of Smoke and Bone? Første i en triologi, jeg så den i fysisk format i London og på coveret sto et sitat av Patrick Rothfuss at han ønsket han hadde skrevet den. Snart ferdig med den nå, fornøyd hittil og mye godt i vente forhåpentligvis, jeg kjøpte hele triologien i en Kindle-pakke :fnise:

 

:fnise: Jeg er over den kneika der, jeg. Men det har krevd mye trening altså! Før vi fikk unger også, så måtte jeg alltid ha en ettermiddagslur. Nå blir jeg helt ødelagt om jeg tar en. Både fysisk og psykisk. :natti: 

Nei, den serien har jeg ikke hørt om! *google* Jeg er litt kresen på det som klassifiseres som fantasyromanse, for det er SÅ mye dårlig der ute. Grøss og gru. Men om du anbefaler, så skal jeg jammen meg lese. At Patrick Rothfuss anbefaler også, er ikke akkurat negativt. :ler: Min anbefaling i den sjangeren er Captive Prince-trilogien (kom deg bare forbi bok nr. 1 - den er brutal og grusom) og generelt alt som T.J. Klune skriver, men spesielt The Lightning-Struck Heart. :nigo: 

Går det forresten an å dele Kindle-bibliotek med flere enn én person (jeg og bror er allerede linket)? Da kunne vi jo ha delt, og slippet å kjøpe alle bøkene to ganger. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredagsoppdatering. Ikke ferie helt enda dessverre. Skal innom jobb både i morgen og på mandag, men DA har jeg ferie.:nordvesta:

Denne uken har vært fin. Men vi har hatt det jeg ser på som vår første store test som foreldre. Høysensitivitet blir smått sammenlignet med dette synes jeg. Men ja. På torsdag tok mannen A på fersken i å stjele godteri fra butikken. :sjokk: Hun tok altså med vilje og gjemte godteri nedi buksa. Hverken jeg eller mannen kan huske at vi gjorde noe sånt da vi var på den alderen, så vi ble mildt sagt satt ut. Mannen ble så sjokka og så stressa at han bare røsket henne med seg ut av butikken (han så at hun stjal dette mens han stod i kassen, så hun fikk ikke med seg noe ut av butikken - ikke spør meg om trusegodteriet havnet på golvet eller tilbake i hylla, da hadde mannen mer enn nok med å ikke eksplodere tror jeg). Ved en eventuell nestegang (gud forby og bank i bordet!), skal vi selvsagt få henne til å si unnskyld til butikken.

Han ringte og advarte meg på vei hjem fra jobb, noe jeg tror var en bra ting. Da fikk jeg tid til å summe meg litt, men samtidig kunne jeg finne en god løsning i ro og mak. Vi fikk snakket med henne, lenge og vel, noe som ikke akkurat er så lett siden hun lukker seg sammen som en østers bare man prøver å ha en alvorlig samtale med henne. Men vi snakket om hvor alvorlig dette var, og hvor skuffa og lei oss vi var (men at vi selvsagt var veldig glad i henne - høysensitive henne trenger å få høre det ofte i slike situasjoner...), og at dette var noe som absolutt ikke skulle skje igjen. Vi fikk lurt ut av henne hvorfor hun gjorde det (fordi pappa hadde sagt nei om hun hadde spurt om å få), og vi fikk henne til å virkelig forstå hva hun hadde gjort. På en rolig og hensiktsmessig måte. Ingen roping og skriking, fra noen av oss. Vi satte straffen (ingen trampoline den dagen), og ingen godteri på lørdag. Det var alvorlig nok for henne. På ett tidspunkt måtte vi love henne å ikke si det til bestisen, fordi hun da ikke kom til å være glad i henne lenger. Dette var det som gjorde at vi forstod at hun tok det alvorlig. Man SKAL skjemmes litt når man har gjort noe sånt. Da vet man at man har gjort noe galt. Og nei, vi skal selvsagt ikke si det til bestisen. Vi har sagt det til mamma og til søster, og sistnevnte som er utdannet småbarnspedagog skrøt av oss for måten vi håndterte det på. *klapp på skulderen til oss* :ler: Av og til er det godt å føle at man gjør det rette som forelder, uansett hvor feil det A gjorde var. Nå håper vi bare at vi har gjort en så god jobb at hun ikke gjør dette flere ganger. :pls: Vi er bevisste på at dette nå er et tilbakelagt kapittel, og det er ikke noe vi kommer til å rippe opp i eller true med. Hjertet mitt brast litt da hun senere på ettermiddagen gråt sårt og sa ''eg vil barre jørr d godt igjen!'' Fine jenta vår. Det gir meg en viss betryggelse at hun vet hva hun har gjort, at hun tar det innover seg. Det er nemlig ikke alltid like godt å vite, for hun er som meg - lukket som en østers og deler ikke akkurat fritt med vanskelige følelser. Og det beste av alt var at jeg følte at jeg og mannen for én gangs skyld var på samme planet når det gjelder barneoppdragelse og hvordan vi håndterer ulike ting. Det gjorde godt.

 

Sånn ellers så har vi det bare fint. Lader opp til hyttetur neste onsdag. Det blir helt fantastisk. :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at det gikk an å dele Kindle-bibliotek jeg :sjenert: Og ikke visste jeg at det fantes en sjanger som heter fantasyromanse heller :ler: Jeg gjør jo som jeg alltid gjør, faller for cover, ser litt på baksiden og skriver opp på liste :fnise: Men jeg synes ikke den er overdrevet romantisk ihvertfall, får se hvordan det ender :jepp: 

Det høres ut som dere håndterte situasjon med A i butikken helt strålende! Jeg og en kamerat fant ut at vi skulle stjele i nærbutikken da vi var omtrent på As alder, vi var uten foreldre da. Da mamma oppdaget det så tauet hun meg til butikken og fikk meg til å tilstå hva jeg hadde gjort. Det glemmer jeg aldri, og det satte nok spor til at det aldri har vært aktuelt igjen. Det morsomme med historien er at det vi rasket med oss var hver vår cognac-sjokolade, den smakte jo helt jævlig :skratte: 

Lykke til med påskeinnspurten! Jeg jobber mandag-onsdag men så blir det påske her også :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2017 den 13.29, Tennessee skrev:

Jeg visste ikke at det gikk an å dele Kindle-bibliotek jeg :sjenert: Og ikke visste jeg at det fantes en sjanger som heter fantasyromanse heller :ler: Jeg gjør jo som jeg alltid gjør, faller for cover, ser litt på baksiden og skriver opp på liste :fnise: Men jeg synes ikke den er overdrevet romantisk ihvertfall, får se hvordan det ender :jepp: 

Det høres ut som dere håndterte situasjon med A i butikken helt strålende! Jeg og en kamerat fant ut at vi skulle stjele i nærbutikken da vi var omtrent på As alder, vi var uten foreldre da. Da mamma oppdaget det så tauet hun meg til butikken og fikk meg til å tilstå hva jeg hadde gjort. Det glemmer jeg aldri, og det satte nok spor til at det aldri har vært aktuelt igjen. Det morsomme med historien er at det vi rasket med oss var hver vår cognac-sjokolade, den smakte jo helt jævlig :skratte: 

Lykke til med påskeinnspurten! Jeg jobber mandag-onsdag men så blir det påske her også :nigo: 

Fantasyromanse kan være så grusomt! Twilight er vel den mest populære i den sjangeren. Jeg har ikke særlige problemer med sjangeren altså - jeg holder meg bare borte. Det er bare det at det er så vanskelig å finne inspirasjon til nye bøker fordi all fantasyromansen ligger i fantasy-sjangeren, og det jeg ser på som gode bøker drukner i cover med halvnakne menn og damer, og gjerne vinger (engler er poppis for tiden! :ler: ), vampyrtenner eller varulvbuskas på hodet. Ugh. Men ja. Jeg liker'n. Er snart ferdig. :nigo: 

Så bra at det satte spor! Hadde mannen tenkt klart, så hadde han også tvunget henne til å si unnskyld til butikken. Men siden han blacka helt ut, så gjorde vi det nest beste. Håper det var første og siste gang vi opplever noe sånt. Cognac-sjokolade, ja. Det var da noe å stjele også. :hoho:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Én stk episk påske er over for denne gang. Det var superduberfantabulistisk koselig på fjellet. :hjerte: Værgudene var med oss mesteparten av tiden, og A er blitt skikkelig brun i ansiktet. Nedre halvdel av ansiktet, siden resten har vært dekket av hjelm og goggler hele uken. :ler: Vi har stått på slalomski hver dag, og hadde vi hatt et par dager til hadde M også klart å stå alene! Hun har knukket plogekoden, noe som erfaringsmessig er det vanskeligste å få til. Når den bøygen er overstått, gjenstår bare å få god nok kontroll til at vi tør å slippe henne løs alene. Skumlere for oss enn for henne. :fnise: 

Ellers har vi egentlig bare nytt hyttekosen. God mat, god drikke, godt selskap, solvegg, Kindle, badestamp, Ticket to Ride-spilling og mye latter. :rodmer: 

Nå er det tilbake til hverdagen igjen. Sluttinnspurt på deloverlevering av prosjektet medfører stor arbeidsmengde resten av måneden. Gleder meg til det er et tilbakelagt kapittel, og vi kan puste litt i bakken igjen. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo godt noen har sett sola i påsken da... :snurt: Neida, jeg unner dere det virkelig, det er jo ikke ofte det er bedre vær på din kant enn på min :fnise: Det høres ut som en fantastisk påske, og forhåpentligvis en mulighet til å trekke pusten og samle opp til den travle innspurten! Lykke til, jeg heier på deg! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én stk uke eldre. Hvor BLIR egentlig dagene av? :sjokk: Det er snart mai! Altså...hæ? Ikke det at været ute tilsvarer mai altså. Snø. Sludd. Hagl. Det var gårsdagen. Nå vil jeg ha vår og sommer og sol! :sol: 

Uken har vært fin. Ingenting spesielt som har skjedd, sånn egentlig. Hverdagsgleder og -sorger, som alltid.

Én ting som jeg må dra frem er lørdagens legging av A. Hun ville plutselig snakke. :overrasket: Om alt mellom himmel og jord, men spesielt om skolen. Det var halvveis et spill for å slippe å legge seg - såpass kjenner jeg henne, men jeg tar alt jeg kan få. Dette er jenta man ellers såvidt får to ord ut av, som sjelden forteller om dagen hun har hatt, og som aldri (og her overdriver jeg ikke) snakker om følelsene sine. Men på lørdag snakket vi altså i over en time (!) på sengekanten. Vi snakket om skolen, hvordan det kom til å bli, og hun fortalte om det hun gledet seg til og det hun var redd for. Vi snakket om venner og hva hun hadde lyst til å gjøre etter skoletid (trampett, vi fortsetter visst med det :ler: ). Vi snakket om hennes store planer for skrivebordet hun vet bestemor kommer til å kjøpe til bursdagen. Og vi snakket ellers om bursdagen og hva hun ønsker seg (en duk til å ha på skrivebordet, og en vase til å ha blomster i. På skrivebordet. :hoho: ) Årh, det var så utrolig deilig! Beste måten jeg kunne tilbragt det som ellers er noen dyrebare, barnefri lørdagstimer. ;)  På generell basis synes jeg forøvrig hun har vokst seg ''voksen'' veldig raskt i det siste. Hun blir flinkere til å sette ord på følelsene sine, i stedet for fullstendig klikk fra første sekund. Dette går på frem, dere. :jepp: 

M skadet tannen sin på fredag. :kose: En i barnehagen hadde hoppet på henne bakfra, og hun hadde deiset i golvet uten å ta seg for. Så vi var hos tannlegen på fredag, hun og jeg. Tannen er løs, men ikke så løs at den må fjernes. Nå skal vi bare holde øye med eventuelle blodopphopninger i tannkjøttet. Same procedure as last time, med andre ord. Stakkar ungene våre. Folk må jo tro at vi ikke kan ta vare på tennene deres. :lol: Den er forresten ikke blitt blå enda, men jeg husker det tok noen uker fra A sin tann ble slått til den ble blå. Det er uansett greit å få registrert dette i systemet. Nå står jo A for tur til å miste denne blå tannen sin, og jeg er veldig spent på hvordan den nye tannen under ser ut. Håper ikke den er skadet den også!

Uken som kommer blir bra tror jeg. I morgen er det foreldremøte på skolen (hurra!), og på onsdag skal jeg og mannen på kino (Guardians of the Galaxy 2). Fra fredag til lørdag blir jeg alenemamma, og det skal bli litt deilig det også kjenner jeg. ;) Ellers ingen store planer, annet enn å trene av meg all den ekstra maten jeg spiste i påsken. Ugh. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh. Én dag til så er denne jobbeuken over. Det har mildt sagt vært travelt! 

På tirsdag var jeg hjemme fra jobb 17:30, og dro rett på foreldremøte på skolen kl 18. I går var det bånn gass, hjem fra jobb 16, trening 17:30 og kino 21. (Filmen var totalt fantastisk forresten! :hjerter: )

I dag var jeg hjemme 17:30 igjen etter en sinnsykt travel dag på jobb. Take-away til middag, jentene sovnet med én gang - noe de ikke har gjort siden det ble lyst om kveldene. Kanskje de har vent seg til det nå? :pls: - og jeg sitter i skrivende stund i sofaen og prøver å holde meg våken. :ler:

Flere 11-12-timersdager denne uken gjør sitt til at jeg er trøtt. Nå vurderer jeg å enten trene på stuegulvet eller å begynne å rydde i klesskapet. Noe må jeg gjøre for å få kvelden til å gå. :lol: 

Og stakkars M. Jeg har lovet henne å bake hver dag denne uken, men pga mye jobbing har det ikke blitt noenting av. I morgen er det trampett = null tid, men på lørdag skal vi få det til. Er inspirert av Tennessee og skal finne en fristende oppskrift på oatmeal bars. :jepp:

Ellers lite å meddele egentlig. Føler jeg balanserer på boblekanten for tiden. Faller ikke helt inni, men er ikke helt utenfor heller. :sukk:Håper ting blir bedre når tirsdagen er overstått - vi har stor overlevering i prosjektet den dagen. Men samtidig...tror jeg trenger litt alenetid igjen. Får kvelden i morgen da, samt Osloturen min 8-10.mai. Det skal bli digg! :hoppe: Hvis ikke ting føles ålreit ut etter det, får jeg bare være flink til å si ifra at jeg trenger alenetiden min. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...