Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Åh, som jeg gleder meg til Osloturen din :nigo::ler: 

Høres ut som det blir veldig godt å få tirsdagen unna ja, kanskje det roer seg litt så du rekker både å trekke pusten og gjøre ting for bare deg! :klemmer: 

Kjære skal se filmen med 4DX i kveld sammen med en gjeng kollegaer, spent på hva hun synes! Fikk videreformidlet at du likte den! :jepp: 

God fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Tennessee skrev:

Åh, som jeg gleder meg til Osloturen din :nigo::ler: 

Høres ut som det blir veldig godt å få tirsdagen unna ja, kanskje det roer seg litt så du rekker både å trekke pusten og gjøre ting for bare deg! :klemmer: 

Kjære skal se filmen med 4DX i kveld sammen med en gjeng kollegaer, spent på hva hun synes! Fikk videreformidlet at du likte den! :jepp: 

God fredag!

Iiiii, jeg også! SKal bli kjempegøy å se deg igjen. :klem: 

Indeed! Jeg som trodde det verste var over i går...vel, det blir jobbing både i morgen og på mandag for vår del. Men dette skal vi klare.

Jeg er så teit. Første alenekveld på eeevigheter, og så sitter jeg her på jobbpc og jobber og betaler regninger. :roll: Har sett siste Skam-klippet da, men ellers er det lite kos på meg akkurat nå.

Hva er 4DX? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetu for en travel dag! Det gikk mildt sagt i ett på jobb, og jeg kom meg ikke avgårde før nærmere 15:30. Da hadde jeg én time på å kjøre 30 minutt, gjennomføre selve hentingen i barnehagen, kjøre 20 minutt og kjøre 10 minutt. = umulig. Så jeg måtte få søster til å komme og møte oss i barnehagen, slik at M kunne bli med henne hjem direkte. Meningen var jo at jeg skulle levere henne der. Jaja, godt vi er fleksible. :lol: 

Jeg og A rakk akkurat innom butikken for å kjøpe bolle og banan (dagens middag. ...og ukens mamma går til....ikke meg, nei. :roll: ) før vi dro på trampett. Der fikk jeg et pust i bakken på kafeen med boken min.

Etterpå dro vi til søster for å spise kvelds og kose. Lille A begynner å bli så stor nå, og er veldig mye mer MED enn før. Jeg skjønte ikke at det liksom var så mye gøyere for alle andre da A og M begynte å være mer ''med'', for jeg kjente dem jo så godt allikevel. Men nå forstår jeg altså. Gøy å få mer respons på ting man sier. I dag fikk jeg en helt frivillig klem da vi skulle gå. :ler: Hun sier visstnok tante ifølge søster, men hun har aldri sagt det når jeg er i nærheten. Venter i spenning enda! :fnise: Det er mye babbel som kommer ut av henne da, og mye av det er nok språkforvirring. Hun kommer til å bli tospråklig, og da tar ting gjerne litt lenger tid enn det som er vanlig. :Nikke: Uansett, hun er omtrent verdens søteste halvannetåring. :rodmer: 

I postkassen da vi kom hjem var en svær pakke til A med en haug med Polarn-klær jeg kjøpte til henne på finn. Jeg holder nemlig på å kjøpe inn helt ny garderobe til henne - hun vokser jo så fort! :overrasket: Vi har dessuten kjøpt lite klær til henne i hele år (hadde et megaraid på Primark i Spania i fjor sommer :fnise: ), noe som har medført at det nesten er tomt i skapet hennes. Da er det godt med påfyll av klær. Litt greit å kjøpe ''skikkelige'' klær også, nå som hun er såpass stor at hun vet å ta vare på tingene sine. Jeg har blant annet kjøpt intet mindre enn 4 jakker til henne de siste ukene. :hoho: Én vinterjakke til vinteren, én litt finere regnjakke (greit at hun kan gå i noe annet enn oljeregnjakke på skolen, liksom), én sommer/tidlig høstjakke som egentlig skulle spares til skolestart, men jeg har en mistanke om at den kommer til å bli for liten - og det finnes ikke større av den, og én vårjakke fra NameIt kjøpt brukt på finn til en hundrings. Ja, jeg elsker å kjøpe brukt. :ler: Men hun trengte det. Det som var igjen i hennes størrelse etter jeg hadde gått gjennom jakkene til ungene var en egentlig for liten sommerjakke og ''dun''jakka hun har brukt i bokstavelig talt hele år, høst som vinter som vår. M var plutselig sånn 5 jakker rikere. :lol:  Er forøvrig veldig fornøyd med de to Kuling-jakkene altså. Veldig myke og gode i stoffet, samtidig som de har 10000 i vannsøyle. :jepp: 

Forståelig nok ble M litt lei seg da A fikk alt dette i dag. Så da gikk vi igang med å sortere klesskapet til A i kveld, selv om klokken var en halvtime over leggetid. Det medførte én stk veldig fornøyd M (haugen med nygamle klær var svær, dere :fnise: ), og ett stk veldig tomt skap hos A. Godt vi skal ha et nytt raid på Primark i sommer. :ler: 

Nei, nå får jeg somle meg bort i sofaen og nyte denne kvelden, dere. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Hva er 4DX? :klo: 

4DX er kino med spesialeffekter, type at stolene beveger seg, lufttrykk og vannsprut brukes for å forsterke scenene og lukt kan også være en greie. Altså at alle sansene skal involveres. Kjære kan rapportere om at de hadde overdrevet bruken, men at det var kult å ha prøvd. Om hun gjør det igjen er visstnok litt usikkert :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tennessee skrev:

4DX er kino med spesialeffekter, type at stolene beveger seg, lufttrykk og vannsprut brukes for å forsterke scenene og lukt kan også være en greie. Altså at alle sansene skal involveres. Kjære kan rapportere om at de hadde overdrevet bruken, men at det var kult å ha prøvd. Om hun gjør det igjen er visstnok litt usikkert :fnise: 

Haha, tenkte det var noe sånt. Men visste ikke at de hadde hele kinosaler med sånne ting. Har bare opplevd det i fornøyelsesparker før. :fnise: Tror jeg hadde vært litt stressa mtp når neste ansiktsdusj skulle komme, liksom. Rett i popcornet eller baconchipsen? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært så fin, dere. :hjerte: På lørdag dro vi forholdsvis tidlig til mamma. Jeg hadde planer om å trene, men kroppen min var mer sånn :snurt::sinna: , gi meg hvile! :rasende: Så da ble det sånn. Er psykisk og av den grunn fysisk sliten, så det gjorde veldig godt. Vi skulle egentlig bare prøve bunadene til jentene hos mamma, men det ble et heldagsbesøk med middag og hele pakka. Kjempekos. :hjerte:

I går var vi ute HELE dagen. Det var så utrolig fint vær, og mens ungene lekte fikk jeg fikset opp i alle bed og blomsterkrukker. Gravde ut en stygg (og gigantisk) grønn plante i bedet, fikk byttet ut de to staudene som ikke har tålt frosten, samt fylt opp litt med flere stauder. Det ser stusselig ut nå, med mine babystauder, men om noen år blir det bra. :tommelsmil: Fikk også blomster i krukkene, og prøver meg på jordbær i en av dem i år. :nigo:

Så nå har jeg gjort det som trengs å gjøre ute,og vi er klar for 17.mai-feiring. Forhåpentligvis ute på terrassen i fint vær. :sol:

Vi innviet den nye grillen vår i går, og mens mannen badet ungene i går kveld nøt jeg en god time i hengekøya med boken min. Helt fantastisk! 

Fint vær gir meg ufattelig mye energi, så da M hadde sovnet dro jeg ut på sykkeltur. Syklet knappe 12 km, veldig deilig. :hjerte:

I dag skal vi bare nyte finværet. Sitte på terrassen med en god bok, med barnelatter og fuglekvitter i ørene. :rodmer:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.4.2017 den 22.34, ^^Belle^^ skrev:

Haha, tenkte det var noe sånt. Men visste ikke at de hadde hele kinosaler med sånne ting. Har bare opplevd det i fornøyelsesparker før. :fnise: Tror jeg hadde vært litt stressa mtp når neste ansiktsdusj skulle komme, liksom. Rett i popcornet eller baconchipsen? :ler:

Visstnok er verken popcorn eller baconchips å anbefale, og det var ikke lett å spise eller drikke noe annet heller :ler: Kjære kunne rapportere at hun skyndte seg å drikke litt eller spise smågodt når hun skjønte det var en ganske rolig scene, hvis ikke kunne både hun og godis/brus bli kastet veggimellom :skratte:

Hurra for fin helg!! Håper gårsdagen også ble fin! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsj, jeg vil også reise til Oslo og skravle med dere :grine: Jeg.er.så.misunnelig :bond::sjenert: Kan du konstant være på facetime mens du er der værsåsnil?! :pls::hoho: 

Ha en fin dag min skjønne, håper dagene farer fint med deg :hjerte: Hjelper litt med sol mot funk, synes jeg ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Diddles skrev:

Bæsj, jeg vil også reise til Oslo og skravle med dere :grine: Jeg.er.så.misunnelig :bond::sjenert: Kan du konstant være på facetime mens du er der værsåsnil?! :pls::hoho: 

:skratte: Kunne blitt interessant det, med kronisk FaceTime :daane: Neste gang må du bli med!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Diddles skrev:

Bæsj, jeg vil også reise til Oslo og skravle med dere :grine: Jeg.er.så.misunnelig :bond::sjenert: Kan du konstant være på facetime mens du er der værsåsnil?! :pls::hoho: 

Ha en fin dag min skjønne, håper dagene farer fint med deg :hjerte: Hjelper litt med sol mot funk, synes jeg ihvertfall...

:hoho: Det skulle tatt seg ut. Men det hadde vært så gøy. Det får bli vårt neste ''prosjekt''; å reise til Oslo sammen. :hjerte: 

Sol hjelper veldig, veldig godt kjenner jeg. Men allikevel...har noen tanker inni hodet mitt som kverner noe veldig. Klarer ikke å bli klok på dem.

1 time siden, Tennessee skrev:

:skratte: Kunne blitt interessant det, med kronisk FaceTime :daane: Neste gang må du bli med!!

Enig! :jepp: 

 

-----------

01.mai-dagen var veldig, veldig fin. Vi gjorde egentlig ingenting. :ler: Vi koste oss ute, jeg i hengekøyen med en god bok, og ungene på trampolinen. Søster og lille A kom på middagsbesøk, og slik gikk dagen. *poff* så var det kveld.

I går var Den Store Overleveringsdagen. Grøss, jeg hadde skuldrene oppe ved ørene omtrent hele dagen. Vi gikk overtakelsesforretning i 4 timer, før vi hadde diskusjons-/kranglemøte i et par timer etterpå, men jammen godtok de overtakelsen da klokken slo 18. :nordvesta:Vi hadde et internt møte etterpå, og jeg dro ikke fra jobb før klokken 19. Så var det hjem, kaste i seg en veggisburger fra McD (SÅ god :sikle: ), kose med ungene i et kvarter, og så kjøre i klubb. Og det var den dagen. :fnise: Godt jeg ikke har det like travelt hver dag kjenner jeg. 

I dag hadde jeg egentlig planer om å trene, men lurer på om jeg bare skal ha litt kvalitetstid med de hjemme i stedet for. Vi skal nemlig grille, og vi får besøk av mannens bestis m/unger + søster, svoger, lille A og mamma. Godt vi har stor terrasse! :ler: Jeg tenker at jeg bare må nyte det fine været vi har, og så heller ta spinningen når det begynner å regne igjen. Evt. i morgen når den dårlige samvittigheten for gårsdagen har gitt seg. :lol: PMSer uansett noe så sinnsykt, og er trøtt som en padde i tillegg til at jeg har vondt over alt. *unnskyldningerunnskyldninger* :daane: 

Nei, nå må jeg jobbe litt, dere. :vinke:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått overlevering!! :klappe: Det må være veldig deilig! Roer det seg litt på jobben din nå eller er det flere sånne innspurter før sommeren? 

Kvalitetstid hjemme hørtes lurt ut, særlig mens finværet varer! :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Tennessee skrev:

Gratulerer med vel overstått overlevering!! :klappe: Det må være veldig deilig! Roer det seg litt på jobben din nå eller er det flere sånne innspurter før sommeren? 

Kvalitetstid hjemme hørtes lurt ut, særlig mens finværet varer! :sol: 

Takk for det. :nigo: Det roer seg litt, men vi har neste milepæl 15.08.17. Den burde være null problem å få til, men så skjer det jo alltid ett eller annet som ødelegger det selvsagt. :roll: Det har ihvertfall vært historien med den som var. Alt gikk etter planen helt frem til det gjenstod sånn en måned. 

 

----------

Det ble trening i går. :ler: Dvs, jeg fikk både masse kvalitetstid OG trening. :5: Kom hjem tidlig fra jobb, hvor det vanket grillings og solings ute i solveggen. :sol: Ungene hoppet på trampolinen og var generelt happy. De sovnet som noen steiner klokken 19:15, så da var det bare å hive på seg treningsklærne, da. Og jammen var det en god trening! Jeg har slitt litt med å komme over 88% i det siste, men i går stemte alt. Musikken, formen, instruktøren, alt var bare helt elsk. Så jeg touchet 92%! :trene: :nordvesta:

Natten har vært så som så. M sliter så veldig med voksesmerter i beina. Eller, vi tror det er voksesmerter, men vi tar nok en tur til legen i tilfellerottefelle også, siden hun har slitt med det så lenge. Hun ligger altså og vrir seg i smerte når det er på det verste. Og dette er jenta som sjelden klager når hun har vondt! Vi har jo ikke noe annet valg enn å gi henne paracet, for å vente det ut funker ihvertfall ikke. Det har vi prøvd før, og da ender vi opp med en natt med veldig lite søvn for oss alle. Det kommer i bølger dette her, og det har hendt at vi har gitt henne paracet hver natt i 3-4 netter bare på en uke. Ikke bra for kroppen det heller. :riste:  I dag morges hadde hun til og med vondt da hun våknet, noe som aldri har skjedd før. :troest: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere sier at heat og msm fra forever living skal hjelpe på voksesmerter. Og massere beina når de legger seg 😊 jeg har ikke prøvd det her i hus da vi ikke har hatt voksesmerter noen her. Men kanskje en ide og prøve? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.5.2017 den 14.01, CathrineMic skrev:

Har hørt flere sier at heat og msm fra forever living skal hjelpe på voksesmerter. Og massere beina når de legger seg 😊 jeg har ikke prøvd det her i hus da vi ikke har hatt voksesmerter noen her. Men kanskje en ide og prøve? 😊

Begge de har vi prøvd, men ingen funker. :( Hun bare vræler som en stukken gris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, dere. Nå har jeg landet i Oslo, og sitter på bussen til bestis. Musikk på øret, Kindle i fanget, pur lykke i hodet. Har hatt det litt trått inni bobla mi i helgen, så dette trenger jeg. Komme bort fra alt og alle, og bare tenke på meg selv. Pluss bestis og @Tennessee selvsagt. I morgen skal jeg og T spise lunsj. Det skal bli så kos! Ellers er planen å bare traske rundt i Oslo på måfå mens bestis er på jobb. Igjen, musikk på øret og pur lykke i hodet. :hjerte:

Og på onsdag er det spennende kurs som jeg har hatt lyst å gå på siden i fjor sommer. :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor skal jeg begynne? :ler: Neida, det har ikke vært en veldig spennende uke sånn egentlig.

Oslo var bare helt supert. Jeg dro fra bestis i 10-tiden, og til lunsj klokken 12 hadde jeg over 10000 skritt. Jeg trasket rundt i hele Oslo virker det som. :fnise: Gikk litt feil her og der, var innom Operaen for den glimtet jeg i horisonten og måtte selvsagt se den, gikk langs sjøen til Aker Brygge og bare nikoste meg. Været var ok- frem til lunsj ihvertfall. Grei temperatur og oppholdsvær. Da er vestlendingen i meg egentlig fornøyd. 

Jeg og Tennessee spiste lunsj til den store gullmedaljen. Etterpå var det ikke bare hun som så 14 uker gravid ut. :hoho: Vi fikk :skravle: masse, og trasket ned til Oslo S etterpå, svinset litt rundt på Oslo City før hun måtte dra hjem og sove. :gravid: Jeg fortsatte shoppingen, og fant masse gøy på H&M. Rart det der at det er så mye mer utvalg i en 3-etasjers butikk enn den bittelille hjemme. :lol: 

Vel hjemme i leiligheten til bestis fikk jeg såvidt tid til å hoppe i joggisen før hun og lille T kom hjem. Da var det middagslaging og leking med T. Hun er bare 2 uker eldre enn lille A, men har kommet veldig mye lenger med snakkingen (forståelig nok siden lille A er tospråklig). Hun pratet og bablet non stop fra de kom hjem til hun la seg. :ler: Jeg og bestis nøt egentlig bare den rolige tiden, og så på tv og skravlet litt innimellom. Det er så deilig å ha en sånn type kvalitetstid, for altfor ofte blir det mye styr (kafé, middag, happenings) når vi skal treffes siden vi gjør det såpass sjelden.

Kurset var lærerikt og interessant. Det er den delen av jobben min som jeg liker aller best, og det temaet jeg har snust litt på å studere enkeltfag innen. Kunne hatt kurs i en hel uke. ;) 

Og dere, meg-tiden har gjort underverker for kropp og sjel. Jeg er mer fornøyd, mannen er mer fornøyd (han skulle helst sett at jeg hadde vært borte lengre :hoho: ) og hverdagen ser litt lysere ut. Jeg sa det samme i desember også, men vi MÅ bare bli flinkere til å kommunisere dette ønsket om å være alene. Vi hadde en god samtale på telefonen på tirsdags morgen, så nå håper jeg bare at vi klarer å holde det sånn. :jepp: 

I går var mannen og A på skolebesøk. Tenk at vi snart har skolejente! :daane: For å gjøre en lang historie kort: jeg er glad for at vi har bytta barnehage nå. :dry: Vi har jo bare gått og venta på dette skolebesøket, og har egentlig vært ganske utålmodige etter å få informasjon. Sent i forrige uke lurte søster på om A hadde vært på skolebesøk, for en gutt i hennes barnehage hadde vært på den skolen. Da etterspurte mannen dette i barnehagen vår, og fikk til svar at neida, de har bare avtale med én skole i byen, så det er den eneste de besøker (bare med de barna som skal gå på den skolen). Da klikka det for søster, for hun VET hvordan dette funker, og det har null og niks med avtaler å gjøre. Man gir bare beskjed til skolene hvilke barn man har, og så får man komme på besøk. På onsdag trampet mannen inn på bestyrerens kontor og regelrett hudfletta henne. Han var sikker på at hele barnehagen hørte ham, for han var så forbanna. Hun satt i stolen og løy til ham om denne avtalen, og det gjorde jo ikke akkurat ting bedre. Enden på visa ble altså at han i siste liten fikk en sms med de to neste tilgjengelige besøksdagene. Så da ble det besøk i går. Tror det var veldig stas! :jepp: Men ja, måten dette ble håndtert på er bare så utrolig feil! :riste: 

I dag er det fredag, og bror kommer hjem på besøk. :strix: I ettermiddag kommer han for å si hei til ungene, og i morgen kveld skal vi på kino. På søndag er det konfirmasjon på planen, og ellers skal helgen brukes til masse kos. Skal få prøvd å legge inn en treningsøkt både i kveld og i morgen formiddag. Mannen er MIA på grunn av eksamen, så jeg har massssse alenetid etter at ungene har lagt seg. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, HVOR blir ukene av? :klo: Føler bare tiden går fortere og fortere jeg altså. :daane: 

Siden sist: massssse kvalitetstid med bror. Det var veldig, veldig godt! Vi er så utrolig close, bror, søster og jeg, og det gjør nesten fysisk vondt å ikke ha muligheten til å se ham hver dag. Men nå er det bare en liten måned igjen, så kommer han hjem for sommeren. Det skal bli digg. :nigo: 

Sånn ellers har uken min vært fin. Travelt og sånn, men det er jo aldri noe nytt. :ler: Har vært mensentrøtt da, så jeg har vært så lite produktiv som overhodet mulig. :veslejenta: Mest sånn <--- etter at ungene har lagt seg. Lest bok (holder på med nr. 45 og 46 i år akkurat nuh :5: ), kost meg i eget selskap. Jeg må innrømme at jeg liker eksamensperioden til mannen altså. :fnise: Da får jeg nesten så mye egentid som jeg trenger, og jeg rekker å savne ham. Han sitter bare ute i garasjen, på kontoret sitt, men allikevel er han liksom ute av huset. Det eneste som er litt kjipt er at jeg ikke kan trene når jeg vil. Men det må være greit i en liten periode tenker jeg. Han sitter jo hele døgnet omtrent, og har kun fri når han sover og når han legger én av ungene. 8.juni er han ferdig og da kan jeg trene akkurat når jeg vil. :strix: Gleder meg til step/styrke-timene mine igjen. :trene: 

Gårsdagen var veldig, veldig fin. Vi startet dagen med å ta bussen til byen for å se barnetoget. Så var det hjem for den tradisjonsrike 17.mai-tapasen. Vi har pleid å samles hjemme hos oss, med spleisetapas, og de som vil komme kan komme. I år var det mamma, søster m/familie, stesøster, bestefar, svigermor og bestekompisen vår. Kjempekos. :hjerte: Etter mat og sosialt samvær bar det ned til byen igjen. Vi kjørte, mens mamma og bestefar tok med seg alle tre ungene på bussen igjen. Bare fordi de hadde lyst. :ler: I byen så vi folketoget og russetoget (som i år var sammen med folketoget for første gang - det er det som er det aller gøyeste med 17.mai ifølge A), etterfulgt av middag på kinarestaurant. Dagen ble avslutta med bok på sengekanten og natta sånn ca. kl 22. :fnise: 

I dag er det jobb igjen. Har hatt en litt kjip jobbdag, og vurderer om jeg skal pitle meg på trening eller ei. Mannen bare ''du må bare gå på trening, altså'' da jeg ringte hjem og advarte ham om at jeg kanskje var litt sur pga. jobb. :hoho:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, liker at mannen tenker det kan være lurt å sende deg på trening så du får ut litt jobbgruff og heller kommer hjem full av treningsendorfiner enn sur :fnise: Jeg kunne lett gjort det samme med kjære, hun blir gretten hvis hun ikke har trent "nok", så da er det lett å sende henne avgårde så hun kommer tilbake sånn her :nigo: istedenfor :sinna: 

Håper denne uka byr på litt sommer hos dere også, og at du får tatt litt fri i forbindelse med morgendagen (kanskje til og med fredag...??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...