Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Så godt å høre at du finner igjen til deg selv igjen! Det er kjipt med sånne perioder med tvil, uansett hva man tviler på, og det tar så mye krefter og energi! :klemmer:

Gratulerer så mye på etterskudd til M! Vi så masse Lego Batman stæsj i London, vi var jo innom Lego Store der, og der var utvalget massivt. Kjære kjøpte med seg en eske også, og vi har fått med oss endel minifigurer (de hadde en fyr der som var helt ekstrem til å kjenne på pakkene og vite hvilke minifigurer som gjemte seg der inne, han hadde rett på 3 av 3 vi kjøpte!! Og det var ikke lenge siden de hadde kommet i butikk, jeg måtte spørre om de fikk egen opplæring i det der. De gjorde ikke det, så han var selvlært! :daane: ) Vi brukte årevis på å se Lego Movie da den kom, men vi likte den, så vi gleder oss sammen med M til Lego Batman Movie kommer også :nigo:

Håper dere får en fin helg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå, dere. Nå har grublingen min stoppet for en stund. Jeg og mannen var på date i forrige uke og fikk snakket ut om det meste. Utrolig deilig! Og det skulle vise seg at det bare var å gjøre nettopp det, snakke det ut. Hvem skulle trodd? :fnise: Ikke for det altså, jeg grubler fremdeles om mye greier som stikker ganske dypt, men det enkle og kanskje viktigste er at vi har funnet tilbake til der vi var, rundt sommeren kanskje. Er det så lenge siden? At vi føltes som "oss"? Tiden går jammen meg fort altså! :daane:

Vi har begge tatt til oss saker og ting, og er mer åpne med hverandre. Jeg hadde aldri trodd at vi var det paret som kunne havne i anti-kommunikasjonsfella, men santen meg gjorde vi det. Jo lenger ned du kommer, jo mindre lyst har du til å løse ting.

Ellers går dagene som de pleier. Helgen var superduperfin. I går fikk vi tatt en ryddesjau i hele huset, og ommøblerte på rommene til ungene. Nå har de fått SÅ mye større plass! A skal jo få seg skrivebord til bursdagen sin, så det trengtes. M fikk stor seng til jul, og i går fikk vi altså hengt opp nattlampen også. Kanskje hun nå endelig kan sovne alene snart? (Hilsen mamma som begynner å bli lei av å sitte der inne, selv om det bare tar 5-15 minutt før hun sovner. Egentlig luksusproblem!)

...Og apropos luksusproblem...Vi har fått oss vaskeengel igjen. :sjenert: Det er jo egentlig helt hull i hodet å få det når vi bare har én inntekt, men vi har såpass mye igjen til overs når måneden er over at vi gladelig betaler det. Fritiden vår (både med ungene og sammen etter leggetid) er verdt hver en krone, spesielt når vi har mer enn råd til det. Når sommeren kommer går vi ned 1500 kr fra bhg til SFO også, så da har vi de pengene lett. *prøver å rettferdiggjøre noe vi egentlig er flaue over å gjøre* :hoho:

Uken min er fylt opp med #tingågjøreførmannenreiser greier. Han skal nemlig til Alpene i en uke nå på fredag, og jeg gleder meg. Ikke lenger i skjul, men helt åpenlyst. ;) Skal bli godt å få en hel aleneuke bare jeg og ungene. Og så gleder jeg meg til å savne ham, og til å glede meg til han kommer tilbake igjen. :strix:

Men ja, uken min. I dag er det trening, i morgen er det frisør (squeeeel!), onsdag er det trening, torsdag er det mannens trening (=alenekveld) og fredag er det trening før han reiser. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SFO billigere enn barnehage? Her tror jeg faktisk vi betaler mer for SFO, og da har vi barnehage med egen kokk, mens maten på SFO stort sett er en vits.

Jeg har selv nylig begynt å komme i gang med ordentlig trening igjen etter MYE sykdom og tull. Jeg har slitt med tennisalbue (dvs senebetennelse i albuen) siden lenge før jul, og blir ikke egentlig 100%, så jeg har kuttet ned på styrketreningen, men den siste uka har jeg i det minste prøvd meg litt igjen, så får jeg se hvordan kroppen responderer. Så kom omgangssyken, og slo meg ut såpass at jeg først nå, etter over en uke, klarer å spise normal mat uten å få vondt i magen. Så da håper jeg at jeg snart klarer å løpe/gå på ski/spinne uten å besvime pga. dårlig matinntak.

 

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at dere har fått snakket sammen, og at det ikke var "verre" ting som skulle til! Misforstå meg rett, det kan være vanskelig nok det, og særlig når man har kjørt seg fast i mønstre inni eget hode, og har begynt å ta egne sannheter for gitt. Det har ihvertfall jeg vært skyldig av opptil flere ganger. Og jeg tror alle forhold kan gå i den fella der, noen litt oftere enn andre. Håper dere får beholde oss-følelsen leeeenge nå! :jepp:

Det er bra å kunne glede seg til å være alene også, og enda bedre å kunne glede seg til noen kommer hjem igjen. Jeg har også den følelsen innimellom, når jeg bestemmer meg for mine alene-helger, ikke helt uten dårlig samvittighet. Men det er så sunt, selv om vi ikke er enige om det behovet, så har jeg blitt flinkere til å bestemme sånt selv! Håper uka blir bra fram til aleneuke også, frisørbesøket var ihvertfall vellykket :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Honesty skrev:

SFO billigere enn barnehage? Her tror jeg faktisk vi betaler mer for SFO, og da har vi barnehage med egen kokk, mens maten på SFO stort sett er en vits.

Jeg har selv nylig begynt å komme i gang med ordentlig trening igjen etter MYE sykdom og tull. Jeg har slitt med tennisalbue (dvs senebetennelse i albuen) siden lenge før jul, og blir ikke egentlig 100%, så jeg har kuttet ned på styrketreningen, men den siste uka har jeg i det minste prøvd meg litt igjen, så får jeg se hvordan kroppen responderer. Så kom omgangssyken, og slo meg ut såpass at jeg først nå, etter over en uke, klarer å spise normal mat uten å få vondt i magen. Så da håper jeg at jeg snart klarer å løpe/gå på ski/spinne uten å besvime pga. dårlig matinntak.

 

Jepp. Vi får det til, om vi får til kun ettermiddagsSFO til klokken 15. :jepp: Men det betinger at hun klarer å gå hjem alene, og være alene hjemme i 15-30 minutter før vi kommer hjem. + at hun på et vis klarer seg om morgenen. Vi får se hvordan vi gjør det!

Arg, sykdom og vondter er noe herk. Og så kommer det selvsagt aldri alene. Håper du blir frisk som en fisk etterhvert. :klem: 

 

15 timer siden, Tennessee skrev:

Så godt å høre at dere har fått snakket sammen, og at det ikke var "verre" ting som skulle til! Misforstå meg rett, det kan være vanskelig nok det, og særlig når man har kjørt seg fast i mønstre inni eget hode, og har begynt å ta egne sannheter for gitt. Det har ihvertfall jeg vært skyldig av opptil flere ganger. Og jeg tror alle forhold kan gå i den fella der, noen litt oftere enn andre. Håper dere får beholde oss-følelsen leeeenge nå! :jepp:

Det er bra å kunne glede seg til å være alene også, og enda bedre å kunne glede seg til noen kommer hjem igjen. Jeg har også den følelsen innimellom, når jeg bestemmer meg for mine alene-helger, ikke helt uten dårlig samvittighet. Men det er så sunt, selv om vi ikke er enige om det behovet, så har jeg blitt flinkere til å bestemme sånt selv! Håper uka blir bra fram til aleneuke også, frisørbesøket var ihvertfall vellykket :nigo:

SÅ enig med deg. Utrolig godt å snakke sammen, føler meg egentlig 50 kg lettere til sinns nå for tiden. Og det at han skal reise bort også...vi gleder oss nok begge to. ;) Både til å ha meg-tid, og til å se hverandre igjen. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken min har vært så fin så langt! På tirsdag var jeg som sagt hos frisøren, og klippet meg kort. Ikke kort-kort, men kortere enn skulderlangt. Så kort hår har jeg ikke hatt siden jeg var sånn...4 år. :ler: Men jeg liker det. Enkelt å holde, og så synes jeg egentlig mitt lange fjes passer det bedre enn langt hår. :jepp: Nå gjenstår bare å teste sveisen på trening, for noen dult oppå hodet slik jeg liker å ha det, det er uaktuelt nå ihvertfall.

I går skulle jeg egentlig på trening, men jeg utsatte det til i dag siden søster ringte og spurte om hun og mamma kunne komme på strikkekveld. Det er noe vi gjør minst en gang i måneden, hvor vi steller i stand digg + tv + strikking + skravling og bare nikoser oss. Jeg var ikke vond å be, for jeg hadde i utgangspunktet ikke himla lyst til å gå på trening. ;) Men i dag skal jeg. Blir nok spinn intervall + slynge eller yoga. :trene: 

Ellers går dagene noe helt sinnsykt fort. Jeg har det superdupermegatravelt på jobb, og det ser ikke ut til å bli bedre heller! Milde moses, jeg føler ikke jeg får til noenting. Men samtidig føler jeg at jeg gjør en god jobb, så da må jeg gjøre noe rett ihvertfall. :nigo: 

Nei, nå skal jeg hjem, dere. :sol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: 

Note to self: alt er mye enklere når man er to voksne på to barn. :ler: Altså, jeg VET jo det da, men det er litt vanskelig å huske på når man er så himla lei av motparten fordi man er oppi hverandre hele jævla tiden. ;) 

Aleneuken har vært veldig fin allikevel. I helgen var vi på kino (Lego Batman :hjerte: ), på middagsbesøk hos søster, og på morsdagen var vi hos mamma og spiste kake. Jeg ble overrasket med blomster på døren fra gode mannen min, i tillegg til denne fine her, som jeg bestilte selv (og sikkert kommer til å betale selv siden jeg er sugar mama for tiden :hoho: ), men det er ihvertfall både morsdags- og bursdagspresang til meg fra ham. :rodmer: Er forresten dritfornøyd, så den anbefales for dere som vil ha smartklokke + aktivitetsmåler + pulsklokke i ett. :jepp: 

Ellers har jeg gjort veldig lite de siste dagene altså. Slapper av, leker med jentene og er rett og slett omgitt av hverdagsmagi. På tirsdag dro A bort til bestisen sin, og M dro bort til nabogutten (tenk at hun er blitt så stor at hun kan gå bort helt alene! :daane: ), og jeg bare... :filer: ''Hva finner jeg på nå da?'' Så da trente jeg rett og slett en time på stuegulvet. :fnise: 

I går var jeg hjemme fra jobb. Egentlig bare fordi, men allikevel en velfortjent egenmeldingsdag. Når jeg ser veggen i det fjerne begynne å nærme seg faretruende raskt, må jeg bare ta meg en sånn dag. Har omtrent 3 egenmeldingsdager i året, så jeg har ikke dårlig samvittighet foråsidetsånn. Jeg leste bok, strikket på nytt strikketøy (kjole til M), og sov i sånn 4 timer. Sårt tiltrengte timer med søvn, etter månedsvis med et helt sinnsykt jag på jobb, og to netter med minimalt med søvn på grunn av M. Jeg hentet jentene tidlig i barnehagen, vi leke med plastalina og hadde kinokveld med Kung Fu Panda 3, chips og eple med kanel. :briller2: På kvelden trente jeg nok en time på stuegulvet, før jeg inntok sengen med strikketøy og bok. 

I dag skal vi innom lekebutikken etter barnehagen for å bytte en film og kjøpe mer plastalina (seriøst, etter at jeg tok en god opprydning og organisering i hobbystashet til jentene har de utelukkende drevet med hobby'ing siden :ler: ), og da har dagen gått regner jeg med. Jeg skal ikke gjøre noenting i kveld, for skulderen min er så vondt nå at jeg såvidt klarer å sitte her ved kontorpulten min. Jeg skulle egentlig ha vært hos naprapaten i dag. Går dit hver tredje måned, og de siste par ukene før det er tid for ny time igjen er relativt vonde. :lol: Men ja, derfor ingen trening i dag, fordi hjemmetrening stort sett alltid innebærer planker og denslags som skulderen min ikke tåler akkurat nå. 

I morgen er det bånn gass med trampett. Det begynner 16:30, noe som er forferdelig tidlig for en ettermiddagsaktivitet synes jeg, men samtidig er det så deilig å ta helg klokken 17:30 i stedet for 18:30. ;) På lørdag blir det nok trening på treningssenteret, om jentene vil være med. De elsker å leke på barnepassen der, så det regner jeg med. Mannen kommer hjem før jentene legger seg, og svosj så er den helgen over også. Søndagen teller nesten ikke, for halve dagen er hjernen min på jobb. Prøver å slå av så godt jeg kan, men det er jammen ikke enkelt! :sjenert: 

På tirsdag, dere...på tirsdag skal A skrives inn på skolen! Hyyyyl! :daane: Når ble egentlig jenta vår så stor? Hæ? Hvor har tiden gått? Hun skal først til sykepleier, og så skal vi snakke med en i administrasjonen og skrive henne inn. Regner med at det blir litt mer samling og ''innskriving'' slik vi gjorde det i gamle dager senere utpå våren kanskje? Håper jo uansett det da, at de samler klassene slik at ungene får et inntrykk av hvem de kommer til å gå på skole med. Vi snakker også om hvordan vi skal gjøre det mtp. SFO og skolevei og sånn. Vurderer å kjøpe en sånn klokke til henne, med GPS, og som vi kan ringe til. Tror nok vi må det, om vi skal la henne gå alene både til- og fra skolen. Ikke for hennes del, men for vår sjelefreds del. :fnise: Nei, vi får se om vi får kabalen til å gå opp, men jeg heller mot den billigste SFOen altså. Det er tross alt snakk om 1500 kr i forhold til 2700 kr!

Vi har også søkt M inn i ny barnehage. Den vi har søkt på, er uten å overdrive omtrent den eneste barnehagen i hele byen som har venteliste, så vi har ikke så enorme forhåpninger. Men vi har ihvertfall fått lagt inn aksjer der det går an å legge inn aksjer. Nærmeste nabo er med i styret, og han har nevnt M sitt navn, i tillegg til at jeg helt spontant fikk en mld fra en i barselgruppen/klubben som nevne M sitt navn også. Hun har sin jente der, og hun er visst eneste jente i avdelingen på samme alder. Kryss fingre og tær for oss! :nigo: Hverdagen vil bli veldig mye enklere om det går i orden ihvertfall, siden barnehagen ligger rett ved siden av skolen til A, og ikke 5 minutters kjøretur i andre retningen slik den gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for fine dager og fin morsdags/bursdagspresang!! :nigo: og så er det jo veldig greit å bli minnet på og savne den andre parten også, særlig etter den perioden du har hatt! :jepp: 

Så spennende med skoleinnskriving! Er hun gira selv? Og er det vanlig å snakke med sykepleier i den forbindelse? Kan ikke huske vi gjorde det da jeg begynte på skolen, men det er jo mye som har forandret seg på snart 30 år (ikke sundet høyt engang, hjelpes!!) Håper dere får plass til M i ny barnehage selv om det er venteliste der! Alt som kan forenkle morgener og ettermiddager er bra ting!! 

Ha en strålende helg! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2017 den 10.57, Tennessee skrev:

Hurra for fine dager og fin morsdags/bursdagspresang!! :nigo: og så er det jo veldig greit å bli minnet på og savne den andre parten også, særlig etter den perioden du har hatt! :jepp: 

Så spennende med skoleinnskriving! Er hun gira selv? Og er det vanlig å snakke med sykepleier i den forbindelse? Kan ikke huske vi gjorde det da jeg begynte på skolen, men det er jo mye som har forandret seg på snart 30 år (ikke sundet høyt engang, hjelpes!!) Håper dere får plass til M i ny barnehage selv om det er venteliste der! Alt som kan forenkle morgener og ettermiddager er bra ting!! 

Ha en strålende helg! :sol:

Om hun var gira? :daane: Hun var omtrent sånn :bond: da jeg kom hjem fra jobb, steinklar til å sykle til skolen. :hjerte: Jeg vet ikke om det er vanlig, jeg? :vetikke: 

Stor :klem: tilbake. Kommer oppdatering i nytt innlegg. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke siden sist, og for en uke det har vært! :hjerte:  Det blir i stikkords- og smileyform tror jeg, for jeg har ikke så mye tid akkurat nå. :ler: 

Lørdag:

- trening :trene: Ungene storkoste seg på barnepassen mens jeg fikk svetta ut både det ene og det andre. Det var arrangert maraton på treningssenteret (3 timer etter hverandre), men jeg holdt meg til én. Syntes det var litt drøyt å plassere ungene på barnepassen i over 3 timer, liksom. :sjenert: Men det var fullt trøkk og skikkelig gøy trening!

- kjøpesenter, hvor jeg avverget én stk nedsmeltning fra A, og hvor M viste hvor god hun er med storesøsteren sin. A fikk nemlig nye sko, fordi det var noe hun trengte. M fikk velge seg én liten ting fra H&M, siden A fikk både nye sko og nytt kostyme, mens hun ikke fikk noe. Da klikket det jo selvsagt for A, fordi hun også skulle ha en liten ting (det var snakk om noen klemmer med My Little Pony på :roll: ). Jeg nektet, og da var selvsagt sirkuset i gang. Etter en liten stund tilbød M å gi klemmene sine til A, noe jeg selvsagt sa var helt uaktuelt. Det gikk over til slutt altså, men arg. Det er slitsomt mens det står på!

- søsterbesøk og påfølgende middag. Koselig. :hjerte: 

- Mannen rakk akkurat å komme hjem før ungene la seg. Fin gjensynsglede, godt å ha ham hjemme igjen. :jepp: 

Søndag:

- mann og barn ble ''kastet'' på dør for å treffe kompis med unger, som hadde invitert mannen på barnehagelekebesøk. Han er så treig på sånne ting, så han trenger litt oppmuntring. Jeg fikk to deilige timer med strikking i en stille stue, han fikk møte kompis og drikke kaffe, ungene fikk leke. Win-win-win spør du meg. :nigo: 

Mandag:

- sykebesøk til bestefar. Han har vært innlagt med lungebetennelse, og på mandag var han sluppet ut av isolat. Bestefar, aka verdens sprekeste 82-åring (seriøst, han går fjelltur hver dag, og går på dans 3-4 ganger i uken! :overrasket: ), var overlykkelig over å få besøk, selv fra mine to viltre unger. De fikk være med på at han fikk IV-antibiotika, og løp ellers rundt som noen villbasser i verdens lengste korridor. :ler: 

Tirsdag:

- skrive A inn på skolen. :daane: Som sagt, jenta svevde omtrent da jeg kom hjem fra jobb. Hun var SÅ klar, og satt parat på sykkelen sin. :fnise: Vi besøkte først helsesøster, som sjekket vekt, lengde og hørsel, før hun snakket litt om mat, legging og nettbruk. Vi har ikke nettbrett, og har unger som heller leker enn ser på tv, og jeg innser jo at vi er heldige som har det sånn. Vi trenger liksom ikke noen regler for tv-titting, siden vi aldri har noe problem med at de sitter hele dagen. MEN, jeg ser jo også at de er himla interessert i søsters nettbrett, og blir som to masete, nettbrettavhengige unger hver gang vi er på besøk der. Så jeg tror egentlig bare vi har gjort det enkelt for oss selv å ikke ha sånt i hus. Når det gjelder vekt og lengde, så ligger hun helt på kurven sin. Rart å høre sånt igjen, for det er noen år siden sånt var ''viktig''. :ler: Hørselen derimot, den må vi sjekke igjen. Vi har hatt en liten mistanke om at hun kanskje kan slite med hørselen, for hun leker så SINNSYKT høyt. Det er av typen så høyt at vi har fått kommentarer fra det både fra familie, barnehagen og foreldre til venner av henne. Hun sleit med mellomtonene på det venstre øret, så vi skal tilbake om to uker for å sjekke.

Etter besøket hos helsesøsteren, fikk vi hilse på gamlerektoren å skolen. Hun skrev navnet sitt inn i en bok, tok bilde med navnet sitt foran seg, og vi fikk vite at det er 62 unger i kullet hennes. De blir fordelt på 3 klasser, hvorav den ene skal ha 18 unger, mens de to andre skal ha 22 unger. Det er litt av en endring i forhold til der jeg vokste opp. Vi var 13 i klassen, vi. :fnise: 

- trening :trene: Har fått inn en skikkelig god rutine nå, og trener jevnt over 3 ganger i uken. Synes formen er på topp, og timer som jeg tidligere syntes var tøff-isj-e (lørdagstimene blant annet), er nå en lek. :5: 

Onsdag:

- besøk til farfaren min. Vi fikk vite på tirsdags kveld at han ikke er i bra form. Han er gammel (vi skal feire 90-årsdagen hans neste helg!), og hjertet hans er rett og slett utslitt. Vi har fått beskjed om å forberede oss, og det er visst noe som kan skje ganske når som helst. Til tross for det, er han jo ikke syk-syk. Da vi var på besøk i går, satt han i stolen sin og var kvikk og fin. Han hadde ungene på fanget og var smilende og glad, så hjernen min klarer ikke helt å koble det med at han er så dårlig. :sukk: Håper virkelig ikke det går så fort at han ikke rekker å feire 90-årsdagen sin.

 

Nå er det torsdag igjen, og jeg har en helt fantastisk awesome helg å se frem til. I dag blir det feiring av søster som fyller år i morgen. I morgen tar mannen med seg ungene og reiser på fjellet hele helgen. :overrasket: Noe som betyr at...jeg blir alene. Hele helgen. :nordvesta:Planer for helgen: fredag er det jentefest for å feire søster. På lørdag har vi planlagt å ta en stripe i sentrum, med lunsj og hele pakka. På kvelden skal jeg og søster (for mannen hennes er også med på fjellet! Ikke lille A, da, men hun er så enkel at hun ikke er noe stress å ha med å gjøre) lage pulled pork-burgere, gro nedi sofaen og se sånn fire feel good-filmer. :hjerte: På søndag har jeg hele dagen helt for meg selv. Jeg skal jogge meg en tur om været er greit, og ellers bare nikose meg mutters alene før gjengen kommer hjem igjen. Wiii, gleder meg til helg! :skya: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fine fine uka di :strix: Det er en fryd å lese om sånn rosenrød hverdagsmagi som du beskriver her, tilogmed nedsmeltingen til A hørtes litt idyllisk ut lizzm :hoho: Masse deilig alenetid, masse deilig trening og masse deilig familietid - det er helt perfekt!! Gleder meg til mine uker også ser sånn ut, noe jeg frykter er en-og-en-halv-evighet til :daane::skratte: 

Hyl ut om A har lyst å leke med Liten en dag i vinterferien, hun savner A :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Diddles skrev:

Fine fine fine uka di :strix: Det er en fryd å lese om sånn rosenrød hverdagsmagi som du beskriver her, tilogmed nedsmeltingen til A hørtes litt idyllisk ut lizzm :hoho: Masse deilig alenetid, masse deilig trening og masse deilig familietid - det er helt perfekt!! Gleder meg til mine uker også ser sånn ut, noe jeg frykter er en-og-en-halv-evighet til :daane::skratte: 

Hyl ut om A har lyst å leke med Liten en dag i vinterferien, hun savner A :hjerte: 

Haha, kan tenke meg mine dager høres herlige ut midt oppi det dere holder på med nå. :klem: Men ja, det er utrolig deilig med såpass store unger altså, at man endelig får litt jeg-tid igjen. Det kommer til deg også skal du se. :nigo: 

Vi har ikke vinterferie dessverre. Men en ettermiddag eller til helgen kan vi leke masse! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...Når man øver seg på å slippe ut ungene for å leke helt alene, og sender mannen for å sjekke på dem etter 10 minutter. :hoho: Jaja, de hadde det så fint der ute - tror det er verst for foreldrene! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Så sitter jeg her da, på jobb. :daane: Overtidsarbeid og behov for en av oss i ledelsen til å ''passe på''. Jeg slapp å være her forrige helg, så da var det min tur denne helgen. Egentlig helt greit, for jeg hadde måttet jobbe uansett - klarte å surre til økonomirapporteringsprogrammet i går ettermiddag, og måtte starte helt fra scratch. Halvannen dags arbeid rett ut vinduet. :bond: En gigantisk :kaffekopp: står foran meg, så da er det bare å begynne på dagen.

Uken har vært veldig fin. Forrige helg var jo helt awesome. Fredagen ble ''nedgradert'' til spillekveld, noe jeg og søster egentlig var veldig glad for da vi våknet på lørdags morgen. :fnise: Lørdagen gikk med til shopping i sentrum, med påfølgende take away-lunsj inn til mamma for å se ski og strikke. I kveldingen dro vi til søster for å lage mat (pulled pork-burger med masssse cheddar :sikle: ) og se film. Vi så The Perks of Being a Wallflower (en av mine all-time favoritter) og Pitch Perfect. Jeg dro ikke hjem før klokken 2 på natten, og måtte selvsagt begynne å se Pitch Perfect 2. Sovna ikke før 3:30. :ler: Søndagen gjorde jeg på null og niks. Jeg rydda hele huset da, men ellers var det filmer og strikketøy det gikk i. Mann og unger kom hjem i 6-tiden, og det var tilbake til hverdagen igjen. Veldig godt å se dem igjen selvsagt. :hjerte: 

Denne uken har vært fylt av litt trening, mye skuldervondt (fordi trening - jeg fikk skryt fordi jeg jobba så hardt. Veeel, det merka skulderen godt, ja :lol: , men også fordi økonomirapportering på jobb = musearm :hoho: ), familiekos og litt mer familiekos. I går hadde mamma bursdag, så da var det middag og kake der. I dag er jeg som sagt på jobb, og etterpå skal vi spise middag hos svigermor. Mannen skal ut i kveld (jeg tvang ham omtrent til å melde seg på noe han hadde ekstremt lyst til å gjøre, men som han ikke gjorde fordi han innimellom er så tafatt. Heldigvis er han heldig og har en kone som unner ham sånne ting :fnise: ), og jeg får besøk av bror som er hjemme for helgen. :bolledeig:I morgen er det nemlig 90-årsfeiring for farfaren min, og bror er hjemme for anledningen. I morgen kveld skal vi se Logan på kino. :nordvesta:Aaaah, det ER så deilig å ha kinobuddyen min hjemme for en stakket stund. :nigo: 

Nei, dere. nå må jeg få gjort noe her. :hallo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og knuseklemmer litt på deg fine!! :klemmer: Gleder meg til tirsdag og alvorlig mye :skravle: 

Gooood helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

:vinke: dagbok. Helle melle, tiden går så fort! :daane: Tenk at det har gått to hele helger siden sist. :ler: 

I stikkordform, fordi jeg ikke gidder å forfatte en hel avhandling:

Søndag: Logan var helt awesomely awesome. ELSKET den! :hjerte: Anbefales, også for de som ellers ikke liker typiske superheltfilmer.

Uken: ingen date med Diddles på grunn av sykdom. :trist: Vi får prøve igjen en annen dag. :jepp: Denne uken @Diddles? Ellers vanlig hverdagsmagi. Torsdag hadde ungene planleggingsdag i barnehagen, og jeg nikoste meg hjemme med dem. Nå som de er så store er det virkelig stort sett null stress med sånne dager. Deilig!

Helgen: A hadde overnattingsbesøk av bestisen sin for aller første gang fra lørdag til søndag. Åh,de hadde det så gøy! Hun kom klokken 16, og dro ikke før klokken 15 i går. På den tiden gjorde de omtrent ikke noe annet enn å leke med Barbie eller plastalina. Ingen krangling, ingen sure miner, bare fredfylt lek. Og siden M var hos søster på overnatting for anledningen, fikk jeg veldig mye tid til meg selv (mannen leser til eksamen og er M.I.A.). Jeg hørte på 2 lydbøker, og fikk nesten strikket ferdig bolen til cardiganen min. Bare armene igjen nå. :5: Det ble litt lite søvn på jentene den natten, da. De sovnet en gang mellom 22 og 22:30, og stod opp 6:30. A hadde kun ett utbrudd på grunn av trøtthet, og det var da M kom hjem. Det er himla vanskelig å dele bestisen med M altså - særlig siden M er verdens mest sosiale vesen og klikker med absolutt alle. Hun er så redd for at M skal ''ta fra'' henne bestisen. M er jo bare seg selv, og der ligger problemet. Jeg kjenner meg så veldig godt igjen, for jeg og søster hadde det på akkurat samme måte. Jeg var inneslutta og sjenert, og hadde vanskelig med å få venner, mens søster fikk 4 venner bare hun kom inn i et rom. Slik er det for M også. Hun fikk altså en 2 år eldre venn etter bokstavelig talt én gang på trampett. De henger sammen som erteris på treningen, mens jeg ser A strever med forholdet til de to hun går i barnehage med som skal begynne på en annen skole enn henne. De er ofte med hverandre på fritiden også, siden de bor så nære hverandre, og A føler seg ofte utenfor. Akk, hjertet mitt blør. Håper virkelig hun finner seg flere gode venninner når hun begynner på skolen! Bestisen har allerede 2-3 som hun går i barnehage med som også skal begynne på skolen, og jeg er nervøs for A sine vegne. Hun er så vàr og forsiktig overfor nye folk, og klikker ikke med hvem som helst. Vi satser på at det går greit - hun er jo stort sett alltid en smilende og snill jente med mye omtanke for andre. :rodmer: 

Apropos ''stort sett''...vi er for tiden litt rådville når det gjelder A. Hun har disse utbruddene sine som virkelig er helt ille. I helgen var det av noe så enkelt som at jeg hadde pakket feil tannkost med til M, slik at M hadde A sin tannkost med seg på tur. Da måtte A bruke sin gamle tannkost, og det var jo selvsagt totalt krise. Hun klikket så ille at bestisen ble redd! Mannen tok bestisen med seg ned, mens jeg var med A. Når hun først får et utbrudd, så hjelper lite - hun må bare få roet seg. Og når hun først er ferdig (det tar som oftest ikke lang tid før hun roer seg), blir hun så lei seg. Hun er så stor nå, at hun skjønner at hun ødelegger for seg selv, og støter bort vennene sine. Men det er som om hun ikke klarer å styre seg. *hulk* ''Tenk om A*** (bestis) ikkje like meg lenger!'' *hulk* :grine: Om det er en del av hennes høysensitivitet er nok mest sannsynlig, men vi sliter altså med hvordan vi skal takle det. Jeg og mannen blir ikke enige, og jeg er sikker på at våre rake motsetninger i hvordan vi håndterer det gjør at jenta blir enda mer usikker. Mannen kjører på irettesetting, og nesten kjefter på henne fordi hun er så stor at hun ikke kan oppføre seg sånn. Jeg er helt uenig, og prøver å forklare situasjonen, og snakke med henne. Han mener jeg duller med henne. :roll: Når vi er så langt fra hverandre, hvordan skal vi da klare å håndtere det? Ingen av oss er villig til å kompromissere heller, fordi vi er så standhaftige på synspunktene våre akkurat når det gjelder den saken. Første steg er ihvertfall at vi har kjøpt boken om høysensitive barn, så får vi se om vi får noen tips som kan funke derfra. Vi avventer litt med å snakke med helsesøster, siden vi er redde for at det å snakke med skolens helsesøster (ja, vi er så heldige at skolen har egen helsesøster og lege!) bare vil tiltrekke A FOR MYE oppmerksomhet rundt dette, noe som ihvertfall ikke er bra for henne. Blarg. Av og til skulle jeg ønske at alle var så enkle som M. Stakkars jente, hun får bare smulene som A etterlater seg når det gjelder oppdragelse. :sukk: 

......Og ikke i forbindelse med noe av det jeg har skrevet over her; jeg tror jeg er på vei inn i bobla mi igjen. Akk, det har vært så fint utenfor, jeg vil ikke inn igjen! :sukk: 

Jah, det var dagens utblåsning. Nå til noe mer gøy: M fikk barnehageplassen! :strix: ...og så blir jeg litt lei meg for at barnehagen vi har vært i siden A var 1 år nå skal forlates for godt. :lol: Men, i det langsiktige løp, er det denne nye barnehagen som er god for oss. Mer praktisk for oss foreldre (rett ved siden av skolen :5: ), og bedre for M mtp å få nye venner i nabolaget som hun skal begynne på skolen med. :Nikke: 

Æææ, så glemte jeg jo å nevne: på lørdag dro A helt alene på butikken! :redd: Vi øver oss på å slippe henne avgårde, siden hun skal ha den minste SFO-pakken og i verste fall må gå alene til- og fra skolen. Men hallo, det gikk jo så fint! Hun kom hjem med en Fanta Exotic (favorittbrusen... :spy::hoho:som var det vi avtalte at hun skulle kjøpe ), og hadde vokst omtrent en halvmeter. Mestringsfølelse for både liten og stor! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh hei og hå - det er torsdag allerede og jeg har ikke svart deg på om vi kunne treffes denne uka..tok det for et nei kanskje?! Mye rett i det :ler: Minsten har slitt noe helt forferdelig med tann nr 2, så denne uka har gått i byssing og bæring 24/7 :daane: Enda godt disse jentene våre kom seg avgårde på skole og i bhg, for jeg hadde sikkert gravd meg ned om de skulle vært her hele dagene og trengt hjelp til alt i tillegg :bond: Men altså, mannen reiser vekk fra mandag til tirsdag - kanskje du vil ta turen på mandag kveld?? Det hadde vært veldig kos :hjerte: Så kan vi prate litt om disse høysensitive jentene våre, vi sliter jo (som kjent) med de samme utfordringene når det kommer til det..vi vet heller ikke helt hvordan vi skal håndtere det..nå har hun roet seg ganske bra Liten altså, men hun går totalt raptus innimellom hun også - og da er det jammen ikke lett, verken for henne eller oss :sukk:Såeh, mandag kveld?? 

Og hurra for bhgplass forresten :hoppe: Det blir bra håper jeg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Diddles skrev:

Åh hei og hå - det er torsdag allerede og jeg har ikke svart deg på om vi kunne treffes denne uka..tok det for et nei kanskje?! Mye rett i det :ler: Minsten har slitt noe helt forferdelig med tann nr 2, så denne uka har gått i byssing og bæring 24/7 :daane: Enda godt disse jentene våre kom seg avgårde på skole og i bhg, for jeg hadde sikkert gravd meg ned om de skulle vært her hele dagene og trengt hjelp til alt i tillegg :bond: Men altså, mannen reiser vekk fra mandag til tirsdag - kanskje du vil ta turen på mandag kveld?? Det hadde vært veldig kos :hjerte: Så kan vi prate litt om disse høysensitive jentene våre, vi sliter jo (som kjent) med de samme utfordringene når det kommer til det..vi vet heller ikke helt hvordan vi skal håndtere det..nå har hun roet seg ganske bra Liten altså, men hun går totalt raptus innimellom hun også - og da er det jammen ikke lett, verken for henne eller oss :sukk:Såeh, mandag kveld?? 

Og hurra for bhgplass forresten :hoppe: Det blir bra håper jeg!! 

Huff, det høres slitsomt ut. Tenner er noe herk! Tenk å gå gjennom så mye greier for noen tenner som 5-6 år etterpå bare detter ut? :snurt: :fnise: 

På mandag kan jeg ikke dessverre. Vi skal på hyttetur i helgen og jeg har tatt meg fri på mandag (oh happy day! :nordvesta:). Vi rekker akkurat å komme hjem til strikkekino. ...og da er den kvelden gått liksom. Men en annen dag, definitivt. Høysensitive jenter er noe vi begge har erfaring med, ja. Akkurat nå er A inne i en helt sinnsykt god periode (i dag morges dekket hun på bordet til seg og M, etter at hun hadde funnet klær til henne og hjulpet henne med strømpebuksen :daane: ), og jeg tar meg i å bare vente på neste store eksplosjon. :redd: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkekino??? :klo: Det har jeg aldri hørt om. Hvordan fungerer det i mørket?? Hilsen hun som fortsatt ikke kan strikke uten å se på det jeg gjør.... :ler:

God helg og god hyttetur! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...