Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Goood fredag og gooood helg! :sol:

Jeg synes forresten ikke du hørtes psykotisk ut i det hele tatt jeg... Det er noe med å minimere alle mulige grunner til tenk om-virksomhet, ihvertfall så lenge det er innenfor rimelighetens grenser :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Tennessee skrev:

Goood fredag og gooood helg! :sol:

Jeg synes forresten ikke du hørtes psykotisk ut i det hele tatt jeg... Det er noe med å minimere alle mulige grunner til tenk om-virksomhet, ihvertfall så lenge det er innenfor rimelighetens grenser :ler:

Haha, det samme tenker jeg! En liten pris å betale for hvis-om-tankegang. :fnise:  Når setet vi har til A er på tilbud, så er det ikke noe dyrere enn andre seter heller, så da har jeg ikke så dårlig samvittighet allikevel. :lol: 

Takk, det samme, kjære! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du bor i en liten by når den ene overskriften i avisen lyder "Trafikkuhell i lyskrysset" :hoho:

...og med det tar jeg helg. Melon og Pepsi Max here i come! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Du vet du bor i en liten by når den ene overskriften i avisen lyder "Trafikkuhell i lyskrysset" :hoho:

...og med det tar jeg helg. Melon og Pepsi Max here i come! :skaal:

:fnise: Har dere bare ett?? Kan ikke huske at jeg tenkte over det da jeg var på besøk. 

Kos deg med helga! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9 July 2016 at 17.01, Tennessee skrev:

:fnise: Har dere bare ett?? Kan ikke huske at jeg tenkte over det da jeg var på besøk. 

Hahaha, du kom deg vel aldri såpass nord i by`n at du fikk med deg lyskrysset vårt :hoho: Neste gang skal vi vise deg det :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.7.2016 at 17.01, Tennessee skrev:

:fnise: Har dere bare ett?? Kan ikke huske at jeg tenkte over det da jeg var på besøk. 

Kos deg med helga! :nigo: 

 

13 timer siden, Diddles skrev:

Hahaha, du kom deg vel aldri såpass nord i by`n at du fikk med deg lyskrysset vårt :hoho: Neste gang skal vi vise deg det :fnise: 

 

^--- det Diddles sa. :fnise: Vi har bare mange rundkjøringer, vi. ;) 

 

--------------

Fin, fin, fiiiin helg. :strix: 

På fredag dro vi rett til søster for å spise middag. Jeg fikk bestilt bilsetet til M på nett (butikken hadde ikke flere igjen *grumf* ), ungene sovnet kjempefint, og jeg fikk ryddet og sortert på soverommet vårt. Sinnsykt deilig å nå ha full kontroll og god plass i skap og skuffer. :nigo:  Etterpå så jeg litt Greek på sengekanten og sovnet søtt.

På lørdag var vi i selskap alle 3. Egentlig var det bare A som var invitert, men siden hun var litt nervøs fordi hun ikke kjente noen andre (dette er bestisen hennes som bor rett borti gata), ville hun at jeg skulle være der litt i starten. Men da sa like greit mammaen hennes at M også kunne få være med i selskapet. Så det vanket både pølse og kake på alle sammen. Vi gjorde det til middagen vår, og spiste frokost/lunsj til middag. :ler: Tynne pannekaker med masse frukt. :spise: 

Etterhvert kom søster med lille A, som skulle sove over hos oss. Hun er virkelig megaenkel å ha med å gjøre, så det å ha henne der utgjør så og si nada i den store sammenhengen. Det eneste jeg kjente litt på i går, var den friheten som jeg har med mine forholdsvis store unger. Jeg kan fint legge meg nedpå sofaen midt på dagen om jeg er trøtt, og be dem leke litt for seg selv. Lille A er i ake-bakover-fasen, og må passes som en hauk. Vi har jo ikke akkurat babyvennlige leker i hus heller lenger, og med alt det Playmo som flyter på golvet når mine to leker, så må man være obs. Min A er ekstremt flink, da, og fant heller frem duploen som de lekte med alle tre. Men hun lot ikke lille A få 1x1-klossene, for var jo for små må skjønne. :fnise:  Jeg satt faktisk og tenkte med meg selv akkurat i det øyeblikket, at ''milde moses, jeg har SÅ lite lyst på en unge til!'' Greit å få det konstatert. ;) 

Men ja, dagen i går var fin den også! Vi hadde dog et snev av brakkesyke hele gjengen. Øs pøs regnvær + 17 grader og lummert gjør sånt med kropp og sjel. Men vi hadde det så fint. Lille A sov fra 7-10 og fra 12-1 igjen. Hun ble hentet klokken 2, så no stress. :hoho: Rett før søster kom, kom både bestisen til A og nærmeste nabojente på besøk. De var der helt til klokken 6. Lekte utrolig fint sammen! :jepp: M hadde av en eller annen grunn ikke lyst til å være med dem, så hun tutlet for seg selv nede i stuen. Godt å se at hun så fint klarer å leke alene hun også!

Ett aber med gårsdagen: jeg skulle utnytte den andre hvilen til lille A, og sov vel i en halvtime. Jeg sov himla godt, og da jeg våknet forstod jeg hvorfor. A og M hadde sneket seg opp på rommet til A med en tusj (grønn), og tegnet hverandre som tigere. Over hele kroppen. Og hele ansiktet. :daane: Vi badet i går kveld, og jeg skrubbet og skrubbet, men akk. Så det ble altså levert to falmede, grønne tigre i barnehagen i dag. :ler: 

I dag skal vi på kino; Secret Life of Pets. Gleder meg til å se den, selv om det blir på norsk. :popcorn: Mamma skal være med, og det kommer til å bli superkos. :rodmer: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fjott

Åååh, jeg gleder meg SÅ til den dagen unge(r) kan leke for seg selv! Jeg ser det skjer gradvis nå, rundt sånn 2 år kunne jeg sette bakenden ned i sofaen i hvertfall 5 min før "mamma kan hoppes på i sofaen"alarmen gikk av det sekundet en setter seg ned :ler:

Jeg ler nå, men det er sjukt slitsomt faktisk :P

Det høres både digg og angstfylt ut for min del å bo et sted hvor det er kun et lyskryss. En slags drøm og antidrøm på en gang. 

Hjembyen min har ørten lyskryss, ca 80(?)tusen innbyggere(eller sytti?), og selv på en lørdagskveld er man nesten mutters alene store deler av veien fra hjemme til sentrum(som er ca 15 min å spasere). Jeg blir ikke vant til det. I Oslo igjen er det jo stappa overalt hvor jeg ferdes, og jeg blir gal av det og :P

Noe midt imellom hadde vært digg, lissom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fjott skrev:

Åååh, jeg gleder meg SÅ til den dagen unge(r) kan leke for seg selv! Jeg ser det skjer gradvis nå, rundt sånn 2 år kunne jeg sette bakenden ned i sofaen i hvertfall 5 min før "mamma kan hoppes på i sofaen"alarmen gikk av det sekundet en setter seg ned :ler:

Jeg ler nå, men det er sjukt slitsomt faktisk :P

Det høres både digg og angstfylt ut for min del å bo et sted hvor det er kun et lyskryss. En slags drøm og antidrøm på en gang. 

Hjembyen min har ørten lyskryss, ca 80(?)tusen innbyggere(eller sytti?), og selv på en lørdagskveld er man nesten mutters alene store deler av veien fra hjemme til sentrum(som er ca 15 min å spasere). Jeg blir ikke vant til det. I Oslo igjen er det jo stappa overalt hvor jeg ferdes, og jeg blir gal av det og :P

Noe midt imellom hadde vært digg, lissom. 

Det var virkelig en helt fantastisk dag! :jepp: Lurer på om det var 30.01.16. :hoho: Har dere også en sånn alarm altså? Vi har den fremdeles vi også innimellom, selv på 5-åringen. :lol: 

I byen vår bor det rundt 40000, men i hele nærmiljøet bor det over 100000. Og det er ganske tomt i u-sentrum altså. Eller dvs, det som ikke er kaien. 99% av de som beveger seg ut døren en lørdags kveld befinner seg på kaien. :ler: Så her hadde du nok fått like angst som i din hjemby - kanskje enda mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: 

Kinoen var veldig koselig. Jeg har sett bedre, men den er nok 100% morsommere på engelsk enn på norsk. Jentene satt som to lys gjennom hele filmen, så det var tydelig at de likte den veldig godt. :jepp: På vei hjem sovnet M i bilen, og A la seg omtrent selv - og det var den kvelden. Jeg skuet utover stuegulvet fylt med leker, og oppvaskemaskinen fylt med rene tallerkener og bare...nei. God natt. Så da gikk jeg opp, brettet alle klærne på badet og la meg etterpå. :fnise: 

I går leverte jeg jentene hos søster etter jobb. Tradisjonen tro var A helt klar på at jeg måtte gå MED EN GANG vi kom dit.  Da vi hadde parkert bilen sa hun ''du kan barre sitta her du, mamma, så springe me inn.'' :hoho: Jeg fikk såvidt levert dem fra meg før hun begynte å mase igjen om at jeg måtte gå. Så da gikk jeg da, med et hav av uplanlagt egentid. Helt greit. Jeg fikk en god økt på treningssenteret. :trene: Etter dusjen ble jeg hentet av bestis og samboeren for en aldri så liten bursdagsmiddag. Kombinert min og hennes kan man vel si, siden de ikke var her på min bursdag og de reiser hjem igjen før hun fyller bursdag i neste uke. Vi spiste god mat, skravlet og drakk et par glass rødvin. :vin: Vi kom inn på reising et sted der, hvor de nevnte at de skulle på første tur uten lille T i desember. Jeg bare ''åååå, jeg har hatt så lyst til å reise på kjærestetur jeg også, men det ser ikke ut til at det blir noe i år.'' Og de bare ''men vær med, da!'' og jeg bare ''....ja? Vi crasher ikke en romantisk greie her? Ok. Ja. JAAAA!'' Så da sjekket jeg raskt med mannen på fb-chat (han var all-in), sjekket priser på fly fra mobilen, samt muligheter for barnevakt, og i dag morges bestilte jeg. :bolledeig: Så den som skal på førjulstur til Berlin i desember, det er moi. :skya: Greit å ha noe å se frem til etter et halvt år uten jobb på mannen og sånt tenker jeg. Jeg har uansett så mye ferie til gode, at jeg kunnet tatt ferie i hele desember om jeg ville. Ååååå, jeg gleder meg! Jeg og bestis sin samboer skal gå på julemarked og nikose oss, så får de grinchene vi bor sammen med innlosjere seg på en bar ett eller annet sted. :fnise: 

Apropos noe å se frem til...i dag sjekket jeg inn på flyet vårt neste uke, dere! :sol: Om bare 6 små dager forlater vi dette gråværet og hallo! 28 grader og strålende sol. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med bonustur! Det er deilig å ha noe å se fram til i løpet av høsten også, ikke bare sommerferien liksom! Vi visste jo ikke helt hva vi skulle gjøre etter våre tre (utenlands)helgeturer på tre måneder i vår, og selv om det kanskje var litt hyppigere enn vi hadde tenkt at det skulle være,  var det utrolig deilig likevel! :nigo:

God nedtelling til neste ukes sommerferietur! Sikkert deilig med litt mer stabilt vær enn det vi har hatt i det siste :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Tennessee skrev:

Så deilig med bonustur! Det er deilig å ha noe å se fram til i løpet av høsten også, ikke bare sommerferien liksom! Vi visste jo ikke helt hva vi skulle gjøre etter våre tre (utenlands)helgeturer på tre måneder i vår, og selv om det kanskje var litt hyppigere enn vi hadde tenkt at det skulle være,  var det utrolig deilig likevel! :nigo:

God nedtelling til neste ukes sommerferietur! Sikkert deilig med litt mer stabilt vær enn det vi har hatt i det siste :ler:

Det skal bli helt fantastisk! Jeg snakket om en sånn førjulstur i fjor også, jeg simpelthen elsker alt som har med jul å gjøre. :tre: Men det gøyeste er jo at vi skal reise med bestis og samboeren hennes. Supergøy! :skaal::skravle::rodmer: 

Stabilt vær skal bli helt fantastisk deilig! :sol: 

 

------------------

Fine dager siden sist. Tradisjonen tro er det ikke så ekstremt mye spennende som skjer i vår verden, men det er ihvertfall hverdagsmagi på sitt beste. :hjerte: 

På onsdag hentet jeg to utslitte, men lykkelige jenter hos tanten sin. De var ute på lekeplassen da jeg kom fra jobb, og vi fikk føyse og leke litt før det var middagstid. M holdt nesten på å sovne ved middagsbordet (igjen!), men vi klarte å lokke henne fra det. Vi dro hjem, ungene la seg fint, og jeg gjorde null og niks. Brettet litt klær og heklet litt på sengekanten.

I går hadde jeg en rooolig dag på jobb. :jepp: Jeg fikk til og med tid til å ommøblere på kontoret mitt. :hoho: Nå har jeg muligheten til å heise pulten min til stående posisjon, noe jeg ikke har kunnet gjøre tidligere på grunn av hengende hyller rett over skjermene. Så nå står jeg og balanserer på et brett. Godt for muskler og ledd. :tommelsmil: Da vi kom hjem fra barnehagen, løp ungene ut for å hoppe på trampolinen. Jeg fikk laget middag, og da var nesten kvelden gått. Vi lekte litt ''Haien Kommer'' på stuegulvet, lekte med Pet Shop og så barnetv. For første gang skulle barnevakten prøve å legge A i går, og det gikk kjempefint! :jepp: Hun som passer ungene har et barnetekke jeg sjelden har sett maken til altså. Ungene har ikke vært så veldig mye med henne, siden hun stort sett alltid kommer etter at de har sovnet. Og særlig A, som er skeptisk til alt og alle i lange tider. Men neida, A elsker henne og er veldig trygg på henne. Det er fint å se! :hjerte: Jeg dro på trening, og nå er jeg deilig sliten i kjernen min. Slik jeg bare blir av spinning og pilates. :nigo: 

I dag er siste dagen før ferie, dere! :strix: Jeg går rundt klokken 14 i dag, og da venter 3 salige uker uten klokkeslett og jobb. Mannen kommer også hjem i dag, så nå er lykken snart komplett. :skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei verden! :vinke: Jeg er i live, har det fint, og er sånn ca dobbelt så brun som sist jeg var her. :fnise: Vi har hatt to fantastiske uker i Spania. :sol: Været har mildt sagt vært helt perfekt. Rett under 30 grader, og foruten to dager med 37 grader, overskya og superklamt, har det aldri vært varmt av typen ''aaaaarg, det er så varmt at jeg vil DØ!''. :5: Vi har badet, badet og badet enda litt til. I år byttet ungene plass i forhold til det å være forsiktig av seg. M, som alltid har hatt null hemninger what so ever, har plutselig blitt veldig forsiktig. Hun ville ikke dykke hodet under (hvor hun i fjor hoppet galmann uti det dype bassenget, armringer eller ei :haar: ), og trivdes best med hodet over overflaten. A derimot...huttemegtu, vi har en liten fisk i familien. :ler: Hun knakk koden da vi var der nede, og har tatt sine første svømmetak helt selv. :rodmer: Det er langt igjen til det blir noen langdistanse på henne, men hun trør vannet som en ekspert. Samtidig fikk hun virkelig roen over seg mtp. dykking. De første par dagene kavet hun sånn når hun skulle dykke, og det så ut som om hun holdt på å drukne hele tiden. Hehe. Nå flyter hun, og svømmer langt under vann. Flinke jenta mi! :hjerte: 

Ellers har vi ikke gjort så veldig mye annet enn å sole oss, shoppe, spise god mat, rusle langs stranden og en og annen joggetur. :nigo: Vi kjørte til La Manga en dag, bare for å komme oss litt bort. Koselig! Tradisjonen tro begynte nemlig jentene å bli leie av å bade etter en ukes tid, så da måtte vi finne på litt andre ting. Vi reiste sammen med søster, svoger og lille A, noe som var fantastisk. Superdeilig å ha reiseselskap synes jeg! :jepp: 

I skrivende stund sitter jeg på jobbpc'en hjemmefra. Måtte bare godkjenne noen timer, men ellers har jeg klart å la være å gjøre noe annet (bortsett fra å sjekke mailen...og godkjenne noen fakturaer :sjenert: ). Jeg har ferie resten av denne uken også, og det skal nytes til det ytterste. Nå er ikke akkurat været noe å rope hurra for her hjemme, men vi skal gjøre det beste ut av det. I dag skal vi til svigermor på middag, og ellers skal vi på kino på fredag - Suicide Squad. Jeg gleder meg ihjel! :strix: Mannen har lovet ungene en tur på det nyoppussede Leos Lekeland, vi skal styre på her hjemme, jeg skal trene, så snart @Diddles kommer ut av babyboblen og svarer meg på sms-en skal vi på babybesøk, og vips er uken omme.

Gårsdagen var både kort og lang på samme tid. Vi stod opp klokken 02:00 natt til i går. Flyet går klokken 7 på morgenen, og takket være teite Ryanair som har 3-4 flygninger på de samme få innsjekkingsskrankene holder det ikke å være der 2,5 time før engang. Vi var der over 3 timer før, og stod først i køen - klok av skade etter i fjor, hvor vi måtte løpe til gaten og var sist ombord på flyet. :ler: Vi landet klokken 11, og resten av dagen var preget av trøtte mennesker. M sov noen timer på flyet, så hun holdt ut resten av dagen. Jeg og mannen sov på sofaen mens jentene så film, men A, dere. Hun hadde kun en lur på 10 minutter hele den dagen. :overrasket: Hun våknet vel rundt 2:30, hadde sovet i drøye 5 timer, og holdt det gående til klokken 19:30 i går. :daane: 

Nei, nå må jeg begynne å pakke ut. Koffertene har stått nede i stuen siden i går - ingen av oss orket å gjøre noe som helst. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Velkommen hjem! :)

Det høres ut som dere har hatt en nydelig ferie! Nyt de siste dagene før det braker i gang igjen! 

Jeg er spent på hva du synes om Suicide Squad, vi skal se den på lørdag! :jepp: 

Endret av Tennessee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dah var hverdagen i gang igjen. :bond: Jeg kunne hatt ferie i minst to uker til, uten å bli lei. Noe som sier sitt om hvor mye jeg trengte denne ferien! Jeg har aldri hatt lengre enn 3 uker sammenhengende ferie siden...ungdomsskolen?, og har alltid vært fornøyd med det. Vel, i år tror jeg jeg skal ta høstferie - noe som heller ikke har skjedd siden ungdomsskolen. :ler: Jeg trenger noe som holder fokuset mitt oppe, som får meg til å hate livet mitt litt mindre når kulda og mørket setter inn. Plan B er å kjøpe inn masse fine kåper og sko og skinnhansker, så ser jeg ihvertfall fin ut i det kjipe været. :sexy: Dessuten har vi jo førjulsturen vår til Berlin å se frem til i desember. Det eneste aberet er at vi i går fant ut at mannen ikke kan reise før 2.desember, så den billetten må vi endre. For å slippe å betale like mye for endringen som for billettene, kommer vi bare til å endre hans. Jeg reiser dagen før, og er egentlig veldig glad-spent på å reise alene. Traske rundt på egyptisk museum så lenge jeg vil. Nikose meg på hotellrommet med god mat og drikke. :briller2: <--- nerdesmiley.

Grunnen til at mannen ikke kan har dere kanskje gjettet allerede? Han skal ha eksamen, noe som betyr at han skal gå på skole i høst! :redd: Han kom inn på førstevalget, fulltidsstudie her i byen, og etter veldig (!) mye att og fram bestemte han seg for å gå den vanskelige veien. Den enkle veien (eller utvei kan man vel kalle det for) hadde vært å håve inn dagpenger + forsikringspenger = gammel lønn i et års tid, men det tenker vi er en himla dårlig løsning når man ser langsiktig på det. Så nå blir det halvering av inntekt, studielån og hele pakka. Regner med at jeg blir stud.ass. på deltid - må hjelpe veldig mye til med matten. Men jeg har stor tro på at han får det til og vel så det. Men ja, økonomien vår blir ikke så sprek. Vi har dog funnet ut at det er mulig å betjene huslån med BSU, og vi som har kombinert 400.000 på to snart frosne BSU'er (etter fylte 33 år) kan betjene lån, både avdrag og renter, i to år. I løpet av de to årene må vi spare så mye vi kan, slik at vi i verste fall kan betjene lånet det siste året om vi ikke får innvilget avdragsfrihet. Utrolig deilig å finne en så god løsning! Tenk, det er faktisk knappe 20.000 vi ''slipper'' å betale hver eneste måned! Hipp hurra for sparing! :5: 

Den siste uken vår har vært ekstremt fin og ekstremt hverdagslig. Været har vært mildt sagt bæsj, så vi har brukt mesteparten av tiden inne - noe som egentlig har vært helt greit både for store og små. På torsdag fikk jeg hilse på fineste lille gutte-A til Diddles. Det blir mange A-er å holde styr på etterhvert! :fnise: Han var så fin og så liten og så utroooolig sovete. Herlig. :rodmer: På fredag var vi ute på lekeplassen en god stund, før jentene ble hentet av mamma for overnattingsbesøk. Jeg og mannen hadde skikkelig date, med middag, kino og Pokémonjakt. :hoho: Vi er ikke de ivrigste altså, men i sentrum er det så utrolig mange Pokéstops at vi ikke kunne dy oss. Hallo level up, liksom. :nigo: Filmen var rett og slett gøy, og resten av kvelden var rolig og fin. :hjerte: 

På lørdag dro jeg og søster og lille A på ærend-runde så snart jeg stod opp, og jammen holdt vi ikke på til klokken 13:30! :daane: Vi var på kjøpesenteret, hvor vi tuslet rundt, skravlet og koste oss. Vi spiste brunsj på kafé (avokado- og scampisalat med mango :sikle: ), og hadde det rett og slett veldig fint. :skravle: Etterhvert dro vi hjemover til mamma i bursdag og for å hente ungene. 

I går var jeg rett og slett jævlig sur. :hoho: En god kombinasjon av PMS og tilbake-til-jobb-blues, og vips! der var jeg. Jeg fikk gjort en del, da! Fikk pakket barnehagegreiene, samt sortert og ryddet i alt av ytterklær, votter og luer. Har bestemt meg for å prøve å selge unna en del, nå som vi blir ''fattige''. ;) Har jo en del merkeklær til ungene som er fint brukt, og som ellers ville blitt gitt bort til søster eller til Fretex. Greit å få inn litt penger på sånne ting også tenker jeg. Ellers ble dagen brukt til å furte, til å ha skallebank, og til å se turn på tv. Jeg elsker turn, og elsker (!) at jeg kan se omtrent til jeg spyr enten på TV2 eller på Sumo. :hjerte: Nattens kvalifikasjon har jeg tatt opp, og den skal jeg se i kveld. Ihverfall USA. Fikk bare sett halvparten før jeg måtte legge meg.

Men ååå, jeg må jo ikke glemme det viktigste med hele dagen i dag; vi har jo blitt lovet at A skulle få en jevngammel på hennes avdeling. Lykken var stor da vi fikk vite at det er de to bestisene i barnehagen hennes som er flyttet over! :strix: Hun hadde visst glist nesten helt rundt da hun fikk vite det i dag morges. :grine: Dette må bare bli et fint år! Jenta som stod opp ekstra tidlig i dag fordi hun gledet seg sånn til å gå i barnehagen. :ler: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flinke mannen min, ass. :rodmer: Jeg er skikkelig stolt av ham, som setter seg på skolebenken når han er såpass gammel som han er. Han sliter dog litt med matten, og faget om grunnleggende matte som han skal ha dette semesteret er nok det vanskeligste faget han kommer til å ha i løpet av hele bacheloren. Jeg ser at han er litt motløs, så jeg gjør mitt beste for å muntre ham opp. Denne uken er han på et lite forkurs, frivillig. Der nevner de blant annet derivasjon og integrasjon - noe de ikke skal ha før helt på slutten av semesteret. Synes det er veldig rart at de blir prakket på noe sånt - ikke rart han er forvirra! Men jeg har tro på at han (vi) kommer til å klare dette. Han må få inn det aller mest grunnleggende nå. Han kan det jo, men hjernen går fryktelig seint og han trenger litt tid på å la den omstille seg.

Sånn ellers hadde vi en fin dag i går. En liten smakebit på hvordan den nye hverdagen vår kommer til å bli. Jeg kom nemlig hjem før alle sammen i går! :ler: Middagen ble laget, spist, ungene lekte og jeg og mannen tok hver vår lur på sofaen. Og vips! der var dagen over. :daane: Jeg dro på trening, mannen la ungene, vi gjorde matte og vips! der var kvelden over. 

I dag har jeg fått fikset flybilletten til mannen, samt bestilt hotell. :5: Tenkte det var like greit å gjøre det nå som vi har penger, og ikke om 4 måneder når det begynner å skrante litt. *logikk* Så nå får han reise fra byen vår, innom Oslo og få reisefølge med bestis og samboeren hennes til Berlin. Grunnen til at vi opprinnelig valgte å reise fra Stavanger var at det var billigere, OG at det gikk direktefly (dagen før bestis + sambo skulle reise). Det gjør det ikke dagen etterpå. Men iiik, nå gleder jeg meg!

Jeg har også fått bestilt legetime til M senere i uken. Vi synes hun er unaturlig trøtt for tiden, samt at hun faktisk SER trøtt ut også - hun er bleik og har blå ringer under øynene. Hun sover mer enn 12 timer om natten, men er allikevel helt pudding på dagen. Hun orker lite, har dårlig matlyst og har tatt av kg. Vi SER at hun har blitt mye tynnere. Hun har nok strekt seg en del altså, pluss at bleierumpa er borte, men jeg føler at hele henne er i ferd med å forsvinne. :( Så ja, da skal vi få sjekket henne om hun mangler noe. Like greit å være føre-var tenker jeg. Legen vår er helt fantastisk, og hører faktisk på hva pasienten sier. Hun er av typen at hun heller sjekker litt for mye enn litt for lite. :hjerte: 

Nei, nå får jeg jobbe litt til. Det er vanskelig å skru på jobbehjernen altså! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig imponerende av mannen som skal tiblake på skolebenken! Med din støtte går det nok strålende :jepp:

Veldig misunnelig på den Berlin-turen deres altså ;) Godt at du har fått ordnet mannen sin billett. Tenker at den dagen du kommer ned før de andre kommer til å gå greit, når du kan gjøre akkurat som du vil :fnise:

Sikkert ikke dumt å få sjekket M. Det er fort gjort å mangle noe vitaminer og annet, så da er det greit å få sjekket opp i det nå slik at hun blir pigg igjen fortest mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9.8.2016 at 17.07, Småkjekset skrev:

Veldig imponerende av mannen som skal tiblake på skolebenken! Med din støtte går det nok strålende :jepp:

Veldig misunnelig på den Berlin-turen deres altså ;) Godt at du har fått ordnet mannen sin billett. Tenker at den dagen du kommer ned før de andre kommer til å gå greit, når du kan gjøre akkurat som du vil :fnise:

Sikkert ikke dumt å få sjekket M. Det er fort gjort å mangle noe vitaminer og annet, så da er det greit å få sjekket opp i det nå slik at hun blir pigg igjen fortest mulig!

Ja, det synes jeg også! Han vingler litt mellom å synes det er spennende, og å synes han er en taper som går på skolen såpass gammel som han er. Men sistnevnte tenker jeg ikke i det hele tatt. Det er tvert i mot modig å begynne så sent! :jepp: 

 

Årh, jeg også! Det skal bli helt fantastisk! Alenedagen skal jeg tilbringe her. :hjerte: Jeg drasser nemlig med meg hvem det skal være, så lenge det finnes en egyptisk museumssamling i byen jeg reiser til. Tror mannen har sett mer mumier enn han noen gang hadde trodd han kom til å få se. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp til fredag! :vinke: Uken har vært fin og lite innholdsrik. Turn på tv og hekletøy (bare med okergul i stedet for rosa - og så ser jeg at jeg er flinkere til å hekle sirkel enn mønsterhekleren *mohahaha* :hoho: ) i fanget = perfekt hverdagslykke. Dagens planlagte kveldsaktiviteter inneholder ''kinodate'' med jentene mine inne på kinorommet. Vi har fått på plass liggesofa og et lite bord, og skal spise chips og fredagsgodteri mens vi ser en film. :hjerte: 

 

Nå er det lenge siden, så jeg kjører en ''Ukas'', om dere så vil eller ei. :ler: 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Miss Peregrine's Home for Peculiar Children var sådär. Helt grei, men vet ikke om jeg kommer til å lese resten av serien. Siden sist har jeg også lest The Waking Fire av Anthony Ryan (svarte til forventningene! :rodmer: ) og Harry Potter and The Cursed Child, som var helt fantastisk! :strix: 

Lydbok: Promise of Blood av Brian McClellan var indeed awesomely awesome. Gleder meg til å lese resten av serien! Har også gjort meg nesten ferdig med The Mirror Empire av Kameron Hurley. Jeg sier nesten, fordi jeg har 3 timer igjen, men mister litt lysten på å leve mtp. å måtte høre resten. Starten og midten var SÅ BRA, men så bare dabbet det av noe veldig. Blarg. Nå holder jeg på med The Drawing of Three (Dark Tower nr. 2) av Stephen King, og OMGDENERSÅBRA! Oppleseren er helt fantastisk, og jeg har lol'et og grøsset mer enn én gang.

Serie: Gilmore Girls. Lader opp til ny sesong som kommer i november. :hjerte: 

Leseutfordring: 39/55. :nigo: 


trening/fysisk aktivitet

Har trent jevnt og trutt den siste måneden. Hadde dog ''bare'' 2 joggeøkter i Spania, men akk. 2 er bedre enn ingen. ;) Den siste uken har jeg hatt...2 økter? Har vært for opptatt med turn på tv til å gjøre noe annet vettugt.

 
ungeprat

Legen ville bare teste jernet til M da vi var der i går. Det først, og om ting ikke blir bedre innen en måned og to, skal vi komme tilbake. Grunnen var at man bare trenger å stikke fingeren for å sjekke HB, noe som naturligvis er mye enklere enn full blodprøvetaking. Hun hadde HB på 11,5, noe som er helt ok. I nedre skala, ja, men godkjent. Så satser vi på at det bare er vanlig slitenhet hun lider av. I går sovna hun på sofaen klokken 17:30, liksom. :lol: 

Ellers er ungene mine gode og fine, som vanlig. :hjerte: M er blitt så stor! Vi har snudd bilsetet hennes, egentlig mot min vilje. Men siden vi tok med det fremovervendte til Spania pga vekten, var det egentlig ikke så aktuelt å snu henne tilbake da vi kom hjem igjen. Jeg må se litt nærmere på det da, for om hun tar av enda mer kommer hun til å bli for lett. Nå ligger hun og balanserer rett under 15 kg, noe som også er grensa for det setet vi har.

Hun er stor på andre måter også. Leker og tutler, og babler som en foss. Hun her spør veldig mye mer enn A altså, og egentlig er det ganske forfriskende. :ler: A har jo alltid omtrent vært stum som en østers, mens med M så må vi svare og forklare absolutt alt.

Det merkes også at A er blitt større - faktisk størst i barnehagen, og snart førskoleklar! Hun klikker fremdeles for småting (SOKKER! Djevelens verk! Det finnes ikke grenser for hvordan sokker kan torturere et stakkars uskyldig barn :roll: ), men samtidig håndterer hun andre ting på en helt annen måte enn hun gjorde før. Hun er blitt enda mer løvemamma overfor M, og vil klare seg selv på en helt annen måte enn tidligere. Når fikk jeg så store unger, dere? :daane: Hun driver og anker på at hun enda ikke har lært seg å sykle uten støttehjul - det til tross for at hun ikke har syklet på tohjulssykkelen siden...i fjor sommer? :fnise: Tror hun tenker at det er noe man ''må'' kunne før man begynner på skolen (og også at ''alle'' kan det, bestiser både hjemme og i barnehagen). Men altså, hun har jo null interesse for den sykkelen, og når hun er så sinnsykt flink på sparkesykkel som hun er (meg, hjertet i halsen. hver gang! :haar: ) så er jo selvsagt det gøyere enn kjedelig tohjulssykkel med støttehjul.

forfengelighet

Kjøpte meg nesten ingen sminketing i Spania - noe som er en sensasjon. Jeg tror jeg har blitt fornuftig! :ler: Har derimot kjøpt meg to nye Aim'n-tightser den siste uken. 1 brukt sånn her, og denne som var på tilbud i går. Har en fra før, og det er virkelig de beste tightsene som finnes i denne verdenen. :hjerte: 

kule ting

- En fin liten artikkel om humor som hemmelig våpen mot nazistene i Norge. Atlas Obscura anbefales på det sterkeste om du er interessert i å lese...alt mellom himmel og jord. :ler: Jeg følger dem på face, og der popper det opp spennende og kule ting flere ganger om dagen. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...