Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Her prøver vi også på bleieslutt. Eller. Vi spør om hun vil på do, å hun vil somregel bare når hun står opp eller når hun legger seg, og kanskje en gang i barnehagen. Kommer somregel alltid noe. Men de i barnehagen har vært veldig på på at vi skal ta den av hun. Men når hun aldri sier ifra mener jeg at hun ikke er helt klar for det. I forgårs hadde de tatt av hun bleia, for det var så varmt!? Noe som resulterte i at hun hadde hatt uhell... vi har ingen hast enda, så skjønner ikke helt hasten til bhg heller.. 

 

Ellers er jeg enig i deg. Vil ha sommer hele året. Så kan det bli vinter i fjellet heller 😆 det hadde passet meg utmerket, og T, for den saks skyld 😉 

elsker og lese om de koslige dagene deres 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere sommerfolk ass :fnise: Gi meg høst og vår og vinter (og forsåvidt sommer hvis det ikke er altfor varmt... :ler: 

God helg, og kos deg ute i kveld! :skaal: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjotteri

Den toneren din var om mulig enda mer asiatisklooking enn min Hada Labo :ler: Er det samme greiene? Sånn i innhold sånn ca? Jeg er veldig fornøyd med Hadalaboen. 

Jeg vil og ha sommer alltid. Ikke steikvarm, men sånn som idag. Mulig å gå med kjole, mulig å gå med bukse. Lette etter far&unge etter jeg hadde tatt inn vogna, og der hadde de satt seg langs elva mens fuglene kvitrer. Og det var så sinnsykt idyllisk nettopp fordi Osl innenfor ring 3 er bare noe MAS om vinteren, mens nå ble det :hjerte: 

Så vannet fare forbi, hørte fugler og ikke trafikk - og jeg så plutselig for meg telttur og alt man kan gjøre når været er bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bare såå koselig å lese her inne for tiden! Bare solskinn og lykke lang vei jo! :strix:Håper helgen blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 9.46, CathrineMic skrev:

Her prøver vi også på bleieslutt. Eller. Vi spør om hun vil på do, å hun vil somregel bare når hun står opp eller når hun legger seg, og kanskje en gang i barnehagen. Kommer somregel alltid noe. Men de i barnehagen har vært veldig på på at vi skal ta den av hun. Men når hun aldri sier ifra mener jeg at hun ikke er helt klar for det. I forgårs hadde de tatt av hun bleia, for det var så varmt!? Noe som resulterte i at hun hadde hatt uhell... vi har ingen hast enda, så skjønner ikke helt hasten til bhg heller.. 

 

Ellers er jeg enig i deg. Vil ha sommer hele året. Så kan det bli vinter i fjellet heller 😆 det hadde passet meg utmerket, og T, for den saks skyld 😉 

elsker og lese om de koslige dagene deres 😊

Det er noe i det altså, at det nødvendigvis ikke er så bra å ''tvinge'' det på dem fordi man som forelder (eller voksen) er utålmodig etter å få det overstått. Nei, ta det i barnas tempo tenker jeg, og legg til rette på beste måten utifra det. :jepp: 

Den 27.5.2016 at 17.37, Tennessee skrev:

Dere sommerfolk ass :fnise: Gi meg høst og vår og vinter (og forsåvidt sommer hvis det ikke er altfor varmt... :ler: 

God helg, og kos deg ute i kveld! :skaal: 

:haar: Hvordan går det an å LIKE høst? Forstår det ikke i det hele tatt. Forsåvidt ikke vinter heller. Hater å fryse. :fryser: 

Den 27.5.2016 at 22.52, Fjotteri skrev:

Den toneren din var om mulig enda mer asiatisklooking enn min Hada Labo :ler: Er det samme greiene? Sånn i innhold sånn ca? Jeg er veldig fornøyd med Hadalaboen. 

Jeg vil og ha sommer alltid. Ikke steikvarm, men sånn som idag. Mulig å gå med kjole, mulig å gå med bukse. Lette etter far&unge etter jeg hadde tatt inn vogna, og der hadde de satt seg langs elva mens fuglene kvitrer. Og det var så sinnsykt idyllisk nettopp fordi Osl innenfor ring 3 er bare noe MAS om vinteren, mens nå ble det :hjerte: 

Så vannet fare forbi, hørte fugler og ikke trafikk - og jeg så plutselig for meg telttur og alt man kan gjøre når været er bra! 

Haha, ja, ikke sant? Det er nok samme greiene, ja. Tyntflytende, men med masssse fukt. Du kan lese om den her. Fikk den i dag. En liten uke fra Japan er aldeles ikke ille! :5: 

Jeg tar heller steikvarme enn kulde, altså. Men jeg er forsåvidt helt enig med deg. Det er noe magisk over sommeren. :hjerte: 

Den 28.5.2016 at 7.56, lille_frosk skrev:

Det bare såå koselig å lese her inne for tiden! Bare solskinn og lykke lang vei jo! :strix:Håper helgen blir bra!

:strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milde moses, har jeg ikke vært her inne på nesten en hel uke? :daane: Det er jo forståelig altså, for jeg har hatt en travel uke. :bond: Eller, jeg har hatt en over gjennomsnittlig travel uke, siden alle dagene mine er mer eller mindre travle. :fnise: 

Skalviseeee.

Fredag: tok bussen til byen og fest. Nyyydelig vær. Tok kjempefint bilde av den vakre byen vår. :sol: Drakk altfor mye, var altfor lenge i byen. 

Lørdag: våknet på sedvanlig vis klokken 8:30 sharp. 5isj timer søvn og bakfull med stor B? Jepp. :bond: Hadde avtalt at bestis skulle komme på besøk klokken 11, ellers hadde jeg gått og lagt meg igjen. Bestis og lille T på 7 måneder kom, og så dukket søster og lille A opp også. Kult å se babyer som er såpass nære hverandre i alder, og hvor like de egentlig er! Ikke utseendet seff. T er lik sin mor: superblond og lys i hud og øyne. Lille A er lik sin far: svart hår, mørk i huden og skambrune øyne. Vakre er de begge to! :hjerte: Etter at bestis dro, dro jeg og søster på kafétur. Fikk nemlig melding fra svigermor som hadde ungene om at hun gjerne ville ta dem med ut i skogen for å leke. Jeg var ikke vond å be akkurat, for kjørbar var jeg ikke uansett. :fnise: Ungene ble hentet i 4-tiden, og resten av ettermiddagen var en eneste stor zzzz for min del. Bestis kom utpå kveldingen, og vi stappet fjeset i saltstenger og melon, og så to filmer. Superkos!

Søndag: Fint vær! Vi lekte litt ute, og på ettermiddagen dro vi til søster. Der fikk vi middag, og lekte videre ute til det begynte å regne.

Mandag: travelt med stor T på jobb. Huttemegtu, denne uken har vært brutal! Jeg har dessuten utsatt kveldsjobbing hele uken, og nå er det for sent. :grine::ler: Får ta et gigaskippertak i morgen og bli ferdig med det som skal gjøres. Ellers ingen store sprell på oss.

Tirsdag: var hos tannlegen. Null hull! :tommelsmil: Hentet ungene etterpå, og vi var vel hjemme klokken 2. Akkurat i tide til å nyte det deilige været. Det var seriøst så varmt at vi ikke klarte å sitte ute, for det svarte glassbordet vi har på terrassen gjorde vondt å ta på! Aaaah. Vi storkoste oss! Tappet i bassenget, og fikk bestisen til A på besøk.

Onsdag: jobbejobbejobbe (jeg får seriøst sånn type 40 mailer om dagen, og jeg klarer såvidt å komme meg gjennom dem om jeg ikke er opptatt hele dagen i møter. I går satt jeg i møter hele dagen... :P ), før jeg hentet jentene i barnehagen og vi dro til bror for å spise middag jeg selv hadde laget i langtidskokeren dagen før. Gratinert pasta med kjøttdeig, pølse og tomatsaus. Neste gang skal jeg prøve med chorizo - da hadde det vært helt perfekt! Etter det igjen, hastet vi hjem siden jeg snart skulle bli hentet for middag med jobben. Jeg klarte heldigvis å holde meg vettug i formen. Og så gikk jeg hjem før klokken ble 12. Win! :nigo: 

I dag: hjemmekontor fordi jeg a) skulle til legen tidlig på dagen og b) måtte ha gått tidlig fordi A hadde danseshow i barnehagen i dag. Fikk vite hos legen at jerninnholdet i blodet mitt forrige gang var på 7. Den skal vel helst ligge over 20. :lol: Mens blodprosenten var innenfor normalen. Riktignok helt ned til grensa, men ikke veldig lav allikevel. Så det tyder på at det er jerninnholdet som er mitt problem, ikke prosenten. Fikk nå tatt ny blodprøve i dag for å sjekke om jerntablettene har gjort nytten, samt for å sjekke meg for samme genfeilen som søster og mamma har. Mamma sjekket seg nettopp, og fant ut at hun har den også. Det er ikke noe alvorlig om man ikke lider av noe annet, men vi har en liten sjanse for økt blodpropp så man skal helst ikke bruke prevansjon med østrogen. Hovedgrunnen min til å teste meg, er at om jeg har det, så kan det jo hende at jentene har det også. Og sånt vil man selvsagt vite tenker jeg! Det er mest sannsynligvis denne genfeilen (som har ført til tykkere blod hos mamma og søster), som var grunnen til at søster mistet lille E, og at hun fikk blodpropp tidligere i år.

Sånn ellers så var danseshow supert! Hun er så flink, og storkoser seg virkelig. Hun er en liten vimsehøne, akkurat som sin mor, men det er tydelig at dette er noe hun liker å gjøre. Er så takknemlig for at vi har så godt opplegg i barnehagen. Egen dansepedagog, liksom. :nigo: 

Etter dansing, dro vi på kafé med mamma for å spise middag, før vi igjen dro hjemom en snarvisitt for å pakke. Ungene sover hos søster i natt, fordi hun syntes det var så ''trist'' at de måtte i barnehagen i morgen når de har meldt så fint vær. :ler: Så da får de skikkelig kvalitetstid med tante i morgen. Og A er lik seg selv: ''åsså må du gå, mamma!'' med en gang vi har kommet inn døren. :hoho: 

Jeg og bror har nytt frikvelden med kino. La oss bare si: Warcraft var awesome. :popcorn: 

Nå skal jeg svare på enda noen mailer før jeg legger meg. :natti: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Tennessee skrev:

:hjerte: 

:klem: Takk for en fantastisk fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle pelle, dere. Helgen min har vært SÅ fin! 

På fredag var jeg superstressa! Hele dagen min gikk omtrent sånn: :bond::haar::bond::daane::bond: . Klarte ikke å stresse ned etter jobb heller, noe som helt sikkert smittet over på ungene - de nektet nemlig å sovne. Så den som ga en god og stressa velkomst til Diddles og Tennessee, det var meg. :fnise: Klarte fint å stresse ned etter at de var kommet, da. Skravling, latter og masse snacks har vel en beroligende tendens tror jeg. :skravle::popcorn: 

På lørdag dro vi på besøk til Diddles for å leke (ungene) og skravle (meg). Været var mildt sagt fint, og ungene storkoste seg. Lekte i bassenget, hoppet på trampolinen og bare nøt livet. Da det var på tide å gå, hadde de derimot brukt opp all livsnytelse, og de var totalt ferdige. 2 stk hylende og grinende unger ble plassert inn i bilen. :ler: Men det gikk da på et vis det også, og da vi kom hjem var de i godt humør igjen. A sin bestis kom på besøk, vi tappet i bassenget og nøt virkelig dagen til det fulle. To stk superslitne jenter ble lagt henholdsvis klokken 18:15 og 19. ;) Jeg hadde plutselig god tid før skravlebesøk igjen, og fikk både bakt en svær brownielangpanne og gjort ferdig invitasjonene til A sin bursdag. :5: Diddles og Tennessee kom etterhvert, og det ble grilling og enda mer skravling. Kom meg ikke i seng før klokken 1, så man kan vel si at det var en veldig fin kveld. :rodmer: 

I går hadde jeg bursdag. :bursdag: Stod opp tidlig, og fikk laget ferdig browniekaken. Etter ønske fra bror lagde jeg snickersbrownie, med mange lag med greier på. Men altså...1 lag brownie, 1 lag peanøttnougat (marshmallows, peanøttsmør OG melis :daane: ), 1 lag hapå, 1 lag peanøtter og 1 lag sjokoladeganasj. Huttemegtu, ble kvalm da jeg lagde den. Egentlig helt greit, for da klarer jeg å holde meg unna. :ler:  Den har fått skryt fra alle som har smakt den (inkludert jobbfolka), så det er nok bare jeg som er rar. :fnise: Jeg tutlet også rundt og ryddet, lekte med ungene og forberedte til besøk. Gikk 10000 skritt uten å egentlig ha gjort noe spesielt, så det er mye mosjon i hverdagen av og til! Mannen kom hjem i 1-tiden - jentene var så utrolig glade for å se ham at hjertet mitt blir varmt bare med tanken. :hjerte: 

Familien begynte å komme i 2-tiden, og vi satt ute på terrassen hele dagen. Hipp hurra for nydelig vær! Jeg fikk også masse fint! Ny, brukt veske, klær, penger og keramisk springform med lokk og hank. For ikke å glemme UP3-en jeg fikk av mannen og ungene. A fikk også bursdagspakken sin av mamma fordi de er borte på dagen hennes, en svær pakke med playmo-pegasuser og alver. Den har hun tydeligvis ønsket seg LENGE, for makan til takknemlighet har jeg aldri sett fra den kanten før. Da mamma skulle gå, fikk hun en svæææær klem og helt uanmeldt sa hun ''tusen takk for den FINE pakken min!''. Jeg og mannen bare :overrasket: . Dette fra jenta som såvidt vil si hadet når folk går. Hun er dårlig på å uttrykke følelser, så dette kom veldig uventet på oss. Fine A. :rodmer: Presangen hennes slo såpass an at hun ville i barnehagen klokken 6 i dag morges, for å vise frem det hun hadde fått. :hoho: 

M har forresten gått uten bleie fredag-søndag denne helgen, og det har gått så fint! Hun hadde ett uhell i går, men det var fordi hun ikke nådde frem i tide. Hun hadde funnet frem krakken og alt, men så tisset hun halvveis på krakken og halvveis på doen. Hun hadde vel et semiuhell hos Diddles også, og tisset halvveis på terrassen og halvveis på gresset. :fnise: Men ja. Hun ble levert i barnehagen uten bleie i dag, og jeg er veldig spent på å høre hvordan det gikk! :hoppe: 

Planen for dagen er å nyte det fine været så godt som vi kan. I kveld skal jeg på foreldremøte i barnehagen, og forelesning om grensesetting. Gleder meg, for det er jo veldig aktuelt for å si det mildt. Håper jeg klarer å snappe opp noen tips. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

:klem: Takk for en fantastisk fin helg!

Selv takk! :klemmer:

Så deilig å høre at bursdagen din ble fin! :hoppendeglad: Jeg og Diddles truet med å kjøre innom deg på vei til flyplassen for å se om vi kunne snike oss til en kakebit, men fant til slutt ut at du sikkert hadde blitt litt stressa hvis vi plutselig dukket opp sånn akkurat samtidig som du ventet familie på besøk. Den høres veldig god ut da, i bittebittebittesmå biter :fnise: Og browniebunnen var nydelig! :nigo:

Håper du fikk noen gode tips på forelesningen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tennessee skrev:

Selv takk! :klemmer:

Så deilig å høre at bursdagen din ble fin! :hoppendeglad: Jeg og Diddles truet med å kjøre innom deg på vei til flyplassen for å se om vi kunne snike oss til en kakebit, men fant til slutt ut at du sikkert hadde blitt litt stressa hvis vi plutselig dukket opp sånn akkurat samtidig som du ventet familie på besøk. Den høres veldig god ut da, i bittebittebittesmå biter :fnise: Og browniebunnen var nydelig! :nigo:

Håper du fikk noen gode tips på forelesningen! 

Haha, da hadde jeg blitt stressa, ja! :fnise: Men det hadde vært veldig koselig allikevel. :hjerte:

Fikk ihvertfall ett godt tips som jeg aldri har hørt før, nemlig at det kan ta opptil 10 sekunder før en beskjed blir oppfattet hos barnet. Man skal telle til 10 etter at en beskjed er gitt.  Vi testet det ut på A i går kveld, og det funket faktisk! :5: Nå tror jeg ikke det er en sånn magisk greie, men at drt kan gjøre ting litt enklere tror jeg definitivt!

 

-----

Jeg fikk en rar og mulig bekymringsfull beskjed fra legen min i dag. Blodplatenivået mitt er lavt. Men ingenting om hva det betyr eller noe. Google forteller meg at jeg enten er frisk som en fisk, eller at jeg har leukemi. Såem...ja. Jeg hadde visst blodplatemangel i 2013 også, og jeg skulle gjerne visst om nivået har blitt høyere eller lavere siden den gang. Så jeg skal ringe legen i morgen for litt info. Enn så lenge får jeg være litt stressa. :sjenert: Jeg blødde neseblod i går morges også, helt ut av det blå. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Så skummelt med en sånn beskjed fra legen! :haar: Det er så lite gjennomtenkt å gi en sånn beskjed uten noen mulighet til å få flere svar enn det internett kan gi oss, det er jo som du sier bekreftelser der både på alvorlig sykdom og bagateller... Håper du har fått litt bedre og mer beroligende info fra legen i dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæh, det var nå ingen okei beskjed å få :overrasket: Synes heller ikke han skulle gitt deg den beskjeden uten å sitte med flere svar til deg - google er jo til å få angst av når en søker opp sånt! Krysser alt jeg har for gode svar idag :hjerte::klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Tennessee skrev:

:overrasket: Så skummelt med en sånn beskjed fra legen! :haar: Det er så lite gjennomtenkt å gi en sånn beskjed uten noen mulighet til å få flere svar enn det internett kan gi oss, det er jo som du sier bekreftelser der både på alvorlig sykdom og bagateller... Håper du har fått litt bedre og mer beroligende info fra legen i dag! :klemmer:

 

25 minutter siden, Diddles skrev:

Wæh, det var nå ingen okei beskjed å få :overrasket: Synes heller ikke han skulle gitt deg den beskjeden uten å sitte med flere svar til deg - google er jo til å få angst av når en søker opp sånt! Krysser alt jeg har for gode svar idag :hjerte::klemmer: 

 

Takk for :klem: dere! 

Jeg fikk snakket med legen, som beroliget meg veldig faktisk! :jepp: Hun forklarte litt hva det var (noe jeg egentlig hadde lest meg opp på i forkant), og hvorfor det kunne være sånn. I mitt tilfelle ser det ut til at det ''bare er sånn'', siden det er noen som har blodplatemangel uten at noe annet feiler dem. Men det at jeg ikke alltid har hatt det (første tilfelle var i 2013), og at det har blitt stadig lavere (mitt var på 127 nå, 130 i mars), gjør at hun vil ha en ny test om et halvt år. Utredningen man har mtp. blodplatemangel er ifølge henne svært ubehagelig (mistenker noe beinmargsgreier :haar: ), så det var ikke noe hun anbefalte før eventuelt etter en ny test. 

Det rare er at jerninnholdet i blodet mitt nå er helt fint, og at jeg skal slutte å ta jerntilskudd. :klo: Jeg får prøve, og så virkelig kjenne etter om det er psykisk om jeg plutselig blir veldig slapp, eller om det er andre faktorer som gjør det. Jeg har vært flink til å ta tilskudd i det siste, men jeg håper virkelig jeg slipper i fremtiden.

Og så synes jeg det er litt ironisk at jeg tok gentesten for det søster og mamma har, som basically er en genfeil som gjør at du har tykkere blod. Mitt er tynnere enn normalt. Lurer på om det er mulig at jeg får svar at jeg faktisk har den samme genfeilen, med tykkere blod. Samtidig som det er tynnere enn det skal være. :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt å høre at du fikk betryggende svar idag :klemmer: Du får nå søren meg kjørt deg for tida du altså...ikke rart du blir både sliten og slapp innimellom!!

Fortsett å ta multivitaminer og omega 3 + 6 du :hjerte: Det skal noe til å få i seg alt kroppen trenger gjennom kun kosthold nå, næringsinnholdet i matvarene vi spiser inneholder ikke på langt nær det det gjorde før pga jordsmonn, sprøytemidler and so on...jeg har bare gjort det til en vane å ta Omega 3+6 og multivitaminer, så trenger jeg ihvertfall ikke å stresse med å pusle sammen så nøye sammensatt mat til enhver tid :sjenert: Innimellom er det så greit å kunne sluntre litt unna :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du ble litt beroliget etter å ha snakket med legen, men ærlig talt, i dag hvor alle bruker Dr. Google burde man virkelig ikke levere sånne prøvesvar uten å kunne berolige med en gang! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 8.6.2016 at 12.09, Diddles skrev:

Så utrolig godt å høre at du fikk betryggende svar idag :klemmer: Du får nå søren meg kjørt deg for tida du altså...ikke rart du blir både sliten og slapp innimellom!!

Fortsett å ta multivitaminer og omega 3 + 6 du :hjerte: Det skal noe til å få i seg alt kroppen trenger gjennom kun kosthold nå, næringsinnholdet i matvarene vi spiser inneholder ikke på langt nær det det gjorde før pga jordsmonn, sprøytemidler and so on...jeg har bare gjort det til en vane å ta Omega 3+6 og multivitaminer, så trenger jeg ihvertfall ikke å stresse med å pusle sammen så nøye sammensatt mat til enhver tid :sjenert: Innimellom er det så greit å kunne sluntre litt unna :fnise: 

Ja, det var virkelig godt å høre! Og nei, det er jo ikke rart at jeg er sliten innimellom...så det veldig godt på hvilepulsen min som UP3-en måler hver morgen...jo lenger ut i uken jeg kom, jo høyere var den. Så la jeg meg tidlig i går - 22:30 - og vips! var den lav og fin i dag morges. :nigo: 

Omega er jeg ikke så flink til å ta må jeg innrømme. Men multivitaminer tar jeg. :jepp: Har jo omega liggende i skapet også, så får fylle på det også.

Den 8.6.2016 at 15.43, lille_frosk skrev:

Så bra du ble litt beroliget etter å ha snakket med legen, men ærlig talt, i dag hvor alle bruker Dr. Google burde man virkelig ikke levere sånne prøvesvar uten å kunne berolige med en gang! :hug:

Det burde stått mer forklaring, ja! :riste: Tror hun skjønte at jeg var bekymret, for jeg ringte resepsjonen klokken 07:30, og et par timer senere ringte legen meg opp igjen. Hun pleier ikke å være så rask, for å si det sånn. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken? *poff* Som vanlig. :fnise: Føler dagene bare fyker avgårde. I dag da jeg kikket på datoen i bilen min så jeg omtrent sånn ut: :sjokk: 10.juni, liksom. Ved neste øyeblikk er sommeren over. :grine: Nei, her gjelder det å nyte de lyse tidene så godt vi kan. Ikke for det at det er så himla varmt her, da. Dvs, været er nyyyydelig, men det blåser en sur og kald vind som skjærer mellom marg og bein. Misvisende, og den gjør meg sur. Hmf. :snurt: 

Denne uken har vi ikke gjort på så veldig mye spesielt egentlig. Tirsdag hadde vi middagsbesøk av bror. For aller siste gang på en stund. :grine: Han flyttet nemlig til Porsgrunn i går, skal begynne på skole. Jeg er spent på hans vegne, samtidig som jeg synes det er veldig trist å ikke ha ham i umiddelbar nærhet. :trist: 

På onsdag satte jeg meg omtrent ikke ned før klokken 22:30. :daane: Da jeg kom hjem fra jobb, ryddet jeg hele overetasjen. Det har mildt sagt blitt ignorert, og jeg klarte bare ikke mer. Måtte. gjøre. noe. Da jeg var ferdig med det, dro jeg til bror for å hjelpe ham å vaske ut av leiligheten. Så tomt! Så bar det på butikken for ukeshandel (takk for tips ang kjøttdeig @Diddles, nå er jeg 10 pakker rikere) , og vips var klokken blitt halv 11.

I går var vi og fikk pass til ungene. Herregud for et hespetre som jobbet i skranken - hun hadde tydeligvis ikke dagen, stakkar. :hoho: Det er jammen ikke enkelt å få unger til å sitte stille i mer enn 2 sekund altså, huttemegtu. Og når damen hele tiden syter og sier ''dette går ikke!'' blablabla, så er det jo klart at ungene ikke vil. På ett tidspunkt sa hun at vi burde heller gå til fotograf å få bilder, og jeg bare ''det kommer ikke på tale!'' Blæ. Jaja, vi fikk det til til slutt. :5: Resten av kvelden ble brukt til å slappe av og gjøre ingenting. :veslejenta: 

I dag får vi besøk av lille A som skal ligge hos oss til i morgen. Skal bli skikkelig kos! :rodmer: Og i morgen får jeg prøve meg som 3-barnsmamma helt alene, siden mannen skal i utdrikningslag fra ganske tidlig av. Regner med det går greit altså. Lille A er omtrent verdens enkleste baby. :baby: 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Djevelmasken - Tom Egeland. En av få norske forfattere jeg leser. Elsker Bjørn Beltø!

Lydbok: Bands of Mourning - Brandon Sanderson. Selv om jeg hater han som leser, må jeg bare klare å bli ferdig med denne her.

Serie: The L Word. Aaaah, gode, gamle tidlig 2000-tallets minner.

Leseutfordring: 32/55. :nigo: 


trening/fysisk aktivitet

Ingen kommentar. :ninja: Har kostholdet under kontroll, da, så jeg kjenner egentlig ikke så veldig mye på det akkurat nå. Jeg har nok med å takle trøtthet, hus og hjem. Energireservene mine er totalt oppbrukt når ungene har lagt seg. Men nå er mannen hjemme, og etter neste uke (som er 5-årsbursdagsbonanza), er jeg fri til å gå på trening nesten når som helst. :nigo: 

 
ungeprat

Jeg tror at...kanskje...M virkelig begynner å bli bleiefri! :overrasket::strix: Hun har i praksis vært bleiefri i en uke nå, og det har gått så fint! I barnehagen har de til nå hatt på henne bleie ute (tror jeg? innimellom ihvertfall), men i går hentet mannen henne, MED samme klær og samme truse og hele pakka. Og i dag morges ventet hun med å tisse til bleia var av og rumpa var på do. Hun bæsjet til og med. Ååååå, FREEEEEDOM! :skya: Det eneste aberet er at hun fremdeles er såpass kort at hun ikke tør å klatre opp på do alene. :fnise: Så vi må være tilstede hele tiden og hjelpe til. Men det er jo noe som kommer etterhvert selvsagt. Ett museskritt om gangen. Flinke M'en vår! :hjerte: 

A er blitt skikkelig rar for tiden. Hun er blitt mye mer kosete, og er på det stadiet at hun ikke har lyst til å være storesøster. Hun snakker med babystemme og har bæsjeuhell i barnehagen. Samtidig er hun en super storesøster som - i går - var supersnill og la M helt alene etter at M kom ut av rommet sitt den 57. gangen. Hun merker nok på seg at M er i ferd med å bli stor også nå. Helt plutselig bruker M truse, og får veldig mye skryt, så det er jo forståelig. Vi må bare være påpasselige med å gi A masse oppmerksomhet og kos. Hun trenger det jo hun også, selv om hun er stor.

Ellers: jeg har en 5-åring i hus neste uke. På tirsdag fikk jeg minne på fb om at det var 5 år siden jeg hadde lagt ut status om termindato. Da var virkelig nedtellingen i gang!

forfengelighet

Skal i bryllup i starten på juli, og vet virkelig ikke hva jeg skal ha på meg. Har to lange kjoler, men så er jeg så redd for at det blir too much. Den ene er veldig type forloverkjole (den jeg skulle hatt i søsters bryllup hadde jeg ikke glemt den igjen i Norge :dry: ), korallfarget med ''diamanter'', mens den andre er mørkeblå blondete uten mye dilldall.  Selv er jeg mest komfortabel i skjørt. Kan jeg gå i skjørt i bryllup tror dere? Tenker da av typen dette eller dette, Med en fin topp til? Har et mørkeblått sånt skjørt, i silkestoff, som rekker meg omtrent til knærne. Det står forresten ingenting i invitasjonen om hvilken dresskode det er. Mannen skal ha mørkeblå dress med sløyfe til.

 

kule ting

- Gjemt monument funnet midt i Petra. Rom-arkeologi, hvor kult er ikke det da?

- Enkel tacopasta høres superkult ut i mine ører :spise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, L-word! :rodmer: Nå fikk jeg lyst til å se den igjen, leeeeenge siden sist!!

Jeg synes det må være helt greit å gå i skjørt i bryllup. Hvis jeg husker riktig tror jeg det var flere som hadde skjørt i vårt bryllup, uten at det var noen som reagerte på det. Så hvis jeg var deg hadde jeg valgt det jeg var mest komfortabel i. Det blir jo lange dager/kvelder/netter i bryllup!

Veldig godt å lese at du fikk beroligende nyheter fra legen forresten. Hun skjønte nok at det var litt dumt å la deg lure med en sånn beskjed dagen i forveien :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tennessee skrev:

Åh, L-word! :rodmer: Nå fikk jeg lyst til å se den igjen, leeeeenge siden sist!!

Jeg synes det må være helt greit å gå i skjørt i bryllup. Hvis jeg husker riktig tror jeg det var flere som hadde skjørt i vårt bryllup, uten at det var noen som reagerte på det. Så hvis jeg var deg hadde jeg valgt det jeg var mest komfortabel i. Det blir jo lange dager/kvelder/netter i bryllup!

Veldig godt å lese at du fikk beroligende nyheter fra legen forresten. Hun skjønte nok at det var litt dumt å la deg lure med en sånn beskjed dagen i forveien :ler: 

 

Jaaa! :rodmer: Det er så gøy. :jepp: 

Ja, jeg må føle meg komfortabel altså. Har konferert litt med søster også, og hun også sier det bør være greit.

 

-----

 

MEN, dere...nå er det ikke sikkert vi skal i bryllup allikevel. Mannen ringte nettopp med en god nyhet: oppsigelsen hans er blitt utvidet med 2 måneder! :hoppe: Han går på ny rotasjon, da, 42-10, noe som betyr 42 dager på (vi tror det er 2 uker ute garantert, samt at man må være tilgjengelige resten av den perioden for å ta småoppdrag innimellom) og 10 dager av. Skikkelig kjip rotasjon, men selvsagt bedre enn ingenting. :5: Nå får han faktisk to månedslønner til. Håper han klarer å låse ferien, ellers må jeg reise alene med ungene. :bond: Men åååå, det var gode nyheter på en fredag! :danser: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...