Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Det er så skikkelig dritt, denne dårlige tiden vi er inni 😢 vi måtte ta avdragsfritt i et år, for å klare og spare opp en del penger.. heldigvis får de jo noe penger fra NAV, men det er jo ingenting iforhold til lønna de har 😕 jeg håper det ordner seg for dere, å at han får en jobb snart ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, CathrineMic skrev:

Det er så skikkelig dritt, denne dårlige tiden vi er inni 😢 vi måtte ta avdragsfritt i et år, for å klare og spare opp en del penger.. heldigvis får de jo noe penger fra NAV, men det er jo ingenting iforhold til lønna de har 😕 jeg håper det ordner seg for dere, å at han får en jobb snart ❤

Ja, rett og slett dritt!

Vi har et dilemma i om han skal studere eller ei. Jeg synes det er teit å vente et år, mens samtidig så er det faktisk snakk om ganske mye penger, siden han får utbetalt 18-19000 fra NAV (tror det er max?), pluss arbeidsledighetsforsikringen som han var så lur å opprette før jul som utgjør 10000 i måneden i ett år.  Nei, først må vi få en oversikt over inntekter og utgifter, så får vi avgjøre hva vi skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Belle, så innmari leit å høre at det gikk sånn ... :( Det er vanskelige tider :hug: Godt å høre at dere støtter hverandre så godt oppi dette, og at det virker som dere er veldig "sammen" om å finne gode løsninger. Ellers skjønner jeg at det er slitsomt når det blir såpass mange konflikter med A, og jeg har jo ingen gode råd å komme med i den retningen heller ... Annet enn at det går over og at det kanskje ikke er så mye annet å gjøre med det enn å "ri stormen av" liksom? :/ Æsj, beklager, skulle gjerne kommet med all verdens gode råd og oppmuntring, men det får bli en virtuell klem istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Ja, rett og slett dritt!

Vi har et dilemma i om han skal studere eller ei. Jeg synes det er teit å vente et år, mens samtidig så er det faktisk snakk om ganske mye penger, siden han får utbetalt 18-19000 fra NAV (tror det er max?), pluss arbeidsledighetsforsikringen som han var så lur å opprette før jul som utgjør 10000 i måneden i ett år.  Nei, først må vi få en oversikt over inntekter og utgifter, så får vi avgjøre hva vi skal gjøre!

Jepp, er ikke mer de får, noe jeg synes er helt svimlende 😨 ååh, så utrolig lurt. Da blir det hvertfall litt bedre. Her visste ikke mannen om den før det var for seint, så han fikk aldri opprettet den 😕 

Veldig lurt. Du skal se det ordner seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, lille_frosk skrev:

Åh, Belle, så innmari leit å høre at det gikk sånn ... :( Det er vanskelige tider :hug: Godt å høre at dere støtter hverandre så godt oppi dette, og at det virker som dere er veldig "sammen" om å finne gode løsninger. Ellers skjønner jeg at det er slitsomt når det blir såpass mange konflikter med A, og jeg har jo ingen gode råd å komme med i den retningen heller ... Annet enn at det går over og at det kanskje ikke er så mye annet å gjøre med det enn å "ri stormen av" liksom? :/ Æsj, beklager, skulle gjerne kommet med all verdens gode råd og oppmuntring, men det får bli en virtuell klem istedenfor. 

Vi var forberedte på det, men samtidig ikke om du skjønner. Ingen vil jo miste jobben sin. :sukk: Men, men. Vi kan ikke gjøre noe med det, så vi får børste av oss skuffelsen og se fremover heller. Vi hadde en prat med mormoren til mannen, og hun er virkelig en klok dame. Før i tiden var det jo helt vanlig å ha det trangt i den fasen av livet vi er nå, men allikevel kommer hun ikke med noen pekefinger. Bare ''husk at dere har hverandre oppi alt dette. Det er veldig viktig!'' :rodmer: 

Ri stormen av er taktikken vi kjører, ja. Vi prøver å ''ta henne'' når hun har de verste utbruddene - konsekvenser må hun få selv om det er følelsene som tar helt overhånd innimellom. Men nå har vi hatt et par gode dager, og da klarer vi på en måte å se lyset i andre enden.

16 timer siden, CathrineMic skrev:

Jepp, er ikke mer de får, noe jeg synes er helt svimlende 😨 ååh, så utrolig lurt. Da blir det hvertfall litt bedre. Her visste ikke mannen om den før det var for seint, så han fikk aldri opprettet den 😕 

Veldig lurt. Du skal se det ordner seg :klem:

Det er virkelig et langt steg ned fra vanlig lønn. :daane: Men ja, den forsikringen er gull verdt altså! Han kommer nesten til å få det samme utbetalt med den forsikringen på toppen av Nav-lønnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt noen fine dager siden den dårlige nyheten kom. Det er bra synes jeg, at vi klarer å koste av oss det verste. :jepp: 

På onsdag hadde vi et kort besøk av mamma, stesøster og bror. Men siden vi hadde fått den beskjeden rett før de kom, så ble de ikke så lenge heldigvis. Tror de skjønte sin besøkstid. ;) Etterpå dro mannen med seg A på fjelltur, mens jeg og M ble værende på grunnivå og leke med nabojentene. Vi har en liten fjelltopp rett bak huset - tror den er rundt 150 meter over havet. Ikke så langt, men veldig bratt. Slitsomt for A, men akkurat nok til at hun orker å gå opp. Og hun elsket det! Snakket ikke om  noe annet neste dag, så i går måtte vi selvsagt opp igjen. :ler: Da var jeg og M med også, og for den lille minien vår ble det litt for bratt. Godt hun er såpass liten at hun passer greit oppi bæremeisa fremdeles. :fnise:  

Og det var egentlig de to siste dagene våre. Fine og familievennlige. I dag skal vi til mamma og spise middag, så der sparer vi én middag, gitt. Greit for oss som skal bli så økonomiske av oss nå! :hoho: Jeg kjenner jeg tar litt av i hodet mitt, for jeg er en type som går all in når jeg først skal gjøre noe. Vel, slik jeg tenker så skulle man tro av vi er i ferd med å leve rett under fattigdomsgrensa. :lol: Fikk laget utkast til oversikt over inntekter og utgifter i går, så nå tenkte jeg jeg skulle bruke mitt eneste 3 frie kvarter på jobbdagen i dag til å prøve å få oversikt over faste utgifter. Milde moses, ønsk med lykke til! :bond: 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Er fremdeles på Brian Staveley-toget, jeg. :fnise: Er halvveis ferdig med 3ern nå, og jeg elsker de bøkene altså! :hjerte: Akkurat passe mørke til at jeg orker, og fullpakket med både action og eventyr. Jeg kommer til å bli lei meg når jeg er ferdig. :sukk: Lydbok: Jim Butcher - The Aeronaut's Windlass. Jim Butcher er en av mine favorittforfattere, og jeg nyyyyter denne. :nigo: 

Leseutfordring: 17/55. :nigo: 


trening/fysisk aktivitet

Blah. Ingen den siste uken, om man ser bort fra minituren vi hadde på fjellet i går. Jeg trenger både litt mer lengde på turen pluss litt mer tempo for å i det hele tatt bli svett og andpusten, så. ;) 

 
ungeprat

Tror jeg tok ungepraten i forrige innlegg. :haar: Neida, det går litt bedre nå! Bortsett fra at begge ungene er blitt helt tulleruske etter klokkesnuinga. Vi har aldri hatt problemer på denne snuinga her, men nå er det helt bananas altså. Én morgen våkner A klokken 3:30, en annen morgen våkner hun klokken 8. Serr, hun sover ALDRI (og da overdriver jeg ikke) så lenge. I dag våknet hun 6:30, noe som er normalen, så kanskje hun er tilbake til sitt gamle jeg igjen? M er plutselig blitt supervanskelig å legge. Det er nesten sånn at det frister å montere sprinkelsiden på senge opp igjen. haha. Skal ikke gjøre det altså, men hnnng. Hun sovner ikke før sånn 20:30-21 for tiden, og krever jo selvsagt at én av oss skal sitte inne med henne til hun sovner. Vi som før ''kranglet'' (spøkefullt) om hvem som skulle legge henne fordi det tok så kort tid. Jaja, jeg får ihvertfall tatt store jafs av lydboka mi der jeg sitter.


forfengelighet

Bæsj. Huden min er så på bærtur at jeg blir sprø! Nå har jeg bestemt meg for å ønske meg hudscanning til bursdagen min, da får jeg ihvertfall svar. Selve ''repareringen'' av huden er ingen sak når man først vet hva som feiler huden, så da tenker jeg at jeg heller gjør det enn å gå til hudpleier og måtte betale i dyre dommer for dyre produkter.

 
mening

 

 
nederlag

Ikke noen overraskelse hva som kommer her, nei. Jobben til mannen...
 
opptur

Jobben til mannen! :danser:<---stod det sist gang jeg oppdaterte her. :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å lese at dere har hatt fine dager tross den dårlige nyheten! Det har vel vært et spøkelse som har truet dere en stund, men det betyr jo ikke at det blir noe mindre kjipt når beskjeden kom... :sjenert: Og basert på det jeg har hørt fra deg før, og det jeg leser nå, så mangler det ikke på systematikk for å få oversikt over den nye hverdagen heller. Men en jobb er det! :daane: Masse masse lykke til! :duskedame:

Og så håper jeg dere får en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tennessee skrev:

Så godt å lese at dere har hatt fine dager tross den dårlige nyheten! Det har vel vært et spøkelse som har truet dere en stund, men det betyr jo ikke at det blir noe mindre kjipt når beskjeden kom... :sjenert: Og basert på det jeg har hørt fra deg før, og det jeg leser nå, så mangler det ikke på systematikk for å få oversikt over den nye hverdagen heller. Men en jobb er det! :daane: Masse masse lykke til! :duskedame:

Og så håper jeg dere får en fin helg! :klemmer:

Systematikk skal det ikke mangle på, nei. :fnise: Nå har jeg allerede fått satt opp de fleste faste utgiftene, og jeg må si jeg ble litt kvalm. :spy: Dette klarer vi ikke på én lønn, om vi ikke får avdragsfrihet på lånet. Nå har jeg fått meg alle faste utgifter (også veiavgift) bortsett fra kommunale avgifter, og vi er på nesten 40000 kroner i måneden. Heldigvis er vi ferdig nedbetalt på bilen til høsten, og det er jo snakk om halvannen barnehageplass, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Systematikk skal det ikke mangle på, nei. :fnise: Nå har jeg allerede fått satt opp de fleste faste utgiftene, og jeg må si jeg ble litt kvalm. :spy: Dette klarer vi ikke på én lønn, om vi ikke får avdragsfrihet på lånet. Nå har jeg fått meg alle faste utgifter (også veiavgift) bortsett fra kommunale avgifter, og vi er på nesten 40000 kroner i måneden. Heldigvis er vi ferdig nedbetalt på bilen til høsten, og det er jo snakk om halvannen barnehageplass, så.

Usj... :(  Det blir fort mye av disse faste utgiftene altså, særlig når man må begynne å forholde seg aktivt til dem som dere må nå! Men, tross alt bedre å få oversikten nå heller enn å sitte med skjegget i postkassa (og søknad til Luksusfellen) om en stund. Det er jo dessverre mange som velger å ignorere alt sammen og ta sorgene senere, og det hadde jeg (eller kanskje vi?) ikke klart.

Igjen, masse lykke til med å finne mulige løsninger! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tennessee skrev:

Usj... :(  Det blir fort mye av disse faste utgiftene altså, særlig når man må begynne å forholde seg aktivt til dem som dere må nå! Men, tross alt bedre å få oversikten nå heller enn å sitte med skjegget i postkassa (og søknad til Luksusfellen) om en stund. Det er jo dessverre mange som velger å ignorere alt sammen og ta sorgene senere, og det hadde jeg (eller kanskje vi?) ikke klart.

Igjen, masse lykke til med å finne mulige løsninger! :hug:

Ja, det har du helt rett i! Nå ligger det jo 4000 kroner sparing inni der også da, så vi må nok legge lista litt lavere i tiden fremover.

Men usj, luksusfellen er mitt største mareritt. Jeg fikk meg ikke kredittkort før i fjor av den grunn, for jeg var så redd for å havne i samme klemma. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én god ting som kom ut av mannens oppsigelse? Vi kan gå i bryllup i sommer. :strix: Det er en litt perifær venn av mannen, som han hadde mye med å gjøre før, men ikke så mye nå lenger. Vel, vi er invitert (kun fordi de ble invitert i vårt bryllup regner jeg med), og hvem liker vel ikke å gå i bryllup? :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, så leit å høre om jobben til mannen, det skulle jo ikke skje! :( Det er vondt å få ting snudd på hodet og usikkerheten det medfører.  

Bra dere er positive og har klart å kose dere tross dårlige nyheter. Dette ordner seg! :)

Håper helgen er bra! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.4.2016 at 13.20, ^^Belle^^ skrev:

Systematikk skal det ikke mangle på, nei. :fnise: Nå har jeg allerede fått satt opp de fleste faste utgiftene, og jeg må si jeg ble litt kvalm. :spy: Dette klarer vi ikke på én lønn, om vi ikke får avdragsfrihet på lånet. Nå har jeg fått meg alle faste utgifter (også veiavgift) bortsett fra kommunale avgifter, og vi er på nesten 40000 kroner i måneden. Heldigvis er vi ferdig nedbetalt på bilen til høsten, og det er jo snakk om halvannen barnehageplass, så.

Så flinke dere er som setter dere ned og gjør dette ordentlig. Det er sånne ting jeg fort kan kvie meg litt for, nettopp fordi jeg hater følelsen når jeg ser hvor mye det faktisk er som går ut ... :ler: Men det er jo akkurat derfor man trenger å gjøre det! Skjønner veldig godt at dette er innmari tøft for dere. Stor klem! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Kokos skrev:

Neinei, så leit å høre om jobben til mannen, det skulle jo ikke skje! :( Det er vondt å få ting snudd på hodet og usikkerheten det medfører.  

Bra dere er positive og har klart å kose dere tross dårlige nyheter. Dette ordner seg! :)

Håper helgen er bra! :hug:

Å snu ting på hodet, ja, det er det riktige. Vi får en ny hverdag, på godt og vondt. Jeg tenker litt på hvordan det kommer til å ha ham hjemme hele tiden. Han har jo aldri vært det, på de 14 årene vi har vært sammen, så jeg er redd jeg kommer til å bli lei. :fnise: Eller, ikke lei, men at jeg kommer til å savne den alenetiden. For enn så slitsomt det er når han er borte, så er det unektelig litt deilig å være alene også. Nei, jeg er nok bare miljøskada fordi jeg alltid har hatt det sånn! ;)

19 timer siden, lille_frosk skrev:

Så flinke dere er som setter dere ned og gjør dette ordentlig. Det er sånne ting jeg fort kan kvie meg litt for, nettopp fordi jeg hater følelsen når jeg ser hvor mye det faktisk er som går ut ... :ler: Men det er jo akkurat derfor man trenger å gjøre det! Skjønner veldig godt at dette er innmari tøft for dere. Stor klem! :hug:

Iiiik, jeg hadde aldri klart å IKKE ha kontroll, da hadde jeg vært stressa da! Vi har jo bare hatt sånn noenlunde kontroll fordi vi ikke har trengt å holde budsjetter og slikt, men nå som det står svart på hvitt for eksempel hvor overforsikret vi er (huttetu!) er det jo enkelt å gjøre noe med det. :)

 

--------

Fin lørdag i går. Jeg fikk sove til klokken 9, og da dro jeg med meg ungene på trening. Resten av dagen var vi bare inne og koste oss. A var borte hos bestisen i noen timer, og ellers lekte vi, tegnet, puslet og hadde kinokveld. Jeg fikk ryddet bort alle ullklærne (ugh. Så lei! Fram med vanlige klær igjen!), og nå i dag morges fikk jeg tømt begge jentenes skap for for små klær. Tror vi samlet sammen 5 bæreposer med klær som skal til lille A. Så ja, veldig på tide! :fnise:

Planene for dagen i dag er omtrent ikke-eksisterende. :ler: Superdeilig med en rolig helg her hjemme. Det er en stund siden vi har hatt det! Muligens vi tar en tur til svigermor. Enn så lenge koser vi oss med en sen frokost og litt barne-tv. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3.4.2016 at 9.47, ^^Belle^^ skrev:

Å snu ting på hodet, ja, det er det riktige. Vi får en ny hverdag, på godt og vondt. Jeg tenker litt på hvordan det kommer til å ha ham hjemme hele tiden. Han har jo aldri vært det, på de 14 årene vi har vært sammen, så jeg er redd jeg kommer til å bli lei. :fnise: Eller, ikke lei, men at jeg kommer til å savne den alenetiden. For enn så slitsomt det er når han er borte, så er det unektelig litt deilig å være alene også. Nei, jeg er nok bare miljøskada fordi jeg alltid har hatt det sånn! ;)

Vet du, jeg kan på en måte relatere meg til den problemstillingen der, om enn ikke i like stor grad som deg, og skjønner veldig godt at du tenker tanken! :Nikke: Min erfaring var i den perioden der jeg var et ikke-tema hjemme hos svigers, den varte i fem og et halvt år fra de fant ut at jeg og kjære var sammen, til jeg var velkommen i huset der igjen. Lang tid med andre ord. Kjære var likevel mye hjemme i helgene (komplisert historie), noe som medførte at jeg hadde mye tid alene i helgene. Etterhvert hadde jeg vent meg til at det var sånn livet var, og jeg satte stor pris på alenehelgene mine. Overgangen var derfor tilsvarende stor da vi plutselig skulle tilbringe de aller fleste helgene sammen! :daane: Jeg følte meg låst og hadde ikke lenger automatisk meg-tid som jeg kunne regne med. Men det gikk seg til det også, og det tror jeg det vil gjøre for dere også. Det blir kanskje enda viktigere å planlegge inn og prioritere egne aktiviteter, det er jeg fortsatt litt for dårlig til. Men de er gull verdt! :jepp:

Håper dere fikk en fin søndag og at uka har begynt bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt dette var, det er forsåvidt vår store frykt også for tiden, selv om det føles så trygt som det kan gjøre, så henger det litt over oss som et spøkelse, og det helt forferdelig å tenke på hans kollegaer og venner som blir permittert eller oppsagt. Vi har bestemt oss for å leve som normalt på de fleste områder, men gjør grep på andre. Mannen min var ikke klar over den forsikringa før nå nylig, og nå har han (og alle andre) fått permitteringsvarsel (standard) og da er det for sent å tegne den.

Det ser ut som dere har god oversikt, dere har jo ikke noe annet valg enn å klare det. Har dere bestemt dere ang. studier/ikke studier?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gode dere er som tar grep! :Nikke: Men, sa du ikke over her et sted at han vil få nesten det samme utbetalt som før, pga nav + forsikring? :klo: Hvorfor må dere klare dere med én lønn da? Eller har jeg misforstått noe helt her? :sjenert: Sitter på jobb og smug-skumleser ;) 

Forresten, det du skrev om A på forrige side kunne like gjerne ha handlet om min S. Så jeg skjønner hvordan du har det! Og jeg har nok også møtt meg selv litt i døra der gitt... :flau::ler: 

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cilla skrev:

Så utrolig kjipt dette var, det er forsåvidt vår store frykt også for tiden, selv om det føles så trygt som det kan gjøre, så henger det litt over oss som et spøkelse, og det helt forferdelig å tenke på hans kollegaer og venner som blir permittert eller oppsagt. Vi har bestemt oss for å leve som normalt på de fleste områder, men gjør grep på andre. Mannen min var ikke klar over den forsikringa før nå nylig, og nå har han (og alle andre) fått permitteringsvarsel (standard) og da er det for sent å tegne den.

Det ser ut som dere har god oversikt, dere har jo ikke noe annet valg enn å klare det. Har dere bestemt dere ang. studier/ikke studier?

 

1 minutt siden, Mazilla skrev:

Så gode dere er som tar grep! :Nikke: Men, sa du ikke over her et sted at han vil få nesten det samme utbetalt som før, pga nav + forsikring? :klo: Hvorfor må dere klare dere med én lønn da? Eller har jeg misforstått noe helt her? :sjenert: Sitter på jobb og smug-skumleser ;) 

Forresten, det du skrev om A på forrige side kunne like gjerne ha handlet om min S. Så jeg skjønner hvordan du har det! Og jeg har nok også møtt meg selv litt i døra der gitt... :flau::ler: 

 

Cilla:

Ja, vi har forventet det lenge. Men ekstra kjipt etter å ha trodd at han var sikker. :sukk: Vel, vel. Vi får prøve å trøste oss med at han langt ifra er alene om dette, og at vi uansett ikke kan gjøre noe med det! 

Kjipt med permitteringsvarsel da! Men det er vel vanlig nå på denne tiden av året? 

Vi har ikke bestemt oss enda. Han kommer til å søke, så får vi ta det derfra. Slik ståa er nå, så skal vi klare oss på bare min lønn om a) vi kutter ut alt av sparing, b) får avdragsfrihet på lånet i 3 år og c) får ned forsikringene til 2000 kroner i mnd. Men da blir det trangt, og ikke noe rom for utskeielser i 3 år. Alternativet er å vente et år og få full utbetaling på forsikringen i tillegg til NAVen. Men isj. Det virker så bortkastet det også!

 

Mazilla:

Han får det om han ikke studerer. For gud forby at arbeidsledige har lyst til å studere, liksom. :roll:  Nå vet jeg ikke helt hvor strengt det er mtp. forsikringen og studering da, det er mulig han kan ta ut forsikringen selv om han er student. Men NAV-lønn får han ikke. :snurt: 

Haha, godt å høre at vi ikke er alene om det! Av og til føles det som om alle andre har veloppdragne unger, og ikke de viltre våre som virker å ha blitt oppdratt i jungelen. :flau: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.4.2016 at 14.36, ^^Belle^^ skrev:

 

Cilla:

Ja, vi har forventet det lenge. Men ekstra kjipt etter å ha trodd at han var sikker. :sukk: Vel, vel. Vi får prøve å trøste oss med at han langt ifra er alene om dette, og at vi uansett ikke kan gjøre noe med det! 

Kjipt med permitteringsvarsel da! Men det er vel vanlig nå på denne tiden av året? 

 

Alle får permitteringsvarsel i firmaet hans, så det betyr ikke annet enn at firmaet har rutine på det nå. Det er mange som er permittert, mange har gått over til 1:2 ordning og noen er oppsagt. Forhåpentligvis teller ansiennitet såpass mye at mannen får beholde jobben sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5.4.2016 at 15.46, Cilla skrev:

Alle får permitteringsvarsel i firmaet hans, så det betyr ikke annet enn at firmaet har rutine på det nå. Det er mange som er permittert, mange har gått over til 1:2 ordning og noen er oppsagt. Forhåpentligvis teller ansiennitet såpass mye at mannen får beholde jobben sin.

Jepp, det er vel vanlig. :Nikke: Ansiennitet har alltid vært hovedfaktoren i oppsigelser i mannens firma ihvertfall, og det er jo ofte slik det skal være - om det ikke er en graverende grunn til at man må si opp noen da selvsagt. Ved nedbemanning skal det være ansiennitet + evt. sosiale faktorer (som sykdom - høyt huslån er ingen sosial grunn :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...