Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Brennkoppoppdatering: ingen nye i dag, ei heller har den eksisterende blitt større. Men vi blir hjemme i dag allikevel, må jo til legen med dette her, så. M var veldig tydelig på at hun ville være hjemme, så da får vi ta oss en skikkelig kosedag. Forhåpentligvis dukker det ikke opp for mye greier i forbindelse med jobb, sånn at jeg får gjort det som kan gjøres hjemmefra innimellom.

Nå tror ieg jeg skal benytte sjansen til å sove, frem til legekontoret åpner telefonlinjen. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det ikke blir mer av det da :pls: Kos deg med begge godjentene hjemme (jeg visste du kom til å ha begge hjemme :hoho:Hadde nok gjort det samme selv..lett å gi andre råd osv :sjenert: )

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Diddles skrev:

Håper det ikke blir mer av det da :pls: Kos deg med begge godjentene hjemme (jeg visste du kom til å ha begge hjemme :hoho:Hadde nok gjort det samme selv..lett å gi andre råd osv :sjenert: )

:klemmer: 

Vi krysser fingre og tær! Enn så lenge ser det lovende ut. Innomellom er jeg litt usikker på om det virkelig er det det er. Men det er jo derfor vi skal til legen også da, å få det enten bekreftet eller avkreftet. :Nikke:

Haha, det visste jeg jo egentlig selv også. Dvs, hade hun sagt at hun ville i barnehagen hadde jeg jo levert henne, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommen: brennkopper. Siden den ene av de to hun har er halvveis inni nesen (jeg har gått en halv uke og trodd at hun bare var veldig sår der pga snørr - hun har vel gått rundt og smittet gud og hvermann på den tiden :sjenert: ) fikk hun antibiotikasalve. Satser på at det går fort over dette her, for vi får ikke levere henne i barnehagen før de er tørre. Legen sa at det godt kunne komme én eller to til, og at jeg ikke måtte ta det som et sjokk om M fikk det også. Enn så lenge har hun kun de to, og jeg synes allerede den hun har på neseryggen ser finere ut i dag enn den gjorde i går. :tommelsmil: 

Nå har jeg jobbet i en halvtimes tid, og skal straks gå og pynte meg til middag med damene på jobb. :sexy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, brennkopper! Det virker pyton! Håper ikke M er smittet, og håper det går fort fort over!! Det kommer vel litt ubeleilig når du har det så travelt på jobb også ... Håper det var koselig å spise med damene på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lille_frosk skrev:

Grøss, brennkopper! Det virker pyton! Håper ikke M er smittet, og håper det går fort fort over!! Det kommer vel litt ubeleilig når du har det så travelt på jobb også ... Håper det var koselig å spise med damene på jobb!

Mhm! Heldigvis er de ikke noe særlig store eller ekle - det kunne ha vært veldig mye verre nemlig. Jeg googlet bilder av brennkopper den kvelden jeg hadde mistanke om det. :hoho: 

Enn så lenge har ikke M fått noe. Jeg kan kaaanskje se antydning til én prikk til på haken til A, så den er smurt også nå, helt i tilfelle. :lol: 

Det var kjempekoselig. Veggisburger. :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hnnnng. Er nettopp tilbake fra Deadpool på kino. Sinnsykt bra! Lo så jeg grein inni der. :fnise:

Nå er jeg hjemme i et salig tomt hus og nyter et par episoder med Shameless før jeg skal sove en hel og salig natt, og kanskje sove litt lenger enn til klokken 6. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ^^Belle^^ skrev:

Hnnnng. Er nettopp tilbake fra Deadpool på kino. Sinnsykt bra! Lo så jeg grein inni der. :fnise:

Nå er jeg hjemme i et salig tomt hus og nyter et par episoder med Shameless før jeg skal sove en hel og salig natt, og kanskje sove litt lenger enn til klokken 6. :strix:

Å herre, det må være himmelsk etter disse hektiske dagene dine! Kos deg og nyyt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo heeelt nydelig ut, og veldig fortjent!! Du skulle hatt klippekort på spa egentlig, siden du tross alt er alene med de såpass mye. Håper du sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaah, jeg har hatt en helt herlig natt. Ingen oppvåkninger, sov helt til 9. :nigo: 

Ellers har dagen vår vært kjempefin. Jeg leste litt på sengekanten før jeg stod opp,spiste frokost og dro til søster. Der lekte vi med plastalina, var ute i flere timer (helt fantastisk vær i dag! :sol: ) og sparket, lekte i barnehagen og hadde piknik på terrassen. Da vi kom hjem var ungene helt utslitte, og var egentlig klare for sengen allerede klokken 5. :fnise: Snakk om sutrete unger altså. :lol: Vel, de kom seg da i seng til slutt. Jeg har hatt minispa, med en eviglang dusj, farging av øyebryn og uttesting av min mye hårfjerner for ansikt. Skriver mer om den i punktet nedenfor. :ler: 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Fairyland var virkelig en vakker bok. :hjerte: Har også lest første bok i Amber Chronicles (Nine Princes in Amber) av Roger Zelazny, og holder på med toern nå.

Leseutfordring: 11/55. :nigo: 

Film: Deadpool. Hnnng, det er lenge siden jeg har vært så fornøyd med en film. Alt jeg liker i én perfekt, liten drops; humor, action og enda mer humor. Sånn skikkelig rumpe og tiss-humor som jeg liker så godt, iblandet interne saker fra Marvels univers. :hjerte: 

Serie: Shameless! :rodmer: 


trening/fysisk aktivitet

To den siste uken. Styrketrening forrige lørdag, og en økt med pilates på stuegulvet. Skulle egentlig ha trent styrke i dag, men i det sekundet jeg våknet i dag, snudde jeg på meg helt feilt og ''krakk'' sa det i nakken. AU! 

 
ungeprat

Fine ungene mine. :rodmer: Ikke noe spesielt å nevne, annet enn As sære fascinasjon med skurkene i Disneyfilmene. Hun har altså den onde dronningen i Snehvit og Malefika (fra Tornerose) som favoritter. :klo: I dag har vi sett en ny film på Netflix som handler om ungene til henholdsvis disse to, pluss Jafar og Cruella DeVille. Rart. :hoho: 


forfengelighet

Ny hårfjerner! :hoppe: Jeg er *kremt* ikke akkurat hårløs. Tenk mørkt hår, mye hårvekst over alt. Etterhvert som jeg har blitt eldre, har jeg fått enda mer hår i ansiktet. Jeg har over gjennomsnittet høy smerteterskel, men hårfjerning i ansiktet... :haar: Har prøvd voksing, men det funker bare ikke. Bestilte derfor denne kremen fra iherb, og den funker faktisk! Har enn så lenge kun prøvd den på haka, og der er jeg nå babyhudete og fin. :sexy: 

 
mening

Hjemme med unger halve uka er ikke forenlig med meninger av noe som helst slag.

 
nederlag

Middag denne uken. Dårligste matuken ever. Lite matlyst på meg og unger jeg vet er himla vanskelige er ikke en god kombinasjon.
 
opptur

All den ekstra tiden jeg fikk meg ungene denne uken. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen. Nå har mannen blitt syk. Han er på vei hjem fra Stavanger nå, og det høres ut som om ham er skikkelig syk også. Feber og hele pakka. Det var den morsdagen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for :kose: og :klemmer: jenter. Dere er gode. :hjerte: Jeg overreagerte litt i går da. Var bare så sliten, og så ikke fram til nok en dag alene med ungene. Men morgenen har gått bedre enn fryktet. Mannen har sovet på sofaen siden han hoster sånn, så når ungene våknet gikk de ned til ham hvor han overtok dem til jeg ble vekket på sengen klokken 8:30. :nigo: Da hadde jentene tegnet fine tegninger, og mannen overrasket meg med en Mummikopp. :hjerte: Dessuten hadde han kjøpt - på oppfordring fra meg altså - masssse godsaker fra tax free'n. Gloss fra YSL, deo fra Biotherm, Clarins Beauty Flash Balm, lilla liner fra Smashbox oooog moderskipet; Smashbox Shape Matters-paletten. :strix: Ja, jeg blir langt over gjennomsnittet glad for sminketing. :fnise:

Nå sover mannen, og vi leker med plastalina. Jeg har laget frokost til meg selv - søtpotetpannekaker fra en ferdigmix kjøpt på iherb. Dødsgode! - og koser meg med cappuccino fra min nye Mummikopp. Han husket til og med hvilke jeg har og hvilke jeg mangler. :rodmer: litt senere i dag skal vi spise middag hos bror, så totalt sett blir nok dagen veldig fin allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med morsdagen Belle, jeg håper den blir fin til tross for syk mann. :hjerte: Hvilken mummikopp er favoritten? Jeg samler selv jeg, pleier alltid å velge mummikopp som premie når jeg gir blod! :fnise: Akkurat nå drikker jeg kaffe av Sniff-koppen, den er søt :strix: Sniff som holder en pusekatt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, lille_frosk skrev:

Gratulerer så mye med morsdagen Belle, jeg håper den blir fin til tross for syk mann. :hjerte: Hvilken mummikopp er favoritten? Jeg samler selv jeg, pleier alltid å velge mummikopp som premie når jeg gir blod! :fnise: Akkurat nå drikker jeg kaffe av Sniff-koppen, den er søt :strix: Sniff som holder en pusekatt! :fnise:

Mine favoritter må være sesongkoppene. Og eventyrkoppen, den med grått og rosa på. Og mummi på isen. :ler: Sniffkoppen har jeg to av faktisk! Ungene har fått én, og jeg har fått én, men så rakk jeg ikke å bytte. Sist gang jeg gav blod valgte jeg vinterkoppen. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vinterkoppen er min nye favoritt, den har så fine farger, og jeg skjønner at den må kjøpes inn hvert år! Det er egentlig datteren min sin, men vi alle er raske å ta den når en er ren.

God bedring til mannen, ikke minst slik at du kan få enda mere avlastning ;) her i huset er det bare tooooo dager igjen til mannen kommer. Og fra fredag skal jeg ha en ferieuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.2.2016 at 11.45, ^^Belle^^ skrev:

Mine favoritter må være sesongkoppene. Og eventyrkoppen, den med grått og rosa på. Og mummi på isen. :ler: Sniffkoppen har jeg to av faktisk! Ungene har fått én, og jeg har fått én, men så rakk jeg ikke å bytte. Sist gang jeg gav blod valgte jeg vinterkoppen. :nigo:

Oi, sesongkoppene visste jeg ikke om!! De er ikke så moderne på blodbanken :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.2.2016 at 13.06, Cilla skrev:

Vinterkoppen er min nye favoritt, den har så fine farger, og jeg skjønner at den må kjøpes inn hvert år! Det er egentlig datteren min sin, men vi alle er raske å ta den når en er ren.

God bedring til mannen, ikke minst slik at du kan få enda mere avlastning ;) her i huset er det bare tooooo dager igjen til mannen kommer. Og fra fredag skal jeg ha en ferieuke!

Jeg har egentlig helt sluttet å kjøpe andre kopper enn sesongkoppene jeg nå. Synes det er finest av alle. :jepp: 

Takk for det. Åh ,ferie høres helt vidunderlig ut! :hjerte: 

Den 15.2.2016 at 20.01, lille_frosk skrev:

Oi, sesongkoppene visste jeg ikke om!! De er ikke så moderne på blodbanken :fnise:

:ler: Det er de visst her. :nigo: 

 

----

Hei verden! Jeg lever og er her. :vinke: Ukene mine er crazy travle - sitter nok en gang og jobber på kveldstid - men enn så lenge er det gøy-travelt altså. 

Ellers er det ikke så mye nytt å meddele herfra. Mannen skranter fremdeles på formen, selv om han er mye bedre enn han var på søndag. Da var jeg oppriktig bekymra for ham - han hadde høøøy feber i langt over et døgn. Ikke akkurat hverdagskost for oss som så sjelden blir syke. Nå hoster han litt, og er trøtt (gikk og la seg nå for eksempel :fnise: ), men ellers fungerer han heldigvis noenlunde ok.

Jeg har vært og hentet brillene mine i dag. Nye og fine, med blå innside og svart utside. :briller2: Jeg bruker jo stort sett linser altså, men siden synet mitt var blitt relativt mye dårligere siden sist, pluss at mine gamle briller både var stygge og skeive, ble det nye på meg. Greit når man kan få en komplett brille til rett under tusenlappen. :jepp: Men ja, jeg som alltid har spøkt med å si at det skal bli så godt når jeg blir litt eldre og jeg blir mer og mer langsynt. Sånn som alle gamliser er, vet dere. :ler: For da kan jeg kanskje i et lite tidsrom ha helt perfekt syn. Det hadde vært noe, det! Vel...nei. Nå har jeg blitt enda mer nærsynt. Gikk ned en halv, så nå har jeg -1,5 og -1,75. Ikke så veldig mye i forhold til andre, men nok til at jeg ikke klarer meg uten enten briller eller linser.

Nei, dere. Jeg får jobbe litt til. Jeg skal liksom ha en presentasjon i morgen ettermiddag (etterfulgt av god middag og viiin :skaal: ) som skal vare i 3 kvarter. Veeeeel, jeg kan kanskje klare å skvise ut 10 minutter av det jeg skal snakke om. :hoho: Vi får bare ta det som en bonus, og litt ekstra øltid før middagen. :fnise: 

Oi, jeg må bare få nevne det her, som morsomme A serverte i dag.

Mannen: ta på deg lue, A, er du snill!

A: men...eg vil ikkje d. Eg vil ha vind i håret!

Mannen: men da blir du så kald. Du MÅ ha lue på.

A: Jammen...eg elske å ha vind i håret mitt! :sur: 

 

:hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige A! :strix::fnise:

Du har det travelt du! Men jeg blir så imponert over at det virker som du koser deg sånn, du tar det med så godt humør, og har overskudd til de viktige tingene likevel. Jeg håper mannen føler seg bedre! Og at ikke du er smittet ... Og at presentasjonen gikk bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...