Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Jeg glemte jo å nevne at jeg har hatt en lang prat med mannen ang. A og barnehagesituasjonen nå. Vi er enige om at slik det er nå, er vi fornøyd. Jenta trives helt garantert i barnehagen, og det ser ut til at hun har funnet sin plass. Jeg skal allikevel ha en samtale med ped.lederen hennes i neste uke. Mest for å lufte tanker, men også for å snakke om neste år. Slik det er nå, er hun den eneste 4-åringen på avdelingen. Dvs, det er én gutt der også, men han teller ikke, siden han er omtrent like gammel som M i hodet sitt. Det jeg er interessert i å vite, er hvilke planer de har for neste år. For oss er det komplett uaktuelt at hun er alene førskoling på avdelingen, så noe må gjøres, ellers kommer vi definitivt til å søke ny barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som fornuftige tanker angående  barnehage og skolestart og sånt. Og godt dere to er så på linje da i alle fall! Høres ut som du har skikkelig travle dager, men at du samtidig er flink til å koble av når du ikke er på jobb. O.C. er masse minner for meg også! :ler: Men så ekkelt med søsteren din!! Jeg får litt angst av folk som ikke vil gå til legen, for da føler jeg at jeg må passe på så veldig ... Kontrollfreak :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, lille_frosk skrev:

Høres ut som fornuftige tanker angående  barnehage og skolestart og sånt. Og godt dere to er så på linje da i alle fall! Høres ut som du har skikkelig travle dager, men at du samtidig er flink til å koble av når du ikke er på jobb. O.C. er masse minner for meg også! :ler: Men så ekkelt med søsteren din!! Jeg får litt angst av folk som ikke vil gå til legen, for da føler jeg at jeg må passe på så veldig ... Kontrollfreak :fnise:

Vi er uenige om veldig mye altså, men det er godt å være på samme linje når det gjelder sånne ting som dette. :Nikke: 

Om jeg får si det selv, så er jeg en mester i å skru av jobbhjernen. Ellers hadde jeg blitt gal! Hadde jo en periode i fjor sommer hvor jeg ikke klarte det, og holdt seriøst på å bli sprø! Nå er det sånn at jeg legger jobben fra meg når jeg går fra jobb, og tenker ikke noe særlig over det før jeg er tilbake igjen neste morgen. Ellers frykter jeg at jeg hadde blitt sittende i timesvis etter at ungene hadde lagt seg med jobb. Nei, jeg får heller skvise inn alt som skal gjøres når jeg faktisk er på jobb. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: ferdig med Råta. Den tok seg opp skikkelig på slutten, og nå gleder jeg meg til å lese Evna. :nigo: Skal på biblioteket i morgen, og da har de forhåpentligvis fått den inn. :jepp: Jeg skal dog gi meg selv leseforbud av Evna før jeg er ferdig med Shadows of Self av Brandon Sanderson. Det går så treeeeigt! Det er første gang jeg ikke har klart å komme inn i en av bøkene hans - og jeg har lest mellom 20 og 30 bøker av ham. Nå er det så ille at jeg faktisk ikke har lyst til å lese oppfølgeren som kommer de nærmeste ukene. Grumf.

Jeg holder på med - og er nesten ferdig med - Sabriel av Garth Nix på lydbok. FANTASTISK bok altså, gleder meg til å lese oppfølgerne. :hoppe: 

Leseutfordring: 4/55. Satser på å komme opp i 6/55 i helgen.

Serie: The O.C.! :hjerte: Gamle episoder på Netflix, og jeg mimrer meg gjennom én etter én.


trening/fysisk aktivitet

Hjemmetrening tirsdag og torsdag. :trene: Div. styrketrening på tirsdag, og pilates i går. :jepp: 

 
ungeprat

Hva skal man si? Tror ikke jeg har noe nytt å oppdatere med her. M har bursdag på søndag, da skal vi ha familieselskap. På mandag er det planleggingsdag og vennebursdag. :bursdag: 


forfengelighet

Same old, same old. Tester ut en essens nå som jeg frykter gir meg urenheter. Vi får se hvordan det går. Jeg har ihvertfall laget en testekalender nå, sånn at jeg ikke skal gå på samme smellen som jeg gjorde i fjor.

 
mening

:kari:

 
nederlag


 
opptur

Smilende unger som leker og har det så fint. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint når man ikke har noen store nederlag å føre på ukesoppdateringen! :nigo: Ha en kjempefin fredag og en kjempefin helg, Belle!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, nå er jeg igang med Odinsbarn! Gøy og lese noe annerledes enn jeg er vant til! Lånte den fra ebok-biblioteket, der har de alle tre.

God helg til dere, jeg kjenner denne uka har tatt på og det blir nok en tidlig kveld i dag, Mannen er på jobb, og da blir det ofte tidlige kvelder på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Cilla skrev:

Vet du, nå er jeg igang med Odinsbarn! Gøy og lese noe annerledes enn jeg er vant til! Lånte den fra ebok-biblioteket, der har de alle tre.

God helg til dere, jeg kjenner denne uka har tatt på og det blir nok en tidlig kveld i dag, Mannen er på jobb, og da blir det ofte tidlige kvelder på meg.

Jeg skulle låne Evna i bokform i dag, men de hadde ikke fått den inn enda. Noe kluss med bestillingene visstnok. Grumf. Jaja, jeg har mer enn nok å lese på som det er. Prøver å gjøre en innsats og faktisk bli ferdig med de 20isj halvleste bøkene jeg har liggende rundt omkring. :sjenert: 

 

 

----

Vi har hatt en superduperfin dag i dag! :strix: Frem til klokken 11 gjorde vi ikke på noe annet enn å se barne-tv, leke, lese og lage breakfastburritos i min nye langtidskoker. :nigo: 

Så bar det avgårde til byen. Først til biblioteket, der vi leste, puslet og lekte. Så på kafé og bollepause, før vi dro innom Polarn på veien til bilen. Jeg parkerte med vilje på andre siden av sentrum i forhold til biblioteket, sånn at vi kunne få oss litt frisk luft. På PoP fant jeg hvert sitt sett med bomullsklær og en ny kjole til M. Vi kjøpte lørdagsgodt på vei til bilen også, og kjørte til slutt til McD. Hadde opprinnelig planer om take away, men siden A hadde så lyst på hamburger (aka kun brødet :dry: ) ble det heller det. Vi forskanset oss inn på en overfylt restaurant, men koste oss allikevel. Jentene var så fine i humøret hele dagen at det var en fryd å være sammen. :hjerte: Vi var lenge borte også! Vi dro hjemmefra rundt 11:30, og var ikke hjemme før klokken var nesten 15:30!

Da vi kom hjem dro A ut for å leke, mens M sov i bilen og jeg tok meg en powernap på sofaen. Etterpå bakte vi både snickerdoodles og sitroncookies, og nå er begge jentene nybadete og fine. :dusje: Til og med golvet i gangen og på badet er rent og fint nå, etter en aldri så liten runde med moppen. Det er flaut å si det, men jeg er glad når vaskeengelen kommer hjem fra ferie om noen uker. :flau: 

Jeg skal tutle litt på kjøkkenet i kveld tror jeg, med lydbok på øret. Evt lese bok og hekle litt. :skaal: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende stund er det 3 år siden jeg våknet av noe ubestemmelig, som viste seg å være vannet som såvidt begynte å gå. Om 3 timer begynner riene, og 4 timer etter det er hun ute. Fineste M, lille flisa mi. :hjerte: Som snakker som en foss, er stort sett blid som en sol og sjarmerer alle på sin vei med sin sprudlende personlighet.

Vi har naturligvis vært oppe en stund allerede, og har fått overrakt presangen A hadde laget til M, vi har spist frokost ved spisebordet som normale mennesker og kake nr 1 er ferdigbakt. Har prøvd meg på nutellakake, med bokstavelig talt bare egg og nutella. :sikle: Nå har vi snakket med mannen på telefonen (og sjekket ham med doktorsakene :fnise: ), og jeg skal få stekt sitroncookiesene jeg lagde deigen til i går kveld. Som alltid har jeg angst for at det er for lite kake, så jeg vurderer å lage noe mer. :ler: Enn så lenge blir det altså to typer cookies, nutellakake, brødpudding med lefse i stedet for brød og søtpotet i miksen, og minimuffins som mamma kommer med. Er det nok mon tro? Vi blir ganske mange mennesker... :P Nei, jeg ringte til svigermormor og spurte om hun kunne ta med seg vafler... :sjenert: Nå er jeg ihvertfall sikker på at vi har nok greier. :jepp: 

La denne maratondagen starte. :trene: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurraaaa for solstråle-M på 3 årsdagen :hoppendeglad: Håper dere får en kjempefin dag sammen med familien - imorgen kommer vi og invaderer dere :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med dagen til M!  :hoppendeglad: Håper dere får en helt superfin dag, og at det blir mer enn nok kake! (Det hørtes sånn ut ... Slurp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner, dere! :hjerte: 

Dagen i går ble superfin. Masse besøk (søster også! :hoppe: ), og like mange gaver. :daane: Hun fikk masssse Playmo (favoritten er en drage hun fikk av bror :ler: ), dukkehus, klær og trillekoffert. Én stk fornøyd jente. :jepp: 

Jeg fikk faktisk trent i går, selv om jeg var trøtt som en dupp. En time pilates, før dusj og et tappert forsøk på å lese ut boken min. Satt i sengen og våknet plutselig av at jeg sov sittende. Bedre lykke neste gang. :fnise: 

I dag er det barne-/venneselskap, og det ble plutselig veldig mye mer travelt enn jeg hadde trodd. Trodde først det bare var Diddles og et annet vennepar, siden mannens venner ikke hadde svart, men fikk svar i går kveld etter en purring, og nå kommer det to par til med totalt 5 unger. :daane: Tror vi blir totalt 16 stk om jeg talte rett. Jaja, det blir nok koselig det også. Nå er jo ungene så store at de kan leke oppe mens vi voksne får drikke kaffe og skravle nede. :skravle: På menyen står pølse i brød (men må handle mer!), samt rester fra i går. Har cookies, minimuffins og skal lage ny nutellakake. Seriøst den enkleste kaken jeg noen gang har laget! 6 egg og 1 boks med nutella. Vips, ferdig! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og vi tar med skoleboller, fordi det måtte vi ifølge Liten :ler: Hun husker at vi bakte kake til A sin 3 årsdag, og da må vi jo selvsagt ha med noe til M sin 3 årsdag også :hjerte: Rett skal være rett!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diddles skrev:

...og vi tar med skoleboller, fordi det måtte vi ifølge Liten :ler: Hun husker at vi bakte kake til A sin 3 årsdag, og da må vi jo selvsagt ha med noe til M sin 3 årsdag også :hjerte: Rett skal være rett!! 

Åååå, så gøy! Tusen takk. Da tror jeg jeg hopper over vaffelsteiking. :fnise: Men så fint tenkt av henne. :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Takk for gratulasjoner, dere.

Jeg er bare innom for å gi et lite livstegn fra meg. Denne uken har vært...den travleste hittil. Faktisk såpass at jeg skulle ønske jeg hadde hatt muligheten til å sitte lengre på jobb kun for å få gjort ting. Men i dag har jeg skulket alle møter bortsett fra ett, og er endelig à jour! :hoppe: Jeg ser fram til en veldig mye roligere dag i morgen, hvor jeg har mulighet for å oppdatere dere på siste ukens hendelser. Nå: pilates. :trene: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...