Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Uff, IKKE greit med jernmangelslapphet! Jeg har aldri hatt det etter blodgivning, men jeg har et halsstarrig høyt jernnivå også til vanlig, bare ikke nå som gravid tydeligvis, så NÅ må jeg ta jerntabletter. Jeg hater de! Merker du sånne små svarte prikker i utkanten av synsfeltet? Er det på grunn av jernmangel? Anyway, det er ikke meningen at du skal gå sånn lenge etter du har gitt blod altså, så jeg ville nesten revurdert det kanskje? Eller i alle fall tatt en ordentlig prat med blodbanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, IKKE greit med jernmangelslapphet! Jeg har aldri hatt det etter blodgivning, men jeg har et halsstarrig høyt jernnivå også til vanlig, bare ikke nå som gravid tydeligvis, så NÅ må jeg ta jerntabletter. Jeg hater de! Merker du sånne små svarte prikker i utkanten av synsfeltet? Er det på grunn av jernmangel? Anyway, det er ikke meningen at du skal gå sånn lenge etter du har gitt blod altså, så jeg ville nesten revurdert det kanskje? Eller i alle fall tatt en ordentlig prat med blodbanken?

Jeg hadde jo lavt jernnivå og lav blodprosent allerede før jeg gav blod. Lå akkurat på grensa til å få lov, liksom.

Ja, sånne svarte prikker får jeg innimellom! :Nikke: Og så svimler jeg også en del, særlig når jeg reiser meg fra gulvet eller fort fra liggende til stående. Det går jo fort over igjen, men det er ikke noe trivelig når det står på. Det verste er uansett slappheten og trøttheten. :natti: 

Jeg må nok snakke med blodbanken om det, ja. Selv om jeg har veldig lyst til å fortsette, så er det på en måte ikke verdt det om jeg skal slite så lenge. I dag er det akkurat 4 uker siden. :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet det høres jo ikke sunt ut i det hele tatt :overrasket: Men som jeg sa til deg så er jeg småkritisk til at de lot deg gi blod når du lå helt på grensa..synes heller de burde gitt deg jerntabletter da og bedt deg komme tilbake litt senere enn å tappe deg og så si "ta jern" :dry: Liker ikke!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet det høres jo ikke sunt ut i det hele tatt :overrasket: Men som jeg sa til deg så er jeg småkritisk til at de lot deg gi blod når du lå helt på grensa..synes heller de burde gitt deg jerntabletter da og bedt deg komme tilbake litt senere enn å tappe deg og så si "ta jern" :dry: Liker ikke!! 

De målte bare blodprosenten underveis, for å sjekke at den ikke ble enda lavere. Og det ble den jo ikke! Men så begynte jeg ikke å bli dårlig før en eller to dager etterpå heller, så. Nei, jeg får ta meg en telefon til dem, for det er ikke greit å ha det sånn som dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta godt vare på deg selv nå da, lytt til det kroppen din sier :klemmer: Trene kan vi gjøre når du er oppe og rocker igjen!! Jeg er så svimmel selv, at jeg kan bare se langt etter trening idag ihvertfall :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

667c509cebdb82555d90644c41d533db698da0b2

^--- sånn føler jeg meg i dag. Er litt slapp i kroppen og lengter egentlig etter helg! :veslejenta: 

Gårsdagen var veldig fin, da! Mamma kom på besøk mens vi spiste middag, og etterpå dro vi, sammen med søster, ut på julegaveshopping. Jeg ble ferdig med alle bortsett fra den til mannen. :skya: Som forøvrig er vanskeligst, fordi han ønsker seg Bergans skibukse som koster altfor mye penger, men som jeg føler at jeg må kjøpe siden han brukte 3500 kroner på data til meg. Vi har jo felles økonomi, så vi bare bytter penger, men allikevel... :fnise: Det sitter langt inne å bruke så mye penger på noe jeg mener han ikke trenger. :hoho: 

Apropos datamaskin...jeg fikk pengene igjen for den andre. Og så bestilte jeg denne heller, som skal være en million ganger bedre ifølge svigermorsambodataekspert. Håper jeg får den før helgen! :popcorn: 

Men ja, hurra for å være ferdig med julegavene! :strix: Fikk kjøpt en del stæsj til kalenderen til ungene også. Jeg gjør som i fjor, og gir julekuler som de henger på treet hver morgen. Men i helgene har jeg planer om å gi litt hobbygreier i tillegg, sånn at vi kan kose oss skikkelig. Til helgen får de sånn modelleringssand, til neste helg får de vindusmaling (som vi kan lage ''glassmalerier'' som kan klistres over alt), siste helgen før jul får de prinsesselottospill og en av dagene i uken før julaften får de Løvenes Konge på DVD. Satser på at det slår godt an! :jepp: 

Etter handletur og lang legging av en overtrøtt A (hun sovnet ikke før 20:45), la jeg meg godt til rette på sofaen og sov gjennom Ant-Man med mannen. :ler: 

I dag sov vi leeeenge! :nigo: Vi skulle i foreldresamtale med M klokken 9, og jeg hadde planer om å ringe jobben klokken 7. Fordi A alltid pleier å stå opp senest 6. Men i dag, dere. Vi sov helt til klokken 8! :overrasket: Tror aldri hun har sovet så lenge i hele hennes liv. :fnise: Så da var det bare å fikse noe greier i forhold til jobb, for så å stresse ut dørene for å rekke foreldresamtale. Vi fikk høre nesten bare skryt, og så ble vi overraska over at hun ligger der hun skal ligge mtp. språk og at hun er ''enkel å forstå''. Vi bare :klo: , for hun er egentlig ikke enkel å forstå om man ikke kjenner henne. Men uansett var det godt å høre at de ikke var bekymra for språket hennes. Ellers er hun en sta jente som er sosial, har to bestiser i barnehagen, hun liker fysisk aktivitet og så fikk hun skryt for at hun kan stupe kråke. Det er visst noe som ikke er så vanlig i hennes alder? Aldri tenkt over det jeg altså. Men jeg kan tenke meg det er litt rart å se den lille flisa klare så mye. Hun ser jo ut som en ettåring fremdeles liksom. :ler: Hun er god til å kle på seg, men blir veldig raskt distrahert. Hun er ikke flink til å ta imot beskjeder, så det blir fokusområdet hennes fremover. Vi må sørge for å få øyekontakt og gi korte og konkrete beskjeder. Det gjør vi jo allerede, for vi merker det samme hjemme. Det virker som om hun ignorerer veldig mye av det vi sier, men det er mulig hun rett og slett ikke får det med seg. I bunn og grunn er hun en trygg jente med godt humør, som trives i barnehagen. Og det liker mammahjertet mitt altså. :hjerte: 

Ingen store planer i dag. Mannen reiser på jobb i morgen, så da må vi ha farvelsex. :ler: Ellers skal vi nok bare kose oss hjemme, lage god middag, og se en film. :rodmer: 

Formen min er stigende forresten! Har vært flink og tatt jern nesten hver dag den siste uken, og kroppen min liker det! Da jeg våknet i dag føltes kroppen mye lettere, hodet er ikke så bomullete, og jeg føler meg generelt bedre. :5: Ikke helt på topp enda, ref. bildet i starten, men jeg er på vei til å komme dit. Skulle gitt mye for at det var fredag i dag altså!

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Akkurat nå holder jeg på med Neil Gaimans The Sandman igjen. Er litt sånn...leselei? Evt. at jeg savner noe som virkelig, virkelig, VIRKELIG fenger! Vurderer å begynne med Harry Potter for 250895ende gang, men så tenker jeg at det finnes så mye der ute som fortjener å leses. Har lastet ned en historisk bok om Gamle Egypt nå, det fenger alltid. Jeg pleier å si at jeg var egyptolog i mitt forrige liv. :ler: 

Har havnet på sci-fi-bølga når det gjelder tv-serier den siste uka! Er snart ferdig med Killjoys nå, og jeg liker det skikkelig godt. Gøy action, god handling. Når jeg er ferdig med den skal jeg begynne på Dark Matter. :nigo: 


trening/fysisk aktivitet

Dårlig, fordi jeg er så innmari slapp. Bruker den lille energien jeg har til unger og mann og de få timene jeg må være oppegående etter jobb. Men det ble da én trening på mandag, og så har jeg planer om trening i morgen også. :jepp: 

 
ungeprat

Nå snakket jeg jo ganske mye om M i forrige innlegg, men hun er så søt og kul at hun fortjener litt mer oppmerksomhet. :fnise: Som dere vet, så har vi innført strengeregime når det gjelder tutt og kos. Hun får kun ha den i sengen, og evt. i vognen i barnehagen om hun skal sove. (Hun har ikke sovet den siste uken, men jeg tror hun kommer til å trenge en hvil nå når hun må vekkes før halv 7 hver dag) I dag morges da hun skulle si ha det til kosen sin (en elefant), kysset hun den som hun pleide, og så la hun seg godt til rette inntil den og sa ''eg e så gla i dei''. :rodmer: 

A...A er en modell in the making tror jeg. Så lenge hun er bestukket med lovnader om snop etterpå, forsvinner antilinselustendensene som dugg for sola. :hoho: Vi prøvde å ta bilder til julekort i går, og hennes ''fake'' smil var så overbevisende at jeg og mannen ble helt sjokka. :ler: Vi må nok prøve igjen i helgen, for det er virkelig ikke enkelt å få begge jentene til å se fine ut på bildet samtidig! :daane: 


forfengelighet

Ingen endring i dritthuden min. Nå er den tørr OG fet. Arg! Jeg må komme meg til hudpleier asap altså, for dette klarer jeg tydeligvis ikke å hanskes med på egenhånd. :lol: 

On the bright side...fikk blad fra Kicks i går, og jammen er jeg ikke blitt gullmedlem! :hoppe: Det betyr gratis frakt uansett beløp, og flere bonussjekker og tilbud. :5: Vi ignorerer det faktum at jeg er blitt gullmedlem fordi jeg har brukt så mye penger der. Nå har de lurt meg til å bruke enda mer! :hoho: 

 
mening

Vaksinemotstandere! :rasende: For meg blir vaksinemotstandere (så sant det ikke er en reell allergisk reaksjon mot for eksempel eggehviter) det samme som de folka som tror at jorda bokstavelig talt ble skapt av gud. Kreasjonister? Totalt meningsløst og idiotisk. For spesielt interesserte, så er denne artikkelen innmari god til å vise hvor blåste disse motstanderne er. At de behøver å lage en rutine/oppskrift på hvordan man skal diskutere med oss vanlige folk, sier jo bare sitt. Les og gråt. Evt. le.

Og så vil jeg slå et slag for Linnéa Myhre som skrev ''brev'' til Helle Bornstein ang. hennes syke måte å fremme sunt kosthold på. Banan usunt? Et kvart eple er ok? Denne higen etter sunnhet blir bare verre og verre. Fin artikkel om ortoreksia her. Dette er viktig for meg, for jeg vet hvor lett det er å havne utpå. Jeg er en person som klarer å rasjonalisere mot det å ikke spise, eller å kaste opp maten jeg spiser, men samtidig er jeg en person som liker rammer, som får en pervers glede i å nekte meg selv ting. Det er da jeg føler jeg har kontroll, og da er det himla lett at det baller på seg! Jeg er heldigvis ikke der altså, og jeg tror egentlig jeg er altfor glad i McD til at jeg kommer til å havne der, men det er lett. Og enda lettere blir det når såpass profilerte ''sunnhetsguruer'' går ut og sier slike ting.
 
nederlag

At kroppen er så slapp så lenge etter blodgivning. Grumf.
 
opptur

At jeg ble ferdig med julegavene denne uken! :hoppendeglad: Nå skal de bare pakkes inn, men det koser jeg meg egentlig med. Og så skal desember brukes til å bake og bare kose oss. :nisse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh, jeg såg det God Morgen Norge-programmet der Helle Borgenstein var, og kjente jeg fikk henne helt oppi halsen *spiserbananpåtrass* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årh, jeg såg det God Morgen Norge-programmet der Helle Borgenstein var, og kjente jeg fikk henne helt oppi halsen *spiserbananpåtrass* 

Mhm! *risterpåhodet*

 

------

Åh, dagen i dag har vært så fiiin! Den startet før 6, og jeg og A rakk å se Frost før M stod opp. :ler: Da hun hadde spist ffrokost fikk de pakke opp pakkene med modellering stand og gjett om det falt i smak! Gøy for både små og store. Litt smulete, og neeesten ikke verdt det :hoho: , men kjempekoselig.

Ellers har dagen gått i ett.Trening, besøk av bestefar og besøk hos søster. Nå sover M, og A skal straks legge seg. Jeg skal prøve meg på honningglasert ananas med chili og ellers synke ned i sofaen og bli der til jeg legger meg. Ryddebonanza som jeg hadde planer om å gjøre i dag får bli i morgen heller.

Oi jo! Jeg har langkokt risengrynsgrøt i dag. Suksess! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle,  jeg trenger ditt råd!

Mamma ønsker seg aktivitetsarmbånd til jul,  men aner ikke hvilket man skal gå for!

Noen venner av henne har Fitbit Charge, men aner ikke om det er noe tess eller ikke.

Har du erfaring? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har FitBit Charge og er veldig fornøyd med det :jepp: Gøy hvis hun har venner som har det samme, så kan de koble seg opp mot hverandre og ha en liten intern skrittkonkurranse! Fitbit' en stemmer pulsmessig når jeg trener, batteritiden er bra og jeg syns det er ganske fint til å være sånn pulsklokkegreie..det er vekkerklokkefunksjon på den, silent alarm - sånn at den bare vibrerer forsiktig når du skal våkne (det er nesten det beste av alt siden jeg har et hat-forhold til alarmer :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belle,  jeg trenger ditt råd!

Mamma ønsker seg aktivitetsarmbånd til jul,  men aner ikke hvilket man skal gå for!

Noen venner av henne har Fitbit Charge, men aner ikke om det er noe tess eller ikke.

Har du erfaring? :nigo:

Jeg har kun erfaring med sånne uten pulsmåler, men da er jeg til gjengjeld en million ganger mer fornøyd med Jawbone enn Fitbit. Jeg hadde Fitbit Flex og selv om selve armbåndet var bra, så likte jeg ikke appen i det hele tatt. Knotete og styrete og bare...nei. Den var også veldig lite streng mtp skritt, for jeg fikk masse skritt av å kjøre bil, hekle og skrive på dataen. Det gjør jeg ikke med min nåværende Jawbone UP24. Appen til denne er dessuten så mye bedre og enklere! Jeg synes søvnmåleren er bedre på denne også, siden den skiller mellom tung og lett søvn, samt våken - noe Flex ikke gjorde. 

Men det må jo sies at Charge HR er  mye mer avansert enn Flex da, så det er mulig mye av det jeg var misfornøyd med er bedre i de litt dyrere versjonene. :) 

Hadde jeg skulle kjøpt et armbånd med ppulsfunksjon nå, hadde jeg gått for Jawbone UP3. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes charge hr er fantastisk. :hjerte: Har ikke prøvd noe annet, da. Men hva var det som var knotete i appen, Belle? :klo: Synes appen er superenkel og oversiktlig, jeg. Hadde du den gamle appen, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som om det gjort mange endringer fra Flex og til de som er i vinden nå, så det er jo postivt. Hun liker det at hun kan måle seg opp mot vennene, så tror nok det blr en Fitbit Charge HR på mamma ja :Nikke: 

Lurer på om jeg skulle hatt meg en slik jeg også,  men på jobb har jeg ikke lov å gå med klokke pga hygiene :sukk: Har vevel ikke samme effekten om jeg har den med i lomme for å registrere skritt? :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes charge hr er fantastisk. :hjerte: Har ikke prøvd noe annet, da. Men hva var det som var knotete i appen, Belle? :klo: Synes appen er superenkel og oversiktlig, jeg. Hadde du den gamle appen, kanskje?

Knotete, og knotete fru Blom. Den var vel mer bare...treig og *leteretterordet* ikke-intuitiv. Har ikke peiling på hvilken app jeg hadde, men det er vel bare litt over et halvt år siden jeg hadde Flex så da må de ha byttet nå i det siste ihvertfall.

Virker som om det gjort mange endringer fra Flex og til de som er i vinden nå, så det er jo postivt. Hun liker det at hun kan måle seg opp mot vennene, så tror nok det blr en Fitbit Charge HR på mamma ja :Nikke: 

Lurer på om jeg skulle hatt meg en slik jeg også,  men på jobb har jeg ikke lov å gå med klokke pga hygiene :sukk: Har vevel ikke samme effekten om jeg har den med i lomme for å registrere skritt? :vetikke: 

Så kjipt! Jeg tror ikke de vil ha samme nytten, nei. Da er det nok minst like nøyaktig med en billig skrittmåler fra ebay liksom. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Akkurat nå holder jeg på med Neil Gaimans The Sandman igjen. Er litt sånn...leselei? Evt. at jeg savner noe som virkelig, virkelig, VIRKELIG fenger! Vurderer å begynne med Harry Potter for 250895ende gang, men så tenker jeg at det finnes så mye der ute som fortjener å leses. Har lastet ned en historisk bok om Gamle Egypt nå, det fenger alltid. Jeg pleier å si at jeg var egyptolog i mitt forrige liv. :ler: 

 

Åh, det har jeg vært også! Det er så irriterende, man er litt rastløs fordi man trenger å lese noe, men ingenting frister. Jeg har jo vært på krimbølgen i høst og bare lest krim, men i går begynte jeg på Odinsbarn - og har såå godt førsteinntrykk! Har du lest? Norsk fantasy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, det har jeg vært også! Det er så irriterende, man er litt rastløs fordi man trenger å lese noe, men ingenting frister. Jeg har jo vært på krimbølgen i høst og bare lest krim, men i går begynte jeg på Odinsbarn - og har såå godt førsteinntrykk! Har du lest? Norsk fantasy?

Odinsbarn har jeg bare hørt gode ting om! Hadde lest den om den hadde vært grei å få til Kindle'n. Den er jo det altså, men det er så mye styr rundt det å sette opp Kindle'n mot ebok.no at jeg ikke orker å gjøre det klokken 22:30 når jeg vanligvis legger meg ned for å lese. :P Kanskje jeg skal låne den på biblioteket i helgen? :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Jeg er her. Er bare himla travel. Og sånt. Ikke noe nytt med andre ord. :lol: Nå frykter jeg at jeg begynner å få influensa også! :redd: Akkurat i tide til helgen. :daane: Jeg håper ikke det er det, men jeg nevnte i forbifarten at jeg plutselig fikk så vondt i ryggen og kjernemuskulaturen i dag (og au!), og da ble jeg spådd influensa, gitt. Er visst noe som går her på kontoret. Håper virkelig jeg unngår det. Å være syk når man er alene med ungene er tortur i seg selv. Jeg har vært det én gang, høy feber (ellers klarer jeg i det minste å suck it up en smule), og den følelsen av å ikke klare å ta seg av sine egne unger er noe jeg ikke unner noen. :troest: Men nå er jeg veldig pessimistisk altså. :ler: Jeg er blitt forkjølet igjen, og er groggy i halsen, men det er jeg så ofte for tiden at det nesten er unormalt å ikke være forkjøla. Både A og M er også en smule groggy, så vi får se hva som skjer.

Ellers har vi hatt en fin uke! På søndag var vi i selskap hos onkelen min. Vi besøkte graven til lille Elsa også, da var det 1 år siden hun ble født og døde. Tiden går fort! Vi spiste god mat og jentene koste seg.

På mandag var det julefest i barnehagen, med grøt og juleverksted. Jentene løp helst rundt med vennene sine - så store er de blitt! Vi lagde én nellikappelsin og et halvt klipp- og lim-juletre, men ellers var det løping galmann rundt omkring. Koselig allikevel. :rodmer:

På tirsdag var jeg på avslutningsmiddag med mitt forrige prosjekt. Vi spiste julemat og koste oss. Jeg hadde nabojenta som satt barnevakt, så det ble ikke så sent. I går hadde vi besøk av bror. Han reiste på enmånedsjobb i dag. :grine: Han kommer mest sannsynligvis og forhåpentligvis hjemom til julaften. Krysser fingrene for det!

I dag skal vi gjøre på ingenting. Kveldene er så korte for tiden, og MØRKET! Jeg blir helt satt ut av hvor mørkt det er for tiden. Det hjelper jo lite at det er sinnsykt grått og trist, men altså...jeg kjører hjemover klokken 15:30, og da er det nesten helt mørkt! Merker det godt på jentene også, det eneste vi gjør når vi kommer hjem er å lage middag, spise middag, kanskje leke litt og så se barne-tv. Føler vi gjør lite annet vettugt enn å se tv for tiden. :sukk: De er så trøtte, og orker ingenting, er sure og grinete, og JEG orker ingenting og er sur og grinete. Nå skal det jo sies at det er bånn gass i 9+ timer i barnehagen da, så det er kanskje ikke så rart at de trenger å slappe av de også. Blæ. Stakkar M sliter med å få nok søvn for tiden. De siste par dagene har jeg lagt henne klokken 18 og allikevel må jeg vekke henne om morgenen. A reagerer andre veien, og våkner tidligere enn noen gang. I dag sov hun lenge i forhold til hva hun har gjort, og da våknet hun 5:15. :dry: Jeg legger henne tidligere også ( 19 i stedet for 19:30), men allikevel er hun kaputt og sur og tverr. Sukk. Det er nok bare prisen jeg må betale for å ha en reisemann. :P 

Nei, deppe ble deprimerende lesning, dere! :blomst: Vi har det fint altså. Jeg bare...merker influensaen spre seg i kroppen as we speak. :hoho: Muligens det er litt psykisk? :fnise: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Klart det er kjipt å brygge på noe når du er alene med jentene. Om man er sliten i utgangspunktet har man gjerne litt lettere for å bli pjusk også så du får slappe av og hvile alt du kan der du har mulighet (mye av det kan jeg tenke meg :ironi:).

Hva er det broren din jobber med som er borte så lenge av gangen?

God bedring! Håper pjuskheten forsvinner fort som f. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest: Klart det er kjipt å brygge på noe når du er alene med jentene. Om man er sliten i utgangspunktet har man gjerne litt lettere for å bli pjusk også så du får slappe av og hvile alt du kan der du har mulighet (mye av det kan jeg tenke meg :ironi:).

Hva er det broren din jobber med som er borte så lenge av gangen?

God bedring! Håper pjuskheten forsvinner fort som f. :klem:

:ler: Jeg slapper av så mye jeg kan! Men det er ikke så mye jeg får altså. Noen timer hver dag kanskje. Det kommer helt an på hvor mye husarbeid jeg ignorerer. :lol: Jeg prioriterer tid med ungene (som ofte er avslapning det også altså, med en kaffekopp foran tv for eksempel) og å legge meg tidlig nok.

Han jobber på båt. Er bedre at han er borte 4 uker, enn 8 uker slik han var på sin forrige jobb. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...