Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ellers lurer jeg på hvorfor det å være gravid føles ut som å være fyllesyk. Idag har jeg ganske vondt i hodet, litt svimmel, veldig kvalm, og har sykt lyst på kebab. Og jeg får ikke en gang vært med på moroa først :kjefte:

Takk for tipset, da skal jeg holde meg unna det deretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest PseudonymBruker

Ellers lurer jeg på hvorfor det å være gravid føles ut som å være fyllesyk. Idag har jeg ganske vondt i hodet, litt svimmel, veldig kvalm, og har sykt lyst på kebab. Og jeg får ikke en gang vært med på moroa først :kjefte:

Du har vel strengt tatt vært med på morro, først... :lur:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, here goes...

1. Hvorfor har vi uvaner? Vi vet jo at det er noe man ikke skal/bør gjøre. Så hvorfor har man det da?

2. Hvorfor lærer jeg aldri å legge meg til vettug tid, men jeg klarer å huske på at jeg ikke burde drikke for mye kaffe?

3. Hvorfor synes jeg sex er utrolig deilig, men når jeg ikke har det, synes jeg det er ekkelt å tenke på?

4. Hvorfor klarer jeg ikke å lære meg. Være en ryddig og organisert person?

5. Hvorfor er det slik at jeg med enkelte mennesker alltid klarer å oppføre meg, eller si noe dumt?

6. Hvorfor kaster jeg konsekvent opp etter en Cider, men aldri av øl, vin og drinker?

7. Hva er"magefølelsen"?

Jeg har ganske god intuisjon og følger magefølelsen min. I 8-9 av 10 tilfeller har den rett. Men hva kommer denne intusjonen/magefølelsen av?

Så svar:

Jeg tror gjesping smitter for å vise at man har fredelig hensikter og er avslappet med den personen. Man er sjeldent vakker i et gjesp.

Egentlig er man ikke dårlig etter å ha vært på fylla, fordi man har vært på fylla. Man et det pga dehydrering. Hvis du går en hel dag uten å få i deg væske, vil du bli kvalm, få hodepine osv. Så drikk kun en ting (altså kun vin, kun øl osv), og sørg for å spise mat og drikke masse vann før du legger deg. Viktig også å passe på at man ikke er på vei "opp" når man legger seg. Man blir mer fyllesyk, jo høyere alkoholinnhold.

Orgasme har en evolusjonsmessig årsak. :-)

Når sxen oppleves som noe positivt, øker sannsynligheten for at man vil gjøre det flere ganger, og da øker man muligheten for flere barn og at man sprer genene sine.

Hvis sexen hadde vært forferdelig, ville vi jo dødd ut.

Hamsteret man fr på smilyfeltet som ruller, tror jeg er et uttrykk for enten kjedsomhet, eller at man prøver å få tiden til p gå.

Jeg dagdrømmet med øynene åpne, med både lyd og bilde. Har lange fantasisamtaler:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA så har de kun skilt bakpå bilene, så når man ser dem forfra så ser det ut som om de ikke har skilter. Kan det være det du har lagt merke til?

Nei, i det tilfellet jeg så den dagen jeg skrev det, var det helt tydelig baksiden av bilen jeg så. Jeg vet om den regelen med at man bare trenger skilt bakpå.

Har dessuten prøvd meg på et svar som ingen har bekreftet eller avkreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt kan et fly?

I hvilket land ligger internett?

HVOR ER SAKSA MI?!

Hvor langt kan et fly fly?

Kommer an på hvor ofte det må vedlikeholdes, og hvor mye drivstoff det brenner vs. hvor store tanker det har. Endel fly kan jo også tanke i lufta, så da kan man fly endel mer.

Internett ligger overalt. Det er ett stort fellesnett som kobler mange mindre najonale/regionale/lokale nett sammen. Siden strukturen er så spredt, skal det i teorien være veldig robust for feil.

Hvor saksa di ligger er det spørsmålet jeg sliter mest med å besvare. Jeg vet hvor mi er, om det hjelper på?

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strykebrett

Lurer på om det er vanlig å invitere absolutt alle i amerikanske bryllup. Sånn som i Friends foreksempel, hvis tanta til en av de gifter seg, så er alle vennene i bryllupet. Har sett det i mange serier og syns ikke det virker helt realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er vanlig å invitere absolutt alle i amerikanske bryllup. Sånn som i Friends foreksempel, hvis tanta til en av de gifter seg, så er alle vennene i bryllupet. Har sett det i mange serier og syns ikke det virker helt realistisk.

Ja, faktisk. Sikkert ikke overalt, men kjenner fler som har vært i amerikanske bryllup, og der er brudens fars kollegaer og forretningsforbindelser, naboer, alle venner og gud og hvermann omtrent.. Et lite bryllup der er det vi kaller et stort bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er vanlig å invitere absolutt alle i amerikanske bryllup. Sånn som i Friends foreksempel, hvis tanta til en av de gifter seg, så er alle vennene i bryllupet. Har sett det i mange serier og syns ikke det virker helt realistisk.

Ikke alle bryllup er like store som de som på TV, men det er som regel mye større enn de vi har i Norge. 50 gjester er ansett som et lite bryllup. Det koster ikke like mye pr gjest, så det er mulig å ha flere, og så er det en helt annen kultur på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herregud, jeg har et nært familiemedlem som venn på facebook som er STOKK DUM! Hun kommenterer alt, og sier de dummeste ting (kan ikke si hva, for da blir jeg kanskje gjenkjent)!

Har så lyst til å fjerne henne som venn eller blokkere så hun ikke kan kommentere, men det merker hun nok, og blir fornærmet.

Vi er på samme alder, så hun hadde tatt det skikkelig ille opp.

WHAT TO DO?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herregud, jeg har et nært familiemedlem som venn på facebook som er STOKK DUM! Hun kommenterer alt, og sier de dummeste ting (kan ikke si hva, for da blir jeg kanskje gjenkjent)!

Har så lyst til å fjerne henne som venn eller blokkere så hun ikke kan kommentere, men det merker hun nok, og blir fornærmet.

Vi er på samme alder, så hun hadde tatt det skikkelig ille opp.

WHAT TO DO?

Du kan ihvertfall kutte ut oppdateringene fra henne? Det hun evt poster på wallen din er det vel verre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ihvertfall kutte ut oppdateringene fra henne? Det hun evt poster på wallen din er det vel verre med.

Ja, det er wallen, og kommentarene hennes på statusoppdatinger og lignende som er så latterlig. Og at hun ikke skjønner at hun skjemmer seg selv ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Corto Maltese

Hva er forskjellen på babygulrøtter og minigulrøtter, eller er det ingen forskjell?

Det er mulig jeg tar feil. Men jeg tror at Babygulerøtter er litt mindre en minigulerøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jøss, nå ble jeg klokere ang de bryllupene ja, takk for det :)

Men nå lurer jeg på en ting til. I venstremargen, der man kan trykke på for "regler" er det sånn rullestolsymbol.. hva i alle dager er koblinga? For de som er så handicappede at de må lese reglene liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over!

Vi har jo to helt forskjellige skalaer: "xx grader" og "xx minus", som går i hver sin retning fra 0 i dagligtalen.

Flere minus betyr da færre grader :)

Det er under. Temperaturen faller fra -15 til -20. Også kalt "temperaturen synker".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss, nå ble jeg klokere ang de bryllupene ja, takk for det :)

Men nå lurer jeg på en ting til. I venstremargen, der man kan trykke på for "regler" er det sånn rullestolsymbol.. hva i alle dager er koblinga? For de som er så handicappede at de må lese reglene liksom?

Det er den universelle merkemetoden for de som alltid må lese bruksanvisningen før de tar en ny dings i bruk!

(Slike som meg, med andre ord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den universelle merkemetoden for de som alltid må lese bruksanvisningen før de tar en ny dings i bruk!

(Slike som meg, med andre ord)

Jeg lurer på hvorfor dere sitter på KG en lørdagskveld?

For min del er jeg på tur i seng, men MÅTTE bare, og har blitt hengende her siden, med en pils på si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor dere sitter på KG en lørdagskveld?

For min del er jeg på tur i seng, men MÅTTE bare, og har blitt hengende her siden, med en pils på si.

Fordi jeg er litt i for dårlig form til å dra på fest. Holder sofaen i håp om å ikke bli ordentlig syk.. Skal også til sengen snart... Må bare først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Jeg lurer på hvorfor dere sitter på KG en lørdagskveld?

For min del er jeg på tur i seng, men MÅTTE bare, og har blitt hengende her siden, med en pils på si.

Sitter og jobber med et prosjekt som det er deadline på. Kikker innom KG mens simuleringene går.

Skulle gjerne heller vært sosial ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...