Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest lurven
Blå knapp skrev (22 minutter siden):

Det var en mygg som bet meg i fingeren i går, så nå blir det flere av dem!😕

Jepp flere fingre å bite deg i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...
Gjest Agent smith
Nevian skrev (2 timer siden):

Hvordan foregår runking på romstasjonen...?

Håper ingen runker der, må være fælt med vektløs sæd

Endret av Agent smith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bruker folk i homofile/lesbiske forhold ofte hverandres undertøy/sokker om hverandre? :klø:

I et heterofilt forhold er det som regel lett å se forskjell, selv om begge har lik type svarte sokker. Hans er merkbart større enn mine, og truser og boxere blir jo to helt forskjellige ting. Hvis man ikke vil bruke samme undertøy/sokker, avtaler man å bruke forskjellige farger, eller har man kanskje hver sin skittentøyskurv?

Den eneste gangen jeg har vært i nærheten av denne problemstillingen selv var da jeg bodde hjemme hos mamma, men da hadde hun svart voksenundertøy med blonder og svarte, tynne sokker, mens jeg hadde mer typisk tenåringsopplegg med mønster og farger.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Som en uten barn skjønner jeg egentlig ikke hvorfor barn som ikke vil legge seg om kvelden, ikke bare kan være oppe til de nærmest slokner av seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (2 minutter siden):

Som en uten barn skjønner jeg egentlig ikke hvorfor barn som ikke vil legge seg om kvelden, ikke bare kan være oppe til de nærmest slokner av seg selv.

For da blir det vanskeligere å få vekt dem om morgenen, husker det skjedde med lillesøster en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvorfor brukte de nesten bare sorthvittbilder i aviser på 70 og 80 tallet? Hadde de ikke råd til fargebilder eller var det moderne med sort-hvitt? Mye sort-hvitt i ukeblader også og noen fargebilder. Jeg samler på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (48 minutter siden):

Hvorfor brukte de nesten bare sorthvittbilder i aviser på 70 og 80 tallet? Hadde de ikke råd til fargebilder eller var det moderne med sort-hvitt? Mye sort-hvitt i ukeblader også og noen fargebilder. Jeg samler på sånt.

Sannsynligvis fordi det var billigere. Man må bruke flere farger for å trykke fargebilder. Du ser det kanskje best selv, men mange steder var det sånn at forskjellige sider (dobbeltsider eller "8-sider") var satt av til bilder, mens resten er i sv/hv. Det kan skifte midt i en artikkel og er lett å se i et ukeblad. På ene siden er alt i sv/hv, overskrifter, eventuell pynt på siden og selvfølgelig bilder. På siden midt imot kan alt dette være i farger. Det er fordi de er trykket hver for seg, sannsynligvis på forskjellige maskiner og så er de samlet etterpå.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (På 17.1.2023 den 21.47):

Hvor kommer plantefrø fra? Et må jo være det første.

Frøbærende planter utviklet seg fra mindre avanserte planter som formerte seg med sporer, som sopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sofie777 skrev (På 24.1.2023 den 17.40):

Sannsynligvis fordi det var billigere. Man må bruke flere farger for å trykke fargebilder. Du ser det kanskje best selv, men mange steder var det sånn at forskjellige sider (dobbeltsider eller "8-sider") var satt av til bilder, mens resten er i sv/hv. Det kan skifte midt i en artikkel og er lett å se i et ukeblad. På ene siden er alt i sv/hv, overskrifter, eventuell pynt på siden og selvfølgelig bilder. På siden midt imot kan alt dette være i farger. Det er fordi de er trykket hver for seg, sannsynligvis på forskjellige maskiner og så er de samlet etterpå.

Skjønner. Men nå bruker de nesten bare fargebilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordbær86 skrev (2 timer siden):

Skjønner. Men nå bruker de nesten bare fargebilder.

Ja, for verden er annerledes nå og trykkerikunsten er annerledes. Før trykte man med store plater, nå går det meste digitalt. Eneste grunn til at det er sv/hv nå er at det enten er et gammelt bilde eller at man har valgt det sånn av kunstneriske grunner.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Både dyna mi og sengetøyet mitt er 140x200, likevel er sengetøyet 10-15cm lenger enn dyna mi. Hvordan går det an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Jeg lurer på hvordan mye nysing kjennes for friske folk. Om de også kan få vondt av det brå rykket når det blir mange? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tycho Urke
Ballinciaga skrev (På 29.7.2023 den 20.31):

Jeg lurer på: Noen her som vet hvilket dyr som har det tjukkeste hårstrået i diameter?

Havoter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvorfor ser bilder av mat på gamle bilder så udelikat ut? Typisk på bilder fra 50 og 60 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...