Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sjekket litt rundt ang tannlegepriser i det siste, og lurer veldig på hvorfor det er dyrere med falsk tann dersom man har slått ut tanna i en ulykke, i forhold til om tanna har ramlet ut som følge av sykdom.

Hos denne tannlegen er det 7000 kr dyrere å erstatte en tann man har mistet i en ulykke. rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om de astronautene som fløy rundt månen hadde vært litt eldre idag, om de ikke hadde flydd rundt månen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egne herre- og dametoaletter?

Skjønner det kanskje når det er båser og store toaletter med pissoar osv.

Men når det f.eks er to toaletter da, ett herretoalett og ett dametoalett..

Ofte er det kø utenfor dametoalettet og helt ledig på herretoalettet. Men ingen kvinner tar seg turen inn dit. Så hvorfor er det slik?!

Menn og kvinner er jo ikke så forskjellige når det gjelder hygiene? Det finnes mannfolk som griser, men gud det finnes jo kvinnfolk som griser også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egne herre- og dametoaletter?

Skjønner det kanskje når det er båser og store toaletter med pissoar osv.

Men når det f.eks er to toaletter da, ett herretoalett og ett dametoalett..

Ofte er det kø utenfor dametoalettet og helt ledig på herretoalettet. Men ingen kvinner tar seg turen inn dit. Så hvorfor er det slik?!

Menn og kvinner er jo ikke så forskjellige når det gjelder hygiene? Det finnes mannfolk som griser, men gud det finnes jo kvinnfolk som griser også..

Jeg går på herredoen hvis jeg holder på å tisse på meg og det ikke er pissoarer der :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest henriett3

Jeg lurer på hvor kaldt det er ute nå, og hvor lang tid det tar for meg å gå opp på butikken. Jeg lurer også på om jeg skal ha på meg lue eller ikke. Jeg ser skalla ut med lue.. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor kaldt det er ute nå, og hvor lang tid det tar for meg å gå opp på butikken. Jeg lurer også på om jeg skal ha på meg lue eller ikke. Jeg ser skalla ut med lue.. Hmm..

Det vipper mellom pluss og minus. Det tar ca. 10 minutter å gå til butikken. Du skal ha på lue. Om du bruker en artig lue, er det ingen som legger merke til at du egentlig ser litt skalla ut.

mohikan3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest henriett3

Det vipper mellom pluss og minus. Det tar ca. 10 minutter å gå til butikken. Du skal ha på lue. Om du bruker en artig lue, er det ingen som legger merke til at du egentlig ser litt skalla ut.

mohikan3.jpg

Sjekka gradstokken. 4 minus. Tror du har rett i at det tar ca 10 min ja. Skulle ønske jeg hadde en slik lue..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Jeg går på herredoen hvis jeg holder på å tisse på meg og det ikke er pissoarer der :sjenert:

er det unormalt? :klo:

trodde det var ganske vanlig jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor jeg (og alle jeg kjenner) kaller champagnebrus for Villa Farris? Det har jo ingenting med Farris å gjøre :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor jeg (og alle jeg kjenner) kaller champagnebrus for Villa Farris? Det har jo ingenting med Farris å gjøre :klo:

Fordi den het det før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjorde det ja! haha Nå står det bare Villa Kullsyreholdig Leskedrikk..

Den fikk vel ikke lov å hete Champagne lenger heller kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjorde det ja! haha Nå står det bare Villa Kullsyreholdig Leskedrikk..

Den fikk vel ikke lov å hete Champagne lenger heller kanskje?

Det vet jeg ikke :) Men den het ihvertfall Villa Farris først :)

Jeg kaller det bare husbrus jeg, fra jeg var litta :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest happy_me

Jeg lurer på hvordan det har seg at alle dyr som blir født er mer eller mindre "klare for verden" når de blir født, og etter en måned eller to så klarer de seg selv. Men når det gjelder mennesker så går det ÅREVIS før ungene våre klarer seg selv? :)

Forstår at det finnes en forskjell på mennesker og dyr altså, men vi er nå pattedyr vi også, så at det er SÅ store forskjeller på avkom fra de ulike artene synes jeg er mer enn merkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det har seg at alle dyr som blir født er mer eller mindre "klare for verden" når de blir født, og etter en måned eller to så klarer de seg selv. Men når det gjelder mennesker så går det ÅREVIS før ungene våre klarer seg selv? :)

Forstår at det finnes en forskjell på mennesker og dyr altså, men vi er nå pattedyr vi også, så at det er SÅ store forskjeller på avkom fra de ulike artene synes jeg er mer enn merkelig :)

Du sier det egentlig selv: fordi dyrene må klare seg selv fra begynnelsen av. Et nesten nyfødt dyrebarn må kunne gå, løpe og klare seg bedre enn menneskebabyer for å overleve. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den het det før. :)

Takk. Den der har jeg lurt på mange ganger også :ler:

Du sier det egentlig selv: fordi dyrene må klare seg selv fra begynnelsen av. Et nesten nyfødt dyrebarn må kunne gå, løpe og klare seg bedre enn menneskebabyer for å overleve. Rett og slett.

I tillegg har jeg hørt at det er fordi vi har veldig store hjerner og små bekken. Dersom vi hadde skullet være like "ferdige" før vi ble født ville det ikke være plass til å komme ut. Derfor må vi vokse masse på utsiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest happy_me

Jeg lurer på om den høye lyden jeg selv hører inni meg når jeg tygger, er hørbar for andre utenfor munnen min. :vetikke:

Den er hørbar, men høres helt annerledes ut for andre enn den gjør for deg. Du hører det mye høyere og kvassere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det egne herre- og dametoaletter?
Det er sånn for at pervoene skal kunne vite forskjell på hvilke dolokk de skal slikke på. - Det er greit at enkelte er pervo, men alle av dem er ikke sååå pervo, lizzom...

:opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...