Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i barnehage og på jobben min er nesten alle organiserte, godt over 90% av de ansatte.

Anonymous poster hash: 8c792...880

Jeg er det ikke og har spart 46 000 kr på å ikke være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på hvor gammel Salvesen er. Skulle tro han var oldefaren min :kline:

Anonymous poster hash: 34e09...c6c

Vil du kline med oldefaren din?

Det er en myte. Sykehusmat er like god som vanlig kafemat.

Nei

Jeg er det ikke og har spart 46 000 kr på å ikke være det.

Hørt om multiquote? ;) Så du jobber i barnehage?

Anonymous poster hash: ef74c...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det ikke og har spart 46 000 kr på å ikke være det.

Håper du ikke havner i trøbbel med jobben og trenger hjelp da. Dessuten egoistisk å få godene vi andre som er organiserte jobber for å få.

Anonymous poster hash: 8c792...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i svarte svingende heter det egentlig når man lager slik "anførselstegn" med fingrene for å markere at man ikke mener noe?

Man beveger langefinger og pekefinger på hver hånd og former dem som kaninører!

Jeg har fått helt 100% brainfreeze, klarer ikke å komme på hva dette kalles for noe.

Ble vel kanskje brukt mest når man var ung, men det ble brukt når man sa noe som var ment ironisk.



Anonymous poster hash: 55577...512
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en myte. Sykehusmat er like god som vanlig kafemat.

Det kommer nok veldig an på sykehuset. På barsel på Bærum var det helt elendig mat, men jeg har hørt at Ullevål har ganske OK mat, og maten på Riksen skal være riktig så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i svarte svingende heter det egentlig når man lager slik "anførselstegn" med fingrene for å markere at man ikke mener noe?

Man beveger langefinger og pekefinger på hver hånd og former dem som kaninører!

Jeg har fått helt 100% brainfreeze, klarer ikke å komme på hva dette kalles for noe.

Ble vel kanskje brukt mest når man var ung, men det ble brukt når man sa noe som var ment ironisk.

Anonymous poster hash: 55577...512

Som Myona sier, hermetegn.

Eller som Knut Nærum sa til Jon Almaas når han gjorde det feil: "Jeg mangler spisepinner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir alltid skuffet når de hører sin egen stemme - hvorfor blir aldri noen imponert?

Alle tror de kjenner sin egen stemme, folk flest hører den jo selv.

Når de hører opptak hører de hvordan stemmen deres høres ut utenfor sitt eget hode, eller hvordan det nå burde forklares....?

Anonymous poster hash: d10f7...1e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i svarte svingende heter det egentlig når man lager slik "anførselstegn" med fingrene for å markere at man ikke mener noe?

Man beveger langefinger og pekefinger på hver hånd og former dem som kaninører!

Jeg har fått helt 100% brainfreeze, klarer ikke å komme på hva dette kalles for noe.

Ble vel kanskje brukt mest når man var ung, men det ble brukt når man sa noe som var ment ironisk.

Anonymous poster hash: 55577...512

Som nevt over, så heter det hermetegn, men man bruker gjerne "gåseøyne" i tale og "hermetegn" i skrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir alltid skuffet når de hører sin egen stemme - hvorfor blir aldri noen imponert?

Jeg høres ut som en liten drittunge på opptak i forhold til hvordan jeg høres ut i mitt eget hode :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg høres ut som en liten drittunge på opptak i forhold til hvordan jeg høres ut i mitt eget hode :fnise:

Men har det virkelig aldri skjedd at noen hørte sin egen stemme og tenkte "høres jeg virkelig såå bra ut?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har det virkelig aldri skjedd at noen hørte sin egen stemme og tenkte "høres jeg virkelig såå bra ut?"

Jeg tror egentlig ikke det, fordi stemmen høres så ekstremt annerledes ut inni hodet enn på opptak/for andre, at man blir mer satt ut over at stemmen ikke høres ut som man er vant til. Og da blir det automatisk bare feil og ikke særlig mye bedre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, den gangen jeg spilte inn en låt på fhs. Da var reaksjonen min 'å, høres jeg såpass bra ut??' :)

Anonymous poster hash: 67300...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte fix mms og dem sa at min iphone 5s kan ikke motta mms, sinsykt rart at en 2013 mobil ikke kan motta mms når telefoner jeg hadde i 2003 kunne...

Anonymous poster hash: ef74c...e3a

Fordi Apple har bestemt at MMS er en for avleggs teknologi, med bl.a. for dårlig bildeoppløsning i en tid da alle har tilgang på e-post, direktemeldingsapper og fildeling i skyen. Et lurt triks hvis en vil sende og motta MMS er å kjøpe en Android-telefon istedenfor iCrap.

Hvor stor andel av arbeidsstokken er fagorganisert? I mange tråder i karriere-forumet slenges det ut "kontakt fagforeningen din!". Jeg har aldri vært fagorganisert, og ikke mange jeg kjenner er det, så synes det er litt rart at så mange tar det som en selvfølge at alle andre er det.

Vi tar det som en selvfølge fordi vi er litt lei av å løfte streikebrytere sammen med oss når vi må i lønnskamp for å oppjustere tariffen. Kostnaden med å betale kontingenten er mindre enn kronebeløpet. Vi slipper å betale for enkelte forsikringer og har andre rabattordninger i tillegg.

Tror fremtiden blir å avtalefeste at tariffene kun gjelder for de organiserte, og at vi slutter å solidarisere oss "til døde". Hvis alle skal få gjennom de samme kravene uten å kjempe for det, forsvinner grunnlaget for fagorganisasjonen, og i ytterste konsekvens smuldres rettighetene opp over tid. Vi tar rett og slett for gitt at de fleste (spesielt lavtlønnede) har skamvett nok til ikke å snylte på andres innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så teit men iPhone e fortsatt best :) Bedre enn craproid ;)

Anonymous poster hash: ef74c...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Apple har bestemt at MMS er en for avleggs teknologi, med bl.a. for dårlig bildeoppløsning i en tid da alle har tilgang på e-post, direktemeldingsapper og fildeling i skyen. Et lurt triks hvis en vil sende og motta MMS er å kjøpe en Android-telefon istedenfor iCrap.

Vi tar det som en selvfølge fordi vi er litt lei av å løfte streikebrytere sammen med oss når vi må i lønnskamp for å oppjustere tariffen. Kostnaden med å betale kontingenten er mindre enn kronebeløpet. Vi slipper å betale for enkelte forsikringer og har andre rabattordninger i tillegg.

Tror fremtiden blir å avtalefeste at tariffene kun gjelder for de organiserte, og at vi slutter å solidarisere oss "til døde". Hvis alle skal få gjennom de samme kravene uten å kjempe for det, forsvinner grunnlaget for fagorganisasjonen, og i ytterste konsekvens smuldres rettighetene opp over tid. Vi tar rett og slett for gitt at de fleste (spesielt lavtlønnede) har skamvett nok til ikke å snylte på andres innsats.

Min lønnsforhandling er helt uavhengig av organisasjonens lønnsforhandling. Så for meg er det ikke særlig til fordeler som jeg kan se.

Anonymous poster hash: 7c1a6...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...