Ember Skrevet 11. desember 2010 #241 Del Skrevet 11. desember 2010 Grattis til nevøen, jeg vet hvor gøy sånt er altså! Fikk dere lov til å se på selve testen? Så gøy Der jeg trener får ikke andre se på de høyere graderingene, med mindre de har en grunn for å være der (holde kamera, kasteballer osv), men nå trener ikke jeg karate da. Har ei kusine som har vært hodestups skjermforelska i Alan Rickman siden før hun egentlig skulle fått lov til å forelske seg, han er utrolig flink, og flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #242 Del Skrevet 11. desember 2010 Ja, graderingene var flyttet fra dojoen til en idrettshall, så da var det åpne dører. Kjekt å se på. Hm, er kusina di venninna mi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 11. desember 2010 #243 Del Skrevet 11. desember 2010 Heheheh, kanskje hun er det ja... Eller så er bare mr. Rickman usedvanlig flink og pen å se på Sett ham som depressiv skuespiller i Galaxy Quest? Kjempegøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #244 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg har bare sett deler av den filmen, men han er jo fantastisk når han kan være virkelig sur, gretten og bitter. Har du sett (hørt) ham i Hitchiker's? ... og nå har vi vel skremt bort alle med geekpratet vårt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 11. desember 2010 #245 Del Skrevet 11. desember 2010 Jaaaa, depressiv Rickman er sexy! Merkelig nok. Nå ble jeg forvirret av meg selv her Vi får tone ned geekpraten da, eller kanskje de andre har mer fornuftige saker å drive med litt utpå en lørdagskveld? Vi kan da snakke om rimelig normale saker også, tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #246 Del Skrevet 11. desember 2010 Men geekprat er gøy... Ok, litt mer normalprat. Har du lest noe av Nick Hornby? Eller Erlend Loe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 11. desember 2010 #247 Del Skrevet 11. desember 2010 Nick Hornby: Nix, hvem er det? Er han flink? (Les: er dette noe jeg bør få med meg) Erlend Loe: Ja, det var pensum på skolen. Syntes det ble for naivistisk for min smak (Ellers så synes jeg ikke Alan Rickman er nerdete altså) Har du lest Jean M. Auels serie "Jordens barn"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #248 Del Skrevet 11. desember 2010 Nick Hornby er en engelsk forfatter. Han står bak titler som High Fidelity og About a Boy, begge er filmatisert. Han minner meg litt om Erlend Loe, bare ikke fullt så naivistisk. Utrolig morsom, synes jeg. Jeg liker godt Loe også, nettopp pga stilen hans. Men må si jeg synes han er mer ujevn. Jeg har lest alt av begge forfatterne (bortsett fra barnebøker og manus), og synes Hornby er jevnt over bedre. Dvs, jeg liker flere av bøkene hans. Men må si jeg synes "L" og "Naiv.Super" er helt geniale. (Nei, Alan Rickman er ikke nerdete. Men kanskje det er nerdete å finne ham sexy, spesielt når han er sur og gretten? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
akuaku Skrevet 11. desember 2010 #249 Del Skrevet 11. desember 2010 ELSKER Nick Hornby!!! Liker meget godt hans forfatterskap! Lest et perfekt menneske? (litt usikker om det var tittelen, men noe lignende ihvertfall!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 11. desember 2010 #250 Del Skrevet 11. desember 2010 Kanskje jeg må prøve Naiv.Super om igjen nå da, for på vgs traff den ikke helt hos meg Akkurat som da jeg leste Narnia-samlingen om igjen. Man ser nye ting når det har gått en tid, og så har kanskje leseren modnet litt også :gjeiper: (Tilbake til bittelitt nerding - så du liker alver tidligere, har du lest Elfquest?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. desember 2010 #251 Del Skrevet 11. desember 2010 (Nei, Alan Rickman er ikke nerdete. Men kanskje det er nerdete å finne ham sexy, spesielt når han er sur og gretten? ) (da er jeg nerd også) Jeg elsker Erlend Loe. Noe innmari. Har du lest Doppler? Eureka er kul. Den handler om en liten småby i USA som de har flyttet alle de smarteste hodene i landet til, til et superhemmelig überviktig forskningsanlegg som gjør alle de store vitenskaplige fremskrittene. Også er det vanlige folk der og, som ikke er så vanlige likevel. Morsomt, for de har endel referanser til vitenskaplige ting, men så driter de seg fullstendig ut av og til. Men det er da bare gøy. Er ikke forskningen som er i sentrum av historien altså, men den stakkars fyren som har blitt forflytta dit og må takle alt det rare som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #252 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) ELSKER Nick Hornby!!! Liker meget godt hans forfatterskap! Lest et perfekt menneske? (litt usikker om det var tittelen, men noe lignende ihvertfall!) "How to be Good" - min favorittbok av ham! Velkommen hit, forresten. Pingting: Ja, har lest alle bøkene hans. Doppler synes jeg ikke var fullt så god. Den og oppføgeren (Volvo et-eller-annet). Jeg tror ikke jeg helt forsto hvor han ville med dem. Har du lest "Muleum"? Kanskje en av de mørkeste bøkene hans, den likte jeg også. Hm, Eureka høres interessant ut. Endret 11. desember 2010 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. desember 2010 #253 Del Skrevet 11. desember 2010 Åh, jeg har forresten en kompis som studerte i UK. På instituttet hans hadde de en... professor Snape! Og han var litt overlegen og fæl - men sånn var visst alle professorene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 11. desember 2010 #254 Del Skrevet 11. desember 2010 Åh, jeg har forresten en kompis som studerte i UK. På instituttet hans hadde de en... professor Snape! Og han var litt overlegen og fæl - men sånn var visst alle professorene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #255 Del Skrevet 11. desember 2010 Kanskje jeg må prøve Naiv.Super om igjen nå da, for på vgs traff den ikke helt hos meg Akkurat som da jeg leste Narnia-samlingen om igjen. Man ser nye ting når det har gått en tid, og så har kanskje leseren modnet litt også :gjeiper: (Tilbake til bittelitt nerding - så du liker alver tidligere, har du lest Elfquest?) Oj, nå er det så mye aktivitet her at jeg klarer ikke følge med på alle postene. Jeg likte veldig godt Naiv.Super, men likte "L" enda bedre. Første boken jeg leste av ham, og husker enda første siden i boken: "Vi er generasjonen som ikke bygget landet." Da var jeg solgt. Nei, har ikke lest ElfQuest. Har innbilt meg at det er litt mer fairy-like alver. At det ikke er typisk "high fantasy". Men hadde vært interessant å fått vite mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #256 Del Skrevet 11. desember 2010 Åh, jeg har forresten en kompis som studerte i UK. På instituttet hans hadde de en... professor Snape! Og han var litt overlegen og fæl - men sånn var visst alle professorene der. Yes! Du vil ikke tro det, men vi hadde en engelsk professor da vi tok Ex.Phil som var slik. Alle i klassen surmulet fordi han var arrogant og faktisk våget å - Le Gasp! - kreve noe av oss studenter. Det var bare meg selv og ei til i klassen som likte ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. desember 2010 #257 Del Skrevet 11. desember 2010 Muleum har jeg ikke lest. *noterer på den tre mil lange lista over bøker som bør leses* Siden du har lest Doppler kan du sikkert relatere deg til min store skuffelse. Jeg jobbet på Rimien på Ullevål Stadion før - Ica-butikken han skriver om i Doppler (den hvor han får byttet elgkjøtt mot melk) ligger også på stadion, bare hundre meter unna eller så. En dag jeg sitter i kassa er plutselig Erlend Loe en av kundene! Og hva ser jeg at han kjøper? Joda: Q helmelk. Det går da ikke an!? (hadde lyst til å nekte ham å kjøpe, men jeg lot være) (hæ? Hva mener du med at det er forskjell på forfattere og verkene deres? Tror jeg ikke noe på.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 11. desember 2010 Forfatter #258 Del Skrevet 11. desember 2010 Hehehe, genialt! Tror Erlend Loe er en fyr det hadde vært interessant å tatt en øl med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 11. desember 2010 #259 Del Skrevet 11. desember 2010 Jepp, du kan godt si de er litt mer fairy-like, utseendemessig i alle fall. Historiemessig er de strandede aliens på menneskenes planet Abode (Ikke jorden). Du kan lese absolutt alt som er gitt ut av serien gratis på hjemmesiden deres, www.elfquest.com. Aner ikke hvor mange timer jeg har svidd bort der :gjeiper: Leste første bladet i elfquest-serien da jeg var 10, utrolig vakre bilder og nydelig/spennende historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 11. desember 2010 #260 Del Skrevet 11. desember 2010 *Innrømmer først som sist at avataren min er fra Elfquest* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå