Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

Hehe, ja, formen kommer seg heldigvis. Bare tett nese og et hosteanfall i ny og ne som sitter igjen, det skal jeg klare å leve med. I morgen skal S-mannen kjøpe en runde gaver før han reiser på jobb, og så tar jeg siste rest (pluss kjøp av julegaven fra meg til S-mannen) på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God ettermiddag. :kaffekopp:

I dag fikk jeg endelig kommet meg på trening igjen. Har prioritert hvile nå som jeg har vært syk, slik at kroppen kan få komme seg og bli frisk fortest mulig. I dag følte jeg meg frisk nok til å trene, og det gikk helt fint. Jeg har nå trent med lett forkjølelse, stiv nakke/skuldre og med lite søvn - og det siste var helt klart det verste. Det var egentlig et lite sjokk å erfare hvor mye nok søvn har å si for yteevnen, både fysisk og mentalt.

For vel to uker siden hadde jeg også økt kg på apparatet for trening av brystmuskler. Fra 15 til 20 kg. Egentlig var 15 kg fortsatt litt tungt, men nå hadde jeg blitt stående på den mengden i flere uker, og var rett og slett lei. Jeg ville videre. Jeg merket at 20 kg nok var litt for mye likevel, men staheten gjorde at jeg ikke ville gå tilbake. Men i dag tenkte jeg at siden jeg bør trene litt roligere siden jeg ikke er helt frisk, og siden jeg har hoppet over to treninger, så får jeg gå tilbake til 15 kg likevel. Det gjorde jeg - og følte at jeg løftet luft! Jeg måtte kikke ekstra på vektene for å se at jeg faktisk løftet 15 kg, jeg merket jo ingenting. Det er så motiverende når man tror man har stagnert i flere uker, men så har man likevel hatt en tydelig progresjon. :trene:

Jeg har fått tilbakemelding fra veileder på det jeg skal levere før jul, og har bare litt småplukk å fikse før jeg får sendt det avgårde - og dermed er det juleferie for meg også. Skal forsøke meg på å lage sjokoladetrøfler i kveld, blir spennende. :happy:

Også avslutter vi med litt julestemning, blir ikke mye søtere enn dette.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Hei :)

At søvn har mer å si enn vi kanskje tror, merker jeg fort om jeg har sovet for lite eller veldig dårlig en natt. Da er jeg rett og slett ikke menneske. Går helt ved siden av meg selv. En skulle tro at en taklet èn natt med dårlig søvn, men slik er ikke jeg skrudd sammen, i hvert fall.

Så artig å merke progresjon på trening! Da føler en virkelig at en har noe igjen for strevet :)

God juleferie, og håper sjokoladetrøflene blir gode! Det høres hvert fall veldig godt ut :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt forferdelig med søvnmangel, jeg var bare ikke klar over hvor stor innvirkning det har på yteevnen når man trener. Det er jo selvsagt logisk når man tenker etter, men jeg har ikke akkurat løpt ned treningsstudioet de siste årene, så det er ikke noe jeg har erfart før nå. ;)

God juleferie til deg også! Jeg har vært og kjøpt de siste gavene nå, og ble faktisk veldig sliten av det. Så kan være trøffellagingen blir utsatt til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag. :kaffekopp: Ja, det var nå en stund siden jeg hadde for lite søvn, sover som en stein for tiden. ;)

Nå er alle julegavene i hus, nå må de bare pakkes og leveres ut. Må ta en julenisserunde. Skulle tatt noe husvas også, men kjenner jeg er i skikkelig feriemodus nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

God Jul, nå er det snart klart for kalkun, iallefall her!

I mellomtiden har jeg fått meg espressomaskin , nom nom :kaffekopp:

Kommer du og hjelper meg med husvasken også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! God ettermiddag. :kaffekopp: Nærmer seg jul med stormskritt nå, ja. Men husvasken får du ta selv. ;) Nå skal vi ut på siste nisserunde i dag (det ble ikke i går), så skal jeg lage ferdig sjokoladetrøflene i kveld. Så fikk jeg høre i dag at vi ikke skal opp og tenne lys på kirkegården før etter Tre Nøtter til Askepott, så nå kan jeg endelig slappe av og se den ferdig først! :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg og dine en herlig jul! :tree:

Igår feiret vi jul i LOtro også, vi var to kin /guilds som gikk sammen om å lage et juleband som hadde konserter både i Winter Home og The Pony in Bree. Det var noe av det morsomste jeg har vært med på i lotro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så kjekt! Jeg har rett som det er stått og sett på de som spiller utenfor Prancing Pony, ja. Kjempekoselig!

Nå er sjokoladetrøflene ferdige, de ble veldig gode, og vi er ferdig med gavekjøp, gaveutlevering og mathandling. Nå koser vi oss med whisky, julekaker og jule-TV. Har sett Grevinnen og Hovmesteren, og senere i kveld blir det Med Grimm og Gru. I morgen er det opp klokken ni og se på Snekker Andersen mens jeg spiser julesjokolade og drikker julebrus. Så blir det Tre Nøtter til Askepott, tenne lys på gravstedet med familien, alle ned til mor og spise grøt med mandel - og så er det middag hos bror klokken fem. Blir kjempehyggelig!

Stikker innnom her nå og da når det passer. Ellers får dere alle ha en fortreffelig jul! :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Purple! Ja, har hatt en veldig koselig jul. Hyggelige familiebesøk, gode middager og i dag er det avslapning med masse :kaffekopp: og :sjokolade: Perfekt på 2.juledag. Håper alle har en fin jul og romjul videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan, alle. :vinke: Jeg har ikke vært så flink til å skrive her i juledagene. (Og kjekt å se deg tilbake, Ping!).

Jeg har hatt en kjempekoselig jul. Fått masse fint, og hatt koselige familiemiddager. Fra og med 2. juledag til nå har vi bare vært hjemme og slappet av. Både S-mannen og jeg har fått dilla på det samme spillet, så vi har sittet kav med det begge to mens vi har gumlet på all konfekten vi fikk i julegave. :happy:

Men har kommet oss på trening begge to i romjulen! Både mandag og i dag, og skal også på fredag. I dag skal vi til S-mannens bror og spise vafler (de fikk vaffeljern til jul). S-mannen truer med å lage vaffelrøre hjemme og tilsette blå konditorfarge. På nyttår skal vi til søskenbarnet mitt på middag. Han har hund, så han er låst på nyttårsaften. Noe jeg kjenner godt til, har vært det selv i 13 år.

Håper alle har en kjempekoselig romjul! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg stemmer for blå vafler! :lol:

(men så bor jeg med en som baker blått brød og da, så jeg er vel litt miljøskada akkurat der)

Høres ut som om du har hatt en super jul! Er så deilig når man får spilldilla (eller andre diller) og faktisk kan bruke masse tid på det med god samvittighet! :happy:

Jeg leste forresten Muleum i jula. Synes den var bra, men ikke den beste jeg har lest av ham. Og slutten irriterte meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, tenkte på det blå brødet da S-mannen begynte å snakke om blå vafler. Jeg forsøker å fortelle ham at det nok bare vil se ekkelt ut, men han vil ikke høre. :fnise:

Ja, det er herlig å kunne bruke masse tid på geeking nå, romjulen som student er genial. :smilbla: Jeg likte også Muleum, men er enig i at jeg ikke synes det var den beste. Også husker jeg ikke slutten helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010 har vært et herlig år, og 2011 blir spennende. Hvor havner jeg hen etter at masteroppgaven er ferdig? Og hvordan kommer skrivingen til å gå?

Takk for det gamle, Blondie65, og alle andre som stikker innom tråden. (Godt nytt år sier jeg neste år). :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...