Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

Hvilket spill har fått dere begge hekta? ;) Må være kjekt å ha en mann som også liker å spille. :) Her i heimen er det bare jeg som er spillgeek.....litt dumt av og til da mannen til tider syns jeg spiller litt mye.... :sjenert:

Jepp, romjulen er perfekt for spilling! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er hekta på Dragon Age: Origins. Klarte siste bossen i går, og har nå begynt på den største utvidelsespakken Awakening. Jeg skulle bare lage meg en karakter i dag, men ble sittende noen timer likevel. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til dere alle! :skaal:

Vi hadde det veldig koselig i går. Fikk fantastisk mat - treretter! Greit når man har et søskenbarn som er utdannet kokk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp:

Ser at du har hatt en fin mellomjul og nyttårshelg. Julen er jo en ypperlig tid å dyrke spillgeeksiden av seg selv ;) Her i huset har i hvert fall Xbox`en vært flittig brukt! Ikke av meg, men resten av gjengen.

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Muleum, men er enig i at jeg ikke synes det var den beste. Også husker jeg ikke slutten helt...

Sent svar, men:

Hun bruker jo hele boka på å planlegge eller prøve å ta livet av seg. Og helt på slutten stjeler hun et fly og prøver å krasje det i Afrika. Også overlever hun det og, får plutselig lyst til å leve, og ender opp med å flytte med Krysztof til Polen, få ungen og være rimelig lykkelig. Greit nok, men det ble for klisjé synes jeg. Særlig siden jeg fra side én lurte på hvordan i all verden han hadde tenkt å avslutte historien uten at det skulle bli for dramatisk eller forutsigbart. Sukk.

Godt nyttår, forresten! :)

*misunnelig på kokkesøskenbarn* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, det ringer bare en svak bjelle selv når jeg leste slutten du skrev. Jeg tror ikke heller jeg nødvendigvis var veldig imponert over slutten, men jeg likte at boka var mørkere enn noe annet han har skrevet. Interessant i seg selv, synes jeg. Men synes fortsatt at "L" er den beste boka han har skrevet. Med "Naiv. Super" på en god andreplass.

Ja, mitt søskenbarn (og min bror) er kokk, men han har ikke jobbet som det på mange år. Ikke lager han mye gourmetmat hjemme heller, siden han har en jobb hvor han reiser mye og ikke har familie. Likevel har han altså ikke glemt gamle kunster, og vi fikk en appertif bestående av reke og kamskjell på en slags sprø og god brødbunn. Forretten var reke, kamskjell og fisk sammen med et "nøste" av grønnsaker i en slags butterdeigburger med smørsaus. Fantastisk godt. Hovedretten var steinbit med potetskiver, grønnsaker og tre typer sopp. Det hele avsluttet med en fantastisk god dessert bestående av hjemmelaget kanelmousse servert med skogsbærkompott. Det var sånn at jeg nesten fikk tårer i øynene av første munnfullen. Himmel, så godt det hele var!

I dag er siste latmannsdagen. Kaffe, sjokolade, lese bok og spille spill. Det er hva jeg har gjort i hele julen, og har nytt hver dag. I morgen er det tilbake til hverdagen - jobbe med oppgaven (må komme meg a jour), mer husarbeid og tilbake til trening. Dvs, jeg har trent to ganger i romjulen, så jeg har ikke blitt helt rusten. Nå trener S-mannen også, så da er det enda mer gøy, de gangene vi får trent sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en pangstart på året, rent arbeidsmessig! Jeg ligger jo litt på etterskudd i følge mine egne planer og delmål, og fant ut at jeg må skrive èn side pr. dag nå første uka i januar for å komme sånn noenlunde a jour frem til seminaret nå på fredag. Bsre nå i formiddag har jeg skrevet over to sider! :smilbla: Det har løsnet litt nå, og jeg ser hva mer jeg skal skrive de neste dagene også. I tillegg har jeg, med kaffe, argumenter og eksempler i hånd, kritisert deler av den ene teorien jeg bruker, av en anerkjent forsker på feltet. Det føles også litt godt. :happy:

Nå skal jeg avgårde og trene, og kan kose meg med bok og spill med god samvittighet i ettermiddag. I morgen skal jeg stå enda tidligere opp og komme i gang tidligere. Må bare få sent ut noen mailer og slikt i dag, så ligger jeg bra an.

Også har det vært overraskende enkelt å komme tilbake til hverdagen. I romjula har jeg ikke gjort annet enn å spille, lese og spise masse sjokolade og julegodt. Nå, etter trening, vil jeg ikke ha noe sjokolade. Sitter her med sunn frokost..erm, sen lunsj, og S-mannen er og handler smoothie, yoghurt og magre middager. Hadde ikke trodd det skulle bli så smertefritt, kansje det kommer senere i uka. ;)

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, alle. Jeg har sovet åtte timer, men er fortsatt trøtt som en dupp. :søvn:

Trenger nok litt :kaffekopp: i dag, ja. Vinterhalvåret gjør meg så trøtt, får se om jeg klarer å få til ni timer søvn i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, det trengs! Forsøker å hive i meg litt frokost nå, så er det kaffe og så må jeg få gjort noe med oppgaven. Heldigvis har jeg et litt mer avslappet forhold til det siden jeg fikk gjort såpass mye i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

Har vært heeeelt borte fra pcen i jula jeg, det er deilig av og til når jobben utelukkende handler om IT ;)

... Nåja, helt borte var jeg ikke, for Steam hadde romjulstilbud på Neverwinter Nights 2 så det har blitt brukt noen timer der ja :fnise:

Godt å høre at du er i gang med oppgaveskrivingen igjen alt, dette må da bli bra :)

Edit: Leste litt av hva du hadde skrevet i romjula og lurer fælt på om det ble blå vafler? Det lagde mamma til meg da jeg var liten, og gulfargen på vaffelrøren gjorde dem ganske kult turkise nemlig!

Endret av Ember
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår!

Har vært heeeelt borte fra pcen i jula jeg, det er deilig av og til når jobben utelukkende handler om IT ;)

... Nåja, helt borte var jeg ikke, for Steam hadde romjulstilbud på Neverwinter Nights 2 så det har blitt brukt noen timer der ja :fnise:

Godt å høre at du er i gang med oppgaveskrivingen igjen alt, dette må da bli bra :)

Edit: Leste litt av hva du hadde skrevet i romjula og lurer fælt på om det ble blå vafler? Det lagde mamma til meg da jeg var liten, og gulfargen på vaffelrøren gjorde dem ganske kult turkise nemlig!

Godt nyttår! Det er herlig å ta seg litt fri fra PC og internett i en periode. Jeg har spilt Neverwinter Nights, og synes det var veldig bra. I tillegg til å ha en av de beste character creations i et RPG. NWN 2 har jeg ikke våget å prøve meg på. Etter erfaringene fra Baldur's Gate, så blir jeg stresset av å forsøke å styre fire karakterer samtidig. Blir bare rot.

Hehe, nei, det ble ikke blå vafler - denne gang. Skal ikke se bort fra at det kan bli det senere. ;)

God morgen! :vinke:

God morgen. :vinke:

Jeg har klart å holde meg til planen så langt, så håper jeg får skrevet en side i dag også. Det burde gå. Ellers trenger jeg litt kaffe, tror jeg. :kaffekopp: Litt sløv her på formiddagskvisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Titter innom med en ettermiddags :kaffekopp:

Håper alt står bra til i kaffekroken! Ser du er godt i gang med oppgaveskriving etter jul. Det er flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God formiddag, alle! :kaffekopp:

Jeg vet ikke hvor mye konstruktivt jeg får gjort i dag, er så nervøs. I morgen skal jeg avgårde på forskningsseminar (oppgaven min er en del av et større forskningsprosjekt). Jeg har skrevet en artikkel hvor jeg presenterer oppgaven min, og den skal evalueres og kritiseres av resten av forskerne. En av de andre som skal presentere i morgen er faktisk en viss teori jeg selv bruker i min oppgave! Så det er ikke snakk om vanlig studentseminar hvor professor og medstudenter kommer med tilbakemeldinger, men hvor prosjektet mitt blir evaluert av forskere, professorer og sosiologer som et reelt forskningsprosjekt!

Og da kommer selvsagt masse usikre tanker om at det jeg har levert ikke er godt nok, det vil bli slaktet, hva gjør jeg her med "the big boys" osv. Gah! Jeg satt i går kveld og leste igjennom de andre artiklene som skal bli presentert på seminaret, og skal fortsette med det i dag. Det hele er veldig spennende, men også veldig skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UÆÆÆH! Så skummelt! Og så kult!!!

Lykke, lykke til. Ikke lett å tenke på sånt når man er midt oppi det, men husk at kommentarer og tilbakemeldinger hjelper deg med å bli bedre, det er sånt som kan heve oppgaven til fra "OK" til "veldig bra"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nettopp det! Så spennnende - og så skremmende! Jeg er ikke redd for å få litt kritikk, jeg vet at det er bare positivt. Jeg er mer redd for å bli totalslaktet. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...