Gå til innhold

Skravletråd


MonThe

Anbefalte innlegg

Gjest Syngende Sara

Ja, så koselig :) Jeg kjenner ingen andre som er gravide nå, vennene mine har enten ganske nylig fått barn eller er på et sånt sted i livet at barn er helt uaktuelt foreløpig.

Og til det med smertestillende: Ja, noe annet er egentlig helt uaktuelt for meg også! Er det sånn at på Rikshospitalet så tilbyr de bare "naturlig" fødsel? (Altså uten noen som helst for for smertestillende?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja lenge leve lystgass :-) Var så optimistisk da jeg skulle ha min første, jeg skulle fint klare dette uten smertestillende . Men etter 17 timer med veer blir man veldig sliten og da de tok vannet var lystgassen kjærkommen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til det med smertestillende: Ja, noe annet er egentlig helt uaktuelt for meg også! Er det sånn at på Rikshospitalet så tilbyr de bare "naturlig" fødsel? (Altså uten noen som helst for for smertestillende?)

:vetikke: , men er det ikke sånn at bare de med "vanskelig" fødsel kommer på riksen? Nå lener jeg litt mot Ullevål igjen da :fnise: barselhotellet høres egentlig ikke dumt ut i det hele tatt...

Edit: så fant jeg ut at det var barselhotell på Ahus også da...

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt til å ta tidlig UL, litt for å berolige meg selv og litt fordi vi skal reise til familie i utlandet i julen, og jeg har tenkt til å fortelle det til dem da. Greit å vite at alt er ok når jeg forteller :)

Jeg har sjekket litt rundt på nett om ulike steder å ta privat UL i Oslo, og tror jeg har bestemt meg for noe som heter Familieklinikken på Majorstua. Koster 1200 kr for UL.

Jeg har tenkt til å ta UL i midten av desember, da er jeg 10 uker på vei og det er rett før vi skal reise.

Vi bestiller tidlig UL i morgen til siste hele uka før jul, er da ca 12 uker på vei. Vi har også planer om å fortelle det til familien i jula så greit å vite at alt er som det skal. :jepp: Mannen har snakket med Majorstuaklinikken i dag og de sjekker det du vil de skal sjekke. Koster ca 1200 + blodprøve.

Gleder meg!!! :blush:

Lurer på om vi velger Ahus, har ca like lang reisevei til begge, men har IKKE lyst til å sitte fast i rush på ringen med veer for å si det sånn :gjeiper:

Vi bor nærere Ahus, men da vi ikke har bil så da er det litt kronglete med tanke på eventuelle kontroller som skal gjøres på sykehuset før fødsel og sånn. Da det er lettere å kollektivt komme seg til Ullevål....

så koselig at vi er flere i Oslo, kanskje vi kan dra på trilleturer med nurkene til høsten :)

Det hadde vært koselig :rødme:

Kjenner heller ingen andre som skal føde rundt samme tid.

Hvor gamle er dere andre fra Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare Oslo-folk på skravletråden vår, noen andre enn meg her som skal føde i Ålesund til sommeren? hadde vert koselig å bli kjent med noen som hadde termin samtidig. :klemmer: ble veldig ensomt sist etter at mann og familie hadde reist hjem. :filer::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke fra Oslo, men ikke fra Ålesund heller ;) Bor i Telemark jeg da. Også skal jeg på UL i morgen :bond: håper vi får høre et hjerte eller to som banker :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke fra Oslo, men ikke fra Ålesund heller ;) Bor i Telemark jeg da. Også skal jeg på UL i morgen :bond: håper vi får høre et hjerte eller to som banker :blush:

Er heller ikke fra Oslo, men ikke fra Ålesund heller :P

Lykke,lykke til på UL i morgen Ananan!! :hoppe: Har du en liten følelse på at det er to, siden du skriver et hjerte eller to ? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor nærere Ahus, men da vi ikke har bil så da er det litt kronglete med tanke på eventuelle kontroller som skal gjøres på sykehuset før fødsel og sånn. Da det er lettere å kollektivt komme seg til Ullevål....

Det hadde vært koselig :rødme:

Kjenner heller ingen andre som skal føde rundt samme tid.

Hvor gamle er dere andre fra Oslo?

Sant ang kollektivt, vi har jo "bare" en bil og den bruker mannen i jobben... Nei dette var jaggu ikke lett, godt vi har et par uker til før vi skal søke :)

Jeg er 24, enn du? Har et par venninner med småbarn, men vet ikke om noen andre med termin i sommer...

Jeg er ikke fra Oslo, men ikke fra Ålesund heller ;) Bor i Telemark jeg da. Også skal jeg på UL i morgen :bond: håper vi får høre et hjerte eller to som banker :blush:

Lykke til på ultralyd! Du får oppdatere oss etterpå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay okay :fnise: ble litt feil da hehe.

For dere som må bestille på forhånd kan jeg anbefale badekar :-)lå der i nesten to timer og samboeren spylte magen min med varmt vann for hver kraftige rie, halverte smertene mine :-)men dessverre så måtte jeg gå ut etter de to timene før huden falt av :fnise:

Endret av sanmal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay okay :fnise: ble litt feil da hehe.

For dere som må bestille på forhånd kan jeg anbefale badekar :-)lå der i nesten to timer og samboeren spylte magen min med varmt vann for hver kraftige rie, halverte smertene mine :-)men dessverre så måtte jeg gå ut etter de to timene før huden falt av :fnise:

Takk for tips! Vet de har badekar på Ahus i hvert fall :)

Du får være guruen vår du, sanmal, siden du har vært i gjennom dette før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke fra Oslo, men ikke fra Ålesund heller :P

Lykke,lykke til på UL i morgen Ananan!! :hoppe: Har du en liten følelse på at det er to, siden du skriver et hjerte eller to ? ;)

Takk :) Jeg har blitt gravid med prøverør og fikk satt inn 2 egg, så blir spennende å se om det er ett eller begge som har festet seg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende Ananan! Håper du oppdaterer oss snart.

Jeg bor også i Oslo men flytter nærmere A-hus neste år så det blir nok mitt valg. Har hørt mye positivt om både badekar og lystgass :ler:

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, tenk å få to stykker! Blir spennende å høre, Ananan!

Vi tittet rett og slett på kartet, og fant ut at selv om Ullevål kanskje er litt nærmere, så er det nok lettest å komme seg til A-hus, så tror kanskje vi går for det.. Men jeg har egentlig ingen spesielle preferanser, høres ut som det er moderne og gode fødestuer begge steder.. Tror jeg skal høre hva legen sier også!

Nå er det helgekos og film med min kjære, han droppet julefest for å være hjemme og kose litt med meg (eller "dere" som han sier :hjerte:) :yvonne:

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var nok eventyret over for min del :trist: livmoren min var helt tom. Om jeg ikke begynner å blø i løpet av helgen skal jeg inn igjen på mandag. Kanskje det er snakk om graviditet utenfor livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok eventyret over for min del :trist: livmoren min var helt tom. Om jeg ikke begynner å blø i løpet av helgen skal jeg inn igjen på mandag. Kanskje det er snakk om graviditet utenfor livmoren.

Ånei, det var kjedelig å høre, føler virkelig med dere :sukk:

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok eventyret over for min del :trist: livmoren min var helt tom. Om jeg ikke begynner å blø i løpet av helgen skal jeg inn igjen på mandag. Kanskje det er snakk om graviditet utenfor livmoren.

uffa :sukk: føler virkelig med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal også på tidlig ul, det ble 20.desember og da skal jeg være 11+4. Syns det er veldig greit å vite at alt ser greit ut før vi sier det til fam og venner... Gleder meg veldig da, blir så spennende!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syngende Sara

Da var nok eventyret over for min del :trist: livmoren min var helt tom. Om jeg ikke begynner å blø i løpet av helgen skal jeg inn igjen på mandag. Kanskje det er snakk om graviditet utenfor livmoren.

Huff så kjipt, føler med deg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...