Gå til innhold

Skravletråd


MonThe

Anbefalte innlegg

Hei :)

Som overskriften sier -- her er en skravletråd for oss med termin i juli/ august 2011 :hoppe:

Håper vi bli maaange! :jepp:

er pittelitt skummelt dette, men denne spiren skal sitte

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 5 + 3, så leenge igjen her og :fnise: Begynt å glede meg allerede da! :)

Har du bestilt time hos legen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix::strix:

Super bra! Jeg er med:) Har foreløpig termin 10.juli.... Leeeenge til.... :)

Har dere fått noen symptomer enda da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil å være med :D Er nok sannsynlig at jeg trenger å lufte tanker litt innimellom :P hehe

Er 5+5 i dag så er jo en evighet igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ømme pupper, ikke superømme, men kjenner det godt når jeg tar på de ;)

Legetime, nei :klø: Må man på det for å få henvisning til ordinær UL?

Lager en presentasjonstråd også jeg, så vi kan bli litt bedre kjent! De fleste som var i "prøvertråden" presenterte seg vel, men så godt husker dessverre ikke jeg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

jeg er 5+2 (tror jeg) i dag og det føles som om jeg har vært gravid i evigheter for jeg har massevis av symptomer :ler:

Menssmerter, noe kvalme, ømme pupper, sterk luktesans, trøtt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetime, nei :klø: Må man på det for å få henvisning til ordinær UL?

Det må du.. Ordinær UL er i uke 16-18, så man er på kontroll før dette, vanligvis i uke 8 - 12 :)

----------

Jeg har allerede vært til legen, egentlig mest for å få papirer jeg trengte i forbindelse med tilrettelegging på jobb. Synes også det var greit å få prata med legen, litt om SA´en i sommer og tanker rundt dette og graviditeten nå. Føler meg tryggere enn jeg gjorde før legetimen :jepp:

Oog, i dag fikk jeg henvisning til ordinær UL -- vi skal på UL den 04.02 :rødme: Kjente det kribla i magen, selv om det er lenge til! :hjerte:

Her er symptomene morgenkvalme og superømme pupper - holdt på å dø etter en tur på tredemølla, AuAuAuuu :fnise: Har heldigvis ikke kastet opp, og kvalmen gir seg relativt raskt etter jeg har stått opp, rørt litt på meg, og drukket / spist litt :) Og, må oftere på toalettet, våkner om natta og må på do, det er ulikt meg! :)

Noen av dere som vet hvorfor legen og terminkalkulatorer (f.eks. på babyverden) regner forskjellig?? :klø:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge til ul! Uff, vi får vel bare smøre oss med tålmodighet. Vi har planer om en privat ul i uke 11, men jeg har ikke bestemt meg enda...

Hva sa legen ang SA'en MonThe? Jeg er rimelig bekymret for å miste igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge til ul! Uff, vi får vel bare smøre oss med tålmodighet. Vi har planer om en privat ul i uke 11, men jeg har ikke bestemt meg enda...

Hva sa legen ang SA'en MonThe? Jeg er rimelig bekymret for å miste igjen....

Deilig å ha noe å se fram til da! ;)

Vi lurer også på å ta en privat UL, men har ikke helt bestemt oss enda vi heller. Hadde vært så godt å vite at alt er i orden. Samtidig så prøver jeg å fokusere på at det er i orden, og at så lenge kroppen ikke gir beskjed om noe annet så er det det! :jepp:

Legen sa at sjansen for at det skulle skje igjen var veldig liten, og at det mest sannsynlig kom til å gå bra. Det synes jeg var godt å høre. Hun ba meg også om å leve i denne graviditeten, og fokusere på det som skjer , og ikke det som var sist. Jeg synes det var en fin måte å si det. Prøver virkelig å fokusere på det som er positivt, glede meg over det som skjer nå, og leve i denne graviditeten :hjerte:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner den, men jeg er foreløpig redd for å glede meg for mye...

Skjønner hva du mener.. Etter jeg var hos legen så var det som om noe løsna, og jeg kjente at jeg klarte å glede meg.. Kan allikevel få "stikk av angst" for at noe skal gå galt igjen.. Men jeg prøver å skyve det bort. Jeg vil glede meg :)

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syngende Sara

Oi, så bra at du opprettet denne tråden MonThe, kjempegøy at vi er så mange allerede :)

Jeg vet ikke helt hvor langt jeg er, men ca 4+2 tror jeg.

Har ikke noe særlig symptomer ennå, hadde en del stikking i magen i helgen og jeg har litt ømme pupper (de er imidlertid ikke på langt nær så ømme som de er før mensen).

Ellers føler jeg meg helt "som normalt", men regner med at det kommer flere symptomer etterhvert som hormonene begynner å herje mer i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så bra at du opprettet denne tråden MonThe, kjempegøy at vi er så mange allerede :)

...Ellers føler jeg meg helt "som normalt", men regner med at det kommer flere symptomer etterhvert som hormonene begynner å herje mer i kroppen!

Ja, gøy å ha noen å skravle med om graviditeten! :jepp:

Før vi vet ordet av det er vi noen skikkelige hormontroll hele gjengen!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fint å ha noen å dele litt med :)

Her får jeg stadig litt mensmurringer, litt ømme pupper, fortere sulten enn jeg pleier og kaaaanskje litt pms;) Var ihvertfall unormalt trist å sende avgårde mannen igjen tilbake til studentbyen sin hvor han skal være i 6 uker nå :( Det er laaaangt borte fra meg.. Men når han kommer hjem igjen på juleferie; er det bare en uke ca så kan vi fortelle det til familie og venner :)

Legetime ja; det har jeg tenkt å vente med.. men er det slik at man kan få time til ord.ultralyd så tidlig? For det hadde vært greit i forhold til at mannen bor borte fram til april og muligheter for å komme hjem da og være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetime ja; det har jeg tenkt å vente med.. men er det slik at man kan få time til ord.ultralyd så tidlig? For det hadde vært greit i forhold til at mannen bor borte fram til april og muligheter for å komme hjem da og være med :)

Ordinær UL er mellom uke 16-18. Dette for at dette er det beste tidspunktet å fastslå termin på, ut ifra vekstkurve. Men om dere vil ha en UL før det kan dere kan jo bestille dere en privat UL? Kjekt om dere får dele opplevelsen da! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordinær UL er mellom uke 16-18. Dette for at dette er det beste tidspunktet å fastslå termin på, ut ifra vekstkurve. Men om dere vil ha en UL før det kan dere kan jo bestille dere en privat UL? Kjekt om dere får dele opplevelsen da! :hjerte:

Ja har veldig lyst at vi skal kunne være der begge to- ihvertfall første gang :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har veldig lyst at vi skal kunne være der begge to- ihvertfall første gang :rødme:

Det skjønner jeg godt!:) Er jo et veldig spesielt øyeblikk! :rødme:

Bor dere veldig langt fra hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...