Gå til innhold

Skravletråd


MonThe

Anbefalte innlegg

Her har det kommet naturlig på dagen egentlig. Jeg noterer ingen verdens ting, føler ikke jeg trenger det.

Vi våkner rundt 09 en gang og hun sover første gang i 11-12 tiden, så rundt 14, og så rundt 17. Hun sover nesten alltid 30-45 min. Hun legges rundt 20 en gang, og spiser mellom 01-02, 05-06, 07-08. Vi har begynt å ha litt grøtpulver i melka hennes for å se om hun sover litt lengre om natta. Før sov hun nemlig 8-10 timer i strekk uten mat, men etter at vi begynte å legge henne tidligere har hun begynt å spise oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn er det her også, Sunshine! Etter at vi begynte og legge han i syvtiden har han 3-4 timer mellom matingene, kunne sove 6-7 timer før... Men, men, er faktisk verdt det :) elsker alenetiden vi får på kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kom på at jeg skulle ta en graviditetstest et par uker etter jeg begynte på p-pillene for å vere sikker, og det har jeg glemt for jeg har ikke tester i hus. ... :klo:

Tok en EL-test bare for å se, og den var halvparten av teststreken......skal den bli det når jeg er på p-piller?

Hm, tror jeg må bestille tester bare for å vere sikker.

Tror ikke jeg er gravid altså, vil liksom bare utelukke det siden vi :humpe: både rett for og etter jeg begynte på pillen.

Sitter forresten her med grus i øya - og det er min egen feil! :sove:

Ble sittende å se en film og kom mog jammen ikke i seng før 03!!! :klaske:

Og SELVFØLGELIG våkna vesla tissevåt så hun ikke bare kunne sovne igjen! :daane: Kjære hadde tatt på feil bleie når han la henne i går. (Kjøpte noen pampers (de lilla med sesamy street på) som bare lekker. bruker dem bare på dagen når vi ikke skal noe og jeg vet jeg får skiftet ofte)

Så nå ligger hun å pludrer på gulvet her og mor bare veeeenter på at hun skal bli trett igjen så hun får seg en liten dupp på sofaen ;)

Så skal jeg på loftet å hende adventsstake og julegardiner etterpå :tre: Vasket kjøkkenet i går så der er klart til pynting :)

(Pynter kjøkkenet 1.advent, pluss juleduker, julestjerner og røde tepper i stua. Så kommer nisser og pynt om en ukes tid eller to tenker jeg ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å legge seg i tide Ruccula! :ler:

Her ligger A i babygymen og ser på tegnefilm ;) Skal pynte litt i dag vi også. Litt spent på om girlandere og julestjerner fortsatt virker :filer: Også har vi tenkt oss på julegran-tenning i borettslaget :jepp: Sånn siden vi har blitt en familie og alt :hjerte: Barnehagen underholder og greier :ler:

10 varmegrader lager ikke akkurat julestemning da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort det på babybading Line ;) Men bare tre ganger og det har vert kjapt opp igjen ;) Gikk helt fint! (Blåste på henne først så hun lukket igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var dåpen over. Det ble en veldig fin dag med nærmeste familie. Vi fikk masse hjelp til å ordne saker og ting på dagen, så det hele forløp ganske glatt. Jeg er ikke skremt med tanke på at vi også skal holde julen hos oss, med nesten like mange gjester. Det skal nok også gå fint.

Imidlertid er gutten igang med en økedøgn-periode, og han var ekstremt sulten under gudstjenesten og dåpssermonien. Det endte faktisk med at jeg måtte bære gutten ammende ut av kirken, foran en oppreist kirkeforsamling... :daane: Jaja, gutten var ihvertfall veldig tilstede under hele sin dåp. De to andre dåpsbarna sov, mens vårt lille troll helt klart svarte for seg selv overfor presten :)

Jeg tror han også var påvirket også av alt som stod på i huset om morgenen dåpsdagen, for da hadde han plutselig ikke noe særlig apetitt, men tok seg to-tre slurker, slapp puppen og kikket opp på meg og lo. Sånn hold han på i en halvtime hver gang jeg prøvde å amme. Kjempesøtt og koselig, og ikke særlig smart med tanke på hva som var i vente den dagen.

Endret av Pastill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med dåpsdag da Pastill, ikke minst med tanke på hvordan poden oppfører seg, kan jeg tenke meg! Høres ut som dere fikk nok oppmerksomhet, med å bære ham ammende ut av kirken. :fnise: Her blir det ikke dåp, så den bekymringen har jeg ikke...

Jeg har lyst til å spørre dere om dette med barnehagestart, for jeg skjønner meg ikke helt på det. Er det sånn at barnet begynne første august? Det blir rart i forhold til permisjonen her, fordi pappa da har ca. 3 uker igjen av sin permisjon. Han trenger vel ikke gå hjemme når knerten begynner i bhg...men det blir jo da enda rarere for dem som har barn som er født på andre tider av året? :klo:

Eller er det sånn at man betaler for plass fra første august, men ikke trenger å bruke den før i september?

En annen ting er om knerten er klar til å begynne i bhg i august, han vokser jo sent siden han er prematur, og man vet aldri om motorisk utvikling ol også blir forsinket. Vanskelig dette!

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på dette med bhg start jeg også. Vil helst vente til nyttår med å ha henne inn jeg, da er hun 1 år og 5 mnd og går (forhåpentligvi) stødig selv med regntøy/vinterdress på.

Vi vet ikke om vi klarer å drøye det så lenge med jobb da, og det er egentlig litt uheldig permisjonsmessig siden vi har planer om å begynne å prøve igjen på nestemann på sensommeren.

Og så vet jeg ikke om jeg får lov å utsette barnehagestart til nyttår heller..

Hm, må vist sette oss ned en dag og prøve å finne ut av ting :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm ... med en gutt som skal starte i barnehage i en alder av fem og en halv måned, så er jeg mer bekymret for meg selv, enn gutten! :ler:

Og angående det å gå hjemme mens barnet starter i barnehage, så synes jeg faktisk det er en super tanke. Da kan man jo gjøre overgangen fra hjemmetilværelsen veldig behagelig for den lille, med mulighet for kortere dager. Og den som har permisjonstiden sin da, må jo få en fantastisk tid, med masser av muligheter for å pleie seg selv og egne interesser, ha middagen klar når den andre kommer hjem fra arbeid, og man kan bringe sent og hente tidlig og bare nyte det. Her skal mannen ta to måneder på den måten når vår lille pode er 7,5 mnd gammel. Det faller også sammen med noen (forhåpentlig) gode sommermåneder og sommerferie som kommer etterpå, så han får jo en fantastisk permisjonstid.

Endret av Pastill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære skal dele opp permisjonen i dager.

12 uker blir 60 dager! Det er over ett år med en dag hjemme i uka! :jepp:

Så her skal vesla uansett bare i 60 % i barnehage og så har vi hver sin dag hjemme med henne :) (Jeg har 80 % stilling)

Det jeg lurte på med å utsette barnehagestart, er om man mister barnehageplassretten om man ikke tar den fra august men venter til jul/nyttår. Her er nemlig veldig stor rift om plassene og det er babyboom i år :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Fatt svar fra kommunen. En har rett på barnehageplass i aug når barnet er født før 1 sept.

Men man mister denne om man venter til nyttår.

Så da må nok snuppa i barnehagen i august da, selv om mor egentlig ville vente bare litt til ;)

Sikkert like greit siden vi har lyst på to forholdsvis tette så jeg får jobbet litt innimellom :)

Har forresten ikke komlet meg til å bestille graviditestester... :sjenert: Tok en EL-test igjen i går, og den var enda sterkere enn sist, så nå må jeg bare få det gjort!

Kan jo ikke drive å spise på p-piller om det bor noen inni der, selv om jeg egentlig ikke tror det er noe da...

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatt svar fra kommunen. En har rett på barnehageplass i aug når barnet er født før 1 sept.

Men man mister denne om man venter til nyttår.

Så da må nok snuppa i barnehagen i august da, selv om mor egentlig ville vente bare litt til ;)

Sikkert like greit siden vi har lyst på to forholdsvis tette så jeg får jobbet litt innimellom :)

Har forresten ikke komlet meg til å bestille graviditestester... :sjenert: Tok en EL-test igjen i går, og den var enda sterkere enn sist, så nå må jeg bare få det gjort!

Kan jo ikke drive å spise på p-piller om det bor noen inni der, selv om jeg egentlig ikke tror det er noe da...

Dere velger selv når dere vil ha henne i barnehagen, men om dere takker ja til en plass så må dere betale for plassen fra august, selv om dere ikke fysisk benytter dere av den før på nyåret :)

Mistenker du at du er gravid igjen?? :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ei i juligruppa på babyverden som er gravid igjen ;) termin er visst på samme dag i 2012 som den var i 2011... Hold oss oppdatert da, Ruccola!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Nei får tester i posten i morgen eller onsdag ;)

Men hadde noe mens-lignende (veldig lite, kun noen dråper for dag i 7-8 dager) for to-tre uker siden, så tror nok ikke det altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hehe, tror absolutt ikke det som sagt, men vil veldig gjerne bare vere sikker ;)

Jeg pleier nemlig å miste mensen helt av cerazette og da er det greit å teste innimellom syns jeg.

Vesla har rullet rundt fra rygg til mage i dag!!! :hoppe:

Øvet seg i flere dager men armen har vert i veien så hun bare tippet tilbake :)

Men i dag løsnet det og hun har snudd seg 6-7 ganger allerede ;)

Sliter med å snu seg tilbaka da :fnise: Snudde fra mage til rygg når hun var 3 mnd og har vel snudd seg den veien en 5-6 ganger siden da men det er veldig tilfeldig, armene er liksom i veien der også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...