Gå til innhold

Skravletråd


MonThe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo jenter! :goodbye:

Når man innfører mere mat til babyene våre... bør man gi enten malt eller sviskemos/saft daglig for å holde magen i gang?

Her liker lillemann veldig litt mere mat, men han liker ikke mageknip og forstoppelse :gjeiper:

Noen som har peil på hvor lang tid det tar for magen og venne seg til mat? 2 uker, 2 år? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen aning faktisk, men vi gir velling på kvelden og da får hun en teskje malt oppi. Jeg tror ikke det skal være nødvendig med noe ekstra men jeg gir fordi frøkna her har slitt med magen et par mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen aning faktisk, men vi gir velling på kvelden og da får hun en teskje malt oppi. Jeg tror ikke det skal være nødvendig med noe ekstra men jeg gir fordi frøkna her har slitt med magen et par mnd.

Hvordan har det påvirket søvnen hennes? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magen eller malten?

Jeg er ikke sikker på noen av delene egentlig. :vetikke: Jeg hadde et inntrykk av at hun var mer urolig i forhold til sovingen da hun ikke hadde bæsjet på lenge, men i går bæsjet hun og vi hadde en ganske søvnløs natt likevel. Men da hun gikk 10 dager mellom hver bæsjebleie merket jeg at hun var mer sutrete i allefall. Noe av grunnen til at hun sover dårlig nå er nok at det er tenner på vei, jeg tipper i allefall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen til en i barselsgruppen har vært henne utro de siste tre måneder. Baby er 4 måneder. Pluss de har en sønn på 3 år. En god kandidat til det ultimate svik...

Her er livet ok. Synes ammingen trekker tenner ut for tiden. Gutten henger i puppene, avbrutt av litt raping og gulping, i opp til en time før han skal legge seg. Jeg synes det er noe dritt, rent ut sagt. Jeg blir så lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er noe av det verste jeg vet, og jeg hadde aldri kunnet tilgi! :nei:

Godt jeg har en mann med samme oppfatning, vi stoler fullt og helt på hverandre og snakker om alt sammen :rodmer:

Her også går det mye i amming, men jeg koser meg stort sett med det. Hun tar omtrent ikke flaske, så det er noe vi skal jobbe med nå fremover, for det er nå greit å ha muligheten til å kunne vere borte mer enn 2-3 timer ;)

Jeg har gitt henne grøt innimellom nå i ca 3 uker. Begynte med bare noe t-skjeer, men er nå oppe i en liten porsjon (kanskje 3 spiseskjeer eller noe)

Hun elsker det! (Bleiene er begynt å få litt fastere form nå, ikke bare flytende som renner overalt, men litt mer sammenhengende selv om det fortsatt er helt mykt)

Jeg har stor sett gitt henne grøten tidlig på dag, er litt redd for magevondter og sånt.

Men nå har vi hatt så mange kvelder der hun ikke har tatt kvelden før rundt midnatt, så nå har jeg snudd om litt og prøver litt annerledes.

Så i dag fikk hun på pysjen og ny bleie klokken 21.30 og så fikk hun en liten porsjon grøt. Så fikk hun litt vann for å prøve å venne til flaske, før hun da fikk puppen. Sovnet etterpå rundt klokken 22 så jeg la henne på soverommet.

Hun pleier alltid å våkne mange ganger på kvelden så hun må bysses/puppes tilbake i søvn, men hun har enda ikke vert våken en eneste gang! (Klokken er nå ti på tolv!)

La det vere sagt at hun har hatt litt rennende nese i dag, og har sovet litt lengre lurer på dagen enn hun pleier - så er mulig hun brygger på noe - men jeg velger alikevel å håpe litt på at det er grøten i magen som er med og virker inn også! ;)

Så jeg kommer til å prøve samme greia i morgen i 21 tiden, for å se om det hjelper ;) Da er liksom grøten et symbol på at nå er det straks natt også, for tror ikke hun kjenner forskjellen på å få på pysj i forhold til andre klær liksom ;)

Blir jo så innmari sliten av å aldri få kvelder for meg selv lenger, selv om hun sover godtpå natten men da sover jo jeg også ;)

I morgen har jeg planer om å sette på alarmen til klokken åtte, og så stå opp og få gjort litt i huset før snuppa våkner :) Blir spennende å se hvor lenge hun sover nå når hun sovnet såpass tidlig, for vanligvis sover hun til mellom kl 9 og 10.30 ;)

MÅ bare få ordnet huset nå! Har jo ikke fått pyntet skikkelig til jul eller noe! :daane: Men dagene har gått så fort, og vesla har egentlig vert veldig krevende i det siste. Tror nok her kommer noen tenner snart, ser to små kuler nede nå, og oppe kjenner jeg fortenne på utsiden av gommene :) Gleder meg til å se henne med tenner, hun blir nok bare ufattelig nusselig da :rodmer:

Så da skal jeg tusle i seng så jeg kommer meg opp i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gitt henne grøt innimellom nå i ca 3 uker. Begynte med bare noe t-skjeer, men er nå oppe i en liten porsjon (kanskje 3 spiseskjeer eller noe)

Hun elsker det! (Bleiene er begynt å få litt fastere form nå, ikke bare flytende som renner overalt, men litt mer sammenhengende selv om det fortsatt er helt mykt)

Jeg har stor sett gitt henne grøten tidlig på dag, er litt redd for magevondter og sånt.

Men nå har vi hatt så mange kvelder der hun ikke har tatt kvelden før rundt midnatt, så nå har jeg snudd om litt og prøver litt annerledes.

Blir jo så innmari sliten av å aldri få kvelder for meg selv lenger, selv om hun sover godtpå natten men da sover jo jeg også ;)

Hvordan gikk det i natt Ruccula? Syns det er litt interessant at du sier at hun plutselig har tatt kvelden så sent i det siste for sånn har vi hatt det siste 4-5 dager også. Har ikke sovnet før 23-00 :hakeslepp: Hele helgen har vi forsøkt å legge han i 20-tiden som normalt, og han pleier jo å våkne etter 1 time, men da har det gått greit å "nattamme" så sover han igjen... :filer: Men ikke i helgen nei :roll:

Han har jo sovet en time eller 2 lengre om morningen i stedet da, så det kan jo ha innvirkning. Får liksom følelsen av at han tror det er ettermiddagsluren som skjer i 20-tiden og ikke natten :ler:

Her har vi gått motsatt vei av det i forhold til maten :jepp: Han har ikke fått noe siste par dager og er tilbake på 4-5 timers strekk i motsetning til 1-2 og 3 timers strekk forrige uke :strix:

Vi er for øyeblikket litt i tvil på hva vi skal gjøre.. bare sette alt på vent litt, eller fortsette å gi frukt/grønnsaksmos :sjenert: Venter med grøt i alle fall. Jeg er helt sikker på at det var luftsmerter som har fått han til å våkne så ofte - nesten sikker i alle fall... :gjeiper:

Her er ingen julegaver innkjøpt - og det slo meg at det i grunn kun er denne uka å gjøre det på :sjokk::fnise: "som julekvelden på kjærringa..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ikke så bra det Line, for Vesla er blitt syk :sukk:

Kjempetett i nesen og feber stakkars gullet mitt :hjerte:

Så her har vi hatt en skikkelig urolig natt, og hun har vert så tett at hun har lagt mye sammen med meg. Syns det er skikkelig ekkelt når hun liksom gisper etter luft helt utav det blå :sjenert:

Så nå har jeg tatt litt morsmelk oppå en sprøyte og dryppet litt i nesen. Det løste opp bra, så nå sover hun godt her i sofaen ved siden av meg.

Jeg har lassevis med erfaringer på barnefronten syns jeg selv, og alt frem til nå har gått veldig fint og egentlig som forventet. Men nå kjenner jeg at dette syns jeg er vanskelig! Har jo aldri hatt syke barn, da har jeg jo levert dem hjem igjen. (Er tante til 11, og har jobbet i barnehage i 10 år ;) )

Så jeg kjenner dette går rett inn i mammahjertet og lager uro der :sjenert:

Så det var nok derfor hun sov ekstra mye i går, og også derfor hun sovnet så tidlig på kvelden. MEn vi kommer nå til å fortsette å prøve. Kveldsgrøten hadde hun ihvertfall ikke noe problemer med i går. Hun har ikke hatt magevondter i natt, bare vert veldig mye våken fordi hun er tett og da sliter med å spise. Stakkars gullet til mamma :hjerte:

Så det sier seg selv at jeg stod ikke opp klokken åtte...... Så vi får nå bare se hvor mye hun sover i dag om jeg får gjort litt innemellom. Er tett og har en anelse vondt i halsen, så er redd jeg blir syk jeg også så bør absolutt få gjort mye her før det evt skjer!

Er heldigvis nesten ferdig med gavene, fire igjen tenker jeg vi har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, tenk å være utro når man akkurat har fått et barn? Det er så stygt gjort det at jeg har ikke ord! :kjefte:

Vi bestemte oss for å snu leggetidene for 3 uker siden og begynte å legge henne kl åtte. De første tre kveldene ble det mye skrik og byssing, men vi gikk aldri fra henne (Det er viktig for meg at hun ikke skriker alene), og så begynte hun å akseptere at hun skulle ligge i senga si men brukte en halvtimes tid på å sovne mens vi strøk på panna/sang etc. Hun drev også å våknet etter en time (for hun er jo vant med å sove en liten time på kveldene), men etter 10 dager gikk legginga superbra. Hun kjemper litt før hun sovner men nå har vi begynt å la henne ligge der og skravle og sprelle en stund før vi går inn og gir smokken og da sovner hun med en gang.

Så om dere vil snu legginga kan jeg anbefale å sette av 1-2 uker der dere konsekvent gjør de samme rutinene til samme tid hver dag. De første dagene måtte vi ta henne opp og ut av rommet for hun skrek til hun ikke fikk puste, men etter en liten timeout gikk vi inn og la henne igjen. Det var bare noen få dager med helvete og så ordnet det seg av seg selv. Vi begynte samtidig med velling på kvelden (litt grøtpulver i morsmelk), men det gjør ikke at hun sover noe bedre synes jeg. Hun sover max 5 timer før hun skal ha mat og så skal hun ha mat hver 2-3 time resten av natta. Nå er det tenner på gang samtidig med utviklingssprang så jeg håper hun sover bedre snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør mesten ikke skrive dette, men lillegutt sov 12 timer i natt!!! Har lagt han på eget rom og det funker jaggu :) ganske sikker på at han lå og lukta meg og melka når han sov med oss og det førte til myyyye amming.

Norn som jaropplevd tannbæsj, forresten? Her har vi hatt mange gule bleier i det siste... Kjenner kanskje et lite hakk i underkjeven også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tør mesten ikke skrive dette, men lillegutt sov 12 timer i natt!!! Har lagt han på eget rom og det funker jaggu :) ganske sikker på at han lå og lukta meg og melka når han sov med oss og det førte til myyyye amming.

Nei, nå ble jeg ikke misunnelig i det hele tatt! :ironi::ler:

Vi er tilbake på 5 timern etter å ha kuttet ut all mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå ble jeg ikke misunnelig i det hele tatt! :ironi::ler:

Vi er tilbake på 5 timern etter å ha kuttet ut all mat ;)

Syns nå du er litt streng som lar ham gå til sengs uten mat Line :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå du er litt streng som lar ham gå til sengs uten mat Line :fnise:

Ja, kun faste nå - ramadan for Andreas :hoho:

han får melk da... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

.

Ja God Jul alle sammen!

Blir nok masse

:kalle: ..... :tree: ..... :nissekyss: ..... :sol: ..... :vin: .... :skaal: .... :kghjerte: .... :nissevink: .... :nisse: .... :gave:

og sikkert litt

:forkjola: .... :murvegg: .... :husarbeid: .... :sove: også :fnise:

I morgen skal vi pynte :tree: og jeg gleeeeder meg! :klemmer:

.

Endret av Ruccola
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til alle sammen! Håper alle får en fantastisk jul med sine nye små, og store :rodmer:

Signerer foresten Ruccola, ser vi har mange av de samme aktivitetene på plana! ... i tillegg til dette ; :spise:;)

:nisse: God jul jenter!! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...