Gå til innhold

Skravletråd


MonThe

Anbefalte innlegg

:klø:

Nå husker jeg ikke helt om du fikk veldig for tidlig, men er dette en skrivefeil?

hahaha :fnise:

jepp, 6480 var det :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper de fleste er travelt opptatt med å være mødre om dagen, ja! :rodmer:

Synes livet er helt fantastisk, blir bare mer og mer glad i lillemann for hver dag som går! Det er helt utrolig hvor mye som skjer, at han kan forandre seg så mye bare fra uke til uke! Vi har også vært på 3 mnd-kontroll, 6640gr og 63cm - en stor herremann med andre ord (=fløtepupper :fnise:).

Vi har gjort unna babymassasjekurs, det kan virkelig anbefales! Nå får han massasje hver kveld, og nyter det skikkelig! Vi skal begynne på svømming neste uke - er det noen som har begynt på det enda (hvordan er det)?

Sverger også til ull om dagen - synes det virker som det regulerer temperaturen hans best. Vi har også fått så utrolig mye klær i gaver, også en del upraktiske (som pysjer med korte ben og armer!), så jeg har rett og slett måttet pakke vekk en del ubrukt.. Kanskje det kan brukes til nestemann? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Vi også bruker mye ull :)

Mye klær som rett og slett ikke blir brukt ja, men har en liten jente som kommer etter Vesla i familien, så gir alt videre der og da føles det ikke så fælt å ha ubrukt tøy. :)

Har spart på litt tøy som vi har minner/følelser for og som vi vil spare til Vesla blir voksen, men ellers blir det meste gitt bort etterhvert. Vi er jo ikke garantert å få flere jenter, og heller ikke at neste barn er født på samme tid på året og kan bruke det vi har av vintertøy i små str.

Så da er det mye bedre å bare gi det videre så noen ihvertfall får bruke det ;)

Herregud jeg mister så innmari mye håååååår! :daane:

Hadde hørt det skulle skje ca 2 mnd etter fødselen, og spesiellt om man ammer. det skjedde ikke med meg, så tenkte kanskje jeg var av de heldige og ike mistet så mye. Men nå de siste to ukene har jeg mistet så innmari mye at det er rent ekkelt! :spy:

Før kunne jeg dra ut ca 10-15 hårstrå etter jeg hadde dusjet, mens nå drar og drar og drar jeg ut løse hår! :daane: Sikkert minst 70-80 !

Noen som vet hvor lenge dette pleier å vare......? *desperat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg mister så innmari mye håååååår! :daane:

Hadde hørt det skulle skje ca 2 mnd etter fødselen, og spesiellt om man ammer. det skjedde ikke med meg, så tenkte kanskje jeg var av de heldige og ike mistet så mye. Men nå de siste to ukene har jeg mistet så innmari mye at det er rent ekkelt! :spy:

Før kunne jeg dra ut ca 10-15 hårstrå etter jeg hadde dusjet, mens nå drar og drar og drar jeg ut løse hår! :daane: Sikkert minst 70-80 !

Noen som vet hvor lenge dette pleier å vare......? *desperat*

Jeg mistet også utrolig mye hår en stund, (fullammer), men nå de siste par ukene har det avtatt en god del. Jeg har langt, tykt hår, så heldigvis ser jeg ikke noe forskjell, men jeg kunne også dra ut masse hår etter hårvask, pluss at jeg stadig måtte plukke løse hår fra skuldrene. Jeg har tatt B-vitaminer, men dette begynte jeg med for 2-3 uker siden så jeg er usikker på om dette har hatt effekt så raskt, eller om bedringen skjedde fordi det nå er snart 5 mnd siden jeg fødte. (Hm....jeg har liksom hengt igjen her i juli-august-tråden, jeg. Hadde jo egentlig termin i august, og så er det så trivelige folk her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårtapet får man ikke gjort noe med verken med vitaminer eller shampo mot hårtap. Det er hormonelt og kommer av at vi mistet lite hår under svangerskapet. Jeg mister også mye hår, men det blir nok ikke noe problem før alt håret skal vokse ut igjen og man får pigg over alt..... Vel et problem skaper det, og det er mange hybelkaniner. :ler:

Her koser vi oss med frøkna og jeg kan ikke fatte at hun allerede blir 4 mnd til uka. Hun har slitt med avføringen siden hun fikk en boks NAN for snart 3 uker siden så nå får hun mye sviskejuice og malt. Jeg har hjulpet henne to ganger med et termometer, men nå vil jeg at det skal komme av seg selv. Hun har ikke bæsjet på 7 dager men heldigvis viser hun ikke tegn på ubehag, så det kommer vel når det passer minst som det gjorde sist det stoppet opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Da er Vesla vaksinert og var kjempeflink :hjerte:

Hun er 6,6 kg, og 63 cm lang :) (er 3 mnd og en uke gammel)

Så da blir det spennende å se om hun får noe feber og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nå rydda bort 56 klær, syns det er fryktelig vemodig å ta det bort... :( I morgen er det 3 mnd kontroll.. det blir spennede å se hvor stor lillegutt har blitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Har nå rydda bort 56 klær, syns det er fryktelig vemodig å ta det bort... :( I morgen er det 3 mnd kontroll.. det blir spennede å se hvor stor lillegutt har blitt..

Hehe, vi er på vei å rydde bort 62 nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Skal forresten ha barseltreff hjemme i morgen.... 9 damer og 9 babyer.....Noen som har tips til hva jeg kan servere???

Tenkte kanskje om jeg skulle smøre på noen rundstykker, samt ha oppskåret frukt....men synes dere dette høres dumt ut?? Må jeg ha kake?? (Føler litt presset...siden vi sist fikk servert skikkelig hjemmelaget pastasalat samt kaker....)

Jeg har lixom ikke tid til å bake så vannvittig mye, har nok å henge fingrene i for tiden.....

Vi har på forhånd bestemt at maten skal holdes enkel ;)

Ingen dessert, eller fancy meny slik at man får prestasjonsangst når man skal lage til ;)

Vi er heldigvis bare 6 i gruppen :)

Jeg tenkte å lage grove scones eller grove muffins eller noe når det er min tur ;)

Men ta det opp med gruppen din du, tenker de fleste blir lettet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ordner det sånn at den som holder barseltreffet, slipper matlaging - en av de andre i gruppen tar med et brød eller rundstykker, så holder verten oss bare med pålegg (typisk syltetøy, ost og skinke).

En gang tok en tredje med kanelboller - det var jo helt på eget initiativ, og ikke forventet overhode.

Så Telise - jeg synes ditt opplegg er überambisiøst og fantastisk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en pai, da er man liksom midt i mellom kake og mat :)

Frøkna mi veide 6100g og var 58 cm lang da vi var på 6 ukerskontroll (mulig hun var nærmere 8 uker da). Om jeg husker feil tall så er hun uansett av den bløte typen med masse valker. Me like :)

Men det er ikke om å gjøre å ha barn som er tyngst eller lengst eller som vokser raskest, altså!

Barselgruppa vår møtes ute på cafe og det synes jeg er veldig greit fordi man da slipper presset med servering osv.

Åh, så innmari trøtt jeg er. Snuppa sover godt, men storesøstra har sluttet å sove på dagen og kompenserer med å sove MINDRE om natten! Den var uventet og en lite "blid" variant.

Nå MÅ jeg legge meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var vi på 3 mnds kontroll i dag og han veide 6680 og er 63 lang.. vokst voldsomt syns jeg.. hehe.. :) fikk jo vaksine og.. nå i kveld har han klaget noe voldsomt, bare surva men så kom feberen så skjønner at han klaget litt. hehe... dakkar gutten.. men bedre å få litt feber enn polio osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Barselgruppa vår møtes ute på cafe og det synes jeg er veldig greit fordi man da slipper presset med servering osv.

Dette gjør lillesøsteren min sin gruppe også, men hun syns det er begynt å bli dyrt :sjenert:

De møtes ca hver 3 uke. De stedene det er plass til alle barnevognene er litt dyre, så det billigste man kan kjøpe blir over 150 kr. For en "fattig student" blir dette litt mye innimellom, så hun lar ofte vere å gå på grunn av det. Det er jo veldig dumt at det skal vere sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Leeeeenge siden jeg har vært her inne nå, dagene bare flyr! :fnise:

Håper alt står bra til med dere alle og at dere koser dere like mye som meg! Jeg stortrives som mamma for tida, har fått en god rutine på det meste og snuppa smiler og ler og leker :)

Her var hun 60,5cm og 6460g på 3mndskontrollen - stor jente :)

Vi er også i ferd med å snuse på str 68 i klær, hun må ha lange bein for buksene i 62 er i korteste laget.. Litt trist å legge bort de bittesmå klærne, men jeg syns hun er i en herlig fase nå. Kan godt være sånn for alltid! Hehe, kanskje ikke, men iallefall en stund ;)

Når det gjelder barselgruppe så er det tre av oss jentene som treffes fast et par dager i uka, da triller vi turer, lunsjer ute eller hjemme hos hverandre, går på babysang osv. Syns det er kjempehyggelig og helt greit at vi ikke er så mange. Blir fort mye styr med mange med barnevogn. Vi er vel egentlig 7stk på den gruppa HS satte sammen men vi er nå liksom 3 som har "funnet" hverandre.

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått mensen i dag! :daane::snurt: På lillemanns 3 mnd dag :bursdag:

Jeg fullammer jo, flere som har fått mensen?

Fikk mensen i dag! :daane:

Og det er ca 1 mnd siden jeg skrev her i tråden om en kraftig blødning jeg hadde, som jeg mistenkte for å være mensen, men hadde et håp om var siste rest av renselsen. Ser ut til at det var mensen... pokker og... så det er flere av oss som føler seg litt snytt! For jeg fullammer også!

Lurer imidlertid på om det bare er naturen som vil ha meg til å få flere barn fort fort :ler: Det ordner jo naturen bare helt selv, tenker jeg, når jeg har en så enkel og grei baby som jeg har..Han sover (og spesielt godt om natten) og spiser og er generelt glad, så kroppen er klar til en ny runde allerede...

I dag har vi vært på babysalmesang igjen, og mini eeeelsker det. Han ler og smiler og er helt med.

Vi har en svømmehall like ved siden av oss, og det er fristende å melde seg på babysvømming. Men det er sinnsykt dyrt å være med på, og jeg er heller ingen badenymfe, så jeg er voldsomt i tvil. Det gode er at babysvøm er i varmtvannsbasseng, og det hjelper enormt på min motvilje mot iskalde offentlige svømmebasseng, så jeg tenker fremdeles over det...

Endret av Pastill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har droppet babysvømming nettopp fordi jeg synes det blir fryktelig mye styr for en kort økt med moro. Barna har ikke veldig mye nytte av det om man ikke fortsetter med svømming etterpå heller så da velger jeg heller å bade litt med henne i badekaret hjemme (har veldig stort badekar), og så kan hun begynne på svømmekurs når hun blir stor nok til det. Flere venninner sier det koster mye mer enn det smaker, og her er det også mange måneders ventelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Her har vi ikke organisert babysvømming, bare ekstra oppvarmet basseng for babyer en dag i uka :)

Koster 50 kr for meg og gratis for henne ;)

Syns det er helt greit, har bare vert en gang sålangt, men det gikk ihvertfall kjempebra! Hun er veldig glad i å bade, så ser ut som om hun ligner mor der :fnise:

Litt kaos i garderoben, men jeg fokuserte på henne og tok meg selv etterpå når hun var kledd og fått varmen :) Så dusjet jeg bare skikkelig når jeg kom hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk på babysvømming med eldste mann til han var litt over 2 år.. da gikk vi fra han var 6 mnd.. Og han ELSKER å dykke under vann å herjer vilt rundt.. Tenkte vi skulle starte med lillemann snart også.. Men da blir det ikke så lenge som føste gang, men ihvertfall 2-3 kurs.. og prøve å få det på dagen, siden eldste er i barnehagen da.. Blir gøy.. :) Gleder meg masse! Jeg anbefaller veldig babysvømming, de blir tryggere på vannet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...