Gå til innhold

Skravletråd


MonThe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I morgen reiser vi og jeg skal egentlig pakke for 3 av familiens 4 medlemmer, men her sitter jeg... Det er så utrolig mange ting man må tenke på og ha med. Penklær x flere sett, vanlige klær, soveklær inne, soveklær ute, uteklær, leke-ute-klær, osv, osv.

Men når jeg tenker på hvor mye jobb det må være å arrangere jul hjemme (spesielt om man får overnattingsbesøk), ja da er jeg takknemlig for pakkejobben likevel...

Jeg vil ønske alle store og små en riktig god jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått jul, alle sammen? :)

Har lyst til å vise dere et bilde av Tommy på julaften. Han måtte jo ha på seg bunad, selv om den var litt for stor... Tommy er altså snart 7 måneder, men 4 mnd korrigert. Han er nesten 60 cm lang, og rundt 5,5 kilo. Mamma synes han vokser fort, selv om han jo er veldig liten for alderen. :) Hadde vært moro å se bilde av noen av gullklumpene til dere andre her også! :)

post-5528-0-78546500-1325016241_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin liten tass Meaty! :nigo:

-----------------

Har dere tenkt på nyttårsaften? Jeg mener, med rakettene i 12-tiden så er det vel garantert at våre små blir vekket?

Noen som har en plan?

Jeg har ikke andre ideer enn å natt-amme og håpe at han ikke blir så forstyrret at han våkner helt.... eventuelt at han sover litt på meg en stund ;)

Ja - og god romjul fortsatt da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Ruccola

Vesla var våken og satt i stolen på kjøkkenet og så på furverkeriet med store øyne! Hun storkoste seg! :jepp:

Sovnet godt når det verste var over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna vår sov seg mer eller mindre gjennom det. Hun var bittelitt våken, men tittet så vidt på meg før hun sov videre.

Hvordan går det med dere ellers da? Nattammer dere fremdeles? Her tror jeg frøkna er på vei til å kutte nattmaten selv. Hun får velling før vi legger henne halv åtte og de siste dagene har hun ikke spist før 04. I natt spiste hun ike får 08! Men så har hun en våkenperiode fra kl 01-02 hver natt, og i natt gråt hun sårt (ikke skriking) i halvannen time før vi fikk bysset henne i søvn. Hun sovner fort hos meg når hun begynner sånn, men jeg vil ikke venne henne til det (for jeg sovner også, og da blir hun liggende hos meg hele natta).

Jeg er inne på tanken på å legge henne på eget rom, men vet ikke om jeg er helt klar for det enda. Hun begynner ofte å gråte før vi går og legger oss så jeg tror ikke det har noe med at vi er der. Har dere barna på eget rom nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lå lillemann i vogna på kjøkkenet med vifta på under rakettene ;) Våknet rett før 00, men sov armene mine til det værste var over :)

Kan ikke skryte av lange netter nei, her har vi vært oppe og nattammet ca annenhver time siste ukene :daane: På det værste hver halvtime :overrasket: Heldigvis har vi hatt en forbedring siste par dager med et 4-timers strekk fra leggetiden i 22-tiden :gjeiper:

Jeg har vært litt av og på med maten, men etter 5 mnd kontroll på mandag hvor helsesøster mente jeg bare burde gi bitte litt grøt hver dag slik at magen vendte seg - så tror jeg det når har blitt bedre med magen :jepp: Han får ca dobbel smaksporson med en terning aprikos, og det virker som han tåler det bra nå. Øker mengden fra uken som kommer :)

Tror de grusomme nettene skyldes flere ting. At han trenger mere mat (han er utrolig lett distrahert på dagtid fra puppen), at han burde hatt eget rom, og utviklingssprang :jepp:

I går rullet han rundt flere ganger, kontrollert og helt bevisst :nigo: Han har snudd seg fra mage til rygg og omvendt lenge - men ikke rullet. Det er også like før han knekker koden med å krabbe tror jeg - har begynt å løfte rompa der han ligger å "svømmer" for å komme seg fremover :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

her har vi mellom 1 og 4 amminger på natten. Som regel 1-2.

De to siste dagene har hun sovnet for natten rundt midnatt og sovet til 4.30 i går og 6.30 i dag :) så sovet til 09.00 etter litt mat, og så til 10.00 etter litt mat :)

Vi jobber veldig med at hun skal finne natten før midnatt, men det virker forgjeves... tungt å jobbe så mye og så lenge på kveldene, så blir til at hun bare får sitte på fanget i sofaen til hun er trett.

I går prøvde vi å ta den siste ammingen i sengen, så la vi henne bare i sin seng. lot utoen spille en runde og så lot vi henne ligge. hun hylgråt ikke, bare sutret. jeg lå på min seng og hysjet litt så hun skulle høre jeg var der.

Gråt hun tok jeg henne opp, koset med henne, sa jeg var glad i henne og at nå er det natta lille venn. Så la jeg henne igjen.

Etter en time syns jeg vi hadde holdt på lenge nok så jeg gav henne litt pupp og vekk var hun :)

Hun sovnet selv i vugga før, men etter å ha vert bortreist i julen og ikke hatt den så vi måtte bysse henne, er det falt bort.....nå hyler hun om vi legger henne der....så her er det jobbings for tiden ;)

Her holder vesla også på å knekke koden på å kravle :) kommer seg litt fremover av og til. får hun ligge rett på gulvet flytter hun seg gjerne 2 m på 5 minutt ;)

Utrolig spennende tid vi går i møte!!! :)

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne på tanken på å legge henne på eget rom, men vet ikke om jeg er helt klar for det enda. Hun begynner ofte å gråte før vi går og legger oss så jeg tror ikke det har noe med at vi er der. Har dere barna på eget rom nå?

Så rart at du nevner det med å legge på eget rom, for det hadde jeg også tenkt til å spøre om.. hehe... Han ligger vanligvis i vugge inne på rommet vårt, legger han mellom halv ti- ti tiden hver dag, da sovner han av seg selv. Får da siste flaske rundt ni. Så våkner han alt fra 2 til kl 5, og om han da våkner 2 tiden så gir jeg han flaske med ca 150 ml melk så når den er tom snur han hodet og sover videre, da våkner han enten 5 eller 6 tiden og skal ha mer melk, prøver å vente så lenge som mulig med å ikke gi han. Men til slutt starter han bare å hyle, så da får han nok en flaske med 150 ml.. Da sovner han igjen og kan sove til halv 11. Jeg gir han en til to måltider med enten grøt eller grønnsaksmos om dagen..

Jeg tenkte at kanskje grunnen til at han våkner sånn på natten er at vi liksom forstyrrer han. Hadde ikke tenkt å legge han på egent rom før han var 6 mnd..

Men i går tenkte jeg å prøve, la han på rommet hans i senga si, sånn ca 10 tiden, men han våkna og hyll grein etter ca en time.. Så jeg la han inn til oss igjen...

Jeg syns det er litt skumelt å skulle legge han på eget rom også, siden jeg ikke hører lydene hans med en gang.. Bruker jo BabyCall da men.. hehe..

Han driver drar seg frem over etter armene, så er vel bare snakk om et par uker før han krabber... Han er kjempe ivrig på å sitte, prøver å sette seg opp hele tiden, så er vel ikke lenge til han klarer det heller... StoreBroren hans var tidlig ute med alt, ser ut som han her også er det... Hadde håpet jeg kunne ha en "baby" lenger.. :) Men alle mnd og aldere har sin sjarm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi måtte sette opp trappegrind for frøkna kravler rundt så fort at jeg ikke kan gå ut av stua en kjapp tur uten at hun kan flytte seg 2-3 meter. Hun drar seg forover, men får beina under rumpa så det blir nok krabbing her ganske snart også. I jula lå hun alltid under juletreet hvis jeg gikk en kjapp tur på do eller for å koke kaffe. :ler:

Ang kveldslegging: Det viktigste er å være konsekvent og ikke gi opp! Vi var kjempestrenge med legginga i 1-2 uker før det ble en vane for henne. De 2 første dagene gråt hun i 2-3 timer, men så gikk det lettere og lettere. Vi lot henne aldri gråte alene og tok henne opp og trøstet om hun skrek seg opp. Men vi begynte da hun var 4 mnd, for det er mye vanskeligere når de er 6 mnd for eksempel. Hvis hun ikke vil sove lar vi henne bare ligge og skravle og innimellom får hun en leke. Da leker hun 5-25 minutter og sovner av seg selv. Som oftest sovner hun så fort hun har fått flaska med velling.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år!!!!!!

Som jeg nevnte før jul har vi lagt han på eget rom og det funker kjempefint:) legger han i sekstiden og han våkner for mat i fem-seks-tiden og sover videre til mellom syv og åtte :) vi bor på parogseksti kvadrat og har begge dørene oppe + babycall på, så føler ikke at han er langt unna ;-)

Ellers går det toppers her! Han ruller og sikler og smiler og ler og er uten tvil verdens fineste bebis <3 i morgen er det forsinket 5måneders-kontroll

(er som regel på nett med mob og da er det litt tiltak og svare her, men sjekker innom altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

HS på oss i morgen for vaksiner og mor med sprøyteskrekk gruer seg :sjenert:

Gikk kjempefint forrige gang, da gråt hun bare 20 sekunder, men har hørt de svir mer disse her :(

Tenker mannen blir med denne gangen, han må kjøre oss uansett. Mor er svaaaaaaak! :daane:

Men veldig spent på vekt og lengde da! :jepp: Jeg tipper hun er 8 kg og 70 cm eller noe rundt der. har ikke sjekket på 5 uker(når hun var 4mnd og 1 uke), da var hun 7100g og 66 cm ;)

Nå er det natta, ha en fin uke damer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HS på oss i morgen for vaksiner og mor med sprøyteskrekk gruer seg :sjenert:

Gikk kjempefint forrige gang, da gråt hun bare 20 sekunder, men har hørt de svir mer disse her :(

Er det ikke samme vaksinene som på 3 mnd-vaksinen? :klo:

....trodde det jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Er det 6 mnd kontrolle? Skal de ha sprøyte da?

nei forsinket 5 mnd ;)

Er det ikke samme vaksinene som på 3 mnd-vaksinen? :klo:

....trodde det jeg...

jo, var vist det ;) har sikkert hørt feil, eller blandes sammen noe - slik jeg ofte gjør ;)

Jopp, samme på 3 og 5 månederskontrollen :) her var han 7490 g og 68 cm :-)

Ja var det :)

Vesla var 7900g og 70 cm :)

Far var med og holdt henne så jeg kunne distrahere litt med leker :) Gikk fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uha...har hatt noen ville netter er vi har vært oppe 5-6 ganger...! Aner ikke hva det skyldes. Om det er ny mat (vi øver fast føde så det griner), at vi har vært på reisefot og det har vært uvante omgivelser (London har masse spennende babyting å by på!) eller om det er noen tenner på gang, utviklingssprang eller at vi håndterer det på en måte som gjør at han bare våkner helt og absolutt ikke vil falle til ro igjen med litt trøst i egen seng. Håper det snart blir bedre, og vi får tilbake det sovedyret vi har hatt! Jeg har vel egentlig ingen grunn til å klage over noen netter med lite søvn, men det gjør jeg altså ;-)

Her nærmer det seg snart barnehagestart! Fikk brev i posten i dag om at vi har plass fra 1. mars. Det blir spennende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...