Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

arven1

Anbefalte innlegg

Skjønner nå litt mer av hvor tøft du har hatt det de første ukene :klemmer: Håper virkelig kvalmen er på retur, så langt ser det iallfall lovende ut! Håper du får noen flotte dager fremover - kos deg på kino i kveld og kos deg med den fantastiske kjæresten i helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper inderlig at kvalmen er på retur! Jeg hadde det som deg i forrige svangerskap, og vet så godt hvor uendelig slitsomt det er. Krysser fingrene for at også dagen i dag er kvalmefri! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!

Du har jo en kjæreste helt ut av en annen verden du.

Joda,han er skikkelig snill. Han blir litt sånn "mannetafatt" når han er bekymret og vet ikke riktig helt hva han skal gjøre for at det skal bli bedre. Så da gjør han alt. Litt søtt!

Åh så herlig å lese!

og hvilken omtenksom kjæreste.

Ja, er veldig fornøyd med han :-)

Skjønner nå litt mer av hvor tøft du har hatt det de første ukene :klemmer: Håper virkelig kvalmen er på retur, så langt ser det iallfall lovende ut! Håper du får noen flotte dager fremover - kos deg på kino i kveld og kos deg med den fantastiske kjæresten i helga!!

Huff,ja ingen skjønner hvor grusomt det er før man har prøvd det selv. Alle tenker at "å,ja du er gravid og kvalm, det er vel sånn det skal være". Argh, ja, litt, men ikke døgnet rundt i flere uker. Å være kvalm er noe av det værste som er, det har jeg alltid syntes.

Håper inderlig at kvalmen er på retur! Jeg hadde det som deg i forrige svangerskap, og vet så godt hvor uendelig slitsomt det er. Krysser fingrene for at også dagen i dag er kvalmefri!

Huff,ja alle gravide med skikkelig svangerskapskvalme får min fulle empati fremover. Det er tøffere enn man tror. Takk for sympatien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here we go again!!!! Kvalmen kom tilbake med volumet på full styrke i natt. Jeezzz, visste ikke hvordan jeg skulle ligge for å ikke spy. Nå i dag har jeg fått i meg et glass eplejuice som kom opp igjen med full styrke i løpet av en halv time. I dag er den store kaste opp dagen igjen og jeg syntes selvfølgelig kjempe synd på meg selv :frown: Åååååh, jeg er så sliten,lite søvn og lite mat de siste ukene begynner å tære på humør og alt. Sånn, nå skal jeg ikke klage mer. :fy_fy:

Har hatt nesten 3 fulle dager denne uken uten kvalme og det er bedre enn på lenge, så det må jeg være fornøyd med. Da er det egentlig bare til å legge seg til på soffaen igjen og håpe at det går over om noen timer.

Leide meg heldigvis en film i går. Eat,pray and love. Har lest boken og nå gleder jeg meg til å se filmen. Dagens trøst for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes faktisk også veldig synd på deg!! Ikke pga babyen i magen såklart, men for at du er så kvalm! Fryktelige greier. Er det ikke litt rart hvordan vi er skapt? Bieffekter av vår egen lille baby?

Gooood bedring, måtte du får mange flere gode dager fremover! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er heavy kvalme du har fått der. Har du prøvd alle gode triks med seabands og ingefær og alle disse rådene?

Du får ta vare på de få gode dagene i alle fall :sol:

Men du har jo bebis i magen da :nigo::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes faktisk også veldig synd på deg!! Ikke pga babyen i magen såklart, men for at du er så kvalm! Fryktelige greier. Er det ikke litt rart hvordan vi er skapt? Bieffekter av vår egen lille baby?

Gooood bedring, måtte du får mange flere gode dager fremover! :klemmer:

Tuuusen takk Aurelia :klem:

Ja, det er heavy kvalme du har fått der. Har du prøvd alle gode triks med seabands og ingefær og alle disse rådene?

Du får ta vare på de få gode dagene i alle fall :sol:

Men du har jo bebis i magen da :nigo::strix:

Ja,tenk, jeg har faktisk bebis i magen :rodmer: Skal si den vet å melde i fra at den er der. :fnise: Har prøvd ingefær og det ble jeg mer kvalm av, seabands hjalp de første ukene, men nå hjelper det ingenting. Har også prøvd akupunktur uten så veldig stort hell. Venter bare på den magiske grensen på uke 12 skal komme :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Endelig en ny dag. Dagen i går har hittils vært den værste. Jeg bodde på badet hele dagen. Kastet opp minst en gang i halvtimen frem til kl 21. Da var jeg helt utslitt og besvimte på badet :sjokkert: Heldigvis var mamman min her siden sambo fortsatt er i utlandet og alt gikk bra. Hadde ikke spist eller drukket noe hele dagen. Hadde ikke noe i magen, men kroppen vrengte av seg alt som var. Herregud for en grusom dag. Kl 23 fikk jeg mors hjemmelagde rundstykker med banan og syltetøy og et stort glass sjokolademelk :spise: Aldri har et måltid smakt så godt. :sikle: Takk mamman min :hjerte: Flytter hjem til ho mor og far til sambo er hjemme igjen mandag. Kjenner meg litt utrygg alene når det blir sånn.

I dag er jeg bare sliten, men formen kjennes ikke så værst ut. Lille nurk vet i hvertfall å markere seg, det er helt sikkert :kgbaby:

Mandag er det tid for første svangerskapskontroll. Er kjempe spent. Har en følelse av at jeg kommer til å bli litt skuffet. Legen min har alltid dårlig tid og gjør ting kjapt og fort. Håper han har god tid til den syke gravide :lur: Har allerede bestilt neste time hos jordmor og skal dit 03 april. Gleder meg mer til det egentlig.

Hvis alt er fint etter kontrollen på mandag lurer jeg på om jeg skal gå innom jobb og fortelle nyheten....???? da er jeg 10 uker. Vet det er mange bekymringer på jobb om hvorfor jeg er borte og ingen har mistanker i følge sjefen min. (hun vet hvorfor jeg er borte) Hadde vært godt å fått ut hemligheten, føler meg helt innestengt her i min gravide verden... Er det for tidlig å annonsere nyheten i uke 10 tro???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er for tidlig å fortelle nyheten på jobb, iallfall ikke siden du er sykmeldt og sikkert kommer til å være det litt til. Jeg fortalte det på jobben min da jeg var et sted mellom 6-8 uker på vei, rett og slett fordi jeg var så trøtt at jeg ikke maktet å ta på meg ekstra oppgaver. Sjefen hadde full forståelse, og det var godt å fortelle det til de som man jobber sammen med.

Ønsker deg en god helg med litt mindre oppkast enn i går. Holder med deg i å være hos dine foreldre så lenge du er alene hjemme.

:klemmer: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fundert mye på foreldrerollen og hva som egentlig venter meg og sambo. Det er et stort ansvar, men er veldig trygg på at vi skal greie det sammen, han og jeg. Tror at vi blir et bra team sammen, det er vi jo i dag også :5: Gleder meg like mye til han skal bli pappa som jeg skal bli mamma. :hjerte: Han er så flott,flink og reflektert. :hjerter: Og ikke minst så bor det masse omsorg i han og han er virkelig den snilleste personen jeg har møtt. :kyss: Blir litt rørt av å tenke på han med vår baby på armen, stolt og litt redd :babysmokk:

Hvis det er greit for sambo har jeg bestemt meg for at til uken skal nyheten ut til verden,nå orker jeg ikke gjemme meg bort i leiligheten, kvalm og gravid. Det er vanskelig å stadig komme med unskyldninger til omverden. Jeg har en indre ro som ikke kan beskrives på at dette går veldig bra. Det har jeg hatt egentlig hele tiden,kanskje bortsett fra den første uken. :sjenert: Den indre roen har jeg aldri opplevd før, har bare en god følelse i hele kroppen. :rolleyes:

I kveld kommer endelig sambo hjem,en dag tidligere enn forventet. :hug: Gleder meg,gleder meg,gleder meg :herremann: Skal bli godt, denne uken har vært lang. Skal bli godt å ikke sove alene i natt. I tilllegg vanker det litt "stæsj" fra taxfree og det er heller ikke å forakte, en liten ting fra det store utland er visst også med hjem og en liten gave fortjener vel den gravide :nigo:

:romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det blir godt å få hjem din kjære i dag!

Vet utmerket godt hvordan det er å være alene hjemme...

Utenlandsgave er bestandig gøy, gravid eller ei - så er reisegaver stor stas!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg blir så lei på dine vegne at du skal måtte være så dårlig, høres jo ut som det rene marerittet. :tristbla:

Har du prøvd kvalmestillende tabletter? Det skal være trygt å bruke selv om man er gravid, selvsagt i samråd med lege da.

Masse god bedring og kos deg med utenlandsgaven. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg blir så lei på dine vegne at du skal måtte være så dårlig, høres jo ut som det rene marerittet. :tristbla:

Har du prøvd kvalmestillende tabletter? Det skal være trygt å bruke selv om man er gravid, selvsagt i samråd med lege da.

Masse god bedring og kos deg med utenlandsgaven. :troest:

Tusen takk for det :klemmer: Joda,legen har anbefalt meg å ta reisesyketabletter, men jeg har liksom ikke hatt lyst til å ta de. Ser det an en liten stund til, er skeptisk til å ta noe ekstra nå som jeg er gravid.... Legen sier det er helt trygt, men jeg får meg liksom ikke til å ta det.

Håper det går bra m deg og prøving også mocci!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først av alt :hoppe: for 10 uker i dag :hoppe:

Visste jeg det ikke, jeg kom til å bli skuffet i dag. Alt legen gjorde var å sjekke urinprøven min og ta blodprøver. Han gjorde absolutt ingenting annet! :sur: Han hadde dårlig tid og jeg ble derfor satt opp på en ny time om 14 dager. Han fylte ikke engang ut helsekortet for gravide :tristbla: Dust! Åååh, blir så sur, det er så spesielt å gå gravid for første gang og hadde håpet at han i hvertfall skulle kjenne etter om livmoren lå som den skulle og kanskje høre etter hjerteslag, men neida :overrasket:

Jordmor på helsestasjon hadde ikke noe ledig tid før midten av april. :filer:

Har ringt og bestilt meg time hos privatpraktiserende jordmor. Hun sa at det ikke var uvanlig at gravide ringte henne etter time hos fastlege i frustrasjon over liten tid :daane: Jeg og sambo får time til tidlig ultralyd og sjekk i løpet av uken :duskedame: Jeg trenger bare å få litt tilbakemelding på det lille som ligger der. Blir litt paranoid innimellom og tenker at kanskje ikke det er noe der i det hele tatt.... Kanskje jeg bare inbiller meg alt :fnise:

Nei, jeg betaler litt og tar meg råd til å få dette gjort. Hun ringer meg tilbake i morgen og setter av en tid :rolleyes: Gleder meg allerede til å se lille nurket. Sambo kommer til å bli glad, dette har han hatt lyst til lenge. Jippi!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler helt klart en tidlig UL, det er kjempestas å få en bekreftelse på at det faktisk er et lite nurk der :rodmer:

Ang. første kontroll hos legen så tror jeg det er helt vanlig å kun få unna formalitetene. Hjertelyd kan vel heller ikke høres før livmoren kommer opp over skambenet, tidligst uke 12, og livmoren kan heller ikke kjennes før dette tidspunktet. Men jeg skjønner skuffelsen din. Hadde det på akkurat samme måte med min fastlege. Tror jeg var der i max 7 min. Men, det viktigste er jo at de holder styr på helsen vår, så jeg har egentlig forsont meg med det. Har fått time til neste kontroll hos jordmor, og satser på at det blir litt mer koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlege :roll:

Privatlegge :tommelsmil:

Føler dessverre det er slikt.. det der fastlegestyret er jo bare sånn der kvegdrift inn og ut.

tidlig UL høres bra ut... synes absolutt at det er på sin plass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 10 uker i går! :nigo:

Nedtur hos legen ja, typisk det. Og kø hos jordmor :sur: Godt det finnes private da som man kan bestille timer hos :Nikke: Selv hadde jeg bare 1 time hos legen, og hun hadde ikke spesielt dårlig tid. Men hun var så teknisk liksom... :filer: Mye hyggeligere hos jordmor! :hjerte:

Det blir kos å se lille frøet du har i magen snart nå da. Kjenner meg godt igjen i tankene dine om innbildning og alt :ler: Tror de fleste har de på et tidspunkt. Men det er noe der, garantert! :sol:

Angående kvalmestillende så bør du jo kanskje vurdere om det er bedre for frø at du tar det, enn at du spyr opp all mat og kanskje blir dehydrert? :klor: Du må få i deg næring vet du :)

Masse lykke til denne uka! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går kun til lege jeg. Mulig det er meg men jeg syns det er helt greit. Jeg føler jeg får svar på det jeg lurer på om graviditet via nettet (KG blant annet), og venner, og har ikke helt det store behovet for å snakke så mye om det med andre egentlig. Men vi er alle forskjellig!

Som Mary Poppins er inne på er det faktisk en del som ikke kan sjekkes før uke 12, og at det også er derfor de aller fleste faktisk ikke får time til første kontroll hos legen før denne uka.

Men det blir stas å se nurket på skjemen til jordmor i løpet av uka. :rodmer: Nå som du er i uke 10 så er det litt å se også! Nurket begynner å bli såpass stort at det ikke bare ligner på en reke/ostepopp.

Edit: Glemte å :hoppe: for 10 uker!

:klemmer: til deg!

Endret av hegejenta30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det må være utrolig vanskelig å være så mye kvalm. Det er noe av det værste jeg vet, og å gå med det hele dagen i masse dager i strekk må være grusomt. Har du forresten prøvd ingefær-kapsler i stedet for te? Har hørt om noen som bruker de mot fyllesyke, og at det hjelper mye. Ingefær smaker jo ikke akkurat godt (syns jeg hvertfall), så det kan jo kanskje være lettere med kapsler.

Jeg ville også ha bestilt time til tidligere ultralyd hos privat. Så deilig å finne ut at alt er ok, og å høre hjerteslag!! :rodmer: Spennende tid du har foran deg! Håper virkelig at kvalmen gir seg snart... Tvi tvi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gjett hvem jeg har hilst på i dag... :babysmokk: Fikk time til privatultralyd på morgenen i dag så jeg kastet meg rundt og tok timen :hjerte:

Jeg har gått og grått siden :grine: Det var så vakkert. Der lå den lille ungen min og sprellet med armer og bein :hjerter: Alle mål var helt perfekt. Ungen min er perfekt faktisk :Hehe:

Åh,jeg er faktisk gravid :gravid: Jeg er lenger på vei enn menstermin. Ut i fra størrelse på den lille er jeg nå 11 uker :hoppe: :hoppe:

Gleder meg til å vise bilder til sambo når han kommer hjem :hjerter_rundt:

Selvom jeg har kastet opp mange ganger i dag så er jeg bare glad

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...