Gå til innhold

Sære/morsomme matvaner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Brunost med jordbærsyltetøy eller appelsin syltetøy under.

Sjokade med enten servelat eller salami på toppen- NAMMM

Kaffe med halslinse i (den svarte doc' saken)

Fiskegrateng med masse ketchup - nammmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker brødskive med kaviar, ost, skinke og sylteagurk. Spiser det hver dag til frokost og kvelds :)

Skrevet

Vafler med kaviar, nam nam! Og brødskive med nugatti og hamburgerrygg. Også å bruke bolle istedenfor pølsebrød til grillpølser:)

Samboern min lager brødskive med italiensk salat, speilegg, remulade og et tykt lag med dill på til frokost..

Gjest wild bird
Skrevet

Her var det mye sært (og litt ekkelt), men jeg skal vel ikke si noe...

Jeg spiser nemlig spekepølse med syltetøy på. Altså svartpølse med jordbær- eller bringebærsyltetøy.

Skrevet

En gang var jeg på hotell som hadde sånt koltbord middag (alle mulig typer mat omtrent, og også et bord med dessert).. Da gikk jeg fordi noen japanere (tror jeg) som spiste tress-is med røkelaks.. Jaja

Skrevet

Ikke at JEG synes det er så fryktelig sært, men noen av tingene folk har hevet på øynene over er:

Jeg MÅ ha gulrøtter til taco (hvorfor er dette sært?)

Jeg spiser frukt til ting det egentlig ikke hører sammen med. Kiwi til pepperbiff er snadder! Enten bare skrellet, eller kiwisaus.

Steker kjøttboller i sukker, så de blir lett karamelliserte. Nope, sikkert ikke sunt, men nydelig! Fin tapasrett.

Elsker komboen salt-søtt og søtt-sterkt! :rødme:

Jeg burde strengt talt komme på flere ting, men har alltid hatt sær smak, så nå som jeg prøver å tenke på det, så har alt blitt så naturlig at jeg ikke kommer på de! :fnise:

Skrevet

Ikke at JEG synes det er så fryktelig sært, men noen av tingene folk har hevet på øynene over er:

Jeg MÅ ha gulrøtter til taco (hvorfor er dette sært?)

Jeg spiser frukt til ting det egentlig ikke hører sammen med. Kiwi til pepperbiff er snadder! Enten bare skrellet, eller kiwisaus.

Steker kjøttboller i sukker, så de blir lett karamelliserte. Nope, sikkert ikke sunt, men nydelig! Fin tapasrett.

Elsker komboen salt-søtt og søtt-sterkt! :rødme:

Jeg burde strengt talt komme på flere ting, men har alltid hatt sær smak, så nå som jeg prøver å tenke på det, så har alt blitt så naturlig at jeg ikke kommer på de! :fnise:

Jeg vil også ha revne gulrøtter til taco! Forøvrig syns jeg alt det du nevnte var helt logisk.

Skrevet (endret)

Forøvrig syns jeg alt det du nevnte var helt logisk.

Jeg og. Eller, jeg har ikke prøvd alt det der, men det hørtes ikke feil ut i mine ører. Det at frukt ikke "skal" spises til enkelte ting er vel mest en kulturell freie, er det ikke? Er jo ingen som reagerer på at man har mangechutney til indisk mat, så hvorfor ikke kiwi til pepperbiff? Granateple er forresten genialt til endel mat. I sommer laget noen kollegaer av meg pasta med fløtesaus med sopp, bacon og parmesan i. Og strødde granateple oppå. Knallgodt!

edit: bruker dere revet gulrot "løst" i tacoen? jeg har prøvd å steke sammen med kjøttdeig eller bønner, og det er godt. Men ikke prøvd å ha det rått oppå. Burde kanskje prøve? :)

Endret av Pingting
Skrevet

Jeg kan ikke komme på noe annet enn at jeg foretrekker for lite stekt frossenpizza over bare litt for godt stekt :gjeiper:

Men samboeren min er glad i leverpostei og gulost på samme brødskive. Det synes jeg er litt sært :fnise:

Skrevet

Jeg bare hakker gulrøttene og bruker de som en hvilken som helst annen topping...:)

Og leverpostei og gulost er nam sammen!;) Gjerne med en tomatskive på toppen...:)

Skrevet

De jeg har hørt er sære er;

Senep på fisk. (Fiskegrateng og torsk).

Senep på leverpostei.

Senep på osten.

Skrevet

Jeg har ikke så mange særheter i matveien, men må bare abonnere på denne tråden, så jeg kan vel alltids bidra litt:

Brødskive med leverpostei og potetgull

Brødskive med fiskeboller og kaviar

Brødskive med kjøttkake og sennep

(Ja, jeg er veldig glad i brød :fnise: )

:popcorn:

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Jeg har ikke så mange særheter i matveien, men må bare abonnere på denne tråden, så jeg kan vel alltids bidra litt:

Brødskive med leverpostei og potetgull

Brødskive med fiskeboller og kaviar

Brødskive med kjøttkake og sennep

(Ja, jeg er veldig glad i brød :fnise: )

:popcorn:

hehe leverpostei og potetgull var litt sært da. men tenker det andre var litt mer "normalt" :)

Skrevet

Kom plutselig på min nå avdøde søtmons av en stefar, som pleide å strø sukker på vannmelonen :frown: .

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Kom plutselig på min nå avdøde søtmons av en stefar, som pleide å strø sukker på vannmelonen :frown: .

mm det høres jo bare godt ut

Skrevet

Ellers spiser jeg helst ostepopp i egen skål med gaffel. Utrolig praktisk. :)

Spisepinner er et flott redskap til ostepoppkonsumering :jepp:

Skrevet (endret)

Spisepinner er et flott redskap til ostepoppkonsumering :jepp:

:skratte: Ha, ha, ha! Hold opp, jeg døøør! Du setter deg altså ned i godstolen med en skål ostepop og drar fram spisepinnene? Og klarer å holde deg alvorlig samtidig? Fantastisk :ler: !

Endret av NullHull
Skrevet

:skratte: Ha, ha, ha! Hold opp, jeg døøør! Du setter deg altså ned i godstolen med en skål ostepop og drar fram spisepinnene? Og klarer å holde deg alvorlig samtidig? Fantastisk :ler: !

Joda, her brukes spisepinner til ostepoppspising :popcorn: Kona flirer godt av meg da, hehe! Men det er utrolig ekkelt med det ostepoppgugget på fingrene, og gaffel er liksom ikke det beste å spise med heller. Det kan anbefales, men det funker dårlig om du ikke har dreisen på spisepinnene. Da blir det gjerne popps utover stua :gjeiper:

Skrevet

Hvis bestevenninna mi og jeg skal møtes spiser vi alltid enten nystekte baguetter med kaviar og hvitløk eller pommes frites med leverpostei. nam nam :skya:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...