Gå til innhold

Sære/morsomme matvaner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja pepper er ikke noe rart, med mindre man strør det på nugatien eller syltetøyet eller noe, men hvem vet kanskje det og er godt?

Aldri si aldri! Mamma lager jordbærsuppe med rosépepper i, det er knallgodt! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

...men er pepper sært? Synes pepper er helt normalt jeg.

Kommer jo ann på hvem man spør da :)

Jeg syns noen ting som er skrevet tidligere her er helt normalt og lurer på hvorfor folk syns det er sært, men så viser det seg at det faktisk finnes de som syns det :fnise:

Min mann syns mitt pepperbruk er veldig sært. Ikke i middagsmat som krydder, men på brødskiva på diverse pålegg syns han er veldig rart.

Skrevet (endret)

Jeg spiser ikke tuppen på pølser, den må sambo tygge av for meg, er ikke han i nærheten knekker jeg av tuppen og legger den til side :lol: Også er brunost med HaPå veldig godt på brødskiva :jepp:

:opplyser: edit: Fløtemysost!

Endret av Envy
Skrevet

Jeg syns ikke det som er nevnt her er spesielt sært, det meste handler jo om å skape en balanse i smakene. Noen av valgene er kanskje litt uvanlige for å oppnå balansen, brunost og speileegg er jo ganske originalt.

Skrevet

Skive med brunost og rødløk er også veldig godt.

Skrevet

...men er pepper sært? Synes pepper er helt normalt jeg.

Pepper i seg selv er ikke sært. Men jeg som da begynner å ha pepper på brunost, vafler, sjokoladeis og karamellpudding for å nevne noe, så kan vel bruken betegnes som en smule sær.

Skrevet

Det rareste jeg spiser er knekkebrød med brunost (må være søt og mørk type) med karse på. Jeg er veldig lite sær i matveien, de fleste nevnte tingene her får meg til å rynke på nesen og lage grimaser :S Blæææ

Skrevet

Jeg kjenner en som nektet å spise mat med to farger da han var liten. Egg gikk ikke, men hvis man delte det hvite og det gule slik at det ikke var borte hverandre (helst separate tallerkner) så gikk det helt fint.

Selv har jeg ikke så mange spesielle matvaner som jeg kan komme på, men husker jeg ble ganske overraska da jeg ble tilbudt pølse i vaffel med syltetøy en gang. Men det smakte ikke så verst egentlig :)

Skrevet (endret)

Jeg spiser ikke tuppen på pølser, den må sambo tygge av for meg, er ikke han i nærheten knekker jeg av tuppen og legger den til side

Jeg spiser heller ikke tuppene på pølser! Aldri gjort det, og kommer aldri til å gjøre det. Knekker de alltid av :P Det er kun på wienerpølser da.

Endret av lykkeknotten
Skrevet

* Jeg klarer ikke spise potetgull av posen. Må enten ha den i en bolle eller på bordet.

* Jeg klarer ikke smørepålegg på smørepålegg (f.eks smør og leverpostei, kaviar og maiones osv)

* Jeg elsker majones med agurk på brødskive.

* Jeg klarer kun å spise laks hvis jeg har et lass med rømme til og ingenting annet. Jeg kan ikke ha saus, poteter, grønnsaker eller noe. Kun masse (!) rømme og laks på tallerknen.

* Jeg klarer heller ikke spise taco uten rømme. Masse rømme.

Skrevet

Jeg bruker salt eller kanel i kaffen. Det er vanlig mange steder, men mange synes det er rart.

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Som mange andre har nevnt, rått kjøtt. Elsker det. Men jeg ser ikke på det som veldig sært. Ikke rå kjøttdeig da, det har jeg aldri prøvd. Men rått bacon er herlig<3

Tror det rareste jeg spiser er brødskive med banan og bringebærsyltetøy. gjerne med et glass sjokolademelk til. Men det er igrunn heller ikke så veldig rart.

Endret av Raindrops
Gjest scorpius
Skrevet

Elsker rått kjøtt også! Spesielt kjøttdeig :D

Skrevet

Spaghetti med makrell i tomat!

Skrevet

Oi, her var det mye! Hvordan smaker egentlig rå kjøttdeig i forhold til stekt? :)

Min aller særeste må være spaghetti med piska krem.. og jordbærsyltetøy. Høres sprøtt ut ja, men godt.

Gjest Bianca28
Skrevet

Spaghetti med makrell i tomat!

makrell i tomat på skiva med agurk på.. sikkert ikke så rart. smaker jo igrunn ingenting av agurk

Skrevet

Rå løk i fløte, med tomater, salt og pepper. Smakte det første gang på tur i Polen, og det smaker deilig!

• 3 uker senere...
Skrevet

jeg liker pølsevannet som grillpølsene ligger i. Kan gjerne suge litt på de før jeg steke dem.

Nugatti med norvegia og agurk på brødskiva

syltet ingefær - kan spise et glass med det som snacks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...