sofie777 Skrevet 7. januar 2011 #141 Skrevet 7. januar 2011 Dette har jeg bare spist en kort periode, men da jeg var yngre hadde jeg litt dilla på Sjokade med daggammel løk på. Sånn rå løk som var skåret til hotdogen (pølsen) dagen før og fremdeles sto i en skål på kjøkkenbenken. Fant etterhvert ut at jeg ikke burde spise sånt
fruBeist Skrevet 7. januar 2011 #142 Skrevet 7. januar 2011 Kerr´s Kettle Chips har også en type potetgull som jeg ikke har funnet på lenge, den heter "Russet" og består av kun overstekt potetgull. Jeg bruker nemlig mye tid på å finne de brunstekte bitene med potetgull, og her hadde noen laget EN HEL POSE FULL! :dåne: Neste gang jeg skal til England skal jeg ta med meg en hel koffert Kerrs Russet hjem... Eller eeeelsker jeg ostepop-krydderet, de ostepopbitene med det tykkeste laget er best. Og rusket i bunnen er snadder. (Okei, jeg er kanskje litt sær...) Denne? Der står Buy Now, men aner ikke om de sender til Norge. http://www.herrs.com/Products/Chips/KettleCooked-Russet.html
Morea Skrevet 9. januar 2011 #143 Skrevet 9. januar 2011 Da jeg var liten spiste jeg brødskiver med gulost og tre dråper med sånn sitron i gul flaske. Alltid tre dråper. Osten ble grønn inni munnen mener jeg å huske. Stas! Jeg liker banan bare som banan, til nød i smoothie. Bananyoghurt fremstår for meg som et rent helvete. Har sennep på det aller meste, både biff, fisk og brødskiver med ost eller kjøttpålegg. Mitt smør altså. Har mye pepper eller chili på all mulig mat også. Pannekaker med sukker og bacon er jeg oppvokst med. Ikke fortjust i bløtkokt egg. Og så har jeg noen rare tanker om at mat som har vært i nærheten av mat jeg ikke liker er kontaminert. Sær jeg?? Typen sliter litt med den norske maten synes jeg. Han kan foreksempel ha skinke, rekesalat og rødbeter på en skive. Eller alle mulige kombinasjoner bare det er rekesalat OG rødbeter på. Urg...
Wonders Skrevet 10. januar 2011 #144 Skrevet 10. januar 2011 (endret) jeg kan spise det samme til middag i flere år. Trenger ikke noe hokus pokus. Spiste det samme hver dag i 3 år :gjeiper: er ennå ikke lei, men det er ikke sunt Endret 10. januar 2011 av Wonders
Sekretæren Skrevet 10. januar 2011 #145 Skrevet 10. januar 2011 jeg kan spise det samme til middag i flere år. Trenger ikke noe hokus pokus. Spiste det samme hver dag i 3 år :gjeiper: er ennå ikke lei, men det er ikke sunt Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva det er Jeg tror ikke jeg er så sær lenger, men da jeg var liten spiste jeg maten i en viss rekkefølge. F.eks da vi hadde lapskaus, delte jeg ingrediensene i hauger (tidkrevende? Jadda), og spiste først gulrøttene, så kålrabien, deretter potetene og så kjøttet tilslutt. Tanken var å spise det verste først, så det beste til slutt. Når jeg skulle spise rå gulrøtter, gnagde jeg vekk det ytterste laget, slik at den søte "stilken" inni var igjen, den spiste jeg tilslutt. Den var søtere enn det ytterste laget, så jeg likte den best. Det kan jeg til en viss grad gjøre enda.... :gjeiper: Nå for tiden er jeg så ufattelig avhengig av vaniljekesam, jeg kjøper gjerne alle som står i kjøla på butikken, og spiser opp til 3 bokser om dagen. Vaniljekesam og kaffe er min last for tiden Det er ikke så spesielt, kanskje... det er vel heller mengdene!
Gjest caramiacaramella Skrevet 29. januar 2011 #146 Skrevet 29. januar 2011 jeg kan spise det samme til middag i flere år. Trenger ikke noe hokus pokus. Spiste det samme hver dag i 3 år :gjeiper: er ennå ikke lei, men det er ikke sunt Nå lurer jeg veldig på hva det var du spiste hver dag i tre år?
Blue India Skrevet 29. januar 2011 #147 Skrevet 29. januar 2011 Når jeg skulle spise rå gulrøtter, gnagde jeg vekk det ytterste laget, slik at den søte "stilken" inni var igjen, den spiste jeg tilslutt. Den var søtere enn det ytterste laget, så jeg likte den best. Det kan jeg til en viss grad gjøre enda.... :gjeiper: Dette er den beste måten å spise gulrøtter på! 2
Gjest halebein Skrevet 29. januar 2011 #148 Skrevet 29. januar 2011 Vi har mange rare matvaner i familien, men mine favoritter er -Fiskepudding i hvit saus (laget på vanlig måte), men med knekte poteter og så mye tyttebærsyltetøy at hele retten blir rosa. Namnam!! -Brunost under ostesnitzel -Brunost under speilegg -Jordbærsyltetøy med et helt lag med skivede agurker på brødskive. Herlig! Jeg trodde jeg var den eneste i verden som spiste fiskeboller med tyttebærsyltetøy! Det er så godt! Men jeg steker små biter pølse til, heller pølsebiter og stekefett over, litt grillkrydder over derigjen, og så "ringler" tyttebærsyltetøy over der igjen, nam nam!!!! Det burde du prøve! :D
Gjest halebein Skrevet 29. januar 2011 #149 Skrevet 29. januar 2011 Kom på noen ting til: Jeg spiser bare "Midtstykkene" fra pizza og sjokoladekakene, synes ikke kantene er så gode, jeg elsker cheese doodles som har stått litt i skåla og "bløtgjort"seg litt - seige cheese doodles fra kvelden før er bare herlig! En gang hadde jeg besøk av en finsk brevvenninne (ja det var i gamle dager, da man hadde brevvenninner:) )hun spiste skive med leverpostei og brie oppå. Det syntes jeg så merkelig ut, jeg må ha noe søtt oppå min brie, frukt eller syltetøy. Så liker jeg vaflene/pannekakene mine så vidt gjennomstekte (nesten hvite). og så liker jeg en osteskive og en skinkeskive rullet sammen, og mums rett i munnen. -Også noe annet litt sært...jeg har aldri turdt å smake reker, fordi de lukter så stygt og ser så ekle ut med skallet på. Men scampi, det spiser jeg! (Familien min synes dette er litt rart, siden jeg er oppvokst i et fiskevær:)
Gjest Hikke Skrevet 29. januar 2011 #150 Skrevet 29. januar 2011 nam nam for en god tråd Jeg spiser mye rart. Som mange sier, rå kjøttdeig og bacon er kjempegodt. Noen av mine rare vaner: -Ostesmørbrød med salami og blåbærsyltetøy under osten -Loff med nugatti og nonstop (da har jeg nesten bakt kake) -Jalapenos og pepper på så og si alt -brødskiver med hvitløksdressing som smør med skinke -Tomatsuppe med ketchup, melk og brødskiveterninger med smør på oppi suppen. Blir fin som grøt. -Jeg MÅ ha tortillachips med ostedip til taco. -Mais med tomatpure -chilipulver på sjokoladeis -pizza smaker nam med blåmuggost på -vårruller dyppet i tomatpure -omelett med bacon og masse kefir
Pimp Skrevet 30. januar 2011 #151 Skrevet 30. januar 2011 glemte å nevne en gammel favoritt: vaffel med pølse i, og ketchup og sennep på pølsa:)
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2011 #152 Skrevet 30. januar 2011 Ikke så mye rart kanskje men: Hvis jeg er sulten men lat spiser jeg grønnsaksbuljong med finhakket hvitløk i og brødskive med smør ved siden av.. Liker å spise ostepop med spisepinner.. Kan godt finne på å spise hunde eller kattemat (tørrfor) hvis jeg kjeder meg, er sulten og lat.. Har ikke noe problem med å bruke melk som gikk ut for en måned siden så lenge den ikke lukter og det ikke er klumper.. Egg brukes opp til tre måneder etter best før dato.. Kan bruke opptil fem timer på å lage tomatsaus som så må kastes i vasken fordi den ikke ble helt slik jeg ønsket.. Evt fryser jeg den ned og kaster den ett år senere.. Jeg blir kvalm av svineprodukter.. Spiser jeg et rundstykke med ost og skinke kommer jeg skjelden halveis før jeg må på do for å kaste opp.. Det hjelper hvis skinken ikke er synlig men er vanskelig å ikke tenke på det. (sett for mange dokumentarer om griser som blir misshandlet) Spiser ikke kylling fordi de blir behandlet så dårlig og heller ikke fisk fordi jeg leste at det ofte kan være mark i dem:( uææh! Liker ikke å spise hos eldre mennesker og ikke hos folk jeg tror kan være urenslige når de lager mat. HATER hvis noen tar på maten min hehe.. F.eks folk som på død og liv må GI meg ett pizzastykke når jeg faktisk er i stand til å ta det opp selv.. Ble kanskje litt mye sært her alikevel, får ta det som Anonym bruker hehe
Gjest imli Skrevet 30. januar 2011 #153 Skrevet 30. januar 2011 Eg likar gulost og rå kvitløk på brødskiva, veit ikkje om det reknast som sært? Rå eggeplomme er og godt. Elles er eg ganske tradisjonell i matvegen
Gjest imli Skrevet 30. januar 2011 #154 Skrevet 30. januar 2011 Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva det er Jeg tror ikke jeg er så sær lenger, men da jeg var liten spiste jeg maten i en viss rekkefølge. F.eks da vi hadde lapskaus, delte jeg ingrediensene i hauger (tidkrevende? Jadda), og spiste først gulrøttene, så kålrabien, deretter potetene og så kjøttet tilslutt. Tanken var å spise det verste først, så det beste til slutt. Når jeg skulle spise rå gulrøtter, gnagde jeg vekk det ytterste laget, slik at den søte "stilken" inni var igjen, den spiste jeg tilslutt. Den var søtere enn det ytterste laget, så jeg likte den best. Det kan jeg til en viss grad gjøre enda.... :gjeiper: Nå for tiden er jeg så ufattelig avhengig av vaniljekesam, jeg kjøper gjerne alle som står i kjøla på butikken, og spiser opp til 3 bokser om dagen. Vaniljekesam og kaffe er min last for tiden Det er ikke så spesielt, kanskje... det er vel heller mengdene! Å, nå minna du meg på korleis det var å ete rå gulrøtter då eg var lita Hugsar eg syns det var så gøy når den "stilken" kom fram, hehe. Det hadde eg heilt gløymt, får ta opp den vanen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå